Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berriepi

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:23

Sterkte Amandanana Y;(

Onze datum komt ook steeds dichterbij :D .

Ik heb het eerder gekregen advies hier ter harte genomen en een toiletwagen gehuurd :Y)
De schuur is al een beetje versierd, het erf is netjes.
Ik leef in een excel bestand om alles af te vinken haha.

Doen jullie een bedankje aan het eind van de avond?
Ik zit te denken aan zaadbommen, april is een goede tijd om die uit te strooien en het is goed voor de flora en fauna. Iemand ervaringen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:25

Sterkte Amandanana.

Leuk Pimaude, ik moet ook echt de uitnodigingen gaan ontwerpen. Zie er een beetje tegenop. Jim en ik hebben een heel verschillende mening.

@Eulogy: herkenbaar... Haha. Komt vast helemaal goed.

Zaadbommen zijn een leuk bedankje! Wij doen zelf geen bedankje, vind ik teveel gedoe.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:15

Sterkte met het verlies van je paard Amandanana. :(:)

Wij verwachten wel een aantal kinderen op onze bruiloft. Sowieso neefjes/nichtjes en jonge kinderen van een aantal vrienden. Ons eigen zoontje (dan ruim 2,5) is er natuurlijk ook bij en hij gaat 's avonds lekker mee met opa en oma. We regelen geen oppas of iets voor de aanwezige kinderen op de dag en ook geen aanpassingen aan het eten - op voldoende plek na - o.i.d., dus het is op eigen risico. :Y) Als het mooi weer is, kunnen ze in ieder geval lekker rondrennen en spelen daar.

Mooie kaart _Lorette_ ! Lijkt een beetje op onze kaart qua details.

Kylan, klinkt heel goed jullie menu. Ook een mooie menukaart.

Eulogy, super leuke foto's! Heel lief vastgelegd door de fotograaf. Kan me best voorstellen dat je nu wat zenuwen voelt, spannend hoor.

Leuke kaart @Pimaude.

Zaadbommen zou ik ook leuk vinden als bedankje en je hebt er tenminste iets aan. Wij weten het nog niet.

@Maanlicht, lastig als jullie meningen zo uit elkaar liggen. Waar verschillen jullie daarin precies?

Bij ons een beetje tussen al het werk en onze peuter door dingetjes regelen voor de bruiloft. Ik ben ondertussen ook aan het afstuderen voor m'n master, dus het is soms echt even tussen de bedrijven door . Het scheelt dat we de grote dingen al hebben vastgelegd.
Binnenkort afspreken met de wedding stylist op de locatie en met de BABS. Moeten nog kijken voor de ringen en taart.
Gisteren ging mijn vriend pakken passen en waren wij toevallig even mee na een andere afspraak. Er zaten wel hele mooie bij en stonden hem goed :o, die houden we in ons hoofd maar gaan nog ergens anders kijken. Gelijk de doorpasafspraak gemaakt voor mijn jurk, die staat voor 19 mei.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:59

Zaadbommen vind ik een leuk bedankje! Wij doen macarons, wilde vooral niet iets wat bij mensen achterin de kast belandt of zo, dat vinden we zonde (als in wasteful, maar ook gewoon zonde van ons geld natuurlijk haha).

Maanlicht, waarin verschillen jullie van mening?

Vanny, dat klinkt inderdaad behoorlijk druk! Wel spannend, wanneer trouwen jullie ook alweer?

Wij hadden 2 borden besteld, 1 met een soort tijdlijn en 1 voor de tafelindeling, en die zijn nu binnen. Vind ze echt zo leuk! En de kat ook denk ik :+

Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:25

Mooi Eulogy!

We verschillen heel erg in de lettertypes die we mooi vinden, dus dat is best een ding.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:28

Oh ja dat was bij ons ook wel een ding, ook nog qua kleuren en zo. Maar uiteindelijk wel compromis gevonden :+ Vond dat wel fijner dan als hij helemaal geen mening had gehad of zo.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:30

Eulogy schreef:
Oh ja dat was bij ons ook wel een ding, ook nog qua kleuren en zo. Maar uiteindelijk wel compromis gevonden :+ Vond dat wel fijner dan als hij helemaal geen mening had gehad of zo.

