Happy Postcrossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:21

Afbeelding
Ik heb van het weekend ook maar weer eens wat geschreven, mocht er ook 10 aanvragen. Maar vond 4 nu wel even genoeg. Ze gingen naar Tsjechië, Duitsland, Taiwan en Rusland

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 20:09

Shenavallie
Hahahahaha ik ga helemaal stuk. Lekker enthousiast!

Siers83
Oehh, leuke kaartjes gaan de deur uit bij jou.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:07

Siers83 schreef:
[ Afbeelding ]
Ik heb van het weekend ook maar weer eens wat geschreven, mocht er ook 10 aanvragen. Maar vond 4 nu wel even genoeg. Ze gingen naar Tsjechië, Duitsland, Taiwan en Rusland

Mooie kaarten! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:10

cursebreaker schreef:
Shenavallie

Siers83

De teller staat in werkelijkheid op 32 + eentje los van Postcrossing. :o Vanavond nog eens 6 geschreven, terwijl ik eerder vandaag ook 6 of 7 kaarten had geschreven. Komt net mijn man bij me staan met de opmerking dat hij het leuk vindt dat ik het weer opgepakt heb. Toen hij het aantal verstuurde kaarten zag, moest hij even slikken, maar toch ook hard lachen. "Ik had het kunnen weten", maar hij is blij dat ik er blij van wordt. :D Bij het zien van de ontvangen kaartjes werd hij ook enthousiast.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 14:43

Shenavallie schreef:
cursebreaker schreef:
Shenavallie

Siers83

De teller staat in werkelijkheid op 32 + eentje los van Postcrossing. :o Vanavond nog eens 6 geschreven, terwijl ik eerder vandaag ook 6 of 7 kaarten had geschreven. Komt net mijn man bij me staan met de opmerking dat hij het leuk vindt dat ik het weer opgepakt heb. Toen hij het aantal verstuurde kaarten zag, moest hij even slikken, maar toch ook hard lachen. "Ik had het kunnen weten", maar hij is blij dat ik er blij van wordt. :D Bij het zien van de ontvangen kaartjes werd hij ook enthousiast.

Haha zo zou mijn ook precies zijn ja! Is ook gewoon leuk om mee bezig te zijn.

Hier kwam vandaag nog een kaartje binnen ineens, uit Belarus. Zijn toch zulke leuke kleine geluksmomentjes <3 Van een meisje van 16 uit een klein dorpje, wat redelijk recent is begonnen met postrossing. Enorm leuk.

Afbeelding

Toffe postzegel ook:

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 15:37

Helemaal vergeten net nog te delen, maar vandaag moest ik in de kringloop zijn dus uiteraard toch ook even gespiekt bij de kaartjes. 15 stuks meegenomen voor 1,50e! Koop ik normaal 1 kaartje voor van een duurdere illustrator hihi.

Ik heb meegenomen:
een aantal ansichtkaarten van Rome en een kathedraal in Canterbury, UK.
Dit soort kaartjes komen altijd van pas. Rome ben ik vorig jaar geweest dus kan ik altijd wat leuks over schrijven en kathedralen en kerken kaartjes zijn sws vaak gewild maar ik houd ook van de UK dus helemaal top zo.
Afbeelding

Een aantal Feestdagen kaartjes, waarvan de middelste echt een oudje is - vintage kaartjes zijn ook altijd wel gewild en met deze Nederlandse feestdagen kaartjes zijn ontvangers tot nu toe ook altijd heel blij geweest omdat het ook oudere kaartjes zijn en niet de standaard kerst kaarten uit de webshops van vandaag en mensen uit het buitenland vinden dat erg leuk heb ik gemerkt. Ik ging ook best rap door die kaartjes heen.

Afbeelding

En nog een mix met vanalles

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:59

Wat een mooie kaartjes! Toch ook weer eens langs de kringloop om kaartjes te snuffelen.

