Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:41

Even gezocht en dat was Liefde op het eerste gezicht. Na Rolf Wouters heeft Caroline Tensen en Carlo Boshard het gepresenteerd. En zo denk ik dat ik aangekomen ben bij mijn verwarring. Dat ik mogelijk Boshard bij op goed geluk heb geplaatst! :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:48

Als je ei tot een bepaalde temperatuur verwarmt gaat de salmonella weg en stolt het ei niet.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:42

Jolandaa schreef:
Als je ei tot een bepaalde temperatuur verwarmt gaat de salmonella weg en stolt het ei niet.

Niet bij elke verwerking van ei ga je over tot verwarming. En salmonella is pas dood bij kook temperatuur. En laat je ei dan ook stollen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:43

Graszaad moet ook geoogst worden. Ik tref nooit een dergelijk bedrijf.
Terwijl wij toch aardig wat graszaad gebruiken in Nederland

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:12

oomens schreef:
Ik gok maaien, drogen en verpakken?
Dat zal ongetwijfeld, maar wat gebeurt er dan mee? Wordt het gebruikt als voer met al die rubber- en roetdeeltjes erin?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 00:39

noviceh schreef:
oomens schreef:
Ik gok maaien, drogen en verpakken?
Dat zal ongetwijfeld, maar wat gebeurt er dan mee? Wordt het gebruikt als voer met al die rubber- en roetdeeltjes erin?

Misschien als biomassa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:19

Je kunt het opkopen en voeren. Er zijn veehouders / paardenhouders die dat blijkbaar wel willen voeren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:47

Joolien schreef:
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

En andersom.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:06

germie schreef:
Joolien schreef:
Waarom hebben we nog mannen en vrouwenfietsen als mannen ook gewoon op vrouwenfietsen kunnen rijden?

En andersom.

Andersom lukt alleen maar met zonder een lange rok.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:15

Mannenfietsen zijn van origine steviger. Het is dus veiliger om een mannenfiets te hebben. Kijk maar naar mountainbikes en wielrenfietsen. Daarom worden die in stand gehouden. Dit heeft te maken met de constructie, de eigenlijke reden van die stang is gewoon stevigheid.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:50

Sokje_6 schreef:
Bavarois ook.
Salmonella zit ook niet in elk ei, dat scheelt. En het schijnt dat je er als gezond persoon ook vrij goed tegen kunt, maar wat daar van waar is weet ik niet.

En er zijn bepaalde kippenrassen waarvan de eieren geen salmonella kunnen bevatten, deze worden vaak aangeraden om te gebruiken :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:54

Riddershow schreef:
Sokje_6 schreef:
Bavarois ook.
Salmonella zit ook niet in elk ei, dat scheelt. En het schijnt dat je er als gezond persoon ook vrij goed tegen kunt, maar wat daar van waar is weet ik niet.

Ik heb geleerd dat salmonella helemaal niet in het ei zit, maar op de schil. En dat als je raue ei wil, moet je vooral proberen dat de buitenkant en de inhoud elkaar niet raken.

Dat is niet helemaal waar, salmonella word van kip op ei over gebracht, maar de schaal is poreus, en dus komt salmonella dan ook in het ei terecht. Bij bepaalde rassen zoals de marans, vind men een (dikker dan bij andere rassen) wit vlies om het ei, en bij deze rassen vind men dan ook geen salmonella in het ei

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:06

Ik vraag me af: kan een paard zijn beste vriendje herkennen nadat hij 4 dagen weg is geweest. Zijn ze dan weer net zo bevriend als voor de 4 dagen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:26

Bambi1995 schreef:
Ik vraag me af: kan een paard zijn beste vriendje herkennen nadat hij 4 dagen weg is geweest. Zijn ze dan weer net zo bevriend als voor de 4 dagen?

