Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:27

Levy"]
[quote="faye"][quote="luxx schreef:
lotte MOET ook een toeziend voogd hebben, weet iemand hoe uit te zoeken wie dat is?

hoezo moet dat?
[/quote]

Verplicht voor minderjarigen
[/quote]
Een toeziend voogd is iemand die de overleden ouder "vervangt". Ze denken dus mee in de beslissingen die rondom het kind worden genomen samen met de achtergebleven ouder.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:28

ow godverdegodver kankerklote zooi, ik wordt terug gebeld, coordinator zuidamerika is eten, AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar buza KAN wel wat, nu bewijzen op tafel mensen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jola

Chronos schreef:
Naar Parijs rijden is geen optie das al 5 uur...

Voor mij 3,5 uur, maar als ze idd naar Brazilië gaan vliegen ze al rond 13.00 uur.

Sjimmy

Lijkt me een goede actie Cody

Karin

Bericht heb ik bijgewerkt, keuren jullie even? Voor mij is het ook een haastklus, commentaar is welkom! Bart is onderweg om het te lezen, na zijn en jullie goedkeuring kan het de wereld in, lijkt me.

Code
Bericht verwijderd i.v.m. nieuwe versie. Karin
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-06-04 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:29

Eerlijk gezegt ben ik in staat om de auto te pakken en naar Parijs te scheuren, maar tegen de tijd dat ik daar ben... Het hele probleem is dat Lotte minderjarig is. Als 1 van ons daar zou verschijnen en Lotte bij wijze van in de auto sleuren, dan zijn wij fout. Haar vader ontvoerd haar nu ook niet, dat ze tegen haar wil meegaat betekent niet dat het een ontvoering is.

En Ann, ik denk dat Kim bedoeld dat half Bokt hier nu mee bezig is, niet dat wij er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat ze terug komt. De politiek wilt nogal eens zwichten voor een mediacircus...

Samantha_

Ik vind m goed Karin.
Zo snel mogelijk verzenden!

Jola

zou iemand die AAAHHH even in kunnen korten svp, bladzijde is niet meer te lezen Bloos

Ann

Dat is een prima stukje, Karin OK dan!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:30

faye"]
[quote="luxx"][quote="Nathalie"]
[quote="luxx schreef:
lotte MOET ook een toeziend voogd hebben, weet iemand hoe uit te zoeken wie dat is?

Dit hoeft niet perse want ze heeft haar vader. Haar vader heeft altijd goed voor haar gezorgt dus dan is er geen toeziend voogd nodig.
[/quote]
er is ALTIJD een toeziend voogd als één komt te overlijden, dat is de wet!
[/quote]

Sterker nog, toeziend voogd bestaat niet meer!
[/quote]
als het over echtscheiding zou gaan heb je gelijk, niet bij overlijden, zie hieronder;
http://www.advokaat.net/familie.htm#Echtscheiding

Gedurende het huwelijk oefenen de ouders gezamenlijk het gezag over de minderjarige kinderen uit. Bij een echtscheiding kunnen de ouders op hun eensluidend verzoek gezamenlijk belast blijven met het gezag. Het wettig gezag van de ouders over hun kinderen verandert door de echtscheiding dan niet. Indien gegronde vrees bestaat dat bij inwilliging van het verzoek de belangen van de kinderen zouden worden verwaarloosd, bepaalt de rechtbank aan wie van de ouders voortaan alleen het gezag over ieder kind zal toekomen. Meestal wordt de moeder belast met het ouderlijk gezag over de minderjarige kinderen. Voogd en toeziend-voogd bij echtscheiding bestaan niet meer. Voogdij wordt door een ander dan een ouder uitgeoefend, meestal na het overlijden van de ouders.

2.3. Overlijden
Na het overlijden van de ouder (bijv. de moeder) die alleen het gezag over de minderjarige kinderen uitoefent, bepaalt de rechter dat de overlevende ouder (bijv. de vader) of een derde (al dan niet tijdens het leven van de moeder bij testament of notariële akte aangewezen persoon) met het gezag over deze kinderen wordt belast. Na het overlijden van beide ouders benoemt de kantonrechter een voogd op voorstel van familieleden van zowel de man als de vrouw. De ouders kunnen ook zelf een voogd aanwijzen, die zal gaan optreden als beiden dood zijn. Dit laatste kan via een testament of een notariële akte. Het aanwijzen van een eventuele voogd door de ouders zelf is in bepaalde gevallen sterk aan te bevelen. Want zij weten dan zeker, dat over hun kinderen iemand voogd wordt, van wie zij mogen verwachten dat hij of zij hun kinderen zoveel mogelijk in hun geest verder zal opvoeden.
De voogd heeft de zorg voor het vermogensbeheer van het minderjarige kind en voor zijn opvoeding. De toeziend voogd heeft daarbij een min of meer controlerende taak. Met betrekking tot het vermogensbeheer moet de voogdrekening en verantwoording afleggen als het kind de meerderjarige leeftijd bereikt.
Als een van de ouders overlijdt, is de andere ouder automatisch voogd. Er wordt dan slechts een toeziend voogd benoemd. Dat gebeurt altijd door de kantonrechter.

Lielle

Karin schreef:
Heb op Franse sites naar Peyte gezocht bij Google en de enige mogelijke treffer die ik vond is deze: http://www.correze.org/communes/serv_chateau.htm

Er is dus een 'buurtschap' ofzo die Peyte heet en die deel uitmaakt van deze gemeente (niet schrikken, 'commune' heeft in dit geval niets met sektes te maken, dat betekent gewoon 'gemeente' in het Frans).