Shenavallie, wat een hoop onderweg!! Ik ga ook weer even zitten binnenkort om wat te versturen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:52

Ik koop vaak kaarten bij de kringloop. Zitten vaak ook kaarten tussen van het koninklijk huis, die vragen ze ook vaak. En ze kosten ook niet veel dus helemaal leuk

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 16:56

Kaarten van het Koninklijk huis zijn idd ook vaak daar te vinden ja, daar heb ik ondertussen via kringloop ook vanalles van. Echt kaartjes van vroeger vooral. Maar heel veel van wat ik tof vind om te kopen is er ook gewoon niet/nooit te vinden dus het blijft wel altijd bij eenzelfde soort kaartjes. Maar soms zitten er wel echt pareltjes tussen <3

Bij ons verschilt het wel enorm per kringloop qua aanbod, of zelfs geen aanbod, en qua kosten. Want heb er ook gezien waar je 0,50-0,75 per kaart betaald en dat doe ik dan weer niet snel want dan koop ik wel liever gewoon via webshops zoals PostStone, HappyPostcrossing, fromEssie e.d.

Maar 15 voor 1,50 nu is echt niks. Kon dat maar met postzegels :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:00

Hier vraagt de kringloop alsnog veel geld voor kaartjes. Maar ik heb voorraad genoeg, probeer zelf via vinted te verkopen zelfs :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 17:04

Voorraad heb ik ook zeker wel genoeg (moet de kaartjes voor de grap eens gaan tellen maar heb ondertussen 3 bakken vol en nog een Disney set in doosje), dus ik ga er ook niet specifiek nu voor shoppen. Maar als ik dan toch toevallig bij de kringloop ben, moest er voor wat anders zijn, ga ik niet het kaartenrek negeren. Dat kan ik echt niet O:) _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:02

Ik kijk altijd bij de kringloop als ik er ben, maar koop niet overal. Meestal alleen als ze 10-10 ct kosten. Meer vind ik het vaak niet waard en koop ik liever nieuwe kaarten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:07

Afbeelding
Zo fijn als iemand ook de moeite neemt om even een bedankje te typen :(

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:30

Had ik laatst ook, mooie kaart gestuurd met mooie postzegels..... Kon geen bedankje af :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:51

He, wat stom. Hier ook inactief gezet, terwijl ik juist weer 3 kaartjes had verstuurd nog niet zolang terug? Ook niet eerlijk.... Ik sta op 146 verstuurd, en 143 ontvangen. Ga hem maar weer activeren en nog wat sturen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 23:43

Dat er idd nog geeneens een ‘thank you’ vanaf kan vind ik ook wel jammer ja. Ik heb toevallig vandaag nog 2 lange reacties/berichtjes gehad op 2 kaartjes van mij welke geregistreerd zijn geworden. Mensen die beiden echt meerdere alinea’s hebben geschreven ook :') Maar heb idd ook wel eens eentje gehad waar echt helemaal niks door geschreven werd- ik vind het juist ook zo leuk altijd om te horen wat iemand van het kaartje vond.

Ik heb ondertussen weer 3 nieuwe adressen waar ik naar kan schrijven. Morgen even kijken dat ik me er even voor ga zitten :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:44

@ cursebreaker: Dat kaartje met dat konijntje, echt super leuk! :j En ook leuk dat zo'n jonge dame mee doet.

Tot nu toe krijg ik wel geschreven bedankjes, ook hele uitgebreide. Onlangs mocht ik een kaart naar een oude zeeman sturen en daarop had ik geschreven dat mijn broer vroeger ook op de vaart zat. Daar kreeg ik een uitgebreide reactie op, waarin hij vertelde bij welke rederij hij zelf had gezeten bijvoorbeeld. Echt super leuk!

