Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mvdende schreef:Ik zit met verbazing sommige foto's te bekijken. Raar dat er op sommige plekken gewoon 30-60-80 cm sneeuw ligt, in een duin.
Het heeft hier in Zuid-West Brabant serieus hard gewaaid, maar geen één sneeuwduin te bekennen. Tot nu toe is er ook maar 5cm gevallen.
Gelukkig lijkt er morgen nog wat bij te komen voor het zuiden en westen.
Miran schreef:_xManadisx_ schreef:Ohh aan de ene kant geniet ik van dit weer. Hond is zo blij! Helemaal rennen en springen als hij naar buiten mag.
Echter zou ik morgen een weekje op vakantie gaan. Naar Holten, Landal. Zit half overspannen thuis dus kijk er heel erg naar uit. Ga er maar vanuit dat morgen niet gaat lukken, maar krijg er heel veel extra stress van, dus schiet niet echt op... Hopen dat morgenmiddag de wegen weer wat begaanbaar zijn
Hier dus andersom, zitten nu in Landal in Drenthe en moeten morgen 200 km terug naar de Randstad... Morgen maar even aankijken hoe het gaat en dan beslissen of we gaan rijden of verlenging moeten regelen. Wil eigenlijk niet nog een dag wegblijven bij mijn paarden...
mvdende schreef:Ik zit met verbazing sommige foto's te bekijken. Raar dat er op sommige plekken gewoon 30-60-80 cm sneeuw ligt, in een duin.
Het heeft hier in Zuid-West Brabant serieus hard gewaaid, maar geen één sneeuwduin te bekennen. Tot nu toe is er ook maar 5cm gevallen.
Gelukkig lijkt er morgen nog wat bij te komen voor het zuiden en westen.
Danseresje schreef:Kreeg net een berichtje. De externe scholing die bij ons gehouden zou worden, gaat niet door! Ik hoef dus morgen niet naar werk en kan thuis werkenben echt zo zo zo ontzettend opgelucht!
Tot vijf keer toe een tuinpad uitgeschept vandaag zodat we water etc. naar de stal kunnen brengen, zelfs tegen onderkanten van staldeuren handdoeken gelegd want het waait gewoon massaal naar binnen ('t oude paard had bijna veertig cm sneeuw in haar box, en ze heeft het al niet zo op kou) dus kanniewachten tot het weer weg is..
Vriendin van me wel mooi met paard en arrenslee onderweg geweest, met een beetje mazzel morgen een foto
IsaCalixa schreef:Hoi, weet iemand hier of de Arriva treinen in Friesland rijden? Morgen ochtend rond 8 uur moet ik richting Leeuwarden, maar volgens mij rijdt die trein momenteel niet..
nuscaniels schreef:Auto staat aan de weg ipv op de oprit zodat ik morgenochtend hopelijkzo weg kan rijden zonder eerst te hoeven steken achteruit over een drempel.
Ik begrijp de logica van rijden nu met dit weer qua snelheid en hoe te remmen maar hoe zit dat met automaat.
Ik moet met stilstaan rem ingedrukt houden en auto wil dan natuurlijk rijden. Kan hem in parkeerstand zetten en heb ook 1e en 2e versnelling maar weet niet wat ik daar mee zou moeten.
_xManadisx_ schreef:Jester_ schreef:Ik woon zelf vlakbij Landal coldenhoven en kwam daar vanmiddag overheen, was allemaal mooi sneeuwvrij gemaakt dus neem aan dat de parken wel goed begaanbaar zijn!
Ja, dat denk ik ook welmaar de wegen er heen is even de vraag
Roosch schreef:Anna79 schreef:Wel jammer dat de sneeuw niet goed wil plakken. Met behulp van wat water heeft dochterlief een sneeuwpoesgemaakt!
[ [url=m/0ZBoHi.jpg]Afbeelding[/url] ]![]()
Die had ik vanochtend ook
[ [url=m/YvG0qf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/taQNHS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bopje schreef:En, is het al vergelijkbaar met ‘79?
Iris82 schreef:Nou... ik kreeg een email van school vanmiddag. Dacht dat t een berichtje zou zijn dat ze dicht bleven maar het was een "Welkom op school"-boodschap.
Sommige scholen blijven ook nog dicht. Kan me niet herinneren dat dat ooit eerder zo was toen ik op school zat. (Heb er destijds vaak op gehoopt maar helaas nooit uitgekomen
)_l_amanda_l_ schreef:IsaCalixa schreef:Hoi, weet iemand hier of de Arriva treinen in Friesland rijden? Morgen ochtend rond 8 uur moet ik richting Leeuwarden, maar volgens mij rijdt die trein momenteel niet..
Ik zou zeggen, goed de website in de gaten houden, ze weten het zelf momenteel ook nog niet zeker...
https://www.arriva.nl/
en ik heb daar nou niet bepaald een slaapplek verootjoo schreef:Ik hoorde code oranje voor morgen. Kan iemand me uitleggen waarom? Zoveel sneeuw komt er toch niet meer bij vannachtSommige scholen blijven ook nog dicht. Kan me niet herinneren dat dat ooit eerder zo was toen ik op school zat. (Heb er destijds vaak op gehoopt maar helaas nooit uitgekomen
)
Vanmiddag ook de weg op geweest maar vond het niet bijzonder gevaarlijk ofzo.
Woon in het midden van het land.
verootjoo schreef:Ik hoorde code oranje voor morgen. Kan iemand me uitleggen waarom? Zoveel sneeuw komt er toch niet meer bij vannachtSommige scholen blijven ook nog dicht. Kan me niet herinneren dat dat ooit eerder zo was toen ik op school zat. (Heb er destijds vaak op gehoopt maar helaas nooit uitgekomen
)
Vanmiddag ook de weg op geweest maar vond het niet bijzonder gevaarlijk ofzo.
Woon in het midden van het land.
_xManadisx_ schreef:Ohh aan de ene kant geniet ik van dit weer. Hond is zo blij! Helemaal rennen en springen als hij naar buiten mag.
Echter zou ik morgen een weekje op vakantie gaan. Naar Holten, Landal. Zit half overspannen thuis dus kijk er heel erg naar uit. Ga er maar vanuit dat morgen niet gaat lukken, maar krijg er heel veel extra stress van, dus schiet niet echt op... Hopen dat morgenmiddag de wegen weer wat begaanbaar zijn
Hier dus andersom, zitten nu in Landal in Drenthe en moeten morgen 200 km terug naar de Randstad... Morgen maar even aankijken hoe het gaat en dan beslissen of we gaan rijden of verlenging moeten regelen. Wil eigenlijk niet nog een dag wegblijven bij mijn paarden...
Ja, vraag me ook af wat landal er mee gaat doen
Volgens mij is dat echt niks nieuws. Meestal gaan ze dan de hele nacht sneeuw ruimen en strooien en is het in de ochtend weer aardig te doen. Wel opletten natuurlijk.