Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:15

DuoPenotti schreef:
Het is niet zo dat als je de andere kant in wandelt je in Nederland ineens uren loopt zonder iemand tegen te komen, dus kudde genoeg daar ook.

Ik was vorige week aan het hardlopen. En kwam zoveel fietsers tegen. Maar nu ik terug aan het rekenen ben dan waren het hooguit 25 paar. Dus 50 mensen. En ja, dat vond ik al druk want ik ben gewend dat ik hooguit 5 mensen tegenkom in het buitengebied _O-

En dan zie je die beelden uit het Vondelpark. Ik ben afgelopen jaar echt nog veel meer van mijn provincie gaan houden hoor :+:

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:18

Is het voor mensen die niet uit de omgeving komen, dan altijd makkelijk om een 'niet ontdekt' plekje te vinden?
Ik was laatst bij mij in de buurt ook nog een "oh bestaat dit ook" plekje tegengekomen (een superleuk fietspad, heerlijk rustig).. wist ik niet, en ik woon hier toch al een poosje..

Als je niet bekend bent, dan volg je, denk ik, makkelijker de meute?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:19

Klopt dat is hier ook.
Maar daarom snap ik dus niet dat mensen nu het zo druk is daar niet voor kiezen. Ze zijn met de auto dus vervoer is er.
Het is niet zo dat je alleen op de wereld bent en je gaat lopen dwalen en voordat de avondklok er is nog aan het zwerven bent en niemand ziet om de weg te vragen. De gps het niet doet in het uitgestrekte buitengebed van Nederland, immens groot.... ^)

Winged schreef:
DuoPenotti schreef:
Het is niet zo dat als je de andere kant in wandelt je in Nederland ineens uren loopt zonder iemand tegen te komen, dus kudde genoeg daar ook.

Ik was vorige week aan het hardlopen. En kwam zoveel fietsers tegen. Maar nu ik terug aan het rekenen ben dan waren het hooguit 25 paar. Dus 50 mensen. En ja, dat vond ik al druk want ik ben gewend dat ik hooguit 5 mensen tegenkom in het buitengebied _O-

En dan zie je die beelden uit het Vondelpark. Ik ben afgelopen jaar echt nog veel meer van mijn provincie gaan houden hoor :+:

Cer

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:25

Waar niet voor kiezen?

Hier in de buurt heb je Meijendal(del?) en daarvan staat 1 parkeerplaats op de kaart.. er zijn er meer, maar die moet je wel weten.. Dus ja, de meeste mensen staan op de 'algemene grote parkeerplaats'..

Je kunt ook in de omliggende omgeving parkeren en een stukje extra lopen, maar dat moet je ook wel weten .. (en je moet eens proberen om rustig te kijken welke straat je in moet rijden, in de stad, met auto's achter je.. worden ze echt blij van :+ )

DuoPenotti

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:29

Google maps heeft satteliet en streetvieuw. Nee niet alles is op steetveuw te zien, maar je komt een heel eind.

Dan heb je nog op facebook duizend groepjes uit de buurt.
Meldt je daar eens aan en zeg, ik kom niet uit de buurt, wil wandelen daar en daar, waar kan ik fijn parkeren zonder dat het erg druk is?

Mogelijkheden genoeg, maar nee mensen willen nu ineens wandelen en interesseert ze niet als ze over de koppen lopen want er word toch niet gehandhaafd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:31

Beste regel zou zijn dat mensen in hun eigen regio moeten blijven. Ze kunnen zo nummerborden checken op overvolle recreatieplaatsen want auto's staan op je woonadres geregistreerd. Kom je niet uit de regio dan een dikke prent van 300 euro. Dan rem je mensen toch af om massaal natuurgebieden te komen terroriseren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:33

De Utrechtse Heuvelrug heeft meerdere hoofdingangen met groot parkeer terrein. Om daar te komen passeer je al vele kilometers bos. Ik denk echt wel dat het voor buitenstaanders ook mogelijk is om een andere ingang te vinden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:34

Ik denk dat het dan nog steeds druk is, of hoe klein wil jij de regio maken dan?

