Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:52

Op zijn Utrechts is het hullie :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:53

olliedegulliednullienok?

:D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:57

ikke schreef:
olliedegulliednullienok?

:D

:D die moest ik als brabo toch wel een paar keer lezen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:50

DuoPenotti schreef:
Ik weet niet of hij onpopulair is, dat gaan we zien als bokkers reageren toch? :)

O nee ik vind dat juist heerlijk hypocriete mensen! Die overal luid verkondigen dat ze het toch allemaal niet meer snappen want als iedereen nu gewoon normaal doet hoort iedereen er écht bij!

Echt mensen om de wereld op te bouwen <3

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:34

Ik verdraag überhaupt niemand, dus dat maakt het heerlijk makkelijk. :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:44

Mkango schreef:
Ik verdraag überhaupt niemand, dus dat maakt het heerlijk makkelijk. :))

:')

Same

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:49

u.o-> mensen die een paard hebben/kunnen betalen zijn imo per definitie niet arm.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:55

Cer schreef:
u.o-> mensen die een paard hebben/kunnen betalen zijn imo per definitie niet arm.

Oneens, er zijn mensen die echt enkel brood eten omdat ze een paard hebben. Toevallig iemand bij ons op stal die sinds kort in die situatie zit...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:58

Captain schreef:
Cer schreef:

Oneens, er zijn mensen die echt enkel brood eten omdat ze een paard hebben. Toevallig iemand bij ons op stal die sinds kort in die situatie zit...

Dus dan heb je altijd nog de mogelijkheid om het paard weg te doen, hoe rot dat ook is :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:00

Dat klopt, helemaal mee eens. Maar dat is natuurlijk makkelijk praten als het niet over jezelf gaat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:04

Klopt, ik heb ook wel eens voor de keus gestaan om mn paard in te laten slapen vanwege geen werk meer.

Maar goed, het is ook niet perse een populaire mening ook he.. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:04

Ik ben het wel met je eens, cer :)

Brood eten om paard te houden is dan een keuze. Geen makkelijke, absoluut niet. Maar een paard is wel een luxe. Ik heb het nooit kunnen betalen, zelfs niet als ik alleen maar brood zou eten en toen er nog dubbel salaris binnen kwam (oke, van mijn kant weinig ivm parttime)

Ik heb het geluk dat mijn ouders een paard hebben en ik daar gratis 2 dagen mee mag klieren. Als zij paard verkopen heb ik pech.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:12

Captain schreef:
Cer schreef:

Eens met Cer, een paard hebben is een keuze.

Net als andere huisdieren overigens. Mensen met zeer laag inkomen, in de schulden zitten en wel 5 honden en 10 katten hebben en roken begrijp ik dan ook echt niet.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:27

Cer schreef:

Eens. Een paard is een luxe. Er zijn volgens mij ook zat bokkers die geen paard kunnen betalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:09

Ik ben het er wel mee eens. Als je nog 300-400 euro per maand kunt betalen én nog kunt eten ben je niet straatarm. Maar ik snap wel dat je ze bij tegenslag niet gelijk wegdoet.

Dat mensen in armoede andere keuzes maken (vooral gericht op korte termijn) is onderzocht en heeft wel enkele logische verklaringen overigens. Dus als ze nog huisdieren hebben, heb ik geen mening over. Zolang er maar goed voor gezorgd wordt en er mogelijkheden zijn voor eerstelijns zorg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:34

Ik heb ook nog een hond, had er 2 toen ik in de bijstand terecht kwam. Ik heb echt getwijfeld om ze weg te doen, want ik had geen idee hoe ik dat moest doen(of hoe anderen dat doen, ik heb al moeite met mezelf onderhouden :') zal wel aan de medische kosten liggen hier)

Maar gelukkig heb ik ouders die zeiden dat zij de kosten overnamen grotendeels. Omdat zij niet wilden dat ik ook nog eens mijn dieren weg moest doen naast al het andere in die tijd door scheiding. Enorme mazzel dus voor mij. Dus ik snap dat mensen in een zelfde situatie dieren houden. Zoals poes zegt. Maar alleen als ze wel de zorg kunnen bieden die nodig is. En dat wil nog wel eens niet lukken, waardoor dier de dupe is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:40

Wij hebben hier de regel dat zodra we de zorg voor onze paarden niet meer kunnen betalen, ze weg gaan.

