Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:39

DuoPenotti schreef:
JudithGigi schreef:
Mijn 'body battery' blijft laag door stress.. Je zou er bijna stress van krijgen.

herkenbaar..... soms maar niet teveel naar kijken... al dat oranje is ook niks.
Als ik eens boven de 25 sta is het hoog :D

Hij is nog best accuraat ook, dat is het vervelende... Ik dacht dat ik me gewoon aanstelde maar nu krijg ik hem in mijn gezicht geduwd :+ Ik zit ook lekker rond die 25 maximaal :roll:

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:06

Hier ook een werkergernis. Afdelingsoverleg waar voor de derde of vierde keer de manager bij afwezig is. Dan heeft zo'n overleg toch geen flikker nut? Onderling weten we vaak wel wat er speelt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:33

Mensen die onaangekondigd langs komen op werk , waardoor ik weer langer moet blijven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:36

Sowieso mensen die onaangekondigd langskomen vind ik niet fijn. Gebeurt thuis ook weleens. Ik kan daar niet zo goed tegen en word er ook niet blij van. Ben dan ook niet zo gezellig. Afspreken is prima, maar niet verwachten dat ik blij ben als je onaangekondigd voor de deur staat voor een bakkie ofzo.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:40

Suzanne F. schreef:
Sowieso mensen die onaangekondigd langskomen vind ik niet fijn. Gebeurt thuis ook weleens. Ik kan daar niet zo goed tegen en word er ook niet blij van. Ben dan ook niet zo gezellig. Afspreken is prima, maar niet verwachten dat ik blij ben als je onaangekondigd voor de deur staat voor een bakkie ofzo.

Ik herken dit zo!

Zelfs met aankondiging heb ik er vaak helemaal heen trek in. Laat staan zonder!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 12:41

iirrssjjee schreef:
Misschien is ergeren niet het juiste woord, meer verbazing...?

Een bericht over de boeren dat de oogst is mislukt door de vele regenval en daardoor de prijzen (weer) gaan stijgen.

En zelfs hier komen reacties op, dat de overheid dit zo heeft gepland, dan gaan ze failliet, hoeven ze niet uit te kopen. Is dit serieus? Kan iemand me aub vertellen dat dit een grap is? :+

Ik werk bij de overheid (ook nog met landbouw subsidie en beleid) dus ik heb dagelijks te maken met vooroordelen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:15

De cursus vandaag viel best mee, ze waren in ieder geval al aardiger. Het is gewoon stom dat ze mij en mijn collega niet samen in 1 groep hebben gezet. Dan hadden we elkaar om duo te vormen, ook omdat ons doel toch wat anders is dan het hoofddoel van de opleiding.

Volgende ergernis, ik heb tijd tekort

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:18

Waarom is het zo moeilijk om mezelf iets cadeau te doen. Mijn zus heeft soms geen rooie rotcent op de spaarrekening staan, en gaat nog van alles halen, maar ik krijg het al benauwd als ik eraan denk dat mijn geld onder een bepaald bedrag komt. Ik ben altijd zo bang dat er iets met mijn paard of auto oid gebeurd, waardoor ik bakken geld uit moet geven.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:21

denisesilver schreef:
Waarom is het zo moeilijk om mezelf iets cadeau te doen. Mijn zus heeft soms geen rooie rotcent op de spaarrekening staan, en gaat nog van alles halen, maar ik krijg het al benauwd als ik eraan denk dat mijn geld onder een bepaald bedrag komt. Ik ben altijd zo bang dat er iets met mijn paard of auto oid gebeurd, waardoor ik bakken geld uit moet geven.

Helpen meerdere spaarrekeningen niet? Hier helpt dat namelijk heel goed en zo heb ik mezelf toevallig van de week een pandora armband met 3 bedels gegeven.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:26

Inderdaad ik heb een spaarrekening voor grote onverwachte dingen (paard, auto etc.) en dan nog een spaarrekening voor dingen voor mezelf, spaar daar nu bijvoorbeeld op voor nieuwe laarzen :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:28

Kimberley_ schreef:
denisesilver schreef:

Helpen meerdere spaarrekeningen niet? Hier helpt dat namelijk heel goed en zo heb ik mezelf toevallig van de week een pandora armband met 3 bedels gegeven.

Ik ben gewoon echt een krent. Ik heb een bedrag in mijn hoofd dat ik op de bank wil hebben voor de paarden, en zolang ik daar niet ben, wil ik niks voor mezelf uitgeven wat onnodig is. Tegelijkertijd haal ik altijd dingen in mijn hoofd die ik graag op wil pakken, wat dan weer geld kost, wat makkelijk uit kan en waar ik plezier van heb, maar waar ik me wel schuldig over voel. Ik denk dat ik een automatische incasso in ga stellen voor doorstortingen naar een nieuw spaarpotje. Alles wat ik daarvan niet opmaak kan ik dan altijd nog doorstorten naar de rekening voor onvoorziene kosten.

