Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:01

Ik kreeg vandaag een jas binnen, omschreven als in very good condition, nou de schimmel zit in de mouwen en de halve jas is verkleurd, was niet op de foto's te zien natuurlijk. Terug sturen kost meer dan die jas me gekocht heeft maar netjes is het niet.
Normaal koop ik op Ebay en als iets niet is als omschreven moet de verkoper een post label aanmaken zodat je t kostenloos kan terug sturen, vind ik toch net iets eerlijker.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:06

Volgens mij kun je retourkosten vergoed krijgen wanneer je via PayPal betaald hebt en het artikel niet voldoet aan de omschrijving of wanneer het nep is. Dus via PayPal te regelen. Zo werkt het bij Ebay bijvoorbeeld ook en bij webshops.
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:09

Ik heb met mijn 1 ipv 2 jasjes dat Vinted lijkt te zeggen dat ik al mijn geld terug krijg. Verkoper reageert verder niet. Als ik het geld echt terug krijgt ga ik haar nog wel even benaderen dat ik wel de helft wil betalen, het ene jasje is namelijk gewoon prima.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:17

Dat is heel netjes. Hopelijk reageert de verkoper dan wel. Ik blijf de communicatie met de Fransen soms moeilijk vinden. Vooral wat betreft de verzending. Mondial Relay is gewoon heel onhandig voor mij.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:36

Irritant zijn zulke dingen eroslover. Sommige mensen snap je ook gewoon niet.

Gamova schreef:
Bij DPD loont het om de tracking van DPD zelf goed in de gaten te houden. Vinted werd bij mij steeds niet vernieuwd maar het pakje lag er al lang en ging al bijna terug...

Ben er inderdaad al geweest maar hij lag er nog niet helaas.

Had een 2e ding besteld. Krijg ik net bericht dat de verzender hem niet op de post heeft gedaan. Heeft mijn berichten wel gelezen. Krijg wel mijn geld terug nu maar toch irritant.

Hopelijk komt mijn eerste pakketje alsnog. Ben al beetje klaar met vinted zo :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:53

Bootsiebob schreef:
Volgens mij kun je retourkosten vergoed krijgen wanneer je via PayPal betaald hebt en het artikel niet voldoet aan de omschrijving of wanneer het nep is. Dus via PayPal te regelen. Zo werkt het bij Ebay bijvoorbeeld ook en bij webshops.
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Vinted UK gebruikt helaas geen paypal dus dat gaat het helaas niet worden.

Bij Ebay moet de verkoper een return label aan makenals het niet is wat je gekocht hebt, Ebay brengt dat bedrag bij de verkoper in rekening en je krijgt t hele bedrag terug, inclusief uitgaande verzendkosten. (Wij hebben al 8 jaar een bedrijf op Ebay)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:07

Eigenlijk jammer dat Vinted die procedure niet gebruikt, zou veel handiger zijn en waarschijnlijk ook veel gevallen van slechte kleding kunnen voorkomen, omdat het de verkoper dan geld gaat kosten.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:24

Het enige issue dat er op Ebay ook misbruik van gemaakt wordt, als t niet past maar de verkoper geen retour accepteert (in ons geval zijn we dat verplicht want we zijn geen prive verkopers) op kosten van de koper heb je vrij veel kopers die dan een "not as described" case openen, en dan draait de verkoper dus op voor de retour kosten.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:25

Pantykous schreef:
Dat ligt aan het vervoersbedrijf en een beetje mazzel Zirkonia. Er is van mij gisteren een pakketje in Cannes bezorgd dat er 3 weken over heeft gedaan met MR :oo

Hmm gaat om een jurkje voor evt een bruiloft de 21e! Dus denk dat het dan een te grote gok wordt of niet?

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:49

Zirkonia schreef:
Pantykous schreef:
Dat ligt aan het vervoersbedrijf en een beetje mazzel Zirkonia. Er is van mij gisteren een pakketje in Cannes bezorgd dat er 3 weken over heeft gedaan met MR :oo

Hmm gaat om een jurkje voor evt een bruiloft de 21e! Dus denk dat het dan een te grote gok wordt of niet?

