wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFauve

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:38

IngridM schreef:
ik vind het geweldig; het rookverbod.
ik hoef toch geen last te hebben van iemand anders z'n slechte gewoontes ? !

daar ben ik het ook mee eens Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:11

SHALALA schreef:
Belachelijk.

Waarom mocht het eerst dan wel gewoon, en nu ineens niet meer omdat het slecht is voor de gezondheid.. Ja oke, maar dan nog. Waarom eerst wel, en nu ineens niet meer.

Ik ben bang dat er best wel een aantal tenten dicht zullen gaan omdat de mensen gewoon weg gaan blijven.

Je hebt gelijk, gezond zijn is echt niet belangrijk wat wel belangrijk is, is die irritante en smerige gewoonte die mensen niet laten kunnen Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:15

Omdat iets dat er jaren inzit moeilijk uit te krijgen is shalala

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:20

Ik vind het ook geweldig. Heb vaak last van rokende mensen die bijv. aan de tafel naast je zitten. Ik kan niet goed tegen rook

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:23

MISTRAL94 schreef:
SHALALA schreef:
Belachelijk.

Waarom mocht het eerst dan wel gewoon, en nu ineens niet meer omdat het slecht is voor de gezondheid.. Ja oke, maar dan nog. Waarom eerst wel, en nu ineens niet meer.

Ik ben bang dat er best wel een aantal tenten dicht zullen gaan omdat de mensen gewoon weg gaan blijven.

Je hebt gelijk, gezond zijn is echt niet belangrijk wat wel belangrijk is, is die irritante en smerige gewoonte die mensen niet laten kunnen Rolleyes

Vroeger mocht je zonder condoom met iedereen seks heben
Sinds we weten hoeveel ziektes je daarmee kunt oplopen, gebruikt iedereen een condoom.
Maw vroeger wist men niet beter nu gelukkig wel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:43

SHALALA schreef:
Belachelijk.

Het ja oke als antwoord op dat het slecht voor de gezondheid is zegt genoeg. Die hebben een goede gezondheid niet hoog in het vaandel staan.
Daar komt bij dat ik dit geen vergelijking vind, mensen gebruiken nu condooms wetende dat je hier ziektes van krijgen kunt maar waarom roken mensen dan nog? De waarschuwingen op de pakjes liegen er niet om

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:02

Omdat roken verslavender is dan seks misschien..
En daabij je dat dus niet hoeft te laten echter wel een bescherming voor moet gebruiken.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:24

ik vind het echt lekker. niet meer die vieze stank dat je inademt.
van mij part mag nergens meer roken allen in je eigenhuis Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:30

SHALALA schreef:
Belachelijk.

Volgens mij ben jij banger dat je niet meer kan roken straks tijdens het uitgaan. Clown

Verder vind ik ook dat mensen geen last hoeven te hebben van ongezonde gewoonten van andere mensen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:31

Echwel schreef:
Omdat roken verslavender is dan seks misschien..
En daabij je dat dus niet hoeft te laten echter wel een bescherming voor moet gebruiken.

Veel verslavender, roken heeft dezelfde fysiologisch veranderingen in de hersenen als een hard drug.
Daarom is stoppen voor vele ook zo zwaar, en hebben veel een persoonlijke band met hun sigaret.
En word het gedepersonaliseerd zoals roken is mijn vriendje Lachen en daar heb ik ook geen probleem mee.
Mensen moeten ook niet stoppen, maar mogen gewoon niet roken op cafe

Daarom snap ik de ophef wel, maar helaas het is in de echte wereld dat bescherming voorrang heeft op verslaving

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:45

Ik hoorde zelfs van mensen dat ze het meeloperij vinden als je wilt stoppen ROFL

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:54

MISTRAL94 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Het ja oke als antwoord op dat het slecht voor de gezondheid is zegt genoeg. Die hebben een goede gezondheid niet hoog in het vaandel staan.
Daar komt bij dat ik dit geen vergelijking vind, mensen gebruiken nu condooms wetende dat je hier ziektes van krijgen kunt maar waarom roken mensen dan nog? De waarschuwingen op de pakjes liegen er niet om
Heb je zelf wel door wat je allemaal zegt?! Verward
Volgens mij heb jij totáál geen respect voor rokers, denk je dat zij hun leven voor de lol verklöten en ze dom zijn ofzo? Frusty
Denk dat je toch echt even beter moet gaan nadenken voor je zulke dingen zegt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:58

