Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:28

Zonnetje81 schreef:
Ik zou zelf mijn kind nog niet zo de straat opsturen van ejj ga je gang! Maar goed dat zou mijn mening zijn. Meer mensen die dit wel doen?

Helaas wel. Het is hier zoveel drukker weer ineens op straat.
Groepen van 8 kids die rondrennen door de wijk en meer van dat soort dingen.

Er rijden de laatste 4 dagen wel heel veel politie auto's door de wijk, dus ze controleren er wel heel goed op - al komen de groepjes weer net zo snel naar buiten als de auto's weer weg zijn.

M'n zoontje mag sowieso normaal niet alleen naar buiten echt, maar blijft nu ook gewoon nog binnen en achterom en mag regelmatig eens mee met de wandeling met de hond ergens waar het rustig is. Meer niet.

Pinda_Dipje

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:31

Hier wachten we het gewoon even af tot 11 mei, maar zoals het er nu voorstaan blijven die van mij voorlopig nog thuis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:25

PSvanLot schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik zou zelf mijn kind nog niet zo de straat opsturen van ejj ga je gang! Maar goed dat zou mijn mening zijn. Meer mensen die dit wel doen?

mijn kinderen spelen vanaf het begin van de crisis al buiten met vriendjes en vriendinnetjes. Dit heeft ook altijd gemogen.
Ze gaan ook 2 ochtenden per week naar de noodopvang ivm het werk van mij en mijn vriend.

Gereduceerd laten spelen met ouders die ook voorzichtig zijn of je kind volledig loslaten vind ik een groot verschil. Ook al zijn er versoepelingen zou ik mijn kind nu niet volledig loslaten. Dat bedoelde ik meer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:30

Hier houden we meneer gewoon thuis, geen afspraakjes met vriendjes. Ouders van beste vriendje denken er ook zo over :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:53

Dochter mag hier voor buiten op het pleintje spelen, als andere buurkinderen ook buiten zijn. Niet met vriendinnetjes mee. Eerst mocht ze alleen de speeltuin in met mij erbij, als er verder niemand was. Dus wat dat betreft wel versoepeling, maar niet loslaten. Er zit ook nog iets tussen natuurlijk :j

Speelafspraakjes straks op school zal nog wel even geen sprake van zijn. Met anderen mee naar huis is nog niet verstandig nu. Even tot na 20 mei afwachten.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:03

In het begin had ik zoiets van nou ja laat maar spelen. Maar op gegeven moment toch maar besloten alleen nog maar thuis buiten te spelen en niet met andere. Nu sinds een weekje mag hij van ons weer naar de speeltuin spelen, maar bij niemand thuis. Wij willen hier ook geen andere kinderen hier hebben te spelen. Alleen in de speeltuin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:05

De kinderen die bij ons in de straat/speeltuin spelen zitten allemaal bij elkaar in de klas of zijn broer zus ervan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:08

Even over de scholen. Ik ben zelf juf en we hebben vandaag UUUUUREN overleg gehad en dingen uitgeplozen om een voor iedereen zo werkbaar mogelijke situatie te maken vanaf 11 mei.

Wij zijn een heeeel kleine school met maar vier groepen (1-2, 3-4, 5-6 en 7-8) Zelf ben ik lk van groep 5-6
De kinderen moeten hele dagen naar school maar maar 50% van de tijd. Om zo weinig mogelijk beweging te hebben in mensenstromen, hebben we de klassen opgedeeld. De meesten gemixt, behalve 3-4. Ik krijg dus de ene dag een mix van 5-6 en de andere dag weer een mix van 5-6. Heb 23 leerlingen dus de ene dag 12 en de andere dag 11.

Nu moeten we in de vakantie nog terug om praktische zaken nog verder uit te diepen, zoals looprichtingen, papieren handdoekjes, zeep, handgels, oppervlaktesprays etc. neer te zetten.
Jassen niet meer aan de kapstok, maar gewoon aan de rug van hun stoel. Alles om opstoppingen binnen de gang te voorkomen (die is nog geen meter breed)
Ouders moeten hun kinderen afzetten bij het hek. Voor het ophalen staan er wachtpionnen op het plein.
We moeten direct om half drie naar huis. Tussendoor moeten de kinderen meerdere keren hun handen wassen, ze zitten 1.5 meter uit elkaar en zo ver mogelijk bij de lk vandaan.

