Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:36

Waardoor het dus helaas een niet zo intelligente lockdown wordt. Omdat het systeem impliceert dat mensen zich aan de aanwijzingen houden. En we weten allemaal dat er steeds een aantal is dat grenzen niet kan accepteren. -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:36

Ik zou erom kunnen lachen als het geen gevolgen zou hebben.
Rutte noemde het intelligente lockdown en zei erbij "hoe intelligent je bent moet je zelf maar bedenken..."

Jammer dat zoiets dus niet werkt in Nederland. Ik vrees voor de gevolgen. Het virus wat zich verspreid maar ook wat het doet moet de mensen en de economie als alles echt op slot gaat.

Jessix

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:37

hihi, allemaal dezelfde gedachten! :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:39

Als nadenken makkelijk was zou iedereen het doen :+ :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:42

Jessix schreef:
Rutte noemde het intelligente lockdown en zei erbij "hoe intelligent je bent moet je zelf maar bedenken..."

Jammer dat zoiets dus niet werkt in Nederland. Ik vrees voor de gevolgen. Het virus wat zich verspreid maar ook wat het doet moet de mensen en de economie als alles echt op slot gaat.

Daarom was mijn post ook: houd je aan de regels;'ik wil niet ziek, ik wil niet dood, ik wil niet failliet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:46

rien10 schreef:
Jessix schreef:

Daarom was mijn post ook: houd je aan de regels;'ik wil niet ziek, ik wil niet dood, ik wil niet failliet.

Het grappige is dat dezelfde mensen wel klagen dat de economie wordt aangetast en niet beseffen door je niet aan de richtlijnen te houden, dit allemaal nog veel langer gaat duren. Nee, slim is het zeker niet.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:51

Ik heb even wat advies nodig. Ik zou vandaag pianoles hebben, ging ervan uit dat het niet door zou gaan, maar mijn leraar geeft aan tot nu toe nog wel door te werken. Begrijpelijk, hij heeft ook zijn inkomen nodig. Toch twijfel ik wat ik nu moet doen. Het is privéles, hij heeft de luxe van twee vleugels op ruime afstand van elkaar, dus de 1,5 meter moet geen probleem zijn. Handen wassen en desinfecteren is vanzelfsprekend. Toch gaat het tegen mijn beleid van 'vermijd onnodig contact' in. Wat zouden jullie doen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:52

Geen pianoles op een piano waar weet ik wie op heeft gespeeld :n

Kan je niet beeldlessen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:58

Ik zou het zeker niet doen Nightingale. Iedereen raakt dat ding aan. Veel mensen komen in zijn huis om te lessen, hoe hygiënisch qua Corona zijn die mensen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:59

mvdende schreef:
Maar even, dat jij van mening bent dat je nu niet mag gaan winkelen en dagjes uit mag maken naar een natuurgebied, dat mag je aangeven.

Maar ik vind het behoorlijk irritant dat je jou mening als wet op gaat leggen naar andere bokkers die wel gewoon blijven funshoppen en dagjes weg blijven gaan naar natuurgebieden....

Het is nog steeds niet verboden door de overheid dus het is dan niet de bedoeling dat Bokt dat wél gaat verbieden.

En er zijn meerdere bokkers die vinden dat de door hun ingestelde regels gevolgd dienen te worden....

Als jij je vader wil beschermen, moet je dat zeker doen. Maar houdt het bij jezelf! En val anderen niet lastig met jou regels.

Ik leg mijn mening als wet op? Door op bokt te gaan posten? En dat is je reactie op iemand die zegt dat ze emotioneel is vanwege de kanker van dr vader? Meid ik denk dat ik helemaal klaar ben met jou en je egoïstische posten. Jij moet duidelijk zelf een keer wat meemaken voor het doordringt. Zoals de rest al zei met minder woorden; je gedrag is dom en kinderachtig en je doet er alles aan om de wetgeving te interpreteren zodat het in je straatje past.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:01

Het is geen mening dat je niet mag winkelen. Het mag niet. Niet. Njet. Not. Geen winkel gedoe. Nein.

Het zijn niet de regels van SinneJ. Het zijn de regels van het RIVM ism met onze regering.

