De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:53

Texas02 schreef:
Ik zou zeggen: kijk zelf even verder dan je neus lang is, dan zie je dat ik gelijk heb, dat slachtoffers van auto-ongelukken wel als coronadoden opgeschreven zijn. Of mensen die eigenlijk aan bijvoorbeeld kanker overleden zijn maar als coronadode zijn opgeschreven.

Dit heb ik nu al vaker gelezen.
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met mensen dood verklaren, maar dit is echt onzin en onmogelijk. In Nederland dan. Misschien doen ze het in Texas anders.

De cijfers over de schadelijkheid van het virus kloppen ook niet helemaal. Het is niet voor 98% van de bevolking onschadelijk.
80% ondervind nauwelijks klachten, 15% matig tot ernstige klachten en 5% moet naar de IC.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:55

Agossie schreef:
Zo, ik heb even een heleboel mensen op de foei-lijst gezet. Dat is een stuk rustigers zonder die doordrammers en betweters! De druk is meteen een stuk minder!

Wauw, over openstaan voor elkaars mening gesproken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:58

hahahatsjoe schreef:
Marjo schreef:
Trek jij even blik verpleegkundigen open? Zo makkelijk is het helaas niet.

Dat weet ik. Maar dat betekent niet dat je daar als overheid niet aan kunt gaan werken, bijvoorbeeld door hogere lonen, meer geld steken in de zorg, etc. Zodat bij een volgende coronagolf er niemand aan onderdoor gaat. Ik bedoel ze geven iedereen geld, waarom geen geld steken in de mensen die zo belangrijk zijn !

Waar haal jij die 98% vandaan? Daar ben ik wel benieuwd naar, naar een wetenschappelijke bron.
En dat is een oprechte vraag!

Dat er meer geld bij de zorg mag, graag! Maar de oplossing ligt niet in alleen meer zorg, maar dus ook in mijn ogen in vaccinatie.
En dan is het helemaal prima dat er mensen voor kiezen, om welke reden dan ook, niet te vaccineren. Gelukkig is een dekking van 100% niet nodig en is het een recht om te kiezen of je wel of niet gaat.

Jij brengt het alsof meer geld voor de zorg voldoende is, je lijkt het aantal extra doden en mensen met langdurige klachten die misschien nooit meer over gaan te negeren of te ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:59

nps schreef:
Agossie schreef:
Zo, ik heb even een heleboel mensen op de foei-lijst gezet. Dat is een stuk rustigers zonder die doordrammers en betweters! De druk is meteen een stuk minder!

Is toch makkelijk zo? Ik zie nu een klein kind voor me dat keihard gaat zitten zingen met de handen op zijn oren om maar niet te hoeven horen wat er wordt gezegd. Ideaal als je zo kunt leven :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:00

Agossie schreef:

Struisvogels doen dat ook, die steken ook hun kop in het zand.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:02

janderegelaa schreef:

Wil je geen nepnieuws verspreiden?!
:+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 15:03

nps schreef:
Agossie schreef:

Ik sta zeker open voor meningen van anderen, ook als die niet hetzelfde zijn als de mijne, maar dit topic wordt volledig naar de gallemiezen geholpen door een aantal fanatieke pro-vaccers die blijven hameren op 'wel vaccineren'. Die mensen heb ik eruit gedonderd. Klaar mee. Ik mag mijn mening niet hebben van hun, dan ga ik ook hun mening niet meer waarderen.

Oh, en jij gaat nu ook op de foeilijst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:04

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:

Wil je geen nepnieuws verspreiden?!
:+

Heb je een bron dat ze het niet doen? Een wetenschappelijk onderzoek?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:14

Lees net dat de universiteit Ulm de samenstelling van astrazenica heeft onderzocht. De verontreinigung die er in zit is net zo groot als de hoeveelheid inentingsstof. Deze had eruit gefilterd moeten worden, maar deze techniek staat nog in de kinderschoenen en derhalve zitten er ook in Pfizer en Biotech ook deze verontreinigingen.

