Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:55

Daar heb je een goed punt. :D Maar... dat wat er onder mijn hiel zit, kan ik geen hak noemen. O:) :D Misschien moeten ze daar maar een andere naam voor verzinnen.

Coot

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:54

Een verhoging :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:42

@Moosje: Ik wil wel een keer bij Parmentier gaan kijken, maar ik heb gehoord dat het meer recreatief dansen is en dat je dus echt een eigen partner nodig hebt als je hoger in wilt stromen. Ik heb zelf topklasse 1 gedanst en wil dus verder met top2, maar er zijn dansscholen die dat niet eens aanbieden, dus daar zou ik ook eens voor moeten informeren. En anders worden het privelessen + vrijdansen. Maarja, eerst dus die partner zien te vinden!

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:44

Hee!
Ja ik dans nu ook, sinds kort.
Dus ben nog maar een beginner!
Heb nog niet echt een 'officele vaste' danspartner, maar eigenlijk dans ik wel heel vaak met dezelfde jongen! :Y)
Haha :P *D !

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:37

joyce2 schreef:
@Moosje: Ik wil wel een keer bij Parmentier gaan kijken, maar ik heb gehoord dat het meer recreatief dansen is en dat je dus echt een eigen partner nodig hebt als je hoger in wilt stromen. Ik heb zelf topklasse 1 gedanst en wil dus verder met top2, maar er zijn dansscholen die dat niet eens aanbieden, dus daar zou ik ook eens voor moeten informeren. En anders worden het privelessen + vrijdansen. Maarja, eerst dus die partner zien te vinden!

K heb hetzelfde probleem, geen partner...
Parmentier biedt wel top aan trouwens. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:36

Oke, dan ga ik binnenkort gewoon eens lang en met mn oude dansploegje een avondje vrij dansen! Volgens mij kan ik het al niet eens meer, heb nog nooit zo lang niet gedanst, haha.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:20

K heb t ook al veel te lang niet gedaan... :(

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:26

Ja hier nog een stijldanser.
Ik dans bij danstudio La Gast te steenbergen (voorheen gladdines)

Heb een lange tijd met mn vriend gedansen en hebben (vind ik) best wat bereikt.
Regionaal deden we zowel ballroom als latin mee in de hoofdklasse en landelijk hebben we ook wat gedaan. Ook 1 NK meegedanst!!
Nu helaas geen danspasjes meer voor mij :(

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:39

Hoiii

wij hebben gister weer gedanst en moesten partnerruil doen , dat was toch apart ;).
Dans toch veel liever met vriendlief , t ging super gister..
En de dansleraar wil dat wij als groep mee gaan doen met wedstrijden , om te kyken hoe het gaat .
Onze groep gaat super en we pikken alles snel op , ik zelf ben heel blij met dat commentaar :D wie had dat ooit gedacht haha.
Hebben nu 6 lessen gehad , dus moeten nog hard verder oefenen..

Hoe gaat t bij jullie allemaal ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:06

Super leuk dat het zo goed gaat in jullie groep. Is altijd super fijn als de groep snel en goed meekomt :D ... dan ga je over het algemeen toch ook wat sneller door je figuren heen en krijg je meer waar voor je geld ;)

Jah gaat lekker bij ons. Lat ligt technisch toch vrij hoog, krijgen veel details mee tijdens de lessen. Zo bijvoorbeeld 20 minuten gedaan over de technieken van een simpele weave... haha... Maar wel super leuk... eindelijk krijg ik de techniek eens echt goed te horen :D

Eerste wedstrijd ligt zo goed als vast. Wijchen, 31 januari. En misschien gaan we den bosch de 17de januari geloof ik ook doen...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:23

Dan kunnen we meeten shiloh ! haha.

