tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:20

Mijn therapeut is daar heel makkelijk in... Je kunt best een bericht naar je ex sturen. Maar als je dat alleen maar doet omdat je een specifieke reactie terug verwacht/hoopt, dan kun je het beter laten.

Want als jij iets zegt of stuurt, staat het hem vrij om op zijn manier te reageren (of uberhaupt niet te reageren). Dat is aan hem en daar heb je geen invloed op. Dus bereid je daar wel op voor als je hem een fijne verjaardag wenst. Besef dat hij ook niets terug kan laten horen (of wel: iets liefs, iets lelijks, iets onaardigs, noem maar op).

Volg je gevoel en doe jezelf niet tekort :(:)

LaScar

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:39

Ja jullie hebben zeker gelijk. Ik wil hem niet per se appen omdat ik denk of hoop dat er iets van komt, ik vind het vooral heel bot overkomen als ik het niet zou doen, dan voelt het alsof we echt problemen hebben met elkaar en hoe naar alles ook gegaan is, het is niet dat ik niet om hem geef of wil dat hij dat denkt.
Maargoed, dat weet hij vast ook wel.
Maar jullie hebben zeker gelijk dat als ik het wil doen, er rekening mee moet houden hoe ik me ga voelen door zijn (gebrek aan) reactie.. Ik moet echt kijken of ik daar klaar voor ben tegen die tijd..
Ik mis hem ook gewoon echt nog dus het is allemaal heel dubbel

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:47

Ik snap je gevoel wel helemaal, ik dacht daar precies hetzelfde over. Of je stuurt alleen gefeliciteerd en maakt afspraken met jezelf dat je niet verder gaat vragen hoe het met hem is of dat je het gesprek af kapt als hij begint. Maar ik denk dat je dat wel erg lastig gaat vinden aangezien je hem nog mist en dus ergens nog een beetje hoop hebt. Dus als je besluit om wat te sturen, pas echt heel erg op laat je niet meeslepen door je gevoelens. Kom dan hier lekker met ons praten. Wanneer is hij jarig?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:51

Ja, dat is goed advies.. De 29e, dus heb nog even de tijd. Het is ook gewoon iets heel geks dat we elkaar al 3 weken niet hebben gesproken.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:00

Laat het voor nu even los en kijk hoe je je voelt die dag. Mijn ex is ook bijna jarig, maar ik ga niks sturen want hij heeft al een relatie geloof Ik met een meisje die is komen emigreren voor hem?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:15

Ik zou gewoon sturen: gefeliciteerd met je verjaardag maar dan verder geen verwachtingen hebben of doorgaan in hele gesprekken.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 15:17

Het duurt nog ruim 2 weken, ik zou rustig kijken wat dan goed voelt. Als jij je fijn voelt bij wel iets sturen, gewoon doen. En dan zou ik idd het advies van Zonnetje opvolgen :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 16:04

Hm lastig. Ik ken het gevoel dat je heel graag iets wilt sturen. Daarom heb ik voor mezelf uiteindelijk het gesprek verwijdert, zijn nummer in een notitie gezet en vervolgens het contact ook verwijdert. Zo had ik niet steeds dat ik er langs scrolde of dingen kon zien en zo had ik ook niet de mogelijkheid om effe snel een berichtje te sturen. Dat werkte voor mij.

Ik snap het gevoel ook. Maar je bent tegenover degene niets verschuldigd. Jullie levens zijn beide een andere kant op gegaan, en ja het is nog wel vers, maar of hij nu wel of niet een berichtje verwacht; jullie zijn uit elkaar.
Maar voor 'ons' heel makkelijk praten. Het is nu nog gewoon heel gevoelig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:45

Voor mij werkte geen contact, op geen enkele manier, het beste. Voor jaren zo gedaan. Het voelt heel raar en tegen alles in. Want je deelde alles en was heel close en ineens dan niks meer is heel vreemd en voelt niet oké. Maar het is wel het beste om afstand te nemen en voor jezelf te kiezen. En jezelf te beschermen tegen gevoelens.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:38