LauraMc schreef:
Ik hoorde zelfs van mensen dat ze het meeloperij vinden als je wilt stoppen ROFL

hahaha ROFL

Geen idee of het wel een goed idee is dat je stop voor het rookverbod, volgens mij hou je stoppen voor jezelf sneller vol. En dan kan het rookverbod wel helpen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:06

LauraMc schreef:
Het is wel zo, dat ik persoonlijk geen reden heb waarom ik wil stoppen. Tuurlijk, het is slecht voor je gezondheid, maar mijn mening: wat is tegenwoordig níét slecht voor je gezondheid? Je gaat toch wel dood, of het nou door roken is of door iets anders. Clown
De enige reden voor mij zou zijn, dat het geld kost. Maar aan de andere kant, andere mensen doen weer andere dingen om hun geld aan uit te geven, bij ons op school gaan een heleboel mensen elke pauze naar de supermarkt of naar een restaurantje om iets te kopen, die zijn per week daaraan nog meer kwijt dan ik aan mijn sigaretten. *LOL*

Toch ga ik waarschijnlijk stoppen, maar dan wel met een paar anderen van mijn vrienden die ook roken, en die dan ook gaan stoppen. Samen sta je toch sterker wat dat betreft, en als ik nu zou stoppen maar zij nog niet, zou ik voor de gezelligheid zo weer mee gaan roken waarschijnlijk.
Ik ga dan trouwens niet stoppen vanwege het rookverbod, maar na de zomer pas. Omdat ik in de zomer altijd gezellig terrasje pak, veel uitga, etc. Dan is het juist moeilijker om te stoppen omdat iedereen in mn omgeving dan rookt, dus ik kan beter nog even wachten tot daarna. Tong uitsteken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:16

Chann schreef:
LauraMc schreef:
Het is wel zo, dat ik persoonlijk geen reden heb waarom ik wil stoppen. Tuurlijk, het is slecht voor je gezondheid, maar mijn mening: wat is tegenwoordig níét slecht voor je gezondheid? Je gaat toch wel dood, of het nou door roken is of door iets anders. Clown
De enige reden voor mij zou zijn, dat het geld kost. Maar aan de andere kant, andere mensen doen weer andere dingen om hun geld aan uit te geven, bij ons op school gaan een heleboel mensen elke pauze naar de supermarkt of naar een restaurantje om iets te kopen, die zijn per week daaraan nog meer kwijt dan ik aan mijn sigaretten. *LOL*

Toch ga ik waarschijnlijk stoppen, maar dan wel met een paar anderen van mijn vrienden die ook roken, en die dan ook gaan stoppen. Samen sta je toch sterker wat dat betreft, en als ik nu zou stoppen maar zij nog niet, zou ik voor de gezelligheid zo weer mee gaan roken waarschijnlijk.
Ik ga dan trouwens niet stoppen vanwege het rookverbod, maar na de zomer pas. Omdat ik in de zomer altijd gezellig terrasje pak, veel uitga, etc. Dan is het juist moeilijker om te stoppen omdat iedereen in mn omgeving dan rookt, dus ik kan beter nog even wachten tot daarna. Tong uitsteken

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat die mensen blijkbaar uit principe blijven roken, anders zijn ze meelopers Tong uitsteken

Ik vind het prima als mensen roken hoor, als zij het lekker vinden mogen ze dat lekker doen, als ik er maar geen last van heb. Verder word ik wel helemaal kriegelig van opmerkingen dat je toch wel doodgaat, of dat je tegenwoordig overal aan dood kan gaan ed. Ik vind dat toch zo naïef Nagelbijten / Gniffelen Want ik weet zeker dat je later heel erg baalt als je longkanker oid krijgt, ik denk dat je dan wel denkt: "oliebol, was ik maar gestopt!". Maar dat is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:18

Ik vind het rookverbod prima Lachen

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:34

Het rookverbod juich ik toe! Ik vind het prima wanneer mensen roken, eigen keus, zolang het maar niet in het bijzijn is van niet rokers. Dat is wel zo sociaal. Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:36

