Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:29

Ik ben zelf ook allochtoon. Mijn vader is Duits, mijn moeder Pools. Met Polen heb ik meer dan met Duitsland. Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op Duitsers Bloos
Als er wat over Polen gezegd worden, bijvoorbeeld dat het banenpikkers zijn, doet me niets. Ik weet beter, ik studeer, heb een normale positie in de maatschappij evenals mijn moeder.
Als het me iets zou doen, dan zou dat aan mij liggen, dan weet ik dat er bij mij iets niet in de haak zit, dan ik moet veranderen.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:34

Tsjah ik ben er best wel stil van....eigelijk is het gewoon verschrikkelijk....je mag blijkbaar niet meer je eigen (uitgesproken) mening hebben en amsterdam is zo veilig niet (meer). Scheve mond
Wat zal die man bang geweest zijn Scheve mond Verdrietig
En er komt een luide tocht?? Ipv een stille Verward
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 02-11-04 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:35

ik hoor het net pas op het nieuws..
*_*

echt.. ik heb hier geen woorden voor, ik weet niet wat er allemaal al in het topic gezegd is, maar het is niet normaal meer, ik geloof niet dat ik het nog zo fijn vind dat ik in nederland woon.

dat je wordt vermoord omdat je je mening geeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:41

THeo ging dus een film uitgeven die deels over de moord op PF gaat. Die film is gebaseerd op een boek van Thomas Ross, getiteld 'De Zesde Mei'. Ross behandelt in zijn boeken meestal onderwerpen uit de realiteit, die hij overgiet met een sausje van fictie. Zijn boeken zijn dus niet recht toe recht aan 'waargebeurd'. De film van Theo is dus ook niet zonder slag of stoot waarheidsgetrouw. Zowel het boek als de film zijn bedoeld als stof tot nadenken en niet als statement. Dat geldt in nog grotere mate voor de boeken en films van Michael Moore.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:41

Er komt inderdaad een luide tocht. Helaas heb ik vanavond geen auto tot mijn beschikking, anders had ik zeker mee gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:42

En iedereen op TMF maar smssen:

*oh wat erg, je kan je mening ook niet meer uiten, je kan ook niet meer anders zijn zonder dat je veroordeeld word*

Het zijn dezelfde sletten waar ik elke dag door uitgescholden word als ik mijn mening uit, anders eruit zie dan de rest.

Maar nee, als er iemand vermoord is, zijn ze het allemaal met elkaar eens hoor!

achterbaks, scheinheilig, hypocriet. Zo noem ik het!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:44

Hmm, ik krijg net van een vriend te horen dat 911 dagen geleden Pim is vermoord Scheve mond
Ik ga het niet natellen, maar het geeft me toch wel de rillingen.

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:45

ik was niet gecharmeerd van theo van gogh maar dit vind ik dus werkelijk verschrikkelijk.............heb er gewoon geen woorden voor.

r.i.p

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:47

he bah dit is echt k*t het is toch niet normaal meer wat gebeurt er toch met nederland.
Dit blijkt wel dat we dus niet in een vrij land leven waar je je mening kan geven.echt verschrikkelijk.

KUSIA SCHREEF:
Hmm, ik krijg net van een vriend te horen dat 911 dagen geleden Pim is vermoord
Ik ga het niet natellen, maar het geeft me toch wel de rillingen.

dit klinkt wel heel akelig.
sterkte voor alle nabestaanden en iedereen die hem kende.

kadans16

Wow wat gaat dit topic snel zeg ,vandaag geopend en nú al 33 pagina's
Het is natuurlijk ook absurd zoiets.Je mag hier echt niet meer zeggen wat je denkt, net als Fortuyn ,die zei wat de mensen dachten maar nooit durfden te zeggen .............

Hanneke_S

911, laat het toevallig zijn, maar als daar echt zover over na is gedacht, brrr...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:50

ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar het zijn weer die marrokanen Scheve mond echt die moeten ze gewoon allemaal buiten flikkeren, als je er nou nog iets aan had, maar je hebt er gewoon een en al gezeik mee, nu zullen er ook vast wel betere tussen zitten, maar over het algemeen gezien is het toch altijd wel wat met hun

echt triest als je niet eens meer je mening mag geven, wie volgt er nu nog meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:50

Die meneer Welten is degene die Amsterdam weer vlot moet trekken, nou... ik weet het niet.

