Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:27

nee ruitersportverkoophoekje.
heb eigenlijk geen zin om het weer op te rakelen omdat mensen je zo kapot kunnen maken op FB en heb daar geen trek in maar heb de foto wel opgeslagen want weet natuurlijk niet zeker als het ook echt mijn bit is ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:57

Groot gelijk, niet tot dergelijk niveau verlagen!
Op de FB Oost Groningen was volgens mij ook eentje flink aan het rellen telkens... Maar ik heb te weinig tijd om er serieus naar te kijken, dus echt op de hoogte ben ik niet. :o

Pffff... ik heb al een hele poos een ornamentje uit mijn aquarium op MP staan. Heel veel biedingen telkens, ik vroeg er 4 euro voor. Omdat ik telkens wel reactie krijg wel steeds online gehouden. En nu was er dus iemand met een serieus bod van 3 euro. Nouja, daar wil ik wel wat mee doen. Dus ik mail haar dat ze het ornament voor 3 euro mag hebben. Woont een goede 13 km bij mij vandaan en wil het wel op komen halen, maar moest eerst vervoer regelen. Of ze mijn adres alvast mocht. Dus ik zeg dat ik mijn adres pas geef wanneer ik een afspraak heb staan. Is geen enkel probleem, vervolgens vraagt ze of ik het misschien ook zou kunnen brengen als ik in haar woonplaats ben en dat ze me dan een kleine vergoeding geeft. Bedrag wordt dan 5 euro.

Wat zouden jullie daarmee doen? Ik vind 2 euro namelijk niet de moeite. Toevallig moet ik vanavond in die plaats zijn op een industrieterrein, vast nog wel een paar km van haar huis af. En mijn auto loopt niet op water, ook al doen de benzineprijzen dat tegenwoordig wel vermoeden. 1/11 is mij niet vreemd :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:02

Tsja als je er toch bent zou ik dat ding gewoon afgeven, maar wel laten weten dat ze gepast heeft en jij niet voor jan l*l aan de deur staat.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:04

Mer1980 schreef:
Tsja als je er toch bent zou ik dat ding gewoon afgeven, maar wel laten weten dat ze gepast heeft en jij niet voor jan l*l aan de deur staat.....

Nouja, ik denk dat ik dan nog eens een 3 tot 5 km verder kan gaan rijden... Het is niet zo dat ik in het dorp zelf ben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:41

Kijk anders wat de brandstofkosten zijn? Maar goed aan de andere kant. Hier een kastje te koop, maten neergezet. Komt er een vrouwtje waarbij het hier ter plekke net niet in dr auto zou passen. Zou ze afgelopen woensdag met de auto van dr man komen, maar kreeg een mail dat t daar ook niet inpast.. Nu heb ik voor de gein nog gekeken wat t aan brandstof zou kosten als wij t zouden brengen, dat was nog geen vijf euro. Maar goed karretje regelen, tijd ervoor nemen. Kastje koste 15 euro en wij hebben besloten die moeite er niet voor te doen. Ook niet voor die vijf euro extra zeg maar. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:50

Sammie schreef:
Kijk anders wat de brandstofkosten zijn? Maar goed aan de andere kant. Hier een kastje te koop, maten neergezet. Komt er een vrouwtje waarbij het hier ter plekke net niet in dr auto zou passen. Zou ze afgelopen woensdag met de auto van dr man komen, maar kreeg een mail dat t daar ook niet inpast.. Nu heb ik voor de gein nog gekeken wat t aan brandstof zou kosten als wij t zouden brengen, dat was nog geen vijf euro. Maar goed karretje regelen, tijd ervoor nemen. Kastje koste 15 euro en wij hebben besloten die moeite er niet voor te doen. Ook niet voor die vijf euro extra zeg maar. :+

Nouja, de brandstofkosten alleen zijn al meer dan die 2 euro ;) Ben uitgegaan van 25km voor een retour, dat is al krap gerekend, en een verbruik van 1/12 (wat ook wel heel ruim is gerekend, dat is in de zomer wel normaal).

Maar ga ik uit van kosten per km, die liggen zo rond de 45 cent geloof ik...