In het verleden kreeg ik - net als jullie - ook wel eens een melding dat het ontvangen was, maar geen reactie op de kaart zelf. Als je dan extra je best hebt gedaan, dan snap ik de teleurstelling wel. Ik ga er dan maar van uit dat iemand per ongeluk de enter knop al ingedrukt heeft, voordat diegene beseft dat er nog wat geschreven kon worden. Hoewel ik dondersgoed weet dat er ook mensen tussen zitten die daar geen zin in hebben.

Eén keer was er iemand met zo'n 'picky' profiel en zo'n nare toon erin, dat ik de lelijkste kaart had uitgezocht en eigenlijk niet echt iets boeiends erop had gezet. Die werd verrassend genoeg als favoriet aangemerkt door de ontvangster en een hele uitgebreide reactie. Je raadt het dus nooit. :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:50

Deze ontvanger die dus geen reactie achterliet was iemand die al meer dan 7000 kaarten had verstuurd en ontvangen. Kijk dat je dan geen hele lappen tekst gaat neerzetten snap ik. Maar alleen een bedankt was al leuk geweest. Ik zet meestal ook geen hele verhalen neer, maar bedankt voor de kaart altijd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:27

Zon eentje had ik er laatst ook ja. Niet leuk... ben dan ook benieuwd of zo iemand ook amper wat schrijft met versturen?

Ik.had nu weer een adres in Rusland. Heb een lelijke (vind ik) kaart gestuurd omdat ik t zonde vind als ze nooit aankomen. Maar hij was wel passend voor t profiel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:02

Siers83 schreef:
Deze ontvanger die dus geen reactie achterliet was iemand die al meer dan 7000 kaarten had verstuurd en ontvangen. Kijk dat je dan geen hele lappen tekst gaat neerzetten snap ik. Maar alleen een bedankt was al leuk geweest. Ik zet meestal ook geen hele verhalen neer, maar bedankt voor de kaart altijd

De mensch zit raar in elkaar. :D De eerder genoemde zeeman had een kaartenstand van ruim 9.000 kaarten (dan ben ik nog wel even een paar jaar bezig, denk ik, met mijn 1200+). :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:05

Tancreda4 schreef:
Zon eentje had ik er laatst ook ja. Niet leuk... ben dan ook benieuwd of zo iemand ook amper wat schrijft met versturen?

Ik.had nu weer een adres in Rusland. Heb een lelijke (vind ik) kaart gestuurd omdat ik t zonde vind als ze nooit aankomen. Maar hij was wel passend voor t profiel.

De afgelopen paar keer heb ik ook diverse adressen in Rusland gehad en nu met de moeilijke situatie daar, vroeg ik me af of ze wel aan zouden komen (nu ik jouw reactie lees hou ik mijn vingers helemaal gekruist, want er is er nog geen eentje geregistreerd). Evengoed hele mooie, leuke en lieve kaarten gestuurd om de mensen daar toch een hart onder de riem te steken, aangezien die het niet eens zijn met de gang van zaken maar er wel ongevraagd onderdeel van zijn geworden. Dus hard duimen dat ze alsnog aankomen! :j

Aanvulling: Ik heb vandaag in Oldenburg (we waren even op een heen en weertje die kant op) een aantal kaarten gehaald bij SØstrene Grene. Waren maar 50 cent per stuk, dus heb er 20 meegenomen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:01

Kreeg vandaag een Unicorn kaart uit Amerika <3 :

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 20:03

Wauwwww, hoe gaaf is die dan <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 20:07

Wow die Unicorn kaart is heel mooi

Ik kreeg vandaag ook een hele mooi kaart uit Duitsland. Zit een hele mooie glimmende laag overheen die ik niet op de foto krijg

Afbeelding
Staat op zn kant maa krijg m ff niet anders

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 20:24

Ook prachtig!!

Is volgens mij uit een van die sets die bij amazon te krijgen zijn. Daar heb ik ook een set van - die met dieren. Die met landschappen wil ik nog heel graag (die heb ik nevica cadeau gedaan in de advent haha)

Zo mooi zijn die kaartjes!