Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:90 % niet volledig gevaccineerden waren redelijk veilig voor Delta opdook, nu is het dus zaak even pas op de plaats, boel onder controle houden en prikken.
Dat is dus heel wat anders dan bang zijn, dat is een stukje realiteit.
Shadow0 schreef:Hoeveel mensen kunnen we/willen we ondersteunen in hun inkomen als ze niet meer kunnen werken door langdurige klachten? Kunnen we dat opvangen?
Brainless schreef:Vayo schreef:Als het in andere gebieden nog zo druk is, waarop sturen ze mensen dan niet door naar andere provincies zoals Brabant?
En hoe mensen daar vanuit het noorden komen?
Hier is de dichtstbijzijnde prik- en testlocatie op 22 km afstand.
Daar is met het openbaar vervoer moeilijk te komen.
Vayo schreef:Laat ze nu eerst maar eens onderzoeken hoeveel mensen daadwerkelijk last hebben van long covid en hoe ´long´ dit is.
Shadow0 schreef:Vayo schreef:Laat ze nu eerst maar eens onderzoeken hoeveel mensen daadwerkelijk last hebben van long covid en hoe ´long´ dit is.
Ik juich onderzoek toe, maar is het handig om daarop te wachten? Hoe denk je dat de overstroming in Limburg was verlopen als men pas wat zou gaan doen *nadat* het water op z'n hoogste punt staat?
'Misschien valt het wel mee' is een ontzettend domme en ook ontzettend dure manier om met problemen om te gaan, waar je met wat vooruit kijken zoveel kunt voorkomen.
Needje schreef:Wat ik al eerder aangaf is long COVID in mijn optiek geen ziekte an sich. Maar gewoon nasleep van de ziekte. Welke dus ook voorkomt bij andere ziektes.
Aandacht daarvoor is sowieso goed. In z’n algemeenheid. Dus voor alle ziektes.
Maar het hele long COVID lijkt nu te worden misbruikt als bangmakerij. (Imo)
Elke ziekte kan nasleep hebben!
Vayo schreef:En met mijn ´misschien valt het wel mee´ doel ik op dat het percentage mensen dat long covid oploopt misschien wel mee valt met het percentage dat jij nu in je hoofd hebt. Slaat nergens op om dat dom te noemen.
Citaat:Jij ziet het liefste dat we alles op alles zetten om terug te gaan naar 0 besmettingen.
Citaat:Dat vind ik niet haalbaar en niet wenselijk, omdat dat ten koste gaat van de economie, leefbaarheid en zelfs gezondheid (artikel wat ik hier plaatste dat we ons immuunsysteem nu niet meer voldoende kunnen onderhouden met de maatregelen en de gevolgen daarvan).
Cer schreef:En toch hoor ik steeds “ja maar long Covid”… pas op de plaats, prima. Maar op een gegeven moment moet men wel verder
Tiggs schreef:Cer schreef:En toch hoor ik steeds “ja maar long Covid”… pas op de plaats, prima. Maar op een gegeven moment moet men wel verder
Eens. Ik hoop heel hard dat het risico hierop ook kleiner is na vaccinatie.
Zelf heb ik besloten me er niet meer druk om te maken of ik ziek word. Die kans blijft natuurlijk, maar ik neem het risico.
Je kunt je wel afvragen in hoeverre we als land de gevolgen van long covid aankunnen, maar vergeet daarbij niet de mentale problemen, financiële problemen etc etc als je niet nu (=over een paar weken) doorgaat met het ‘openen’ van de maatschappij.
Sizzle schreef:Die steun moet ook eigenlijk veel gerichter.
Hier ook een hoop geklaag in de toeristensector omdat NL op rood is en hoeveel gasten ze dan mislopen. Puntje bij het paaltje is alles gewoon tot de nok toe volgeboekt door mensen die vakantie vieren in eigen land.