Ik ben benieuwd....
Vind het wel heeeeel leuk om ze weer in het echt te zien! Zie ze nu heel vaak met online lessen en dat is leuk, maar toch niet hetzelfde.
Morgenochtend eerst gezellig met de hele klas (5 en 6) samen koningsonbijt nuttigen via het online bellen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:12

Dems, ik dacht begrepen te hebben dat de 1,5 meter bij de leerlingen niet van belang was?

Bij de school van mijn kinderen hebben ze het top uitgedacht.
Groep 1: ma/do
Groep 2: di/vr
De woensdag gaat om de week.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:15

Die 1,5m is idd niet nodig volgens de maatregels die gegeven zijn, voor kinderen onder de 12 jaar. Maar de scholen staan natuurlijk vrij erin om die maatregel wel te handhaven - ze mogen met veel dingen hun eigen plan trekken geloof ik nu, qua hoe ze het willen doen. Ik denk dat veel ouders daar heel gelukkig van worden, de manier waarop jouw school het aanpakt @dems

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:18

mijn kind gaat indd hele dagen naar school elke dag, zit op speciaal onderwijs en daar gelden andere regels. En met taxivervoer is ook gewoon geregeld. Voor mij even stukje minder planerij gelukkig, al had het ook wel geregeld geweest als ik hem zelf moest brengen.
Ouders die hun kinderen brengen mogen het schoolplein niet op. Bij hek afleveren en medewerker zorgt dat ze naar de juiste klas gaan. En taxi's mogen wel op terein komen, maar de chauffeur mag niet uit de auto komen. Medewerker zorgt dat alle kinderen in de juiste taxi komen. En groep 5 tot 8 is om 13.15 uit en overige groepen gewoon 14.00 ( denk omdat die groepen ook met taxi komen)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:49

Tot nu toe alleen nog begrepen dat ik hem bij de achterdeur af mag leveren. Morgen horen we meer.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:26

ik heb nog niets van school gehoord, maar dat zal vast een dezer dagen wel komen. ik ben benieuwd. Wij hebben een vrij kleine school, ca 100 leerlingen. En 3 ruime schoolpleinen, en afgescheiden afdelingen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:53

Ik heb ook nog niks gehoord.
Wij hebben een grote school,335 leerlingen.
Ik ben benieuwd.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:52

Hier ook nog niets gehoord, maar maakt me ook niets uit. Ze blijft toch nog lekker thuis. Vind het risico veel te groot. Er is niets veranderd tov toen de maatregelen werden ingesteld, dus ik sla deze proefkonijnen versie graag over.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:56

Hier ook nog niks gehoord.
Ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.

Middel grote school.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:16

Kimbers schreef:
Hier ook nog niets gehoord, maar maakt me ook niets uit. Ze blijft toch nog lekker thuis. Vind het risico veel te groot. Er is niets veranderd tov toen de maatregelen werden ingesteld, dus ik sla deze proefkonijnen versie graag over.

Heb je de persconferentie wel gezien en Jaap van Diesel van het RIVM gehoord?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:00

Bij ons worden de klassen in tween gesplitst, de ene groep krijgt in de ochtend les van 8.30 tot 11.30 en de ander van 12.00 tot 15.00u Tassen en jassen mee naar binnen, en entree via de nooddeuren ipv de centrale hal. Kinderen worden voor de deur afgezet maar ouders mogen niet socializen. Op woensdag thuisonderwijs, en indien er een achterstand is ontstaan worden die leerlingen gevraagd om ook op woensdag les te volgen om de achterstand in te halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:33

Voorlopig klas in 2 en allebei de groepen 2 volle dagen.
Is geen 50%
Morgen definitief uitslag

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:44

SusanH schreef:
Kimbers schreef:

Heb je de persconferentie wel gezien en Jaap van Diesel van het RIVM gehoord?

