Celiien schreef:ik zou het denk ik zo laten. als de maatregelen worden doorgetrokken en je op 24 juli nog niets mag, is het redelijk dat ze je of aanbieden later te komen, of kosteloos annuleren.
edit: even je berichten terug gelezen, en je hebt een tent zonder sanitaire faciliteiten. als ze die niet kunnen geven tegen de tijd, zou je kosteloos moeten kunnen annuleren (anwb)
De camping is open, maar de toiletgebouwen zijn gesloten, omdat de campingeigenaar niet kan voldoen aan de vereiste hygiënemaatregelen. Ik beschik zelf niet over een toilet- en douchegelegenheid in mijn tent/caravan.
In dat geval kun je de overeenkomst kosteloos beëindigen. Zonder eigen sanitaire voorzieningen kun je geen gebruik maken van de camping. Er is recht op terugbetaling van het betaalde geld. De ondernemer kan je in plaats van terugbetaling een voucher aanbieden. Met dit voucher kan je op een later moment alsnog een vakantie boeken. Je kunt ook vragen of je de vakantie kunt omboeken
Dat zijn de regels ja, maar houdt de camping zich daar ook aan?
Op dit moment niet, je kan niet kosteloos annuleren, allen omboeken.
Ook als ze dus voor 100% niet kunnen leveren..
Officieel zouden ze geld terug moeten geven....
Als ik nu zelf niet annuleer, dan ben ik straks verplicht nogmaals een aanbetaling van €150 te doen. Dan zou ik dus €300 kwijt zijn als de camping voet bij stuk houdt.
En om nou naar de rechter te stappen.... ondanks dat ik dan 100% in mijn recht sta, twijfel ik of ik ooit mijn geld dan weer terug zie.
Dus daarom hoop ik af te kunnen spreken dat zolang er nog geen definitief ja of nee is vanuit de overheid voor 25 juli, dat ik dan die 15%=€90 blijf houden.
Uiteindelijk natuurlijk met de kans voor de camping dat ze alsnog verplicht zijn die €90 terug te betalen als blijkt dat de camping inderdaad nog "op slot" is voor kampeerders op 25 juli.
Maar ook de kans voor de camping dat ik wel kan komen kamperen en dan betaal ik natuurlijk de volle pond van €600....
Voor beiden is het een gok: de camping kan alsnog die €90 verliezen en dát willen ze niet
En ik kan die €90 verliezen en als dan uiteindelijk alsnog blijkt dat de camping wél open is..... Dan baal ik.