Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:26

Maar jij houd je er aan , er zijn er zelfs die na positieve test naar feestjes gaan . Op het moment dat het verplicht is kun je er maatregelen aanhangen bij overtreding .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:34

bigone schreef:
Maar jij houd je er aan , er zijn er zelfs die na positieve test naar feestjes gaan . Op het moment dat het verplicht is kun je er maatregelen aanhangen bij overtreding .

Of mensen die inderdaad gewoon naar buiten gaan in afwachting van een test. Maar aan de andere kant als je als jongere een klein beetje hoofdpijn hebt en het wel hebt denk je nu misschien wel van het komt van de warmte. Ik woon in Drenthe en hier denk je echt nog wel sneller van nou ja dat is het niet. Niet dat ik er niet voor oppas hoor ik ben heel voorzichtig!

Maar mijn zusje daarin tegen is wel eigenwijs die gaat overal heen en is nu inderdaad verkouden. Nu als ze het heeft heeft ze het op gelopen in Drenthe en is ze aangestoken door iemand die verkouden was met een negatieve test. Wel heb ik het idee dat mijn zusje denkt van het valt allemaal wel mee.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:46

Rusland heeft een vaccin vrijgegeven/goedgekeurd.
Ze hebben voor het gemak fase 3 overgeslagen en gaan nu beginnen met inenten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:47

Ik blijf het testverhaal een lastig iets vinden hoor. Want dat ik vandaag negatief test, zegt niet dat ik morgen het niet kan hebben....

En het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu milde klachten zijn. Iedereen hoest weleens, iedereen niest weleens...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:50

LadyMadonna schreef:
Ik blijf het testverhaal een lastig iets vinden hoor. Want dat ik vandaag negatief test, zegt niet dat ik morgen het niet kan hebben....

En het is mij nog steeds niet duidelijk wat nu milde klachten zijn. Iedereen hoest weleens, iedereen niest weleens...

Maar je kan ook gewoon niet eens normaal meer niezen of hoesten en je denkt aan corona. Ik denk ook door de media en verschillende informatie een beetje in de war raakte.

Zo verslikte ik mij in mijn drinken vanmorgen toen ik stond te wachten voor de brug. Ik heb echt het hoesten ingehouden slaat eigenlijk nergens op want ik verslikte mij gewoon alsof het niet meer mag van mijzelf.

En hier in het noorden gaat er ook een verkoudheid rond wat een andere virusjes is en dat maakt het ook wel lastig hoor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:53

Sizzle schreef:

Laat ze daar maar lekker experimenteren, ik sla ff over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:58

LadyMadonna schreef:

Er zal ook nooit of te nimmer iemand zijn die je dat kan vertellen. Want jij kent je lijf het beste en merkt als eerste op dat er iets verandert.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:01

Sizzle schreef:

Tja, in de ogen van Poetin moet je immers alles als wedstrijd zien om maar te kunnen benadrukken dat het grote Rusland nog steeds bestaat. Op dat vlak verbaast mij dit eigenlijk totaal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:05

Zebrastreep schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar je kan ook gewoon niet eens normaal meer niezen of hoesten en je denkt aan corona. Ik denk ook door de media en verschillende informatie een beetje in de war raakte.

Zo verslikte ik mij in mijn drinken vanmorgen toen ik stond te wachten voor de brug. Ik heb echt het hoesten ingehouden slaat eigenlijk nergens op want ik verslikte mij gewoon alsof het niet meer mag van mijzelf.

En hier in het noorden gaat er ook een verkoudheid rond wat een andere virusjes is en dat maakt het ook wel lastig hoor.

Ik moest toevallig vorige week niezen op het werk. Er stond gelijk een collega in halve paniek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:08

Putin heeft al trots gemeld dat zijn dochter ook ingeent is, over zichzelf zag ik zo snel niets.

Ik nies mijn hele leven al bij ieder geurtje dus ook nu. Ik moet ook niezen van de geur van een mondkapje. Voel me dan inderdaad een beetje melaats :+

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:26

@purny en verootje: Ik doelde op de verplichte quarantaine als je uit een oranje gebied komt. dat ik het vervelend zou vinden Ik studeer in België, en moet zeer waarschijnlijk voor een 10-20tal dagen naar België (verspreid tussen september en januari) voor on campus activiteiten en examens (de rest wordt digitaal). Liefst zou ik gewoon thuis blijven, en dan voor die dagen heen en weer reizen, maar met quarantaine periodes gaat dat dan niet lukken (wat dan betekent dat ik o.a. mijn werk en mijn bijrijdpony zou moeten opgeven, dus ik zou niet echt zitten wachten op een constante quarantaine van 14 dagen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:28

Ik vermoed dat er zeker uitzonderingen zullen zijn, er zijn meer mensen die dagelijks de grens over moeten.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:31

Daar doelde ik ook op met de noodzakelijke reizen, ik hoop dat ze er wat op gaan verzinnen. Alhoewel, belgië heeft precies hetzelfde gezegd dat ze verwachten dat er naar de herfst toe het niet meer mogelijk gaat zijn om iedereen te testen, dus verplichte quarantaine voor mensen uit oranje en rood gebied, dus ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:01

Maar je studeert niet in Antwerpen denk ik? De rest van België is niet oranje nu.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:03

Sizzle schreef:
Putin heeft al trots gemeld dat zijn dochter ook ingeent is, over zichzelf zag ik zo snel niets.

