Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:43

Jolliegirl schreef:
Welke app?

Ik heb uren ingevuld bij de belastingdienst.
Zegmaar totaal uren tot eind vh jaar - de vakantiedagen van gastouder en ons ( en die hebben we weer verdeeld over de maanden erafgehaald)

En daar ben ik nog eens 15/20 uur per maand onder gaan zitten voor de zekerheid...

De toeslagenapp... Daar moeten wij alles in aangeven en regelen.

Als het goed is krijg je van je opvang een factuur met uren per maand en uurtarief. Dat vul je in icm het inkomen van jou en je partner (die hebben wij standaard te hoog staan) en dan berekent ie je toeslag. Als het gedurende het jaar wijzigt geef je de wijziging met ingangsdatum en evt einddatum aan en dan verandert je toeslag voor die maand.

IlonavL

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:05

Iemand die weet hoe je nog VTM go kunt kijken vanuit Nederland?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:22

WenK, dit staat bij ons al voor een heel jaar ingevuld..
En er is ook al voor een heel jaar berekend.

Ik ga morgen gewoon eens bellen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:24

IlonavL schreef:

VPN? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:30

MarlindeRooz schreef:
IlonavL schreef:

VPN? :)

Werkt hier niet iig... Ik ben ook benieuwd...
Ik heb een Belgisch account nodig geverifieerd met een Belgisch telefoonnummer

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:31

Ah ja dan kan het denk ik niet meer. Of je moet op het account van een Belg mogen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 08:03

@Jolliegirl wij hebben voor onze oudste dik moeten terugbetalen :+. Die werd vorig jaar september 2 en ging toen naar de peuterspeelzaal. Een maandje geleden ineens een brief of we ff wilden terugbetalen.... Ik snap dat nooit... Je vult toch niet voor niets alles keurig netjes in??

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:43

Jolliegirl schreef:
WenK, dit staat bij ons al voor een heel jaar ingevuld..
En er is ook al voor een heel jaar berekend.

Ik ga morgen gewoon eens bellen..

Bellen is altijd een goede. Maar je hebt in de app ook de juiste startdatum ingevuld? Terugbetalen is altijd zo zuur! Hopelijk ben je inmiddels geholpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 10:37

Ja startdatum is bekend. Er is ook berekend vanaf die datum.

Maarja gastouder is ook al 3 dagen ziek geweest ( dat is al -24 uur) en mn kind is ook al ziek geweest :')

Dus ja....

Het nare is dat je het juiste salaris moet opgeven... Dus bruto jaarinkomen incl alles wat je krijgt van eventueel uwv enzovoorts...
Mensen maken vaak de fout met hun salaris invulling... Die valt vaak bruto hoger uot.

Ik heb inmiddels iemand aan de lijn :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:30

Betekent de code 311 (iets met dat iets de remschijf raakt) en 205 (banden) een afkeuring van de auto? Ben bezig iemand te helpen bij aankoop en zie wel een nieuwe apk (ik keek op de website van Finnik punt nl met deze punten op het rapport; moet dat dan eerst gemaakt of is het een advies? Apk is nu geldig tot volgend jaar staat er. Mss is die site niet volledig en zou er moeten staan; goedgekeurd in tweede instantie of iets dergelijks?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:34

paars schreef:
Betekent de code 311 (iets met dat iets de remschijf raakt) en 205 (banden) een afkeuring van de auto? Ben bezig iemand te helpen bij aankoop en zie wel een nieuwe apk (ik keek op de website van Finnik punt nl met deze punten op het rapport; moet dat dan eerst gemaakt of is het een advies? Apk is nu geldig tot volgend jaar staat er. Mss is die site niet volledig en zou er moeten staan; goedgekeurd in tweede instantie of iets dergelijks?

205 is onvoldoende profiel en dat is inderdaad afkeur. Dan moet je eerst nieuwe banden hebben voor je apk goedkeuring krijgt.

Dus dan zou ik denken dat de auto inderdaad is goedgekeurd na reparatie en dat het niet goed gemeld staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:48

Zo staat het bij https://www.kentekencheck.nl
Mijn oude auto.
Elke keer door de apk.
Ene keer met een aandachtspunt. Dus geen reparatie nodig.
De andere keer dus wel.

Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:48

Ik vraag mij af of het klopt dat Tesla en andere elektrische auto's continu video opnames maken? Ook als ze dus geparkeerd staan.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:54

In principe wel, tenzij je het uitzet. Vaak wordt het op de eigen oprit uitgezet etc. Maar dat moet je dus wel handmatig doen.
Verder weet ik niet of alles opgeslagen wordt, maar wel dat je een melding krijgt als iemand dicht langs de auto gelopen heeft.

