Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 10:35

Iets met prijskaartje zet ik altijd te koop als nieuw zonder prijskaartje…
Ze zijn daar heel gevoelig voor nieuw met prijskaartje…

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 10:45

Oh jeetje vinted is helemaal nieuw voor mij dus ik wist dat helemaal niet. Maar het prijskaartje zit er daadwerkelijk nog aan en dat is ook te zien op mijn, overduidelijk zelf gemaakte, foto's dus wel heel gek dat dat dan problemen oplevert...

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:13

Ik zet alles wat nieuw met prijskaartje is er ook zo op, 1x een probleem mee gehad (op een paarhonderd advertenties denk ik).
Ze zouden echt een functie moeten maken dat als een artikel niet zoals omschreven is dat de verkoper dan de verzendkosten betaalt zeg. Heb kapotte oortjes gekocht en dan mag ik betalen om ze terug te sturen, echt flauw hoor

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:22

Hetzelfde voor artikelen die duidelijk niet correct geadverteerd zijn qua maat. Schoenen met maat 36 geadverteerd als 38! Kon ik ook nog eens opdraaien voor de (dure) retour...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:42

Nou dat!
Ik heb een verwisseld pakket ontvangen door de verkoopster zelf notabene..
Kan het ook terug sturen op mijn kosten naar Duitsland..,
Heb het artikel maar gehouden, was voordeliger…
Maar wat ik met een tijgeroog aan aan zilveren hanger moet?
Ik weet het ook niet :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:46

Ik snap wel dat Vinted accounts blokkeert met maar 1 artikel die nieuw is. Vervelend voor mensen die het goed bedoelen maar je wordt dood gegooid met nep accounts met maar 1 product

Uggs zijn daar een mooi voorbeeld van

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:55

Maar ik was nog bezig met meer (tweedehands) producten erop zetten maar nadat ik het de advertentie voor een derde product wilde plaatsen en dat niet meer lukte bleek het account al geblokkeerd. Dat was dus al binnen paar minuten...
Voortaan dus in iedergeval eerst een heleboel tweedehands producten plaatsen alvorens iets nieuws aan te bieden, maar goed dan moet ik er eerst weer op kunnen komen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:01

Mij valt ook op dat er commerciële accounts tussen zitten. Ik weet niet of dat verboden is. Gewoon winkeltjes eigenlijk. Of met zelfgemaakte kleding of gewoon nieuwe kleding met kaartje.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 13:48

Nou de blokkade is ongedaan gemaakt, het was een fout van hun kant gaven ze aan. Dus nu kan ik toch vinted gaan proberen *\o/*

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 17:44

Swift schreef:
Nou de blokkade is ongedaan gemaakt, het was een fout van hun kant gaven ze aan. Dus nu kan ik toch vinted gaan proberen *\o/*

Fijn om te horen dat het is opgelost. Het was niet vervelend naar jou bedoeld maar meer dat ik snap dat Vinted een lijn moet trekken. Ik ben ook blij dat ze iig iets proberen te doen aan spam accounts met maar 1 product.

Ik had iemand die een bod deed op een bundel, 3 euro ipv 5. Ik heb het geaccepteerd en nu geeft ze me 3 sterren review met als opmerking GOED. Je snapt mensen toch niet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 11:30

Zo net een heeeeele berg erop gezet. Afvallen is leuk maar niet voor je garderobe. Hopelijk verkoop ik wat. Dan kan ik weer terugkopen op Vinted. Altijd leuk om het uit je eigen Wallet te kunnen betalen. Als iemand hier klein is (tot 1.65) en maat M/L zoekt, pb me.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 12:47

Ik heb nu wat raars. Iets verzonden met DPD, is donderdag afgegeven op het pakketpunt. Gisterochtend een mail dat het klaar lag en de koopster het kon afhalen. Krijg ik bericht van haar dat het raar was want ze moest het ergens anders afhalen, bij mij in de buurt. Maar dat zag ik dus nergens. Dus gevraagd om af te wachten. Krijg ik vanmorgen bericht van Vinted dat het klaar ligt om af te halen bij het punt waar ik het verstuurd heb. En dat zegt de tracking van DPD nu ook. Snap er niks van want het etiket dat ik gedownload heb staat echt duidelijk een ander punt als ontvanger. Ik kan vandaag er niet naartoe om te vragen helaas. Iemand dit al eens gehad?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 13:54

Siers83 schreef:
Ik heb nu wat raars. Iets verzonden met DPD, is donderdag afgegeven op het pakketpunt. Gisterochtend een mail dat het klaar lag en de koopster het kon afhalen. Krijg ik bericht van haar dat het raar was want ze moest het ergens anders afhalen, bij mij in de buurt. Maar dat zag ik dus nergens. Dus gevraagd om af te wachten. Krijg ik vanmorgen bericht van Vinted dat het klaar ligt om af te halen bij het punt waar ik het verstuurd heb. En dat zegt de tracking van DPD nu ook. Snap er niks van want het etiket dat ik gedownload heb staat echt duidelijk een ander punt als ontvanger. Ik kan vandaag er niet naartoe om te vragen helaas. Iemand dit al eens gehad?