Ik nies mijn hele leven al bij ieder geurtje dus ook nu. Ik moet ook niezen van de geur van een mondkapje. Voel me dan inderdaad een beetje melaats :+

Een van zijn dochters is arts, endocrinoloog geloof ik en heeft aan het vaccin meegewerkt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:19

Het valt mij nu wel vaak op in het nieuws dat er een bericht wordt geplaatst zoals over de ventilatie en ouderen die werden besmet en nu komt de ggd erop terug dat dat niet kan. Het lijkt wel alsof elk nieuws gelijk geplaatst wordt en ze later pas gaan kijken hoe het nou zit. Zo breng je naar mijn mening ook veel onrust naar buiten.

En ik hoop dat mijn zusje zich laat testen want ik hoor nu toch wel een hoesje niet vaak hoor maar gok dat mijn ouders denken het valt wel weer mee je bent aangestoken door dat andere meisje met normale verkoudheid. Het blijkt trouwens zo te zijn dat als je theater doet geen afstand hoeft te houden in mijn ogen onzin want je kan prima stukken spelen zonder elkaar aan te raken vind het geen cruciaal beroep. En nu zie je het gevolg ervan.... Ene kant moet ik ook beetje rustig doen mijn ouders hebben haar zaterdag nog opgezocht en dan zou ze toen ook al besmettelijk moeten zijn en heb mijn ouders nog niet gehoord over eventuele klachten. Ik blijf mooi uit de buurt

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:27

veerledec schreef:
Maar je studeert niet in Antwerpen denk ik? De rest van België is niet oranje nu.

Gelukkig niet, ik studeer aan de UGent, dus dat is nog groen. En het gebied waar mijn ouders wonen is op het moment ook nog groen, dus met een beetje geluk gaat het niet spelen, maar met de onvoorspelbaarheid van de laatste tijd, zal het me niks verbazen dat er meer regio's op oranje gaan springen.

Vooralsnog maar gewoon afwachten :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:57

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:02

Fitzroy schreef:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... corona-had

Het kan dus wel: 2 x corona krijgen en er dan aan overlijden.

2x kunnen krijgen was opzich al wel bekend. Alleen zou je de 2de keer minder ziek moeten worden. Maar ik denk op oudere leeftijd dat het na de eerste keer het lichaam een best zware klap heeft gehad en een 2de keer helaas wel fataal kan worden.. Wel heel triest voor de dame in kwestie

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:06

Zebrastreep schreef:
Fitzroy schreef:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... corona-had

Het kan dus wel: 2 x corona krijgen en er dan aan overlijden.

2x kunnen krijgen was opzich al wel bekend. Alleen zou je de 2de keer minder ziek moeten worden. Maar ik denk op oudere leeftijd dat het na de eerste keer het lichaam een best zware klap heeft gehad en een 2de keer helaas wel fataal kan worden.. Wel heel triest voor de dame in kwestie

Tel daar vooral het warme weer ook bij op. Dat is ook voor oudere mensen erg gevaarlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:48

Er was vorige week weer een onderzoek geplaatst waarin stond dat een lichte eerste keer juist een gevaarlijkere 2e keer zou kunnen veroorzaken door antigen dependent enhancement. Dit zou ook het grootste risico van een inenting kunnen zijn.
Dat specifieke artikel vind ik nu zo even niet maar hee is al vaker naar voren gebracht:
https://www.nature.com/articles/d41587-020-00016-w

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:52

Sizzle schreef:

Fase 2 ook dacht ik ?
Ze hebben het op 76 personen getest en Poetin zei dat het '' redelijk effectief '' bleek te zijn :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:45

Russen hebben fase twee en drie overgeslagen volgens een Nederlandse onderzoeker.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:18

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:27

Pandora2 schreef:
Sizzle schreef:

Fase 2 ook dacht ik ?
Ze hebben het op 76 personen getest en Poetin zei dat het '' redelijk effectief '' bleek te zijn :+

Ik kan die uitspraak in het Russisch niet zo snel vinden maar de Engelse vertaling zegt dat hij het woord.
'quite' gebruikte. Dat wordt toch meestal gebruikt als iets sterker dan redelijk.