Edit; dit gaat over een Tesla. Mijn elektrisch upje maakt geen enkele opname, heeft er geen camera’s voor.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:59

Wat zijn de voordelen/nadelen van een boxspring tov een bedframe met lattenbodem en los matras? Mijn lattenbodembed is zo vreselijk aan het kraken en mijn matras heeft na 2 jaar al een kuil (allebei van IKEA), en ik ben nu beide opties aan het (her)overwegen. Ik heb forse rugklachten en andere pijnproblemen, dat moet ik er wel bij zeggen.

Ik weet dat een boxspring duurder is dan wat ik nu heb, maar is een gehele boxspring duurder (140x200) dan een matras van een goed aangeschreven merk dat op maat gemaakt wordt? Ik heb geen idee wat dat ongeveer kost.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:59

Valerie93 schreef:
Ik vraag mij af of het klopt dat Tesla en andere elektrische auto's continu video opnames maken? Ook als ze dus geparkeerd staan.

Ja ze filmen continue maar een tesla slaat alleen op als daar reden toe is. Bijvoorbeeld contact met iets, hard remmen of parkeertikjes. :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:01

_Karlijn schreef:
Wat zijn de voordelen/nadelen van een boxspring tov een bedframe met lattenbodem en los matras? Mijn lattenbodembed is zo vreselijk aan het kraken en mijn matras heeft na 2 jaar al een kuil (allebei van IKEA), en ik ben nu beide opties aan het (her)overwegen. Ik heb forse rugklachten en andere pijnproblemen, dat moet ik er wel bij zeggen.

Ik weet dat een boxspring duurder is dan wat ik nu heb, maar is een gehele boxspring duurder (140x200) dan een matras van een goed aangeschreven merk dat op maat gemaakt wordt? Ik heb geen idee wat dat ongeveer kost.

Wij hebben al jaren een boxspring van Ikea en we zijn er nog steeds erg blij mee!
Kraakt niet en ligt heerlijk.

BellatrixJarig
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:02

Ik heb ook een boxspring van de Ikea. Midden harde topper. Ik heb in het begin wel last van mijn rug gehad omdat heel anders was dan het bed wat ik 15 jaar gehad heb maar het slaap prima. Maar ik wil in de toekomst wel een hardere topper hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:21

Ik vind boxsprings onhygiënisch want ze zijn vaak van stof dus je kan ze niet afnemen. :o

En er gaat veel stof in zitten.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:22

MarlindeRooz schreef:
Ik vind boxsprings onhygiënisch want ze zijn vaak van stof dus je kan ze niet afnemen. :o

Onze boxspring is van een soort kunstleer, ben de naam even kwijt. Maar inderdaad ook omdat ik hem schoon wilde kunnen maken..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:53

MarlindeRooz schreef:
Valerie93 schreef:

Ja ze filmen continue maar een tesla slaat alleen op als daar reden toe is. Bijvoorbeeld contact met iets, hard remmen of parkeertikjes. :)

Tesla slaat ook alles op. Bij buurtonderzoek worden deze beelden ook wel eens door de politie opgevraagd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:54

Oh ik dacht dat dit niet meer mocht in de EU. Heb het gezocht en vond dit:

https://nos.nl/artikel/2464842-beveilig ... utomatisch

Ik weet dit omdat ik bijna een aanrijding had met m’n baas toen ik er nog niet zo lang werkte. En ik herinnerde me weer eens niks. Hij heeft het toen terug gekeken omdat ik naar hem toeterde had z’n tesla het opgeslagen. Hij zag toen m’n kenteken. _O-

Hij was fout trouwens.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:54

MarlindeRooz schreef:

Wij zuigen hem altijd af als we het bed verschonen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:01

chanicha schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wij zuigen hem altijd af als we het bed verschonen :j

In mijn hoofd wordt het dan niet schoon. :o

Als ik zie wat voor stof er vaak tussen m’n lattenbodem ligt. Poeh.

Maar ik droog m’n was naast m’n bed dus dat stoft enorm.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:02

rien10 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Tesla slaat ook alles op. Bij buurtonderzoek worden deze beelden ook wel eens door de politie opgevraagd.

Dank voor de antwoorden! Was dus benieuwd of meerdere auto merken dit hadden en hoe het werkte.