Mensen moeten gewoon eens nadenken, parkeerplaats bijna vol is nu te druk, jammer, kom maar een andere keer terug.
Volg met de auto een ANWB route en je hebt ook de omgeving gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:35

Zolang er niet duidelijk is hoe besmettingen in de buitenlucht precies werken, en mensen niet bij elkaar op schoot gaan zitten maar gewoon gezond buiten willen wandelen / fietsen etc moeten ze dat lekker doen :j

Facebook .. :')
terroriseren :')
in de auto een route bekijken :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:36

Sterkte pien.

Het hele beleid op basisscholen werkt dus blijkbaar ook voor geen meter. Juf ziek, maar daar kwam gewoon een vervanger voor. Deze week 2 klasgenootjes ziek en positief getest en toen werd er dus pas doorgegeven dat de juf ook positief getest was vorige week. Gisteren neefje dus getest en ook echt klachten. Maar gisteren kwam er dus ook pas naar voren dat er corona was en iedereen isbhet weekend dus niet in quarantaine geweest. Dan doen we allemaal zo voorzichtig en dan wordt er zo laks omgegaan met informatie doorgeven en hoeft klas pas in quarantaine als klasgenootje ziek is en niet bij de juf. Ze zijn 5.... Hoezo afstand tot juf?

Brainless

elnienjo schreef:
Beste regel zou zijn dat mensen in hun eigen regio moeten blijven. Ze kunnen zo nummerborden checken op overvolle recreatieplaatsen want auto's staan op je woonadres geregistreerd. Kom je niet uit de regio dan een dikke prent van 300 euro. Dan rem je mensen toch af om massaal natuurgebieden te komen terroriseren.

De auto van mijn man staat op naam/adres van zijn werkgever....110 km verderop.
Zo ook de auto van een vriend van ons, zijn woning is niet echt in de buurt van zijn bedrijf.

Dat geldt voor iedereen die een (private)lease auto rijdt.

Popstra

Vanuit Amsterdam zit je ook zo aan de noordzee kust. Dat kan met de trein en zelfs op je fiets via Haarlem naar Zandvoort. Het was rustig op de stranden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:37

Cer schreef:
Zolang er niet duidelijk is hoe besmettingen in de buitenlucht precies werken, en mensen niet bij elkaar op schoot gaan zitten maar gewoon gezond buiten willen wandelen / fietsen etc moeten ze dat lekker doen :j

Je kunt er lacherig over doen, erg volwassen :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:40

Brainless schreef:
elnienjo schreef:

De auto van mijn man staat op naam/adres van zijn werkgever....110 km verderop.
Zo ook de auto van een vriend van ons, zijn woning is niet echt in de buurt van zijn bedrijf.

Dat geldt voor iedereen die een (private)lease auto rijdt.

Pak je je eigen auto toch voor de recreatieve uitjes?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:41

ja je kunt ook gewoon niet met onhandige 'oplossingen' komen..
Ik ben niet bekend bij de utrechtse heuvelrug, na een rondje zoeken zou ik voor de Kaapse Bossen gaan, maar ik denk zomaar dat dat dan ook een drukke parkeerplaats is?

Sterker nog, wij doen dit nu niet (ergens met de auto heen en daar wandelen), maar wij zijn 'gezegend' met best veel groen op fietsafstand.. Maar ja, randje grote stad, dus daar is het dan druk. Er wonen soms best veel mensen in een stad..

Nogmaals, hoe groot is het risico buiten? Eerst daar concrete cijfers over..
Kijk, op straten parkeren zodat het gevaarlijk wordt, en troep maken etc, ja dat is niet de bedoeling natuurlijk.. Maar mensen zitten de hele winter al binnen... ik kan t ze niet kwalijk nemen.
En mensen die aan een natuurpark wonen, ja, die kunnen het hele jaar rond genieten.. niet iedereen woont midden in het groen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:41

Cer schreef:

Zolang ze maar afstand houden van mensen die wel afstand willen houden en dat gebeurd nu op meerdere plekken niet.