Zelf geloof ik er echter niet in. Maar ja het zijn wel de officiele bronnen die iedereen gebruikt. En die hebben toch ook gelijk. Volgens mij kun je het zelfs op de site van de universiteit van Ulm vinden.

Bronvermelding: https://www.swr.de/swraktuell/baden-wue ... n-100.html
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 03-06-21 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd i.o.m. plaatser

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:15

Dinopino schreef:
Lees net dat de universiteit Ulm de samenstelling van astrazenica heeft onderzocht. De verontreinigung die er in zit is net zo groot als de hoeveelheid inentingsstof. Deze had eruit gefilterd moeten worden, maar deze techniek staat nog in de kinderschoenen en derhalve zitten er ook in Pfizer en Biotech ook deze verontreinigingen.

Geef eens de link !

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:15

Bij dat soort uitspraken word je geacht een bron te geven, DP.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:16

Dinopino schreef:

:') :')

Pfizer BionTech is trouwens een en dezelfde he...

Edit: ik heb het even opgezocht en uiteraard zit het verhaal weer heel anders in elkaar dan hierboven beschreven wordt :7
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-06-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:18

En AstraZeneca en PfizerBioNTech zijn juist andere vaccins. De ene een vector en de ander een mRNA.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:21

c_alsemgeest schreef:
Oprechte interesse, dan alleen even voor de mensen die geen Covid vaccinatie nemen, of de griepprik:

Vaccineren jullie je paarden wel? De basis entingen?

Daar inmiddels ook mee gestopt en toen de hond zo'n 8 jaar terug van zijn kennelkuch vaccin een extreme vorm van kennelkuch kreeg, zijn we daar ook mee gestopt. Mijn paard is inmiddels 2 jaar niet meer geënt, scheelt dat ik geen wedstrijden rijd.

Ik ben in zijn algemeen niet tegen vaccinaties, vind het bijvoorbeeld echt wel belangrijk dat kinderen/jonge dieren hun basisentingen krijgen. Alleen als je die gehad hebt, dan is het ook voldoende wat mij betreft. Maar ik sta niet achter een vaccin dat in een paar maanden de grond is uitgetrapt, dat voelt voor mij niet goed. Ook hadden van mij al die maatregelen niet gehoeven, ik ben voorstander van het opkrikken van de weerstand en dus juist veel naar buiten en mensen ontmoeten. En niet zoals het nu is gebeurt door binnen te blijven en geen enkele vorm van sociaal contact meer te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:22

verootjoo schreef:
Dinopino schreef:

:') :')

Pfizer BionTech is trouwens een en dezelfde he...

Edit: ik heb het even opgezocht en uiteraard zit het verhaal weer heel anders in elkaar dan hierboven beschreven wordt :7

Klopt, heb het ook gelezen en eigenlijk weinig schokkends gevonden. En de conclusie van DP slaat de plank weer compleet mis.

nynke55

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:23

Linkje?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:23

Dinopino schreef:

Zelf geloof ik er echter niet in. Maar ja het zijn wel de officiele bronnen die iedereen gebruikt. En die hebben toch ook gelijk. Volgens mij kun je het zelfs op de site van de universiteit van Ulm vinden.

Ik heb het gevonden en gelezen... ik vind het artikel niet superspannend..
maar er zit inderdaad iets in wat er niet in had moeten/hoeven zitten..

Er staat niets over Pfizer en Biotech
Er staat wel dat AZ een vector vaccin is

Doubtless

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:25

Ik kan het draadje van het gesprek niet helemaal terugvinden (waar het nu inmiddels over gaat), dus reactie op 1e post van TS:

Ik zou wat kieskeuriger worden in met wie je deze gesprekken wil voeren. Ik zie veel mensen zonder medische achtergrond die zich niet ingelezen hebben maar die wel een hele duidelijke mening hebben. Daar heb je niets aan. Ik begin niet meer met Jan en Alleman aan deze discussie, alleen met dierbaren en kennishouders. De rest kap ik af.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:26

janderegelaa schreef:
Palmera schreef:
Dit topic bewijst echt weer dat moeder natuur twee fouten heeft gemaakt:
1) de mensheid ontwikkelde hersens geven
2) proberen een extreme overpopulatie met zo'n simpel virus aan te pakken en geen rekening houdend met de vervloekte arrogantie van de mens die vind dat ze niet mogen sterven.

