Hier is het 21, dat is heerlijk. Net al flink gesport en ook dat is in die temperatuur prima te doen. Vanaf 13:00 heb ik een hok vol volk en zal het snel warm worden maar ik denk dat het wel los zal lopen. We hebben genoeg koele versnaperingen.
Morgen nog even warm en dan moet het weer afkoelen.
Hier is het thuis nog wel te doen. Heb de airco nog niet terug aan gehad, overdag alles dicht en 's nachts alles open en ik kan onder de deken slapen, heel fijn.
Wij hebben pas sinds dit jaar airco in de keuken (restaurantkeuken) dus ik ben heel blij met 28 graden binnen nu Vorig jaar was het met gemak 42°C in die keuken als alle ovens draaiden. Kan me nu echt niet voorstellen dat ik dat altijd overleefd heb
net even een snel rondje door de supermarkt voor ijsjes... heerlijk koel daar.. maar als je dan weer naar buiten loopt
ik doe verder niets meer, op de bank hangen met de ventilator op me gericht. uitmesten etc heb ik vanmorgen heeel vroeg al gedaan.
sterkte iedereen
Morrie
Geplaatst: 08-07-23 12:56
ik heb de hele nacht de airco aangehad in de slaapkamer, vrees voor mijn energierekening, maar heb wel goed geslapen. Nu alles dicht, ventilator aan en uitzitten. Mijn man ging net een rondje fietsen, ik ook, maar dan op de hometrainer met een ventilator vlak voor me.
We moesten eigenlijk ver weg bedden ophalen, maar dat doen we maar volgende week zaterdag.
Uitgenodigd om kwalificatie Formule 1 te kijken, gevolgd door barbecue bij vrienden. Gelukkig hebben ze een zwembad!
Tazzey
Geplaatst: 08-07-23 13:11
Ik heb de airco's nu ook aan. Als je energiezuinige airco's hebt dan zal het wel loslopen met de energierekening. Die zomer dat het bijna 40 graden was hebben we ze drie weken nonstop aangehad en aan het einde van het jaar hebben we berekend dat die drie weken ons maar €40 hebben gekost.
Wij hadden gelukkig al onze boodschappen donderdag al laten bezorgen dus we hoeven vandaag de deur niet meer uit. Anders dan dat iemand even friet moet halen voor bij het avondeten voor de kinderen.
Leuk Monique! Wij gaan de hele middag spelletjes spelen en lekker eten. En we zien tot hoe laat we doorgaan vannacht. Ik heb een heerlijke dessertwijn koud staan, die zal vast op prijs gesteld worden.
MoniqueT
Geplaatst: 08-07-23 13:15
Zal ook best gezellig zijn hoor, maar ik vind bij de airco naar de race kijken morgen ook prima
Klinkt bij jullie ook leuk!
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 08-07-23 13:16
Nu voorspellen ze dinsdag ineens weer 31 graden....
Het scheelt dat de huizen nog niet zo opgewarmd zijn..al zal dat bij sommige wel rap gaan nu. Het is hier echt al weer vies warm buiten..
DuoPenotti
Geplaatst: 08-07-23 13:20
Niet kijken naar de gevoelstemperatuur morgen....
Hier beneden gaat het nu nog wel goed. Wel rolluiken dicht. Boven was het gisteren al vies heet, Airco aangehad op automatisch, maar die had echt niet genoeg gekoeld, Dus vanavond gewoon stand hoog met hoe hard hij blaast.
Voor de paarden vind ik het vooral zielig Hebben wel schaduw, maar toch
Hier waait het gelukkig, dat scheelt een heel stuk. Zat vanochtend al vroeg te paard, dat was goed te doen.
Twijfel tussen zo alles potdicht doen of toch de boel door laten waaien. Tocht lekker door zo in huis, daardoor wordt het ook niet zo heel warm hoop ik.
DuoPenotti
Ik kom ook niet buiten. 24 graden hier, airco uit, ventilator aan en de Tour de France kijken. Mijn man moet zo nodig z’n favoriete afwasmiddel hebben dus hij gaat zo naar de supermarkt. Ik zeg: succes ermee!