Ik heb liever dat hij geen mening heeft :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:44

Geen mening is ook niet leuk hoor.. ik mag dus letterlijk ALLES zelf regelen omdat het hem gewoon niet interesseert.... totdat ik iets heb aanbetaald en dan gaat zeuren :+

Toch maar eens een keer ervoor zitten maanlicht.. ach, zo'n kaart is ook maar voor even hé!

Wij doen zoiets als bedankje omdat vriend hovenier is, en ik binnenplantjes spaar haha
Afbeelding

Dat bord hierboven is tof !!!

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:51

@pimaude ook heel leuk!

En Euglogy, dat is een beetje de gedachte die wij ook hebben!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:48

Wat leuk allemaal! Ik heb zo het idee dat we dingen missen. Maar hebben een lijst gemaakt en komt wel goed. Benieuwd hoe mijn haar dinsdag wordt , best spannend.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:21

Leuke save the dates pimaude!

Herkenbaar hoor Eulogy, ineens komen er allerlei dingen die nog moeten naar boven }:0 maar het komt goed! Mooie borden heb je laten maken!

Berriepi zaadbommen vind ik een super leuk gastenbedankje! Zeker zo in het voorjaar :) wij zijn voor iets eetbaars gegaan van ons favoriete lunchroom, omdat we het leuk vinden hun er ook bij te betrekken.

Hier van de week maar eens bol.com leeggeroofd voor decoratie. Ik heb gewoon wat verschillend spul in onze kleuren gekocht en dan zien we wel hoe het uitkomt. Ook onze Babs maar eens gemaild of we een kennismaking kunnen plannen. Morgenavond hebben we gesprek met onze ceremoniemeester, zaterdag vriend zijn pak de laatste puntjes op de i laten zetten, dinsdag mijn jurk ophalen, tussendoor nog de laatste afstemming met de bloemist.... De tijd vliegt ineens!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:34

Hier neemt de Trouwambtenaar 2/3 weken van tevoren contact op met ons dus, dus dat duurt nog wel even.
En moet nog even overleggen of we een bepaalde kleur of thema willen, mag ik wel mee opschieten want volgend weekend gaan we naar de locatie

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:43

Lieve mensen. Even een vraagje tussendoor. Ik heb een kleine discussie met mijn zus over de hoogte van de fooien voor de locaties.
De ene locatie verblijven wij 2,5 uur. We eten daar taart (door ons zelf verzorgd), toasten en lunchen daar uitgebreid met 23 gasten.
De avondlocatie dineren we met 21 gasten en hebben we ‘s avonds feest met in totaal 70 man.

Wat zijn in vredesnaam schappelijke fooien?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:08

Waarom zou je in godsnaam fooi geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:29

Geef je dan de bloemenwinkel, taartenmaker en fotograaf ook fooi? Volgens mij betaal je al zat aan die locaties toch? :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:49

Fooi vinden wij ook niet zo nodig. We betalen bijna 40,- per persoon, dat lijkt me wel voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:00

Oh god, als we ook nog fooien moeten betalen dan moet ik even een extra baan zoeken:o vond 10k al veel zat! Maar als je iets wil doen is 10% een stelregel in de horeca of je rond het naar boven af.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:55

Fooien lijkt me met de prijzen die worden gerekend zo gauw je het woord bruiloft durft te noemen niet meer nodig inderdaad :+

Vanmorgen vriendlief zijn pak doorgepast, echt heel mooi geworden! Hij heeft nog een mooie stropdas erbij uitgekozen dus is nu helemaal compleet. Gisteren ook nog eens ons draaiboek besproken met de ceremoniemeester en een afspraak met de Babs ingepland. Zij stuurde direct een vragenlijst met iets van 30 vragen dus we hebben huiswerk te doen :')
De tijd gaat zo hard nu! Nog 20 dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:13

Oeh heb jij je vriends pak gezien?? :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:23

oh Kylan, dat schiet al op inderdaad!! fijn dat het pak afgevinkt kan worden. Succes met de babs!