Ik vind je gedag dom en egoïstisch.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 30-03-20 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:05

Regels hebben we natuurlijk overal en ze dienen in de eerste plaats niet om te pesten, maar om anderen ook te beschermen, net zoals in het verkeer bijvoorbeeld. Je nu onnodig buiten begeven is eigenlijk net hetzelfde als tegen 140 over de drukke snelweg scheuren. Misschien dat dat het voor jou duidelijker maakt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:14

Nightingale schreef:
Ik heb even wat advies nodig. Ik zou vandaag pianoles hebben, ging ervan uit dat het niet door zou gaan, maar mijn leraar geeft aan tot nu toe nog wel door te werken. Begrijpelijk, hij heeft ook zijn inkomen nodig. Toch twijfel ik wat ik nu moet doen. Het is privéles, hij heeft de luxe van twee vleugels op ruime afstand van elkaar, dus de 1,5 meter moet geen probleem zijn. Handen wassen en desinfecteren is vanzelfsprekend. Toch gaat het tegen mijn beleid van 'vermijd onnodig contact' in. Wat zouden jullie doen?

Onnodig. Ik geef mijn saxofoonlessen via beeldbellen met Whatsapp, Facetime of Skype. Collega's van mij gebruiken ook Zoom. Alles werkt prima, zeker met 1 op 1 lessen. Dus nee, in mijn ogen is het niet nodig om fysiek les te hebben bij je docent.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:44

Pianoles zou ik ook via de manier die Daihyo noemt proberen.

Ik heb al moeite met de hulp in huishouding die elke week komt := En de fysio, ik heb al aangegeven dat ik niet naar de praktijk wil komen, zij is vorige week hier thuis geweest. Nu was zij toen ook nog niet op de praktijk geweest na haar vakantie en is extreem voorzichtig vanwege risicigroepen om haar heen, maar deze week twijfel ik toch weer.

Over het wandelen en hond uit laten, ik ben afgelopen week ook een keer naar bosje hier in de buurt geweest. Vlak voor zonsondergang even de hond wat laten rennen, er was niemand meer omdat het laat was, maar goed voelde het niet. De hond moet zich ook even aanpassen en we doen wat meer dingen in huis, maar zo af en toe moet hij even als een debiel rennen. Nu heeft hij dat gehad en ik merk het wel weer wanneer hij weer op ontploffen staat en dan ga ik eens nadenken of ik het weer op deze manier ga doen. Overdag als er meerdere mensen zijn ga ik niet wandelen :n

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:55

ok... ik vind het nu toch niet fair, hoor... trein? Nee, niet nodig idd.
Funshoppen? Daar heeft mvdende het niet over gehad, dat was ik (en nee.. ik doe dat ook niet, was een voorbeeld).
4uur wandelen in natuurgebied in je eentje??? JuIST dat is intelligente lockdown...
mensen massaal op parleerplaats en hutje mutje looen:dom
frisse neus halen in je woonwijk waar iedereen dat doet? dom
uitgestorven gebied lekker rondstruinen? Heel slim!

Je zorgt namelijk voor je eigen welzijn en houd rekening met dat van anderen omdat besmettingsgevaar 0 is.

Ik loop ook elke dag uren door het bos... kom nooit iemand tegen. En als dat xo is, pak ik ff ern zijweggetje of maak plaats dat iemand ruim kan passeren. Daar doe je niemand kwaad mee en dat is intelligent.

massaal binnenblijven omdat iemand de regels zo opvat is gewoon kuddegedrag. Daarbij... binnenijven is erg slecht voor je weerstand... frisse neus is nodig... is dat blokje om in je woonwijk echt verstandiger dan in een uitgestorven gebied denken jullie???

nadenken!! Gewoon zelf!
en ja.. ik had het weekend graag naar prachtig gebied gewilt, maar vlakbij nederlandse grens. Normaal is het er rustig, maar ik had een vermoeden en heb politie gebeld hoeveel volk er was.. veel en allemaal nederlanders was hun antwoord. Ik ben dus ergens anders heengegaan...dat is volgens mij de bedoeling van een intelligente lockdown... nadenken!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:02

IHN schreef:
Funshoppen? Daar heeft mvdende het niet over gehad, dat was ik (en nee.. ik doe dat ook niet, was een voorbeeld).
4uur wandelen in natuurgebied in je eentje??? JuIST dat is intelligente lockdown...