Welke klasses '' start '' jij :) ?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 03:07

We zijn druk bezig om onze houding en techniek te verbeteren. Daar volgen we speciale lessen voor en een assistente geeft ons een hoop extra aandacht tijdens de lessen. Het is heerlijk om constant uitgedaagd te worden! :) Zo grapte onze leraar eerverleden les dat ik een beroerde rumba walk heb. :D Dat laat ik me geen twee keer zeggen en dan komt er een vechter in me los. De dagen erna heb ik geregeld even een rumba walk gemaakt op de overloop, het verbaast me dat er nog geen gaten in het tapijt zitten. :)) (grapje)

Klopt, met partnerruil merk je hoe verschillend iedereen danst. :D Het is wel leerzaam, als man voel je precies hoe duidelijk je leidt en op wat voor manier haar danspartner leidt. Het lijkt me wel fijn dat jullie groep zo snel gaat. Dan blijf je uitgedaagd, hoewel je in die tijd ook mooi aan je techniek kan werken!

Leuk vooruitzicht Shiloh! Dat wordt hard aan de bak de komende twee maanden? :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 03:14

Waarschijnlijk starten we gewoon debutante 4. Wel regens apart, ben nieuwelingen startgerechtigd en heb zelfs nog nooit debutante 4 gedanst :P Ben met mijn vorige partner gelijk debutante 3 gestart.

Er is alleen een regel dat nieuwe paren tijdens hun eerste wedstrijd wel eens omhoog of omlaag worden geplaatst als ze niet in de juiste categorie starten. Dat zou wellicht wel eens kunnen gebeuren. Als ik voel hoe ik nu dans is dat beter als wat ik destijds in debutante 3 deed. Maar jah, er is geen touw aan vast te knopen en het moet natuurlijk een plaatje zijn. We zien wel. De partnering groeit best hard. Dus we zien wel... :P

Zowiezo starten we alleen ballrom. Latin is leuk voor de lol, maar verder niks voor ons :P

En jij naomi?

@sander, ja... we moeten nog ff flink doortrainen. HAha, vooral in het doordansen, nu staan we na elke fout zo'n beetje stil ;) . haha, heerlijk, dat je dan zo lekker hard gaat oefenen. :P ...

Ooh en partnerruil dat vind ik niks hoor :P Ja voor een avondje vrijdansen is dat wel leuk, maar doe verder maar gewoon 1 partner :P das toch fijner ;)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 03:19

Oooh, latin is juist het leukst! :D Het omvat gewoon alles: van de rustige, zwoele rumba tot de snelle, swingende jive, maar... de samba blijft mijn favoriet. Jullie vinden het misschien een goedkope opmerking, maar je kan niet zeggen dat ik niet eerlijk ben: Er is niks mooiers dan een vrouw met haar heupen te zien draaien. :D

Dat vind ik ook hoor, ik ben altijd dolgelukkig als ik mijn danspartner na afloop weer terug krijg. :o O:)

Wat zijn jullie favoriete nummers om op te dansen? :D Bij mij:
- Christina Aguilera - Candyman (jive). Van dat nummer krijg ik zo'n enorme boost energie, dan moet ik gewoon even swingen, lachen en gek doen. :):)
- BVSC & Coldplay - Clocks (chacha).
- Robbie Williams & Jane Horrocks - Things (quickstep). Jammer genoeg draaien ze die niet op de nieuwe dansschool, want m'n partner en ik zongen dat nummer altijd graag voor elkaar. :D
- Paola & Chiara - Comin' around (rumba). Heerlijk zwoel!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 03:59

Ik vind ballroom juist leuker. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Latin best leuk om te doen, maar het ligt me niet zo. En ik vind niks gavers dan met zijn tweeën zo op elkaar ingespeeld zijn dat je gewoon kei groots over die vloer heen vliegt en er zoiets moois uittrekt, met ingewikkelde of gewoon mooie draaien en lijnen waar je super veel samenwerking voor nodig hebt. Gewoon heerlijk!

Oeh moeilijk. Ben er een hele tijd uitgeweest sus ken vooral de oudere nummers.

Maar goed, hier een paar.

Engelse wals: when winter comes van Chris de burgh. Helaas wordt die haast nooit gedraait. Heb wel een runnerup, maar daar weet ik de titel even niet van.
Quickstep, uuhm. Muppetshow, en anders zo'n lekker swingende ouderwetse echte. Heerlijk. Haha.
Tango : cellblock tango van Chicago. No doubt About That one. Runnerup: roxanne!
Slowfox: pinkpanther theme.
Weense wals: The Voice van eimear quinn oid.

