Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:39

Ilzjuh schreef:
Ik ga staken tegen het staken vrees ik zo. Nors opkijken

Ik doe mee, we gaan stille mars houden, hebben we alsnog ochterwandeling gedaan Haha!

Of zoals in de goede oude tijd, staken om iets wat van belang is, zoals tibet crisis waar elke dag mensen zonder reden neergeschoten worden. En dan zie je hier die leerlingen de boel afbreken voor niks. Terwijl er in de wereld zoveel kwaad gebeurd

redelijk triest, laat zien hoe verwend we zijn Verdrietig

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:39

Sparky10 schreef:
hha nou indd als het allemaal maar zo moet gaan in nederland tjeetje zeg achterlijke kinders tegenwoordig ,
moesten wij vroeger eens proberen

Mijn ouders zouden me een flinke draai om de oren geven Nagelbijten / Gniffelen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:41

MissJ schreef:
Sparky10 schreef:
hha nou indd als het allemaal maar zo moet gaan in nederland tjeetje zeg achterlijke kinders tegenwoordig ,
moesten wij vroeger eens proberen

Mijn ouders zouden me een flinke draai om de oren geven Nagelbijten / Gniffelen

Ik geloof dat mijn ouders mijn zaterdagpleziertje afpakken.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:43

katiavl schreef:
Ik doe mee, we gaan stille mars houden, hebben we alsnog ochterwandeling gedaan Haha!

Of zoals in de goede oude tijd, staken om iets wat van belang is, zoals tibet crisis waar elke dag mensen zonder reden neergeschoten worden. En dan zie je hier die leerlingen de boel afbreken voor niks. Terwijl er in de wereld zoveel kwaad gebeurd

redelijk triest, laat zien hoe verwend we zijn Verdrietig

Dat is nou precies waar ik zo'n moeite mee heb. Dat de kwaliteit van het onderwijs al jaren achteruit holt is vreselijk, daar moet ook echt wat aan gedaan worden. Maar dat gemekker wat ik toch van een groot deel, ook hier, hoor over schooltijden? Hou toch op! Je gaat naar school om te werken aan je eigen ontwikkeling en je zo goed mogelijk voor te bereiden op eigen verantwoordelijkheid en het betreden van de arbeidsmarkt. Je komt thuis, maakt wat huiswerk en klaar. Je hoeft niet zelf boodschappen te doen of te koken, je huis wordt schoongemaakt, de was wordt gedaan, noem het maar op. Maar dan nog mekkeren en zeiken en zeuren, bah. En nee, ik scheer niet iedereen over 1 kam, gelukkig zijn er heel wat kinderen met verstand. Maar imo is een groot deel van de jongeren tegenwoordig iets te mondig en willen ze alleen maar leuke dingen doen. Zo werkt het leven nou eenmaal niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:45

Kwaliteit kan ik begrijpen, ik denk dat je eigenlijk beter met het oud systeem bent, geen tussenlessen, maar verplichte lessen waar een schema op gevolgd moet worden. Dit wat je nu hebt is inderdaad een betere voorbereiding voor latere tijden. Maar dan heb je dat de kwaliteit niet opgevolg kan worden en dat is spijtig

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:48

spijtig niet alleen het iss de mentaliteit van tegenwoordig ,
zeker in nederland zijn ze te soft voor dit soort onzinnige stakingen en dergelijke acties , bah !
harder aanpakken !
man man man wat word het als die lui moeten werken later ,
ze kunnen zeggen a maar we zijn nu nog jong en willen onze virjheid behouden ja en ?????? later ben je ook nog jong maar dan heb je ook geen virjheid meer hoor maar ja snappen van het en en ander is vrij moilijk hieroot in nederland

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:51

maar heb je het nu over alle jongeren? Want dat is ook niet helemaal eerlijk. Ik begrijp best dat er een heleboel mensen tegen zijn, maar er zijn er genoeg die zich er niet mee bemoeien. Die worden vergeten en die zijn ook zo gestoord.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:53

Sparky10 schreef:
spijtig niet alleen het iss de mentaliteit van tegenwoordig ,
zeker in nederland zijn ze te soft voor dit soort onzinnige stakingen en dergelijke acties , bah !
harder aanpakken !
man man man wat word het als die lui moeten werken later ,
ze kunnen zeggen a maar we zijn nu nog jong en willen onze virjheid behouden ja en ?????? later ben je ook nog jong maar dan heb je ook geen virjheid meer hoor maar ja snappen van het en en ander is vrij moilijk hieroot in nederland
"

