Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:14

|o werk. Kan er niet teveel over zeggen, maar lezen is blijkbaar moeilijk ofzo. Jeseees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:16

Marocje schreef:
[ [url=m/BHrv2R.png]Afbeelding[/url] ]
Bubblewrap dus, misschien permanent geband?

Ik zie het idd aan een ander topic. Maar dan staat dat er toch bij?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:35

Het account is vlak na het plaatsen van het bericht wat jullie benoemen op verzoek ge-deactiveert.

Jodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:37

Aan de gast naast mij in de trein die even zn mondkapje afzet om een zak chips weg te werken :roll:

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:11

Ah, bedankt voor de opheldering Polly! Het stond me ook bij dat wanneer iemand geband werd dit wel terug te vinden was in het profiel.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:26

Noooooo Bubblewrap! Your easteregg will always be remembered!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:56

Aan de mensen met buitenlandse afkomst die de politie hebben gebeld voor een platgereden slang. You serious? Lekker agenten van het werk houden.

Het is overigens normaal in deze tijd dat er slangen worden doodgereden, voornamelijk ringslagen. Deze gaan in de zon op het asfalt liggen te bakken zodat ze weer warm worden. Maar om daar nou politie voor te bellen? Tis dood her bijt niet maakt je niet dood is niet giftig kom op zeg. En anders moet je hier niet wandelen. Wij hebben overigens ook wel es wat adders, die wel gif bij zich dragen, achter huis. Maar ze zijn zo schuw. Je ziet ze nooit.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:01

En wat voegt "buitenlandse afkomst" precies toe aan dit verhaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:03

Mand schreef:
En wat voegt "buitenlandse afkomst" precies toe aan dit verhaal?

Omdat het mensen waren met buitenlandse afkomst misschien dat het voor hun over kwam als iets bedreigends of abnormaals? Geen idee maar kan met m'n hoofd er niet bij dat je dan politie beld. Een door gewinterde Nederlander zou dat niet doen. En al helemaal niet hier uit de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:13

Ohhhhhhhh ik kan niet goed verwoorden hoe geïrriteerd ik word van de berichten hierboven. Het maakt toch geen ene *** uit of het allochtonen of autochtonen zijn? De vooroordelen, mijn hemel. Mijn ergernis van vandaag. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:14

Anoniem schreef:
Ohhhhhhhh ik kan niet goed verwoorden hoe geïrriteerd ik word van de berichten hierboven. Het maakt toch geen ene *** uit of het allochtonen of autochtonen zijn? De vooroordelen, mijn hemel. Mijn ergernis van vandaag. :')

Maakt ook zeker niet uit, maar deze mensen kunnen best een ander beeld hebben van een bijv ringslang omdat ze het niet kennen, of denken dat het hier niet voorkomt. Daarom zet ik het er bij.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:15

Omdat vandaag een poedersuiker dag is. Niks lukt, ik ben moe, het sporten ging niet. En mijn leuke tindermatch hield gister ineens op met reageren. -O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:18

Marije_1997 schreef:
Omdat het mensen waren met buitenlandse afkomst misschien dat het voor hun over kwam als iets bedreigends of abnormaals? Geen idee maar kan met m'n hoofd er niet bij dat je dan politie beld. Een door gewinterde Nederlander zou dat niet doen. En al helemaal niet hier uit de buurt.

Ik kom toch met zeer grote regelmaat doorgewinterde Nederlanders tegen die überhaupt niet weten dat er slangen in het wild voorkomen in Nederland :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:21

Mijn eerste gedachte is eigenlijk vooral, hoe zouden ze het in hun land van herkomst oplossen. Wellicht is het bij hun onrein of heel erg om een dier op de weg te laten liggen, zouden ze in dat land ook een dierenambulance hebben die dieren weg haalt? allemaal dingen die ik mij meteen afvraag haha. Ik durf te wedden dat hun bedoelingen goed waren, ik vind het juist heel lief en zorgzaam over komen. De meldkamer kan zulke meldingen denk ik ook prima ertussenuit filteren, de kans dat er ook echt politie naar komt kijken lijkt mij best klein :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:22