Ik kom hier maar even met een heeeele onverwachte update want ik kreeg net ineens een appje van hem :?
Dat hij hoopte dat ik geen hekel aan hem had en hoe het met me is… Ik heb er even de woorden niet voor moet ik zeggen. Ik ga voorlopig nog niks reageren, maar ik wil het patroon wat we hadden niet meer voortzetten dus misschien ga ik wel zeggen dat ik nu nog even geen contact wil. Ik denk namelijk dat ik al verder ben met helen en dat hij in hetzelfde cirkeltje blijft hangen van weggaan en terugkomen, en op deze korte termijn niet dusdanig veranderd kan zijn dat er verschil zou zijn met vorige keren.. Althans dat kan ik me niet voorstellen. Pfff, gelijk helemaal van de kaart 8)7

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:47

LaScar schreef:
Ik kom hier maar even met een heeeele onverwachte update want ik kreeg net ineens een appje van hem :?
Dat hij hoopte dat ik geen hekel aan hem had en hoe het met me is… Ik heb er even de woorden niet voor moet ik zeggen. Ik ga voorlopig nog niks reageren, maar ik wil het patroon wat we hadden niet meer voortzetten dus misschien ga ik wel zeggen dat ik nu nog even geen contact wil. Ik denk namelijk dat ik al verder ben met helen en dat hij in hetzelfde cirkeltje blijft hangen van weggaan en terugkomen, en op deze korte termijn niet dusdanig veranderd kan zijn dat er verschil zou zijn met vorige keren.. Althans dat kan ik me niet voorstellen. Pfff, gelijk helemaal van de kaart 8)7

Wellicht zitten jullie op hetzelfde punt, ik zou er niet teveel achter zoeken. Je hebt het nu zelf in de hand. Je kan reageren wanneer je wilt en het is prima om er even over na te denken :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:59

Maar je zegt dat je hem wil feliciteren met z'n verjaardag omdat je hem niet voor het hoofd wil stoten. Mss heeft hij wel hetzelfde en wil hij daarom graag weten hoe het met je gaat?

Verder eens met denies. Er hoeft niks achter te zitten, het kan wel natuurlijk. Gewoon je gevoel volgen.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:06

Ik probeer er inderdaad niks achter te zoeken, het voelt alleen wel erg verwarrend. Ik ga even goed de tijd nemen om te bedenken wat verstandig is. Heel fijn jullie advies <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:20

Ach we zijn natuurlijk ook niet alles wetend heh! En ik herken je gevoel. Ik had dat met iemand die mij al in de friendzone had zitten en toch steeds contact met me zocht. Heel verwarrend, heb daar ook de stekker uitgetrokken want het was niet eerlijk naar mezelf toe. Echter heb ik natuurlijk toen wel afgetast wat ie wilde.

Je kan prima gewoon een gesprek met hem aangaan om zijn gevoel er achter te weten maar houd het voor jezelf oppervlakkig. En wie weet wat er uit het gesprek rolt. Laat er gewoon wat tijd over heen gaan voor je reageert zodat je er goed over na kan denken en niet in emotie gaat reageren :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:33

Gevoelens zijn sowieso poep :')
Soms weet je dat het beter is iemand los te laten. Gaat je gevoel het weer ingewikkeld maken

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:11

leeslampje schreef:
Mijn therapeut is daar heel makkelijk in... Je kunt best een bericht naar je ex sturen. Maar als je dat alleen maar doet omdat je een specifieke reactie terug verwacht/hoopt, dan kun je het beter laten.

Want als jij iets zegt of stuurt, staat het hem vrij om op zijn manier te reageren (of uberhaupt niet te reageren). Dat is aan hem en daar heb je geen invloed op. Dus bereid je daar wel op voor als je hem een fijne verjaardag wenst. Besef dat hij ook niets terug kan laten horen (of wel: iets liefs, iets lelijks, iets onaardigs, noem maar op).

Volg je gevoel en doe jezelf niet tekort :(:)

Dat zegt mijn therapeut ook altijd :+ Je moet voldoening halen uit het bericht sturen zelf, niet uit de reactie.