Ik heb net de uitnodigingen voor het uitgestelde feest rondgebracht in de buurt en verzonden. Blijkt dat schoonzus haar 25 jarig huwelijksfeest een week later gaat vieren.... veel feestjes dus :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:29

Wij doen inderdaad ook niet aan fooi, zie het soms wel staan op van die checklists maar die zijn dan vaak Amerikaans :+ Bij de locatie zit de service charge inbegrepen bij ons pakket.

Spannend Kylan! Wat voor pak is het geworden? :D

Ohhh nog minder dan 2 weken!!! Zoveel zin in nu. En zoveel stress :') Heb gedroomd dat ik me had verslapen op de dag, dat mijn jurk er niet was, dat mijn ouders ruzie hadden en dat we met allemaal random mensen in de kamer ons moesten klaarmaken? :') En "in het echt" hebben 2 van mijn 3 bruidsmeisjes nog steeds geen jurken. Haha. Maar komt vast goed.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:43

haha.... dat soort 'enge' dromen had ik ook :) herkenbaar. Heb je je bruidsmeisjes nu allemaal op 1 lijn kunnen krijgen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:53

Oh nee haha ik had ook idd een droom! Dat ik in een spijkerbroek en trui naar voren liep op de ceremonie en voorin pas m’n jurk aan deed en toen pastte die niet _O- maar ik moet nog ff hoor tot we gaan trouwens haha.

Hier is 10% normaal als je gaat uiteten etc. Maar voor zo’n grote bedragen en speciale feesten is dat denk ik niet. In nederland lijkt me in ieder geval niet nodig! Al duur genoeg idd.

Vroeg me laatst ook af hoe het daar nu mee is eulogy! :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:03

Haha pimaude ja ik heb zijn pak gezien 8-) Maar andersom mag hij mijn jurk niet zien. Eerlijk verdeeld toch :Y) het is een blauw pak met een off white met goud gilet.

Eulogy herkenbaar zulke dromen! Naar wakker worden is dat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:58

Berriepi: Wij hebben gekozen voor geen bedankjes. Maar wij hebben wel een photobooth waarbij mensen de foto als aandenken mee kunnen nemen. Zaadbommetjes is wel een leuk idee!

Vanny_: Ooh ga je mee met je aanstaande pakken kijken? Wil je het geen verrassing houden? En mag hij dan ook jouw jurk zien?

Erolover: dinsdag heb je je proefkapsel? Heb je al een idee wat je wil?

Kylan: wat druk ben je dan hè, zo op het eind.

Eulogy: nou dat is eerder een nachtmerrie dan een droom haha.
En de dames zijn nog steeds lekker meewerkend zo te lezen?

De foto/videograaf, Babs, Taartenmaakster en DJ wilde we een cadeautje geven als dank. Een flesje wijn met een bedankkaartje of iets in die trant. Blijf het wel lastig vinden. Heb zelf in de horeca gewerkt en fooi wordt erg gewaardeerd. En ik ben best bereid om fooi te geven, maar hoeveel vind ik lastig inschatten. Mijn zus had het over 150,-/200,- voor de avond/feestlocatie. Dat vond ik echt veel te veel. Ik zat zelf aan 75,- voor de avondlocatie en 25,- voor de lunchlocatie te denken. De avondlocatie besteedt wel personeel aan ons uit om te helpen met versieren en vragen daar geen bijdrage voor. Vandaar dat wel hun wel een leuke fooi willen geven.

Wij hebben nog precies twee weken te gaan. Het wordt steeds spannender. Mijn vriend heeft nu een vrijgezellenfeest.