Citaat:
Frankrijk
In Frankrijk worden cursussen gegeven, in de zomermaanden zijn ook privéconsulten hier mogelijk. De locatie in Frankrijk is gevestigd in een lichtgebied boven op een 600 meter hoge heuvel (berg). Er staan zeer oude Bomen van ± 900 of 1000 jaar oud. Het gebied lag ooit aan de doorgaande route naar het heilige land. De boerderij van vroeger gaf onderdak aan pelgrims, dit werd aangegeven door een Christus cross in de muur. Er lopen ook oerlichttunnels en leilijnen. Het is een schitterend gebied om te mediteren, voor spontane regressies en heling. Je kunt er ook kennis maken met de helende activiteit van bomen.

Voor de cursisten is het de bedoeling om gedurende één hele week niet van het terrein af te gaan. Ook niet voor het halen van boodschappen. Tijdens het verblijf wordt door de cursisten zelf gekookt. De maaltijden en versnaperingen zijn niet in de prijs inbegrepen, een eenvoudige slaapgelegenheid en dekbedden wel. Huur dekbed overtrek, hoeslaken en handdoeken behoort tot de mogelijkheid. Er zijn twee grote slaapkamers (3 pers.) en één éénpersoonskamer, voorts is er nog een luxe caravan met verwarming en chemisch toilet (2 pers). Voor het vertrek is het de bedoeling dat alles schoon wordt achtergelaten. Er wordt verwarmd d.m.v. een houtkachel, in de slaapvertrekken is geen centrale verwarming aanwezig. Bij koude voeten helpt aarden en een warmwaterkruik goed. Lichtwerkers zijn eenvoudige en bescheiden mensen, die vrijheid, waarheid en zichzelf zijn belangrijk vinden. Zorg voor wijde, makkelijk zittende kleding en schoeisel. Geen synthetische stoffen. De persoonlijke sessies zijn, evenals in Nederland, ook in Frankrijk niet bij het cursus bedrag inbegrepen en kunnen 's avonds plaats vinden indien de noodzaak hiertoe aanwezig is. Er kunnen slecht 9 personen deelnemen.

Derde straal: retraitegebied Chateau de Elberte, Zuid Frankrijk

Ik ben naar aanleiding van bovenstaande info aan het zoeken, kan nog niet zoveel vinden.
Feyt(e) is overigens een stuwmeer in de buurt van Bordeaux.
Maar wat links als mensen ook willen helpen:
http://groups.msn.com/MeestersvanhetLicht
http://cormael.eigenstart.nl/
http://hiniha.tripod.com/lichtmeesters/

obelix

Goed verhaal hoor karin OK dan! !
Laatst bijgewerkt door obelix op 04-06-04 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Lijkt me prima.
Duidelijk leesbaar verhaal.

796285

Manon 2 schreef:
Arwen, er is geen cursus in Frankrijk op dit moment.

Misschien wel zo'n... hoe noemden ze dat... 'persoonlijke behandeling'.

SBS6 kunnen we misschien het beste door Marieke laten aanpakken? Die heeft de contacten.

Ik vraag me af of het handig is om bokt te noemen in het persbericht. Is 'een internetforum' niet een beter idee?

En Natalie, weten we dat heel zeker? Heeft Lotte de tickets gezien (datum &bestemming)? Dat heb ik niet gelezen namelijk, kan natuurlijk dat ik eroverheen heb gelezen...

Charaz

Goed stuk, nu nog wachten op de goedkeuring van Bart

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:31

Super Karin, stuur het maar rond!!!!!!!!!!!!!

Vera

Jeetje, Limmen is bij mij om de hoek! Ze had hier zo de logeerkamer ingekund Verdrietig
Wat jammer dat ik dit niet allemaal gevolgd heb, stom van mezelf

Ann

Marieke heeft via PB laten weten gebruik te gaan maken van haar connecties bij SBS6 OK dan!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:32

wat zeg ik nu tegen BUZA als die strax terugbellen mensen ???

Katja

Super Karin. Is er iemand die het persbericht wil versturen??
Komt niet zo goed over als instanties ermee overspoeld worden door diverse bokkers.
Ik moet nu weg ga straks bijlezen.

KiWiKo

vind het ook een prima stuk........... hoop op een mediacircus die zn weerga niet kent.

obelix

Ann schreef:
Marieke heeft via PB laten weten gebruik te gaan maken van haar connecties bij SBS6 OK dan!

Super!!! OK dan! OK dan!

Lielle

paar taalopmerkingen, niet essentieel.

Citaat:

Een meisje van 16 jaar uit Limmen is vannacht tegen haar wil door haar vader meegenomen op reis
, w
aarschijnlijk met eindbestemming Brazilië, maar dit is niet met zekerheid te zeggen.

De vader van het meisje is sinds de dood van zijn vrouw een actief lid van de groepering Omnicum (www.omnicum.nl). Naar zijn zeggen is zijn dochter slecht en moet zij worden geschoond.

verder super!
/edit: heb de rest verwijderd ivm conflicterende versies.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-06-04 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:33

Sypheron schreef:
Is er iemand die een lijst van mailadressen van instanties en nieuwszenders e.d bij kan houden? Zodat ik daar straks overal het bericht naartoe kan sturen?

Syph, ik heb hier al een kant en klaar lijstje voor je liggen met nieuwszenders, landelijke en regionale (NH) pers. Ik stuur het je wel ff via PB.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:33

sjokkemeule schreef:
wat zeg ik nu tegen BUZA als die strax terugbellen mensen ???

lees het persbericht voor en vertel van de bewijzen die je hebt dat ze NIET mee wilde.

Sterkte en succes!

Toppie !!!!!!!