En inderdaad, het gaat ook om tijd. En dan is dit zo'n stom klein object... Denk dat ik het maar niet ga doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:41

Kan iemand mij helpen..

Ik heb een hoofdstel verkocht via FB.
Nu zat het hier op een paardje ook met maat COB van normaal een hoofdste.
Nu is die te groot voor haar paard en wil ze hem terugsturen en haar geld terug.

Welk recht heb ik hier? Ik heb gezegd dat die vast wel past.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:42

Beloven schreef:
Kan iemand mij helpen..

Ik heb een hoofdstel verkocht via FB.
Nu zat het hier op een paardje ook met maat COB van normaal een hoofdste.
Nu is die te groot voor haar paard en wil ze hem terugsturen en haar geld terug.

Welk recht heb ik hier? Ik heb gezegd dat die vast wel past.

Je bent geen winkel! Verkocht is verkocht hoor... Had ze maar een nieuw hoofdstel moeten kopen in een winkel, dan had ze kunnen ruilen!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:44

Inderdaad... Niet jouw probleem. Voor je iets koopt zorg je toch dat je de maat weet? Het kan best eens anders vallen maar dat is het risico dat je dan neemt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:47

En anders kan ze er altijd nog wat gaten (laten) bijprikken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:50

Hmm je kan aanbieden terug te nemen, maar dat de kosten van t verzenden voor haar zijn. Dat t jou geen geld kost zeg maar. Nooit zeggen dat t wrs wel past oid. Houdt je aan de feiten, maten en omschrijvingen, niet invullen of t misschien wel past. Dan moet je wel heel zeker zijn van je zaak.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:53

Meelezer hier :o

@Janine kan je niet vragen of zij naar dat industrieterrein wil komen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:09

Sabine schreef:
Meelezer hier :o

@Janine kan je niet vragen of zij naar dat industrieterrein wil komen?

Ik wil juist even naar die mooie grote paardenwinkel :P Geen zin om op iemand te moeten wachten, dan kan ze het hier thuis komen afhalen.
En gezien het een jong persoon betreft, althans, zo lijkt het, zal op de fiets daarheen waarschijnlijk ook niet echt iets zijn waar de ouders om staan te springen.

Ik stuur gewoon een mailtje dat ik niet vaak in haar dorp kom en ook geen tijd daarvoor kan maken, maar dat ik het wel super vind dat ze aanbied daar wat extra voor te betalen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:39

Even mijn vraag hier stellen want gezien wij eerder opgelicht zijn via MP (zomer 2014) is mijn bezorgdheid nu ook weer toegeslagen.

Zondag 4 januari zag ik een leuke gave set voor onze zoon, oké ik een bod uitgebracht en die maandag 5 januari in de ochtend een mail ontvangen dat ik het over mag nemen alleen omdat het nogal uit de richting is wilde ik het laten verzenden via DHL (van servicepunt naar servicepunt), wel gelijk aan eind van de ochtend die 5e januari het geld met verzendkosten netjes overgemaakt.

Dinsdagavond ik hoorde maar niks van de tegenpartij, dus gooide ik er laat in de avond een mail eruit. Waarop ik wel een terugkoppeling kreeg van. Ja het geld is bijgeschreven, en breng het pakje morgen (woensdag) weg. Nou sorry hoor, maar verzenden via DHL dan krijg ik automatisch ook een Email dat zij het pakje verzending klaar gemaakt heeft via de site. Maar heb helemaal geen email ontvangen (terwijl ik die normaal gesproken wel altijd netjes krijg, want laat wel vaker verzenden via DHL).
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 09-01-15 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:42

ik verzend ook altijd via dhl maar heb nog nooit gehoord dat je dan een mail krijgt.
wel als je het kunt afhalen, verwar je het het niet met Kiala? die kun je idd wel helemaal online volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:48

Vraag gewoon naar de volgcode? Die moeten ze jou gewoon kunnen geven. Gebeurd wel vaker dat die mails niet doorkomen maar dat het wel verzonden is en dan kan je via de website het traject alsnog volgen.