Ik was vorige week jarig, ex heeft me als een van de eerste gefeliciteerd. Hij wou ook langskomen om een cadeautje te geven, maar heb vriendelijk gepast. We hebben sindsdien wel weer regelmatig contact, niks bijzonders maar 'normaal' voelt het ook niet. Ik ga akkoord dat geen contact echt de beste optie is, ik merk zelf namelijk ook dat ik meteen weer euforisch word als ik een bericht krijg, tegelijkertijd word ik ook weer wat verdrietig als ik niet meteen een antwoord ontvang. Dat is niet de bedoeling. Heb hier deze week ook uitgebreid met mijn therapeut over gesproken, zij vond dat we elkaar misschien beter nog een keer zouden zien zodat ik ook de dingen zou kunnen zeggen die ik altijd al wou zeggen, maar nooit gedaan heb. Alleen vrees ik dat ik daarmee de deur weer op een kier zet voor hem, dat hij misschien (dit weet ik natuurlijk niet, maar hij heeft wel al meermaals aangegeven mij graag terug te willen zien) gaat voorstellen om eraan te werken en we vervolgens weer in hetzelfde straatje zonder einde zitten. Ik wil echt verder met mijn leven en daar speelt hij geen rol in. Moest hij écht veranderen dan was ik er al lang terug voor gegaan, maar ik ben me bewust van het feit dat hij dat nooit gaat doen en toch zeker niet voor mij. Dit uittypen helpt me ook even om mezelf ervan te overtuigen dat ik de juiste keuzes maak btw :+

Ik zou het ook allemaal even laten bezinken LaScar, enkel antwoorden op jouw voorwaarden en niks proberen invullen wat je niet weet, dat heeft geen zin...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:12

capopjekop schreef:
Soms weet je dat het beter is iemand los te laten. Gaat je gevoel het weer ingewikkeld maken

Stille meelezer. Maar echt dit gewoon. -O-

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:43

Nou.. het is sneller dan gedacht alweer tijd voor mij om me te melden.

Ik had, na mijn breakup in juni, een leuke nieuwe man leren kennen. We waren als scharrels begonnen. We hadden hier geen afspraken over gemaakt. Mijn breakup was voor mij nog te vers om iets nieuws te beginnen.

Het leek de laatste tijd meer en serieuzer te worden. Toch voelde ik geen echte verliefdheid en ik twijfelde erg veel. (Of ik kon het niet toelaten) Hier hebben we het ook over gehad. Hij voelde ook geen verliefdheid, maar vond het ook, net als ik, fijn en vertrouwd. Hij bleef een aantal dagen per week bij mij en we stonden er redelijk gelijk ik.

Nu heeft hij een date gehad afgelopen week. We hadden afgesproken dat dit gewoon kon en ik wilde hem ook de ruimte geven om dat te doen.
Nu was de date heel leuk en wil hij dit verder gaan onderzoeken. Betekend dat wij er nu een punt achter zetten.

Onverwachts maakt het meer in me los dan ik had verwacht. En blijkbaar voelde ik veel meer voor hem dan ik eigenlijk had gedacht. Of het is toch het oude zeer wat weer naar boven komt? Maar podverdorie wat ben ik er toch verdrietig van.
Het enige positieve wat ik hier uit kan halen dat ik weer iets voel. Ik twijfelde namelijk of ik nog wel verliefd zou kunnen worden. Dat kan ik blijkbaar en soms voelt het dus anders.

Het wordt tijd dat ik mijn emoties ook echt even recht moet gaan aankijken en accepteren dat je niet overal controle over kunt hebben.
Dit ging allemaal misschien toch te snel.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 14:45

Zertab schreef:
capopjekop schreef:

Stille meelezer. Maar echt dit gewoon. -O-

Nou inderdaad!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 17:56

wabisabi schreef:
Onverwachts maakt het meer in me los dan ik had verwacht. En blijkbaar voelde ik veel meer voor hem dan ik eigenlijk had gedacht. Of het is toch het oude zeer wat weer naar boven komt? Maar podverdorie wat ben ik er toch verdrietig van.
Het enige positieve wat ik hier uit kan halen dat ik weer iets voel. Ik twijfelde namelijk of ik nog wel verliefd zou kunnen worden. Dat kan ik blijkbaar en soms voelt het dus anders.