Ik heb dit nu ook met een bestelling die naar Duitsland is gegaan. Die is ineens retour afzender gegaan zonder bezorgpoging. Koopster meent dat ik dat heb gedaan, maar dat heb ik uiteraars niet. Wil er juist vanaf, niet terug…

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 13:56

Suzanne F. schreef:
Zo net een heeeeele berg erop gezet. Afvallen is leuk maar niet voor je garderobe. Hopelijk verkoop ik wat. Dan kan ik weer terugkopen op Vinted. Altijd leuk om het uit je eigen Wallet te kunnen betalen. Als iemand hier klein is (tot 1.65) en maat M/L zoekt, pb me.

Ik wil wel even kijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:26

Vraagje. Ik heb een nieuw item van 100 euro verkocht. Nu is de koper een Franse zonder review, geen volgers, niets volgend en 0 producten te koop. Ik vraag me af of t dan wel verstandig is de koop door te zetten, met alle negatieve ervaringen uit dit topic := Wat zouden jullie doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 16:44

Tancreda4 schreef:
Vraagje. Ik heb een nieuw item van 100 euro verkocht. Nu is de koper een Franse zonder review, geen volgers, niets volgend en 0 producten te koop. Ik vraag me af of t dan wel verstandig is de koop door te zetten, met alle negatieve ervaringen uit dit topic := Wat zouden jullie doen?

Ach iedereen is een keer nieuw he? Zo begint iedereen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-25 16:49

Nou had ik dus ook een boek te koop gezet, kwamen enorm veel reacties en biedingen op. Iemand wilde hem wel hebben, maar of ik hem kon reserveren. Nou, dat heb ik gedaan. Nu wilde ze hem toch niet. Reservering eraf, radiostilte rond het boek. Hoe kan dat? Kan ik nu beter nieuwe foto's maken en opnieuw uploaden? Ik heb het idee dat het boek bij niemand naar boven komt nu.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 18:03

Reserveren doe ik niet bij producten die er net opstaan of artikelen waar veel likes en biedingen op komen. Enkel bij artikelen die er al maanden opstaan en weinig meer gevonden lijken te worden.

Maar nieuwe foto's maken en dan weer uploaden is het beste.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:24

Tancreda4 schreef:

Bij designer producten zou ik zeer huiverig zijn. Dat zijn heel vaak fake items bij die accounts.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:17

Het is in dit geval iemand die iets voor 100 euro bij mij koopt. Vind het toch spannend :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 06:43

Ah sorry, niet goed gelezen. Veel foto's en filmpje maken dan kan er eigenlijk niks fout gaan. Zoals Suzanne zei, mensen moeten ergens beginnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:05

Waarom reageren mensen niet meer als je een bod accepteert? Echt mega irritant. Waarom bied je dan?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:23

Die had ik idd ook.... maarrrr moet wel ook bekennen dat ik op mijn beurt niet op elk bod heb gereageert. Ik werd helemaal gek, heb echt 10talle biedingen gekregen en heb niet alles gewijgerd of tegen geboden, wat een werk :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 07:53

Tancreda4 schreef:
Die had ik idd ook.... maarrrr moet wel ook bekennen dat ik op mijn beurt niet op elk bod heb gereageert. Ik werd helemaal gek, heb echt 10talle biedingen gekregen en heb niet alles gewijgerd of tegen geboden, wat een werk :o

Oh nee zoveel staat er bij mij niet op. Ik reageer altijd op elk bod. Soms wijs ik het af, soms een tegenbod. Maar als de koper dan totaal niet meer reageert, dan denk ik echt: bied dan niet.

En ik heb zelf als koper ook weleens iets gekocht waarbij de verkoper niet meer reageert. Dan verloopt de termijn en dan krijg je je geld weer terug. En dan denk ik ook van joh waarom zet je het er dan op als je niet wil verkopen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 08:07

Ja snap ik niet. En als een bod wordt geaccepteerd? Ik had gisteren 2x een bod geaccepteerd en direct erachter aan gezet 'wil je even laten weten of je er mee door wilt gaan'. Daar werd gelukkig snel op gereageerd (helaas beiden er van af gezien).

Dit was m'n 1 keer zoveel biedingen. Gewild product blijkbaar