Besparen op dekjes/les/andere spullen vind ik geen probleem. Maar dierenarts en smid moeten betaald kunnen worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:43

Om oa die reden ben ik gestopt met paarden. Ik durfde het niet aan gezien wat onzekere financiele toekomst terwijl mijn jonge tinker dan nog lang niet oud en op zou zijn. Besloten hem toen te verkopen voordat ik hem zou gaan opleiden verder. En is het ook deels de reden waarom ik na mijn oude dametje het hondloos wil houden. Nu kan ik het betalen maar over een aantal jaren niet meer. Beter vooruit kijken dan maar en voor die tijd de enorme rotbeslissing nemen zodat ik niet in de situatie kom dat ik moet gaan kiezen ik eten of de hond medische zorg. Maar een leuke beslissing is het niet na 45 jaar paarden en nu al 51 jaar honden. ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:48

Ik heb m’n paard ook weggedaan omdat ik het maandelijks een te grote hap uit onze inkomens vond.
Het zijn keuzes die je maakt, iedereen kan elke euro maar 1x uitgeven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:52

Mensen die kinderen hebben zijn niet arm.
Kosten meer dan een paard.

OU geen kinderen maken als je ze eigenlijk niet kan betalen maar alle potjes van de overheid nodig hebt zoals het betalen van de opvang.

Mijn paarden kosten geen 3/400 per maand overigens

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:55

Dat zijn ook zeker keuzes.

Nu hebben wij echt niks te klagen en kunnen wij naast onze twee paarden ook prima rondkomen en leuke dingen doen. Voel me soms best wel verwend ook.

Maar ik heb ook de andere kant gezien. Zowel toen ik nog jong was en thuis woonde (elke euro omdraaien en geen geld voor een paard) als later op mezelf, wel een eigen paard, maar dan wel veel dingen moeten laten. Geen spijt van gehad, mijn paard gaf mij meer plezier dan bvb weekenden weg of dure kleding.

Voelt nu wel echt als een luxe positie dat zowel paarden als vakantie mogelijk is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:00

Er zijn genoeg mensen met kinderen die onder de armoedegrens leven. Het leven is niet maakbaar, zo heb je alles en zo heb je niets.

Verder is je UO niet zo U, denk ik. Ouders die bewust kinderen maken terwijl ze in een krappe situatie zitten vind ik echt schrijnend. Maar dat geldt ook voor dieren nemen en gofundme's opstarten omdat je geen geld hebt om voor ze te zorgen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:19

Urbanus schreef:
Er zijn genoeg mensen met kinderen die onder de armoedegrens leven. Het leven is niet maakbaar, zo heb je alles en zo heb je niets.

Verder is je UO niet zo U, denk ik. Ouders die bewust kinderen maken terwijl ze in een krappe situatie zitten vind ik echt schrijnend. Maar dat geldt ook voor dieren nemen en gofundme's opstarten omdat je geen geld hebt om voor ze te zorgen.

Of überhaupt Go Fund Me's opstarten voor de aanschaf van een paard, omdat je zelf het geld niet hebt.

Hoezo moeten andere mensen betalen voor jouw (luxe) hobby?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:26

Sowieso vind ik dieren / luxe / dure hobby’s luxe en geen recht wat je hebt. Heb je geen geld? Dan maar geen vakantie, dure hobby of huisdieren. Overleef je ook wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:33

Een GoFundMe opstarten voor jezelf en daar geld uithalen vind ik dan weer geniaal bedacht :')
mensen worden niet gedwongen om te doneren, daar kiezen ze zelf voor...