Het wordt tijd dat ik mijn emoties ook echt even recht moet gaan aankijken en accepteren dat je niet overal controle over kunt hebben.

Ach meid toch. Het leven en de liefde zijn soms gewoon gecompliceerd. Wees maar even verdrietig, het is wat het is.

Dat laatste zijn wijze woorden. Niet zo makkelijk, maar brengt je verder als het lukt. We hebben inderdaad bitter weinig controle, het geeft veel vrijheid om dat te accepteren (ben zelf nog niet zover hoor).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:12

wabisabi schreef:
Nou.. het is sneller dan gedacht alweer tijd voor mij om me te melden.

Ik had, na mijn breakup in juni, een leuke nieuwe man leren kennen. We waren als scharrels begonnen. We hadden hier geen afspraken over gemaakt. Mijn breakup was voor mij nog te vers om iets nieuws te beginnen.

Het leek de laatste tijd meer en serieuzer te worden. Toch voelde ik geen echte verliefdheid en ik twijfelde erg veel. (Of ik kon het niet toelaten) Hier hebben we het ook over gehad. Hij voelde ook geen verliefdheid, maar vond het ook, net als ik, fijn en vertrouwd. Hij bleef een aantal dagen per week bij mij en we stonden er redelijk gelijk ik.

Nu heeft hij een date gehad afgelopen week. We hadden afgesproken dat dit gewoon kon en ik wilde hem ook de ruimte geven om dat te doen.
Nu was de date heel leuk en wil hij dit verder gaan onderzoeken. Betekend dat wij er nu een punt achter zetten.

Hé wat naar... sterkte :knuffel:

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:12

Knuffel wabisabi :(:)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:29

Dank jullie wel! Dat doet me echt goed :)

Het is met een harde les er achter komen dat ik echt meer tijd nodig heb om eens goed naar mezelf te gaan kijken. Het was natuurlijk heel gemakkelijk om het gemis op te vullen met iemand anders. Ik merk nu dat het de oude pijn is, wat terug komt. Ik heb het alleen al die tijd gemaskeerd.

Lachica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 21:50

Ahww wat vervelend voor je, ik leef met je mee. Ik kan me voorstellen Dat je je erg gekwetst voelt dat hij met iemand anders wel een relatie aan wil gaan en jij na die paar maanden zo aan de kant wordt gezet. Dan is hij in mijn ogen ook niet de juiste persoon voor jou. Begrijp ik uit je verhaal Dat je nu ook je ex mist van daarvoor? Ik herken Dat wel van de jongen met wie ik kort datete maar waarbij ik nog geen gevoelens had. In het begin is alles leuk en gaat de pijn weg, maar toen hij het uitmaakte was ik niet verdrietig om hem maar meer om mijn ex van een jaar geleden haha

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:33

Lachica schreef:
Ahww wat vervelend voor je, ik leef met je mee. Ik kan me voorstellen Dat je je erg gekwetst voelt dat hij met iemand anders wel een relatie aan wil gaan en jij na die paar maanden zo aan de kant wordt gezet. Dan is hij in mijn ogen ook niet de juiste persoon voor jou. Begrijp ik uit je verhaal Dat je nu ook je ex mist van daarvoor? Ik herken Dat wel van de jongen met wie ik kort datete maar waarbij ik nog geen gevoelens had. In het begin is alles leuk en gaat de pijn weg, maar toen hij het uitmaakte was ik niet verdrietig om hem maar meer om mijn ex van een jaar geleden haha

Ja klopt. In de zomer van 2022 ging mijn ex er met een andere vrouw vandoor. Nu gebeurt natuurlijk iets wat vergelijkbaar is. En dat wakkert nu eigenlijk de oude emoties aan. Iets wat ik blijkbaar nog niet voldoende heb verwerkt. Als ik het van een afstandje bekijk is het wel goed dat nu zo gaat. Ik moet er gewoon mee aan de slag, voordat ik weer iemand kan toelaten. :) Maar dat gedoe met emoties en gevoelens haha