Mijn suggestie voor de volgende stap is een geslachtsdelen vretende en zeer resistente bacterie in de wereld helpen.

En als jij dan het eerste slachtoffer bent dan hoef jij je geen zorgen meer te maken dat je bijdraagt aan de overpopulatie *\o/*

Dat doe ik sowieso niet, ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:26

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:29

Palmera schreef:
2) proberen een extreme overpopulatie met zo'n simpel virus aan te pakken en geen rekening houdend met de vervloekte arrogantie van de mens die vind dat ze niet mogen sterven.

Deze heb ik eerder gehoord... Ik vind dat interessant :j want waar trek je dan een grens?
Dan moet eigenlijk bijvoorbeeld antbiotica en peniciline enzo al niet meer gebruikt worden.. denk ik?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 15:29

Doubtless schreef:
Ik kan het draadje van het gesprek niet helemaal terugvinden (waar het nu inmiddels over gaat), dus reactie op 1e post van TS:

Ik zou wat kieskeuriger worden in met wie je deze gesprekken wil voeren. Ik zie veel mensen zonder medische achtergrond die zich niet ingelezen hebben maar die wel een hele duidelijke mening hebben. Daar heb je niets aan. Ik begin niet meer met Jan en Alleman aan deze discussie, alleen met dierbaren en kennishouders. De rest kap ik af.

Ik had ook gehoopt dat er meer gereageerd zou kunnen worden door mensen die er voor kiezen niet gevaccineerd te worden, of mensen die oprecht geïnteresseerd zijn, zonder meteen te gaan drammen, of vingertjes wijzen, of zelfs gaan dreigen.

Mijn probleem is dat mijn dierbaren niet achter mijn keuze staan en enkelen daar serieus boos over worden. In hun ogen MOET ik mijn laten vaccineren en daar zit de druk. Ik blijf bij mijn standpunt om mij niet te laten vaccineren en hoop dat 'medestanders' daar hier ook gewoon over kunnen praten, zonder meteen aangevallen te worden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:32

Doubtless duidelijk. Je uitspraak geld visa verse. Cer ik weet niet welke bron je gelezen hebt. Dus daar kan ik weinig over zeggen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:32

Agossie schreef:
Ik had ook gehoopt dat er meer gereageerd zou kunnen worden door mensen die er voor kiezen niet gevaccineerd te worden, of mensen die oprecht geïnteresseerd zijn, zonder meteen te gaan drammen, of vingertjes wijzen, of zelfs gaan dreigen.

Mijn probleem is dat mijn dierbaren niet achter mijn keuze staan en enkelen daar serieus boos over worden. In hun ogen MOET ik mijn laten vaccineren en daar zit de druk. Ik blijf bij mijn standpunt om mij niet te laten vaccineren en hoop dat 'medestanders' daar hier ook gewoon over kunnen praten, zonder meteen aangevallen te worden.

Ja snap ik. Jammer dat het in die zin ontspoort.

Vervelend dat je dierbaren je onder druk zetten en echt boos worden. Kwestie van jouw grenzen beschermen, want ook die boot kan je afhouden. Super moeilijk, want het klinkt alsof er te weinig respect is voor jou autonomie en keuzevrijheid.

Ik denk dat er meer medestanders zijn dan je denkt. Maar ik denk ook dat veel mensen hun mond houden (want kijk naar de bak oliebol die je over je heen krijgt) en sommigen er zelfs over liegen om de confrontatie niet aan te hoeven gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:34

Dinopino schreef:
Doubtless duidelijk. Je uitspraak geld visa verse. Cer ik weet niet welke bron je gelezen hebt. Dus daar kan ik weinig over zeggen.

aangezien ik het zelf heb gegoogled heb ik voor de link op de site van de universiteit gekozen en het daar gelezen :j
Ik neem aan dat in de meeste artikelen (zoveel zijn het er niet) hetzelfde staat?