IngridM schreef:ik vind het geweldig; het rookverbod.
ik hoef toch geen last te hebben van iemand anders z'n slechte gewoontes ? !
daar ben ik het ook mee eens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IngridM schreef:ik vind het geweldig; het rookverbod.
ik hoef toch geen last te hebben van iemand anders z'n slechte gewoontes ? !
SHALALA schreef:Belachelijk.
Waarom mocht het eerst dan wel gewoon, en nu ineens niet meer omdat het slecht is voor de gezondheid.. Ja oke, maar dan nog. Waarom eerst wel, en nu ineens niet meer.
Ik ben bang dat er best wel een aantal tenten dicht zullen gaan omdat de mensen gewoon weg gaan blijven.
MISTRAL94 schreef:SHALALA schreef:Belachelijk.
Waarom mocht het eerst dan wel gewoon, en nu ineens niet meer omdat het slecht is voor de gezondheid.. Ja oke, maar dan nog. Waarom eerst wel, en nu ineens niet meer.
Ik ben bang dat er best wel een aantal tenten dicht zullen gaan omdat de mensen gewoon weg gaan blijven.
Je hebt gelijk, gezond zijn is echt niet belangrijk wat wel belangrijk is, is die irritante en smerige gewoonte die mensen niet laten kunnen
Echwel schreef:Omdat roken verslavender is dan seks misschien..
En daabij je dat dus niet hoeft te laten echter wel een bescherming voor moet gebruiken.
MISTRAL94 schreef:Je hebt gelijk, gezond zijn is echt niet belangrijk wat wel belangrijk is, is die irritante en smerige gewoonte die mensen niet laten kunnen
MISTRAL94 schreef:Heb je zelf wel door wat je allemaal zegt?!Het ja oke als antwoord op dat het slecht voor de gezondheid is zegt genoeg. Die hebben een goede gezondheid niet hoog in het vaandel staan.
Daar komt bij dat ik dit geen vergelijking vind, mensen gebruiken nu condooms wetende dat je hier ziektes van krijgen kunt maar waarom roken mensen dan nog? De waarschuwingen op de pakjes liegen er niet om
LauraMc schreef:Ik hoorde zelfs van mensen dat ze het meeloperij vinden als je wilt stoppen
LauraMc schreef:Het is wel zo, dat ik persoonlijk geen reden heb waarom ik wil stoppen. Tuurlijk, het is slecht voor je gezondheid, maar mijn mening: wat is tegenwoordig níét slecht voor je gezondheid? Je gaat toch wel dood, of het nou door roken is of door iets anders.Ik hoorde zelfs van mensen dat ze het meeloperij vinden als je wilt stoppen
Chann schreef:LauraMc schreef:Het is wel zo, dat ik persoonlijk geen reden heb waarom ik wil stoppen. Tuurlijk, het is slecht voor je gezondheid, maar mijn mening: wat is tegenwoordig níét slecht voor je gezondheid? Je gaat toch wel dood, of het nou door roken is of door iets anders.Ik hoorde zelfs van mensen dat ze het meeloperij vinden als je wilt stoppen
De enige reden voor mij zou zijn, dat het geld kost. Maar aan de andere kant, andere mensen doen weer andere dingen om hun geld aan uit te geven, bij ons op school gaan een heleboel mensen elke pauze naar de supermarkt of naar een restaurantje om iets te kopen, die zijn per week daaraan nog meer kwijt dan ik aan mijn sigaretten.
Toch ga ik waarschijnlijk stoppen, maar dan wel met een paar anderen van mijn vrienden die ook roken, en die dan ook gaan stoppen. Samen sta je toch sterker wat dat betreft, en als ik nu zou stoppen maar zij nog niet, zou ik voor de gezelligheid zo weer mee gaan roken waarschijnlijk.
Ik ga dan trouwens niet stoppen vanwege het rookverbod, maar na de zomer pas. Omdat ik in de zomer altijd gezellig terrasje pak, veel uitga, etc. Dan is het juist moeilijker om te stoppen omdat iedereen in mn omgeving dan rookt, dus ik kan beter nog even wachten tot daarna.
Lancome schreef:Rookverbod in de Horeca?
- Prettig voor de niet-roker;
- Niet prettig voor de roker;
- Niet prettig voor de horeca-ondernemer (weet uit eigen ervaring dat dat de omzet niet ten goede komt).
- Prettig voor de horeca-werknemers.
marrke schreef:Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)Het rookverbod juich ik toe! Ik vind het prima wanneer mensen roken, eigen keus, zolang het maar niet in het bijzijn is van niet rokers. Dat is wel zo sociaal.
Chann schreef:Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)
Nadya schreef:Dat zeg ik, tenzij je het hebt over restaurants en dat soort dingen, dat vind ik ook niet kunnen en ja, dat heeft ook met sociaal zijn te maken, maar de mééste rokers zijn wat dat betreft sociaal, en roken niet binnen. Dan heb je natuurlijk veel uitzonderingen, maar zoals ik zei, daar ben ik het ook niet mee eens.Chann schreef:Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)
Heeft wel degelijk met sociaal zijn te maken. Als ik ergens ga eten met mijn kind, wordt er gewoon lekker doorgepaft. Mijn kind kiest er niet voor om in die rook te zitten (daar is ze nog te jong voor
) en ik als haar moeder wil ook wel eens buiten de deur eten, maar ja, die rotrook...... Om maar even een voorbeeld te geven.
Dat iemand wil roken, mij een biet. Maar val anderen die niet mee willen roken er niet mee lastig. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel en daarom komt deze regel. Eindelijk!!!!
Chann schreef:marrke schreef:Nu het er nog niet is, is het nogal lastig om ergens te roken waar geen niet-rokers in de buurt zijn hè. Dat heeft nu niet zoveel met sociaal zijn te maken geloof ik. (Tenzij je het hebt over restaurants, het gaat dan ook tegen mijn principe in om in restaurants te roken.)Het rookverbod juich ik toe! Ik vind het prima wanneer mensen roken, eigen keus, zolang het maar niet in het bijzijn is van niet rokers. Dat is wel zo sociaal.
Nadya schreef:Chann, ik heb in restaurants nog nooit meegemaakt dat mensen stoppen met roken, hoor. Nog nooit!!! Misschien wel aan je eigen tafel, maar de tafels om je heen paffen rustig verder.![]()
Hoezo sociaal???