Dat probleem speelt ook bij studenten, niet alleen bij middelbare scholieren. Je moet werkgevers eens horen schelden op stagaires die te laat of niet op komen dagen, ongemotiveerd zijn en vooral veel vrij willen hebben. Denk dat we tegenwoordig gewoon echt te verwend zijn. Alles kan en mag, dan krijg je dit soort toestanden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:55

Marjoow schreef:
maar heb je het nu over alle jongeren? Want dat is ook niet helemaal eerlijk. Ik begrijp best dat er een heleboel mensen tegen zijn, maar er zijn er genoeg die zich er niet mee bemoeien. Die worden vergeten en die zijn ook zo gestoord.

Citaat:
En nee, ik scheer niet iedereen over 1 kam, gelukkig zijn er heel wat kinderen met verstand.

Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:56

Marjoow schreef:

Maar die horen dan ook niet bij de groep waar mensen het over hebben, die horen meer bij de groep met hersennen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:56

jaa das waar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:10

Ze stonden op het plein, schreeuwt Jos: Waar blijven de eieren?? ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:14

Mijn school is slim, ze houden perongeluk rapportvergadering op de dag dat de staking er weer is ROFL dus we hebben vandaag én morgen vrij Haha! Daar hebben ze wel geluk mee eigenlijk ROFL

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:19

alles kan en mag hiero wat we er ook van zeggen niks helpt .

ook qua buitenlanders meer en meer naar nederland laten komen en als er stront aa nde knikker is ja dan kan je niet meer terug nee want nederland heeft geen regels !

en als je het ergens niet mee eens bent staak dan gewoon , en schop flink rellen dan moet het kabinet wel ,

ik kan er echt met me pet niet bij hoe soft nederland is met de meeste dingen .

bah

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:54

Net dik gestaakt! na het 3e uur had de onderbouw pauze wij heel HAVO en Laarbeek stonden bij ons op het VMBO voor de poorten wij mochten niet weg daarna met klas 1 2 3 4 nara buiten gegaan! waren we over de muren heen geklommen, allemaal politie er bij hadden ze briefjes uit gedeeld dat je wel mocht staken maar dan wel met wa regels. toen hebben een paar jongens vuurwerk tegen zo'n muurtje van de school gelegt heel dat muurtje trillen Clown Daarna met iedereen naar het gemeentehuis gelopen (waar de markt was) daar werden de deuren opslot gedaan en toen begon iedereen kei hard je joelen enz. nu is een vriend van me opgepakt omdat hij eieren tegen de ramen van het gemeentehuis gooide Verdrietig. het liep een beetje uit de hond we rende over heel de markt heen en weer en bij het gemeente huis! toen zei de politie dat iedereen uit is en binnen 15 minuten op school moes zijn om je jas te pakken en daarna naar huis! de directeur stond buiten hij was echt zo boos! en J. en ik waren de enige van onze klas die staakten dus we zijn nu echt zwaar de banketstaaf.. moeten de uren in halen die we hebben gemist en een straf uur met super veel straf werk! morge weer staken en vrijdag als het door gaat naar Den Haag!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:57

Maureenn schreef:
en J. en ik waren de enige van onze klas die staakten dus we zijn nu echt zwaar de banketstaaf.. moeten de uren in halen die we hebben gemist en een straf uur met super veel straf werk! morge weer staken en vrijdag als het door gaat naar Den Haag!

Terecht dat je gestraft wordt.

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:59

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:01

waarschijnlijk word het nu 40 uur minder in het jaar...

Wij hebben ook gestaakt,, (wij hadden tussenuur) dus gingen uit nieuwschierigheid kijken..was eerst nog wel grappig,, maar daarna vlogen de prullebakken om je oren, en de rotjes vlogen voor je voeten(ook gingen alle brandmelders af) het werd te gevaarlijk in school, en we mochten dus al om half 12 naar huis!
Laatst bijgewerkt door horsefan08 op 26-11-07 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:05