Zowel DHL, Kiala als TNT en post.nl kan je het volledige traject volgen vanaf het moment dat je de volgcode hebt. Maar dan moet je die wel eerst ontvangen natuurlijk. Mails dat een pakket is aangemeld krijg je niet altijd. Bij Kiala zijn er 2 opties als ik me niet vergis: jij als ontvanger kiest een afhaalpunt, ofwel kiest de verkoper dat. Ik denk dat je bij die laatste optie geen mail krijgt, bij de 1e wel als het aangeboden wordt voor verzending.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:49

Nu ben ik dus hard aan nadenken, maar ik verzend zelf maar laat ook pakket verzenden via DHL. Enkele keer via Kiala gedaan, maar vermoed dat ik wel elke keer via DHL wel bericht ervan kreeg zodra tegen partij pakket aangemeld had. Maar wacht het nog wel eventjes af, want straks zit ik toch wel fout en ben ik wel ermee in de war :o.

Code heb ik inderdaad om gevraagd even afwachten of ik daar een terugkoppeling voor terug krijg.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:10

Is idd via kiala.
Daarbij krijg je mail als het verzendklaar wordt gemaakt etc
Bij DHL krijg je alleen mail als je t af kan halen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:29

Bij kiala wordt ik altijd gestalkt met mailtjes, pakketje klaar gemaakt, aangeboden, verzonden, aangekomen en bij dhl krijg ik alleen het mailtje pakketje is binnen op dhl punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:55

Man man wat een frustraties om postnl!

Ik heb woensdagavond een pakket besteld bij een online shop. Niet voor de 1e keer, en afhandeling gaat altijd supernetjes, zo ook de levering. Steeds heerlijk snel in huis, vriendelijke bezorgers. Ging voorheen altijd via TNT, maar nu dus blijkbaar via PostNL.
Omdat op de brievenbus en deurbel alleen de naam van mijn vriend staat, meld ik steeds "aanbellen bij X". Gaat altijd prima, het huisnummer staat dan ook in een groot cijfer erbij en zijn naam (mijne trouwens ook) is de enige vlaamse op de hele lijst deurbellen en brievenbussen. De andere zijn blanco, Russisch of Marokkaans :P Onze huizen zitten aan elkaar, is een woningblok.

Nou goed. Vrijdagochtend 7u, ik hoor de deurbel van de buren 1x. Ik kijk naar buiten, geen busje of auto van de post of pakketdienst te zien, dus ik keer terug naar mijn badkamer. Moest toen even weg voor de smid, dus ik dacht dat zetten ze wel af bij de buren of ze komen wel terug. Op de T&T was de zending nog onderweg en er stond ook geen uur van aflevering aangegeven.
Inderdaad, papiertje in de bus bij thuiskomst. Ze zouden vandaag terugkomen tussen 9 en 12.

Vanochtend moest ik terug naar stal maar vriend was thuis. Omstreeks 9u30 is er weer gebeld bij de buren, ditmaal aan beide kanten volgens hem. Telkens 1x. Weer geen busje of autootje te zien.
Nu heb ik wéér een papier in de bus dat er niemand thuis was! En de naam op de brievenbus staat er echt in grote drukletters op, dus er mist toch wat als je het wel in de bus kan stoppen met de goede naam maar telkens op de foute bel gaat drukken... (En Cherouki en Vrindissi ofzoiets lijken in de verste verte niet op onze naam :') )
Maw, de bezorger heeft hoogstwaarschijnlijk gewoon op de 1e 2 bellen gedrukt die die tegenkwam, maar dus NIET bij die van ons terwijl het duidelijk op het papier staat én op de deurbel. Dit bedrijf drukt steeds de vermelding af op het pakket waar ze moeten aanbellen in vette drukletters, het staat er dus echt gewoon duidelijk op.

Tevens heeft de bezorger aangekruist dat het pakket naar een postpunt van postnl gaat, maar ook dat het retour is gezonden. Wat is het nou? Een afhaalpunt of retour?
De niet-thuis code die erbij staat werkt niet, er is geen pakket geregistreerd volgens de site van postnl. Het staat volgens de T&T ook nog steeds op "wordt bezorgd" en niet op "ontvanger niet thuis". Bij het bedrijfje zelf staat naast mijn facturatie gewoon "status verzending: voltooid".
Omdat ik niet in NL woon, kan ik ook geen melding maken dat hun bezorger dus zomaar lukraak bij buren aanbelt en de afleverbon niet duidelijk invult.