Ik denk het wel, paarden hebben een prims geheugen, sowieso goed genoeg om iets 4 dagen te onthouden :P

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:51

Bambi1995 schreef:

Als ze echte vrienden zijn wel zelfs na jaren.
Ik heb vorig jaar met kerst een tuiger gekocht in de buurt van de veluwe, hij heeft daar van veulens af aan samen gestaan met een andere tuiger (beide even oud).
En in april zijn we met de menclub naar de veluwe afgereist en heb ik eens gevraagd of ein zin hadden om hem nog eens ze zien en eens mee te rijden.
Ze kwam opgereden op het terrein en haar paard hinnikte, de mijne zn hoofd ging meteen omhoog en antwoorden en zoeken vanwaar het kwam
Toen ze elkaar zagen was het super aandoenlijk om hen samen bezig te zien, idem tijdens het rijden.
Na het rijden wou ik hem afspuiten in de wasplaats, en dat was niet naar de zin van de andere om achtergelaten te worden, hij sleurde zowat zn baas mee om mee te mogen. Dat hebben we toch maar toegelaten, eenmaal in de wasplaats propten ze zich gezellig bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 05-06-16 09:11, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:56

EskeGirl schreef:
Bambi1995 schreef:

Ik denk het wel, paarden hebben een prims geheugen, sowieso goed genoeg om iets 4 dagen te onthouden :P

ja, zelfs na jaren herkennen ze elkaar nog.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:56

4 dagen?? Dat kan zeker nog na enkele jaren, hoor :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:59

Citaat:

Goed, volgende vraag, welke vrouw wil er nu in in een rok of jurk lopen? Ik niet, het zijn gewoon ondingen.
:D

Waarom stap je links op een paard? Ik doe het ook wel rechts, meestal maar net aan welke kant ik sta. Er is immers geen foute kant meer tegenwoordig, want wie draagt er een sabel?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:05

germie schreef:
Citaat:

Goed, volgende vraag, welke vrouw wil er nu in in een rok of jurk lopen? Ik niet, het zijn gewoon ondingen.

Waarom stap je links op een paard? Ik doe het ook wel rechts, meestal maar net aan welke kant ik sta. Er is immers geen foute kant meer tegenwoordig, want wie draagt er een sabel?

Ik draag heel vaak een jurkje of een rokje, heerlijk vind ik dat :j

En links stamt idd nog uit de tijd dat mensen in full armor of met een zwaard/sabel op hun paard klommen, en dat is maar zo gebleven, er is tegenwoordig geen reden meer voor, en het word aangeraden om aan beide kanten op te stappen, maar oude gewoontes slijten langzaam

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:32

germie schreef:
Citaat:

Links is inderdaad gewoon de gewoonte uit de riddertijd :)

Ik geef ook de voorkeur aan broeken, maar met dit weer is een luchtig jurkje toch wel lekker. En m'n vriend vind rokken leuk, heb er 2 gekocht (die best leuk zijn hoor, en zitten lekker), maar die zijn echt voor het warme weer :')
Op feestjes draag ik ook zoveel mogelijk gewoon leuke broeken en shirts. Als ik iets vind wat lekker zit en heel modieus is... dat is de heilige graal :')
Doe mij maar gewoon spijkerbroeken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 13:38

Bij mij op school mogen we alleen rokken aan :j

Ik moet zeggen, ik vond het aan het begin nog niet helemaal handig, maar ondertussen maakt het me echt niets meer uit.
Ook al is bij de paarden en broek toch echt praktischer :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:08

gerlindie schreef:
Bij mij op school mogen we alleen rokken aan :j

Ik moet zeggen, ik vond het aan het begin nog niet helemaal handig, maar ondertussen maakt het me echt niets meer uit.
Ook al is bij de paarden en broek toch echt praktischer :+

Echt? Zijn ze op jou school heel ouderwets ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:29

christelijke school?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:38

schooluniform is ook nog gewoon mogelijk. :)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:38

Nee, inderdaad (Reformatorisch) Christelijke school.
Al moet ik zeggen dat de helft van de meiden thuis wel gewoon een broek draagt, en de regel vooral door het bestuur in stand wordt gehouden