Goeie tip! Ik moest het even voor mezelf uitschrijven :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:02

Kan je voor je zelf niet een minimaal bedrag per spaardoel in je hoofd zetten? Ik heb meerdere spaarpotjes (dieren, auto, leukedingen/vakantie, huis etc.) met minimaal bedrag. Zeker voor de paarden vind ik het belangrijk dat het niet onder een minimum komt. Maar voor bv vakantie spaar ik juist om hem uiteindelijk weer leeg te kunnen trekken voor een leuke reis. Van die rekening gaan ook leuke kado's voor mijzelf zo af en toe :)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:07

Het sparen is niet het grootste probleem. Het niet willen uitgeven van geld is een dingetje :')

Ik spaar standaard €25 (ga ik omhoog gooien) nu daar bovenop naar een andere rekening €50. En daarnaast alles wat aan het einde van de maand overblijft gaat naar de spaarrekening. Ik heb nu na ongeveer anderhalf jaar eens nieuwe, passende schoenen gekocht waar ik geen zere rug en voeten van krijg. Puur omdat ik het geld niet aan mezelf wilde uitgeven :+

Edit: maw ik koop doorgaans alleen het noodzakelijke, wat neerkomt op eten, that's it :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:12

Ik ben mijn job ooit jaren terug begonnen met ongeveer 2000 euro netto.
Nu is dat 2750 netto.
Ik laat nu altijd na mijn loon storting 2000 euro op mijn betaalrekening.
Alles daarboven gaat naar de spaarrekening.
Ik kon toen rondkomen van 2000€ dus nu vind ik dat ik dat nog steeds moet.
Het is natuurlijk lang niet realistisch meer met de inflatie.
Dus aan het einde van de maand stort ik altijd weer wat terug.

Maar dit zorgt wel dat ik niet ga leven naar mijn loon en daardoor goed kan sparen.
En dan gun ik mijzelf ook wel eens een cadeautje omdat ik het zo goed doe.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:14

Aaallllll die wegwerkzaamheden en files in Duitsland :x

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 15:59

iirrssjjee schreef:

Een bericht over de boeren dat de oogst is mislukt door de vele regenval en daardoor de prijzen (weer) gaan stijgen.

En zelfs hier komen reacties op, dat de overheid dit zo heeft gepland, dan gaan ze failliet, hoeven ze niet uit te kopen. Is dit serieus? Kan iemand me aub vertellen dat dit een grap is? :+

wat ik op FB voorbij zie komen zijn het eigenlijk alleen wappies die bij iedere streep in de lucht roepen dat het chemtrails zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:31

Dat ze de renovatie mijn probleem van maken en daar ga ik niet mee akkoord. Het is mijn gezondheid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 16:50

JudithGigi schreef:
Mijn 'body battery' blijft laag door stress.. Je zou er bijna stress van krijgen.

Als je van thee houd is oolong thee misschien iets voor je. Stress verlagend.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:35

Mensen waarmee je een afspraak moet inplannen, die allemaal op andere dagen vrij zijn.

Ik kan er op mijn vrije dag voor terugkomen en er dan uren voor schrijven (wil ik niet, uit principe eigenlijk. Want waarom zou een teamleider niet hoeven komen op vrije dag en ik wel?). Super irritant, kom dan zelf met een voorstel als mijn voorstel niet goed is :roll:

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:51

Dat gemeente zaken zo ingewikkeld zijn voor veel mensen. Vanochtend ruim 2 uur bezig geweest met het doorspitten van papieren en websites voor een medewerker van ons die zijn woonruimte dreigt kwijt te raken. Waarom is er niet wat meer hulp voor deze mensen :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:08

prompter schreef:
Dat gemeente zaken zo ingewikkeld zijn voor veel mensen. Vanochtend ruim 2 uur bezig geweest met het doorspitten van papieren en websites voor een medewerker van ons die zijn woonruimte dreigt kwijt te raken. Waarom is er niet wat meer hulp voor deze mensen :

Omdat de gemeente het helemaal niet interesseert misschien. :=

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:09

Empathie-loze huisartsen en onbeschofte assistenten. Oh en het huisartsentekort waardoor ik ook nergens anders terecht kan....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:15

Kairos schreef:
Mensen waarmee je een afspraak moet inplannen, die allemaal op andere dagen vrij zijn.

Ik kan er op mijn vrije dag voor terugkomen en er dan uren voor schrijven (wil ik niet, uit principe eigenlijk. Want waarom zou een teamleider niet hoeven komen op vrije dag en ik wel?). Super irritant, kom dan zelf met een voorstel als mijn voorstel niet goed is :roll:

Dit is zo herkenbaar....

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:38

daantjuhhh schreef:
Ik ben mijn job ooit jaren terug begonnen met ongeveer 2000 euro netto.
Nu is dat 2750 netto.
Ik laat nu altijd na mijn loon storting 2000 euro op mijn betaalrekening.
Alles daarboven gaat naar de spaarrekening.
Ik kon toen rondkomen van 2000€ dus nu vind ik dat ik dat nog steeds moet.
Het is natuurlijk lang niet realistisch meer met de inflatie.
Dus aan het einde van de maand stort ik altijd weer wat terug.

Maar dit zorgt wel dat ik niet ga leven naar mijn loon en daardoor goed kan sparen.
En dan gun ik mijzelf ook wel eens een cadeautje omdat ik het zo goed doe.

Ik stort inderdaad over wat aan de einde van de maand op de rekening staat en dan nog om af te ronden :')

Ik moet het me gewoon gunnen. Dat is de cru :j

Net koken en m'n kip was nog bevroren. Wilde 'm doormidden hebben, maar het was gewoon zagen :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:51

iirrssjjee schreef:

Ik denk dat ze bedoelen dat de overheid de regels heeft gemaakt dat de aardappels bijvoorbeeld uiterlijk 1 oktober van het land moeten zijn, en daarbij geen rekening houden met weersomstandigheden. Het gaat dit jaar waarschijnlijk niet lukken.

maar dat de overheid het kan laten regenen lijkt me wat overdreven 8-)