Telpeva schreef:
Mijn eerste gedachte is eigenlijk vooral, hoe zouden ze het in hun land van herkomst oplossen. Wellicht is het bij hun onrein of heel erg om een dier op de weg te laten liggen, zouden ze in dat land ook een dierenambulance hebben die dieren weg haalt? allemaal dingen die ik mij meteen afvraag haha. Ik durf te wedden dat hun bedoelingen goed waren, ik vind het juist heel lief en zorgzaam over komen. De meldkamer kan zulke meldingen denk ik ook prima ertussenuit filteren, de kans dat er ook echt politie naar komt kijken lijkt mij best klein :)

En toch stond er een politie auto met 2 agenten, die in eerste instantie bij de ruimte niet gaven trouwens. Ook bloed irritant als je geen kant op kan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:36

Daar sta ik wel van te kijken ja, had ik niet verwacht!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:42

Marije_1997 schreef:
Telpeva schreef:

En toch stond er een politie auto met 2 agenten, die in eerste instantie bij de ruimte niet gaven trouwens. Ook bloed irritant als je geen kant op kan.

Het inlevingsvermogen ligt weer hoog vandaag. Wie weet heeft politie alleen te horen gekregen "er ligt een slang op de weg". Weet je hoe vaak er slangen van 2 meter ontsnappen? Even rustig ademhalen, snoes.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:51

Ik erger mij dat spotify het elke week weer een goed idee vind om weer een andere, nieuwe variant van het nummer 'Toss a coin to your witcher' in mijn lijst te gooien. Volgens mij doen ze het er gewoon om, zodat ik er heel de dag mee in mijn hoofd blijf zitten, ik vind het nummer niet eens leuk!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:52

Telpeva schreef:
Ik erger mij dat spotify het elke week weer een goed idee vind om weer een andere, nieuwe variant van het nummer 'Toss a coin to your witcher' in mijn lijst te gooien. Volgens mij doen ze het er gewoon om, zodat ik er heel de dag mee in mijn hoofd blijf zitten, ik vind het nummer niet eens leuk!

In je weekly discovery?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:11

Telpeva schreef:
Daar sta ik wel van te kijken ja, had ik niet verwacht!

Ja en vaak vragen ze wel om een omschrijving en een donkere slang, plat gereden midden op de weg is vaak wel dood en een ringslang. Er was ook geen dierenambulance ter plaatse, dus misschien ook wel om de mensen gewoon gerust te stellen ofzo wou ook bijna stoppen en vragen wat is er aan de hand. Dan had ik wel kunnen uitleggen dat dat in deze tijd hier regelmatig gebeurt omdat ze de warmte opzoeken. En het was ook niet de grootste, ze zijn er hier groter. Denk ongeveer een cm of 80.terwijl ze er al van ruim 1 meter zijn gespot hahaha

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:15

Nou ik ben blij dat ik hier nooit slangen zie, zo leuk vind ik ze niet, zeker niet als ze een meter kunnen worden :D

Nayomie hij komt steeds naar voren bij nieuwe releases, ook wanneer ik 'gewoon' een van mijn eigen lijsten op zet en hij automatisch meer muziek gaat laden dan komt er weer een variant van dat nummer voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:39

Telpeva schreef:
Nou ik ben blij dat ik hier nooit slangen zie, zo leuk vind ik ze niet, zeker niet als ze een meter kunnen worden :D

Nayomie hij komt steeds naar voren bij nieuwe releases, ook wanneer ik 'gewoon' een van mijn eigen lijsten op zet en hij automatisch meer muziek gaat laden dan komt er weer een variant van dat nummer voorbij

Ik vind ze ook alles behalve leuk hoor, vriendin van me zei tijdens een rondje foto's maken door het natuur gebied ineens slang! En ik rende keihard weg hahaha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:49

Telpeva schreef:

Nu zit die in mijn hoofd. :')

En over die slangen, die heb ik hier ook nog nooit in het wild gezien. En ik had dan denk ik ook de dierenbescherming gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:52

nicole_floor schreef:
Telpeva schreef:

Nu zit die in mijn hoofd. :')

En over die slangen, die heb ik hier ook nog nooit in het wild gezien. En ik had dan denk ik ook de dierenbescherming gebeld.

Ze komen hier met mooi zonnig weer op deweg liggen, dus als je ringslang en wil zien :p is wel geluk hebben voor. Heb er nog maar 1 keer 1tje levend gezien en woon hier toch al zo'n 22 jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:58

Wij hadden er ooit 1 vast in het gaas zitten thuis. Buurman (jager) heeft hem toen losgemaakt en teruggezet buiten het hek. In Duitsland heb ik ze wel vaker gezien.