Jive: Frankie!!!! Do you remember. Frankieeee! En nog veel meer.
Chacha. Heb niet echt favoriet. Hij moet lekker op tempo liggen en veel energie geven. Niks is erger dan een suffe chaha.
Rumba. Vind ik persoonlijk de minste dans. Heb zo gauw ook even geen favoriet.
Paso lijkt me duidelijk.
Voor samba zijn ook zoveel lekkere. Heb altijd zumbaE lekke gevonden. Ook daar is energie gewoon belangrijk.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:54

Absoluut. Ballroom is ook héél mooi, het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. :) Het is ook geen eerlijke strijd, want ik wilde eigenlijk op salsa. Gelukkig kan je dat niet echt bij ons in de buurt, anders zat ik nu niet op stijldansen.

Grappig, nooit geweten dat die tango uit Chicago komt. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:22

:oo oooh schandalig, dat moet toch iedereen weten :P

Trouwens grappig weetje uit dat nummer. Als je tenminste de volledige versie beluisterd. Op een gegeven moment begint die hongaar te praten. En dat is helemaal geen hongaars :+ dat is gewoon gibberisch. Enige wat wel echt hongaars is is het "Nem tudom" op het einde, wat betekend, ik weet het niet.

Oooh, weet nu wel een voorbeeld van een lekkere chacha, Carwash, dat is wel een lekkere :D en hoe fout ook eigenlijk "Let's get loud", heel oud fout nummer, maar wel lekker voor de chacha...

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:50

Shiloh schreef:
:oo oooh schandalig, dat moet toch iedereen weten :P

Dat vind ik zelf eigenlijk ook wel, want het is echt een klassieker. :o :D Om het nog erger te maken, ik ben nog nooit naar een musical geweest. Volgens mij heb ik er ook niks mee, maar dat is dus een vooroordeel.

Vroeger heb ik iets meer dan een half jaar op stijldansen gezeten, ik moet daar altijd weer aan denken als ik Jennifer Lopez hoor. :D In die tijd was haar muziek nog populair.
Laatst bijgewerkt door Snader op 13-11-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:54

Laatst stond op de dansschool de muppetshow een keer op voor de quickstep, moest gelijk aan een paar jaar terug denken dat ik nog danste.

Ben ik een keer zooooo gigantisch hard samen met mijn partner onderuit gegaan op de muppetshow. Haha... echt zo'n echte uit zo'n film. Echt van onderuit, *swooosh* --- * Boem* haha, net alsof het in scene was gezet. En ook echt met zijn tweeen, toen we lagen lagen we nog praktisch in houding....

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:03

Dat zal ons ook nog wel een keer overkomen, het is een kwestie van tijd. Mijn danspartner heeft iets aan haar voeten en daardoor "struikelt" ze vrij regelmatig. Ik ben er al helemaal op berekend, als ze zwikt dan neem ik haar meteen in een houdgreep. :D

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:31

ik ben jaloers op jullie allemaal , ooit komt er een dag dat ik ook zo met jullie mee kan praten !

Hebben jullie ook fotos trouwens ?
ben wel nieuwschierig :$

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:32

ik heb van mijn huidige partner en ik nog geen foto's... maar van het oude dansen wel... *ff zoeken*

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:34

Hoi! :)

Mijn vriendin doet aan stijldansen, ze zit in de hoogste rubriek of hoe je dat ook noemt! :+
Ze is ook een keer Nederlands Kampioen geworden en ze heeft sinds vandaag een nieuwe danspartner, die ook op het hoogste niveau danst! :)
Ze is trouwens de jongste stijldanster in haar klasse(15 jaar oud)

Denk zeg het even haha!

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:02

NoiRaM schreef:
ik ben jaloers op jullie allemaal , ooit komt er een dag dat ik ook zo met jullie mee kan praten !

Zoveel verschillen we ook weer niet, ik zit er nèt een jaar op. ;)

En je krijgt een PB.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:07