fohadie schreef:Wow, wat een vooroordelen over Carnaval! Binnen hossen? Willen jullie dan dat er nooit meer een evenement of concert gehouden kan worden? Festivals ook maar voor altijd cancelen?
Ik weet niet hoe men in andere delen van het land carnaval viert, maar in Tilburg is het voornamelijk buiten. In een afgesloten ruimte, alleen toegankelijk met corona app, ID, EN registratie. Daarnaast zijn het op dit moment voornamelijk ongevaccineerde mensen en van de gevaccineerde mensen zijn het voornamelijk de 60+ en/of met onderliggend lijden die in het ziekenhuis of IC liggen. Die komen ook met een verkoudheid of griep in het ziekenhuis omdat ze geen weerstand meer hebben. Of ze komen in het ziekenhuis omdat de prik is uitgewerkt.
In mijn ogen kan alles gewoon weer naar normaal (al vind ik afstand wel erg prettig) die mensen die niet willen prikken, prima, maar daar ga ik me niet meer druk om maken, die kiezen er zelf voor. Met de App heb ik ook niet zo,n probleem mee, van mij mogen we best naar 2G. Mondkapjes doe ik niet meer, alleen als ik in een volle treincoupe zit. Daarnaast zou het in mijn ogen beter zijn om een campagne op te zetten om de ouderen en zwakkere te beschermen. Een postbus 51spotje ofzo. Bijvoorbeeld: ga je op bezoek bij oma, doe dan eerst een test. En als de kleinkindjes snotteren, dan laat ze thuis en kom pas weer als ze beter zijn. Want die snotneus hoeft niet perse onschuldig te zijn, maar aangezien we kinderen niet testen weet je het niet.
En daarnaast idd als de sodemieter die boosterprik voor de ouderen en zwakkeren, dat had in mijn ogen al in september moeten gebeuren, toen iedereen die dat wilde geprikt had kunnen zijn.
Maar nee, we gaan weer pappen en nathouden en denken dat we corona ooit onder controle gaan krijgen...
Ik ben het hartgrondig met je eens dat de overheid een slappe hap beleid voert, zonder visie, zonder daadkracht. Maar hoe kan jij in hemelsnaam zeggen dat alles wel terug kan naar normaal "want het zijn toch alleen maar ouderen of mensen met onderliggend lijden die ernstig ziek worden". Los van dat dat niet waar is, is het dan niet erg ofzo?? "die komen toch wel in het ziekenhuis omdat ze geen weerstand hebben"; jij hebt echt geen idee waar je het over hebt hè?
Dat die mensen een derde vaccin moeten krijgen, ja, helemaal mee eens. Maar overheid spuit 11 komt weer eens veel te laat.
Het Nederlandse corona beleid is één grote ergernis.