Je zorgt namelijk voor je eigen welzijn en houd rekening met dat van anderen omdat besmettingsgevaar 0 is.

Ik loop ook elke dag uren door het bos... kom nooit iemand tegen. En als dat xo is, pak ik ff ern zijweggetje of maak plaats dat iemand ruim kan passeren. Daar doe je niemand kwaad mee en dat is intelligent.

massaal binnenblijven omdat iemand de regels zo opvat is gewoon kuddegedrag. Daarbij... binnenijven is erg slecht voor je weerstand... frisse neus is nodig... is dat blokje om in je woonwijk echt verstandiger dan in een uitgestorven gebied denken jullie???

nadenken!! Gewoon zelf!
en ja.. ik had het weekend graag naar prachtig gebied gewilt, maar vlakbij nederlandse grens. Normaal is het er rustig, maar ik had een vermoeden en heb politie gebeld hoeveel volk er was.. veel en allemaal nederlanders was hun antwoord. Ik ben dus ergens anders heengegaan...dat is volgens mij de bedoeling van een intelligente lockdown... nadenken!

Behalve dan dat je tekst ontzettend moeilijk te lezen is, schept dit een heel ander beeld dan wat mvende vertelt. Als je het zo uitlegt gaat niemand hier wat zeggen. Je weet goed genoeg dat het niet ging over in een volledig leeg bos wandelen.

Zo kunnen we allemaal wat langs elkaar heen roepen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:07

IHN schreef:

nadenken!! Gewoon zelf!

Dank je.

Tja de trein.... had niet helemaal nodig geweest.

Maar hier thuis lopen toch echt meer mensen in het bos rond dan daar op de Veluwe.

Ik had zn dagje weg mentaal even nodig, zeker omdat zn beetje alles wat ik gepland had deze lente is gecanceld.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:10

IHN schreef:

nadenken!! Gewoon zelf!

hier ben ik het mee eens.

ik vind het ook behoorlijk aso om mensen dom ect te noemen trouwens.
ik heb ook het idee dat er veel op de man wordt gespeeld, dat is tegen de bokt regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:16

Ik ken die route die mvdende gewandeld heeft en het enige drukke stuk is de posbank.
De rest kan je goed mensen vermijden.
Wel zou ik zelf niet met de trein zijn gegaan maar goed.

Ik rijd vanaf onze stal diezelfde bossen in, ik probeer twee maal per week op een doordeweekse dag een staprondje daar te maken.
In het rustige stuk. Als ik al mensen tegenkom, houdt iedereen keurig afstand.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:17

Anoniem schreef:
Ik ken die route die mvdende gewandeld heeft en het enige drukke stuk is de posbank.

Ik rijd vanaf onze stal diezelfde bossen in, ik probeer twee maal per week op een doordeweekse dag een staprondje daar te maken.

Zij komt helemaal uit Ossendrecht dus het halve land door gereisd voor een wandeling....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:17

Dat keur ik ook niet goed.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:18

Wandelen doe je bij je in de buurt, dus eigen straat of dorp. Daar hoeft helemaal géén discussie over te zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:20

Echwel schreef:
Anoniem schreef:

Zij komt helemaal uit Ossendrecht dus het halve land door gereisd voor een wandeling....

Ja én?

Ik geef hierboven al aan dat ik het mentaal gewoon even nodig had. En het was erg rustig in de trein....

Voorlopig blijf ik weer in mijn eigen omgeving, maar zodra de campings en horeca weer open gaan, trek ik er echt wel weer op uit.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:21

Denk je niet dat iedereen het mentaal nodig heeft erop uit te gaan nu? Waarom ben jij de uitzondering die recht heeft effectief te doen waar ze zin in heeft??

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:22

180 km het gevaar lopen iemand te besmetten of besmet te worden

Je gaat naar het oosten waar weinig besmettingen zijn

Ik hoor je echt alleen maar over jezelf praten...

Wijzen je ouders er niet op dat je het niet moet doen