Als je het verder ook een leuk jurkje zou vinden voor na de bruiloft en de verkoper heeft aangegeven het vandaag of morgen te kunnen verzenden zou ik het proberen, en dan niet met Homerr maar met een andere verzendoptie. Homerr gaat pas mee zodra er bij een andere vervoerder ruimte over is voor een pakket, maar bij MR, DPD en DHL heb ik eigenlijk vrijwel altijd alles binnen 1,5 week binnen gekregen, vaak ook wel binnen een week.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:50

Ik zou dat jurkje gewoon als een speer bestellen, mocht het dan toch niet op tijd komen dan verkoop je het toch weer als je geen andere gelegenheid meer hebt om het te dragen?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:59

ik zou die gok ook nemen hoor, hier is het meestal binnen de week binnen.

hier had ik iemand die een bod deed net, aanvaarde het en daarna 101 vragen beginnen stellen, maar ondertussen is het radiostilte en ze zal het ook niet kopen denk ik(een van de dingen was dat ze het wel zou terugsturen als het niet paste, haar duidelijk gezegd dat dat het niet zal worden, want dat ik nu eenmaal geen winkel bel)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:59

Dank jullie wel! Het is wel echt een gelegenheidsjurkje.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:28

Ik voel me een beetje een krent; ik heb net 2 euro geboden op iets wat er al een paar maanden voor 3 euro op staat. Ik vindt het ook wel 3 euro waard maar door de kosten die er nog bijkomen (bijna 4 euro) heb ik het (nog) niet gekocht maar daar kan verkoopster natuurlijk helemaal niet aan doen.

Edit; Ze heeft mijn bod geaccepteerd! Heb de betaling direct in orde gemaakt en haar bedankt voor het accepteren van mijn bod. Ik ben blij want het stond al een tijdje bij mijn favorieten :) :) :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:39

petra8 schreef:
Ik voel me een beetje een krent; ik heb net 2 euro geboden op iets wat er al een paar maanden voor 3 euro op staat. Ik vindt het ook wel 3 euro waard maar door de kosten die er nog bijkomen (bijna 4 euro) heb ik het (nog) niet gekocht maar daar kan verkoopster natuurlijk helemaal niet aan doen.

Edit; Ze heeft mijn bod geaccepteerd! Heb de betaling direct in orde gemaakt en haar bedankt voor het accepteren van mijn bod. Ik ben blij want het stond al een tijdje bij mijn favorieten :) :) :)

Dan is het toch prima! Ik vind het op die manier anders, dan nog korting willen op meerdere artikelen als de bundelkorting er al af is hoor.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:12

Ik had iets voor 5 euro erop staan, een cadeausetje (bodylotion/parfum) nieuw in verpakking en geseald.

Zij bood 4, ik 4,50 terug. Ze ging akkoord.

Nu heeft ze het opgehaald.
Review: 4 sterren, ja is oke.

Tussendoor ook geen enkele communicatie met haar gehad.

Nu is 4 sterren op zich prima maar ik vind het toch een beetje jammer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:08

Oh dat heb ik nu ook, een 4 sterren score er tussen van iemand die gewoon tevreden is en dat ook zegt in de review. Waarom geef je dan niet gewoon 5 sterren denk ik dan....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:14

pmarena schreef:
Oh dat heb ik nu ook, een 4 sterren score er tussen van iemand die gewoon tevreden is en dat ook zegt in de review. Waarom geef je dan niet gewoon 5 sterren denk ik dan....

Zo eentje heb ik ook. "De kleur is iets anders dan ik dacht maar geen probleem". En dan 4 sterren. Tja :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:14

pmarena schreef:

Ja dat maar ook dat er dan staat, ja is oke..
Dan denk ik je hebt een volledig nieuw product in handen voor weinig en dan mag je best wat leuker reageren..

Of ik zeur. Kan ook :')

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:52

Ik zou vier sterren ook echt stom vinden als alles goed is verder. Ik heb alleen 5 sterren dus zou er wel van balen :')
Vind het stiekem ook een beetje een deceptie als een verkoper geen review teruggeeft als alles goed is gegaan en je het pakketje snel hebt opgehaald etc. :o

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:45

Ik had vandaag een zadel op Vinted gezet, kreeg net een bericht dat t verkocht is en de koper had een verzendlabel aangemaakt.
Volgens mij klopt alleen het gewicht niet.
Iemand ervaring hiermee.
Het zadel gaat naar iemand in ParijsAfbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:55

Denk dat je beter aangepaste verzending kunt aanvinken voor zwaardere/grotere items. Dan maak je zelf een verzendlabel aan bij je vervoerder naar keuze en kun je het juiste gewicht kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:10

Maar bij Vinted moet je toch zelf de pakketgrootte aangeven en niet de koper? Dit kan dan toch ook helemaal niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:12

Ik snap hem ook niet helemaal gezien je volgens mij ook gewoon altijd zelf de pakketgrootte aangeeft. Een zadel verzenden zal al snel minstens rond de 10kg zijn....

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:12

Ik heb dus groot pakket aangevinkt idd, PostNL klopt wel qua prijs. Ik zie vrijwel iedereen deze optie kiezen met zadels te koop.
Ik heb de koper een bericht gestuurd dat het pakket zwaarder is..