Heb de webshop maar gemaild, eens kijken of zij wat meer kunnen doen {:)-:( Ben van hun service altijd tevreden maar postnl, jeetje mina.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:48

Wij hadden eergister de brievenbus niet geleegd.Gister dus wel.Zat er 2x een briefje in dat we niet thuiswaren en dat het nu bij het postkantoor kon weggehaald worden. Het pakje was alleen niet voor ons maar voor de buren. Was wel goed geadresseerd maar de bezorger is gewoon 2x bij het verkeerde huis geweest

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:54

Verkoop gitaar: eerst ging het goed, logisch geïnteresseerde vragen, na 2 min ging het van "oh maar u hebt zo'n lekker geile stem". :n
Grr geluk dat je mensen niet kan slaan via de telefoon #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:02

Dat idee hebben we hier ook, dat ie gewoon lukraak op de 1e de beste bel heeft gedrukt. Mijn ene buur is een Marokkaans gezien, die zijn niet altijd thuis in het weekend en de andere woning staat (vermoedelijk) leeg aangezien we daar al paar weken 0,0 geluid meer horen en de brievenbus puilt uit met reclamefolders.

Als je als bezorger ergens aankomt, je ziet huisnummer 3 op je pakket met naam X, dan zoek je op de bel toch ook naar die naam? Hij heeft het wel in de juiste bus kunnen stoppen, daar staat de naam ook op, dan moet er toch een lichtje gaan branden?

Fjordhorse: sla je telefoon een keer op tafel. Dat geluid doet de ander ook pijn aan z'n oren ;)

Edit: net nog even gekeken op PostNL of er wat bijgekomen was in de status. Jawel. "de bezorger heeft uw pakket niet kunnen afleveren, uw pakket wacht op u in het dichtsbijzijnde afhaalpunt".
Aha. Misschien toch niet retour gezonden zoals op papiertje aangeduid.
Probleem: de niet-thuis code werkt nog steeds niet en ik kan dus ook absoluut niet opzoeken waar dat afhaalpunt zich bevindt, ALS er al 1 is voor PostNL. Voor TNT en Kiala zitten er een stuk of 10 in een straal van 5km van mijn huis...

Tip voor mensen die naar België verzenden: gebruik GEEN PostNL. Wij kunnen op geen enkele manier een account aanmaken op PostNL als er wat misgaat, en bijgevolg dus ook helemaal niet terugvinden waar een pakket zit als het niet correct is afgeleverd. We kunnen wel zien waar het pakket zit op de route tijdens verzending. Bij niet of fout aflevering is het gewoon spoorloos...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:51

Volgens mij gaat deze verkoop bij ons de boeken in als de leukste.
Wij hadden 2 koperen koetslampen te koop en hadden eerst dus een onzinaanbieding.
Daarna iemand die 1 cent meer bood, dus niet eens op gereageerd, maar ook niet verwijderd.
Wordt er net op ons raam geklopt, staat een buurman met vrouw en hun pony's voor de deur.
Ik kom de koetslampen ophalen, zei hij.
Dus wij: huh?
Hij: ja, ik heb een bod gedaan op MP voor 15 euro en 1 cent!
Ventjelief voorzichtig: maar het is 15 euro per stuk?
Hij: Ja, dat weet ik, ik kom ze dus halen!
Intussen stond de buuf bij ons naar binnen te gluren, handen op het raam, in 1 hand halstertouw van pony, die op z'n gemak de grasjes tussen onze tegels uit stond te eten.
Zij: Oh wauw! Wat een leuk huis! Tja, jullie hebben altijd de gordijnen dicht overdag, maar nu kan ik ff goed kijken,hoor! :')
Ik de lampen gepakt, ventjelief liep maar ff met de lampen naar hun huis, aangezien ze ook de pony's mee hadden.
Ventjelief kwam terug: nou, ik heb al gezien waar de lampen komen te hangen, hoor! :D
Bij hun stallen achter...
Binnenkort dus ff buurten, verkoop nazorg zeg maar. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:54

:))

Geniale actie zeg :')