Maureenn schreef:
Net dik gestaakt! na het 3e uur had de onderbouw pauze wij heel HAVO en Laarbeek stonden bij ons op het VMBO voor de poorten wij mochten niet weg daarna met klas 1 2 3 4 nara buiten gegaan! waren we over de muren heen geklommen, allemaal politie er bij hadden ze briefjes uit gedeeld dat je wel mocht staken maar dan wel met wa regels. toen hebben een paar jongens vuurwerk tegen zo'n muurtje van de school gelegt heel dat muurtje trillen Clown Daarna met iedereen naar het gemeentehuis gelopen (waar de markt was) daar werden de deuren opslot gedaan en toen begon iedereen kei hard je joelen enz. nu is een vriend van me opgepakt omdat hij eieren tegen de ramen van het gemeentehuis gooide Verdrietig. het liep een beetje uit de hond we rende over heel de markt heen en weer en bij het gemeente huis! toen zei de politie dat iedereen uit is en binnen 15 minuten op school moes zijn om je jas te pakken en daarna naar huis! de directeur stond buiten hij was echt zo boos! en J. en ik waren de enige van onze klas die staakten dus we zijn nu echt zwaar de banketstaaf.. moeten de uren in halen die we hebben gemist en een straf uur met super veel straf werk! morge weer staken en vrijdag als het door gaat naar Den Haag!

Te triest voor woorden gewoon.
En die gene die eieren gooide al helemaal.
Hersenloos, want dit is geen staken meer.
Koop een woordenboek en leer eerst wat staken betekend..

Hier staat ook de hele stad vol met mensen, Triest want als je aan 10 willekeurige mensen vraagt waarom ze hier eigenlijk staan weten 9 van de 10 geeneens wat de bedoeling is, alleen dat ze geen zin hadden in school dus maar mee gingen 'staken'

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:09

Kana schreef:
Te triest voor woorden gewoon.
En die gene die eieren gooide al helemaal.
Hersenloos, want dit is geen staken meer.
Koop een woordenboek en leer eerst wat staken betekend..

Zie je meteen hoe dom ze zijn, ze zouden toch 's wat meer naar school moeten gaan Knipoog

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:10

Het lijkt zo meer op een excuus om lekker herrie te schoppen. Heel triest, op de radio waren er kinderen aan het woord die nog niet eens wisten waar ze mee bezig waren.

Als ze beter hadden opgelet bij maatschappijleer of Nederlands hadden ze het waarschijnlijk anders aangepakt.. Gaaaap

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:14

Nou.. zo triest vind ik het niet, we hadden menotr uur maar hij was telata dus mochten we vast de kla sin met andere leraar en die zouden eik met alle leraaren gaan staken maar door dat bericht van vanochtend op het nieuws niet meer.. maar hij was het wel met ons eens. en mijn menotr zei dat het op onde school al goed is, right.. Clown en daarna zegt i ja als je goede reden hebt en weet waarom je het doet nou dat weten we. de politie deelde zelf van die briefjes uit dat ja MAG staken dus die straf doe ik niet hoor Bloos morgen gaan wij als eerst naar de HAVO en daarna naar Laarbeek, dorpje verderop ong 40 minuten lopen Clown

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:14

Het heeft totaal geen nut om te staken. Ons is vanochtend verteld hoe het werkelijk in elkaar zit.

Je maakt jaarlijks al 1040 uren. Maar doordat er te veel les uitval is door bijvoorbeeld ziekte, of activiteiten moeten scholen die uren van die 1040 aftrekken. Daardoor komen ze veel lager uit en dat wou de overheid tegen gaan. De overheid wil dus bijvoorbeeld minder activiteiten om die uren te besparen. Afgelopen vrijdag is er al een besluit genomen dat dat niet door ging. Het LAKS heeft namelijk een voorstel gedaan; Zoveel uren verplicht maar dan toch bijvoorbeeld activiteiten behouden. De kamerleden hebben hier over aanstaande woensdag een vergadering over. Dan pas zullen we zien wat er uit komt.

Ik zie het nut er echt niet van in om te gaan staken!

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:17

Maureenn schreef:
Nou.. zo triest vind ik het niet, we hadden menotr uur maar hij was telata dus mochten we vast de kla sin met andere leraar en die zouden eik met alle leraaren gaan staken maar door dat bericht van vanochtend op het nieuws niet meer.. maar hij was het wel met ons eens. en mijn menotr zei dat het op onde school al goed is, right.. Clown en daarna zegt i ja als je goede reden hebt en weet waarom je het doet nou dat weten we. de politie deelde zelf van die briefjes uit dat ja MAG staken dus die straf doe ik niet hoor Bloos morgen gaan wij als eerst naar de HAVO en daarna naar Laarbeek, dorpje verderop ong 40 minuten lopen Clown

Even de spellingcontrole gebruiken als je echt niet beter weet?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:18

Maureenn schreef:

Ik tel gewoon 14 spelfouten in je bericht!!
Ga naar school dat heb jij hard nodig joh!! Bloos!