WIlders is bang en dat is begrijpelijk en het is ook heel verstandig van hem dat hij geen olie op het vuur wil gooien, het is alleen jammer dat hij zijn mond dan niet gewoon dicht houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:51

Weet je wat ik het nare aan dit vind. Nu heeft niemand een goed woord voor de dader over. Over een week of wat wordt er weer een topic gestart over moordenaars en dan ineens zijn het ook maar mensen.
Dat begrijp ik niet zo goed.

Maar weer even ontopic.

Het moet niet uitmaken wat je zegt, voor moord is geen excuus.
En zeg nou eerlijk, waar kun je je mening wel geven zonder dat dat gevolgen heeft??
Niet op straat, niet op internet nergens niet. Dus die vrijheid van meningsuiting is al lang ver te zoeken.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:51

ik vind dit echt schandalig Boos! Wanneer komt hier nou eens een eind aan ?? Niemand mag het recht in handen nemen om iemands leven te beeindigen....
Laatst bijgewerkt door knightloekie op 02-11-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:52

Mensen, het is inderdaad 911 dagen geleden dat Pim Fortuyn is vermoord Scheve mond

Anoniem

ja, dat getal geeft je dan extra de kriebels....

ceasario

Kusia schreef:
.

En Volkert is niet echt een 'gewone' Nederlander te noemen Knipoog

Wat is verschil tussen deze twee.

Het zijn allebei gestoorde tussen nog heel veel gestoorde "Nederlanders"

LBLGypsyCobs

Wat is een democratie waard als je om het geven van je mening vermoord wordt?

Mensen overal ter wereld hebben een eigen mening en/of religie. Helaas zorgt dat nog elke dag op verschillende plaatsen voor oorlog, strijd, geweld, doden en gewonden.

En dat terwijl er zoveel mensen zijn die wel mensen met een andere mening en/of religie respecteren. Leven en laten leven, toch?

Overal duiken er helaas extremisten op die hun mening en/of religie als de enige juiste beschouwen en deze met geweld willen opdringen aan anderen.

Het is verschrikkelijk dat het geven van een mening Theo van Gogh het leven heeft gekost en het is verschrikkelijk dat 1 rotte appel de Marokkaanse gemeenschap in een kwaad daglicht stelt. Er zijn genoeg Marokkanen die wel een bijdrage leveren in onze samenleving, een kleine groep moet het verpesten. Ze moesten zich schamen...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:53

Kusia schreef:
Mensen, het is inderdaad 911 dagen geleden dat Pim Fortuyn is vermoord Scheve mond

Da's dan moord met voorbedacht rade....reken maar dat die gast
meer als 911 dagen in de gevangenis zal spenderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:53

Sorane, vrijheid van meningsuiting heeft ook 2 kanten, aan de ene kant het recht om je mening te hebben en te uiten en aan de andere kant de plicht om de gevolgen te dragen. Dat laatste wordt nog wel eens vergeten, net als consequenties van daden.

Boven alles staat nog steeds de Grondwet en sommige uitingen zijn bij Grondwet verboden en blijven dat hopelijk nog tot in de eeuwigheid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-11-04 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:54

Het is echt belachelijk wat er gebeurd is vanochtend Boos! Ik heb er gewoon geen woorden voor..

Zinloos, heel heel heel heel heel erg zinloos Boos!:(:(:(

*is heel erg kwaad*

ceasario

Stennisje schreef:
Wat is een democratie waard als je om het geven van je mening vermoord wordt?

..

Hier kun je ze nog bannen of een topic sluiten.

Climax

Overigens maakt een selecte groep buitenlanders het de allochtone bewoners van Nederland het heel erg moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:55

Alacairion schreef:
En iedereen op TMF maar smssen:

*oh wat erg, je kan je mening ook niet meer uiten, je kan ook niet meer anders zijn zonder dat je veroordeeld word*

Het zijn dezelfde sletten waar ik elke dag door uitgescholden word als ik mijn mening uit, anders eruit zie dan de rest.

Maar nee, als er iemand vermoord is, zijn ze het allemaal met elkaar eens hoor!

achterbaks, scheinheilig, hypocriet. Zo noem ik het!

*edit : Ik vind het dus óók erg.