Natuurlijk.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 05:27

Keet schreef:
Voorlopig klas in 2 en allebei de groepen 2 volle dagen.
Is geen 50%
Morgen definitief uitslag

Het is ook bijna niet te doen, zit ook nog Hemelvaart tussen...wij doen om en om en de week erna wisselt het. Hoogstwaarschijnlijk is dit toch voor maar twee weken, dikke kans dat vanaf 1 juni het 100 procent wordt natuurlijk.

Kreeg een protocol van 9 pagina’s.... of we dat even willen onthouden allemaal voor de komende twee weken,

Ik vind het trouwens wel kwalijk dat ze dit zo vlak voor de meivakantie doen. Nu zit iedereen in de vakantie nog te puzzelen en te doen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 06:45

Kimbers dan heb je toch ook gezien en gehoord dat kinderen een minimaal risico lopen op besmetting en doorgeven van het virus? Wat maakt dan dat je denkt dat je kind een proefkonijn is? Oprechte nieuwsgierigheid omdat ik het wil snappen. En niks veranderd zou ik ook niet willen zeggen, ze hebben berekend dat zonder maatregelen 23.000 IC opnames nodig zouden zijn geweest in de afgelopen periode. En je ziet dagelijks het aantal ziekenhuisopnames en IC opnames teruglopen nu. De besmettingsgraad ligt al een tijd onder de 1.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:19

@dems wat ik ergens niet begrijp is dat ik van veel docenten dit terughoor. Heel werkend NL is gevraagd om een plan te maken voor de toekomst en wist dat dit niet volledig zou zijn. Dan maak je toch alvast een plan? Hier lag igg alles al klaar, dus maar weinig extra werk..
hoor grote verschillen tussen basisscholen, sommigen hebben doorgewerkt, anderen zes weken enkel stof herhaalt. Dan heb je dus ook veel meer in te halen.
Edit: overigens wel benieuwd vanwaar de keuze om twee gemixte klassen te houden. Is het niet makkelijker om groep 6 twee dagen en groep 7 twee dagen les te geven?

@Kimbers wanneer is er wel voldoende veranderd om je het gevoel te geven dat je kids weer kunnen? Of zit je thuis met een bijzondere situatie oid? De verwachting is dat het virus nog wel een periode zal rondwaren en voordat er geteste entingen zijn (of wil je daar wel proefkonijn voor zijn), zijn we ook in 2021. Blijf je in die periode dan thuisonderwijs geven?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:37

miramii schreef:
@dems wat ik ergens niet begrijp is dat ik van veel docenten dit terughoor. Heel werkend NL is gevraagd om een plan te maken voor de toekomst en wist dat dit niet volledig zou zijn. Dan maak je toch alvast een plan? Hier lag igg alles al klaar, dus maar weinig extra werk..
hoor grote verschillen tussen basisscholen, sommigen hebben doorgewerkt, anderen zes weken enkel stof herhaalt. Dan heb je dus ook veel meer in te halen.
Edit: overigens wel benieuwd vanwaar de keuze om twee gemixte klassen te houden. Is het niet makkelijker om groep 6 twee dagen en groep 7 twee dagen les te geven?

Grappig is dat, wat je ook doet, het is nooit goed.
Natuurlijk lag er een plan klaar maar niemand wist hoe het uiteindelijke advies eruit zou zien. Gisteren kwam pas de regel dat kinderen hele dagen naar school moesten, dus s ochtends de ene helft en s middags de andere, viel al af. Zo zijn er meer regels en voorwaarden bijgekomen vanuit de overheid..gisteren dus pas. Wij moesten dus de hele tijd bijstellen.
Overigens is er een mix gemaakt om zoveel mogelijk rekening te houden met broertjes/zusjes die dan dezelfde dag naar school gaan. Kortom, eigenlijk een onmogelijke taak....

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:46

Ach zo ja. Hier was het plan sowieso hele dagen, om de wisselmomenten te voorkomen tussen de groepen (ouders blijven vaak lang hangen).
Overigens een begrijpelijke keuze, maar het maakt het voor jou als docent wel ingewikkelder lijkt me.