Lancome schreef:
Rookverbod in de Horeca?
- Prettig voor de niet-roker;
- Niet prettig voor de roker;
- Niet prettig voor de horeca-ondernemer (weet uit eigen ervaring dat dat de omzet niet ten goede komt).
- Prettig voor de horeca-werknemers.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:37

marrke schreef:
Het rookverbod juich ik toe! Ik vind het prima wanneer mensen roken, eigen keus, zolang het maar niet in het bijzijn is van niet rokers. Dat is wel zo sociaal. Lachen
Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:47

Chann schreef:
Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)

Heeft wel degelijk met sociaal zijn te maken Ja . Als ik ergens ga eten met mijn kind, wordt er gewoon lekker doorgepaft. Mijn kind kiest er niet voor om in die rook te zitten (daar is ze nog te jong voor Knipoog ) en ik als haar moeder wil ook wel eens buiten de deur eten, maar ja, die rotrook...... Om maar even een voorbeeld te geven.

Dat iemand wil roken, mij een biet. Maar val anderen die niet mee willen roken er niet mee lastig. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel en daarom komt deze regel. Eindelijk!!!!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:18

Nadya schreef:
Chann schreef:

Heeft wel degelijk met sociaal zijn te maken Ja . Als ik ergens ga eten met mijn kind, wordt er gewoon lekker doorgepaft. Mijn kind kiest er niet voor om in die rook te zitten (daar is ze nog te jong voor Knipoog ) en ik als haar moeder wil ook wel eens buiten de deur eten, maar ja, die rotrook...... Om maar even een voorbeeld te geven.

Dat iemand wil roken, mij een biet. Maar val anderen die niet mee willen roken er niet mee lastig. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel en daarom komt deze regel. Eindelijk!!!!
Dat zeg ik, tenzij je het hebt over restaurants en dat soort dingen, dat vind ik ook niet kunnen en ja, dat heeft ook met sociaal zijn te maken, maar de mééste rokers zijn wat dat betreft sociaal, en roken niet binnen. Dan heb je natuurlijk veel uitzonderingen, maar zoals ik zei, daar ben ik het ook niet mee eens.

Maar als iemand buiten rookt (hangt er ook weer vanaf wáár), of met uitgaan, dan vind ik niet dat het iets met sociaal zijn te maken heeft. Met uitgaan rookt trouwens ook 90% van de mensen in een kroeg, omdat er onwijs veel gezelligheidsrokers bij zijn die alleen met uitgaan roken. Zodra het rookverbod ingaat, zal dat echt wel minder worden, en ik heb er geen problemen mee. Dan ga ik maar even naar buiten als ik een sigaretje wil roken, prima, zolang ik nog binnen kom tenminste. Lachen

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:25

Maar zoals op een station, dat je op een bankje zit en iemand naast je steekt een peuk op.. Dat is dan wel buiten maar wel behoorlijk storend het gebeurd me regelmatig en nooit eens een roker die vraagt of ik er problemen mee heb. Moet zeggen dat het rookverbod op stations echt nergens op slaat niemand gaat bij die paal staan haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:26

Chann schreef:
marrke schreef:

Als ik als niet roker op het station lekker m'n patatje zit te eten,
sta ik altijd op als ik alleen al zie dat ze hun pakje sigaretten tevoorschijn halen ..
Gadver, ik wil wel van mijn eten kunnen genieten!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:31

Chann, ik heb in restaurants nog nooit meegemaakt dat mensen stoppen met roken, hoor. Nog nooit!!! Misschien wel aan je eigen tafel, maar de tafels om je heen paffen rustig verder. Clown
Hoezo sociaal??? Verward

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:50

Nadya schreef:
Chann, ik heb in restaurants nog nooit meegemaakt dat mensen stoppen met roken, hoor. Nog nooit!!! Misschien wel aan je eigen tafel, maar de tafels om je heen paffen rustig verder. Clown
Hoezo sociaal??? Verward

Afgod Grappig niet rokers worden asociaal bevonden terwijl wij al jaren mee mogen genieten van die smerige gewoonte. En je kiest er zelf voor om te gaan roken, of hebben ze een mes op je keel gezet Chann?