Hier zijn smalle paden, is al moeilijk op sommige plekken om normaal langs elkaar heen te gaan, maar als je dan zelf even naast het pad gaat staan nemen ze niet de moeite om ook even langs het pad te lopen maar komen op minder dan 50cm langs je heen gelopen.

Daarnaast is het raar om te zeggen: zolang wij niet weten hoe de besmettingen buiten verlopen moet iedereen maar doen wat hij wilt en is goed afstand houden niet belangrijk.
Juist omdat je het niet weet is toch een kleine moeite om er rekening mee te houden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:43

Dat is niet wat ik zeg Brainless.. maar je kunt mensen ook moeilijk verbieden om op een mooie dag buiten te gaan genieten? Of is dat alleen voorbehouden aan de happy few die landelijk wonen?

Ik vraag me af hoe hoog de besmettingkans is bij langslopen...
Buiten is het denk nog altijd beter te doen dan in een drukke supermarkt ofzo?
Laatst bijgewerkt door Cer op 25-02-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Cer schreef:

Zolang je in beweging blijft is dat ook niet zo erg, denk ik. Maar zoals gisteren in de parken, gezellig bij elkaar zitten, vind ik dan weer wat anders.

Brainless

elnienjo schreef:

Ik heb nu toevallig een eigen auto.. maar wij hadden maandenlang maar 1 auto gehad, die van mijn man.
Vriend van ons heeft ook alleen zijn werkauto als enige auto en iedereen die private lease heeft, hebben juist die auto om mee te rijden.

Je bent toch gek om een 2de auto te moeten aanschaffen terwijl je gratis die van het werk kan/mag gebruiken zodat je dan ergens kan gaan wandelen of kan gaan paardrijden?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 25-02-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Cer schreef:
En mensen die aan een natuurpark wonen, ja, die kunnen het hele jaar rond genieten.. niet iedereen woont midden in het groen..

Mensen die een drukke stad verkozen hebben als woonomgeving moeten nu gewoon op de blaren zitten ipv als een stampede door de natuurgebieden te komen raggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:44

Brainless schreef:
elnienjo schreef:

Ik heb nu toevallig een eigen auto.. maar wij hadden maandenlang maar 1 auto gehad, die van mijn man.
Vriend van ons heeft ook alleen zijn werkauto als enige auto en iedereen die private lease heeft, hebben juist die auto om mee te rijden.

Je bent toch gek om een 2de auto te moeten aanschaffen terwijl je gratis die van het werk kan/mag gebruiken zodat je dan ergens kan gaan wandelen of kan gaan paardrijden?

Je wil toch uberhaupt je eigen onafhankelijkheid en niet alleen maar ergens naartoe kunnen als je man thuis is én de auto niet zelf nodig heeft?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:44

elnienjo schreef:

Hoeveel extra werk wil je onze BOA's en politie bezorgen. Dat gaat nooit lukken om bij elke auto te checken waar deze vandaan komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:45

Elnienjo... zo hee.... gaat t ? "op de blaren zitten" :n

Ik denk dat het supergaaf wordt in het buitengebied als de helft van de stadsmensen daar heen wil... wel een beetje meer huizen daar planten dan, wordt het leuk verdeelt :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:46

purny schreef:
Hoeveel extra werk wil je onze BOA's en politie bezorgen. Dat gaat nooit lukken om bij elke auto te checken waar deze vandaan komen.

Volgens mij kost dat helemaal niet veel werk, met één druk op de knop kunnen ze toch de registratie van 'n kenteken zien?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 11:46

elnienjo schreef:
Cer schreef:

Mensen die een drukke stad verkozen hebben als woonomgeving moeten nu gewoon op de blaren zitten ipv als een stampede door de natuurgebieden te komen raggen.

Ja want dat is bewuste keuze :')
Heb je de woningnood gemist?