Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben dan bv niet naar de kringloop geweest (waar ik normaal een klein maandelijks potje voor heb) in maart, dus ergens heffen sommige dingen zich dan wel op tegen elkaar zeg maar ipv dat het En en is.
Ik leg vaak dingen terug in de schappen wanneer ik dan toch even bij de action ofzo ben, en denk langer na of ik iets echt Nodig heb of Graag genoeg wil - mezelf een klein budget ‘geven’ wanneer ik dan naar een winkel ga waar ik eerder al snel te veel onzin kocht, helpt me bv ook. Dan denk ik En beter na over wat ik koop (‘wil ik het echt graag genoeg hebben’) en koop ook gewoon echt minder ‘zooi’ en tegelijkertijd maak ik mezelf niet ongelukkig door mezelf niks meer toe te staan zeg maar. Daarom dat ik ook met boeken kopen nog steeds maandelijks wel een paar pre-orders krijg bv, maar ben wel echt heel selectief geworden en ook de impulsieve aankopen zijn zeer minimaal geworden.
. Waar ik wel heel gelukkig mee ben, want het heeft me nu al veel fijne tijd in de tuin gegeven nu.
Al mogen we over ‘t grote plaatje gezien eigenlijk nog steeds best trots zijn want er zit echt sinds begin dit jaar gewoon vooruitgang in ons koopgedrag. Gaat met ups and downs natuurlijk maar overheersend is toch wel de positieve vooruitgang hierin ipv de ‘faal momenten’
cobiie schreef:De maand loopt langzaam weer ten einde. Zijn er nog mensen bezig met een low/no buy?
Hier 2 dagen deze maand waarbij het minder ging, maar ik ben niet ontevreden over de gehele maand/jaar tot nu toe.
en de kinderen groeien ook door dus ook voor hen e.e.a. aangeschaft voor het voorjaar en zomer.
Al is het vooral dat er gewoon veel geld uit is gegaan, maar dat is grotendeels wel gewoon terecht geweest.