Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steeph schreef:Ik ben ook van mening dat een mondkapje geen toegevoegde waarde heeft.
Maar ik maak de keuze om met het OV te reizen en het OV vraagt mij om een mondkapje op te zetten, dus dan doe ik dat. Als je het ergens niet mee eens bent dan zoek je toch een andere optie in plaats van zo half wel half niet aan de regels houden. Niemand verplicht je met het OV te gaan dus als je wel gaat, hou je dan gewoon aan de regels.
fohadie schreef:Ik heb het nergens over hoesten of niezen? En een neusclip heb ik niet op mijn herbruikbare mondkapje hoor? En zolang ik bijna flauwval in de benauwde trein omdat ik geen lucht krijg, en ik alleen in een coupe zit houd ik mijn neus vrij. Daar doe ik niemand kwaad mee. Het is wat anders als je met veel mensen in de trein zit, dan kan je geen 1,5m afstand houden. Helaas ben ik wel afhankelijk van het ov.
En de vergelijking met de broek op de hielen gaat niet op. Ik adem niet met mijn geslachtsdelen.
Vjestagirl schreef:fohadie schreef:Ik heb het nergens over hoesten of niezen? En een neusclip heb ik niet op mijn herbruikbare mondkapje hoor? En zolang ik bijna flauwval in de benauwde trein omdat ik geen lucht krijg, en ik alleen in een coupe zit houd ik mijn neus vrij. Daar doe ik niemand kwaad mee. Het is wat anders als je met veel mensen in de trein zit, dan kan je geen 1,5m afstand houden. Helaas ben ik wel afhankelijk van het ov.
En de vergelijking met de broek op de hielen gaat niet op. Ik adem niet met mijn geslachtsdelen.
Jij het t niet over hoesten of niezen, een ander wel.
Die vergelijking gaat wel op: het gaat om regels. De regel dat je je broek normaal draagt, de regel dat je een kaartje koopt, de regel dat je niet met je voeten op de bank zit en de regel dat je een mondkapje draagt op de manier zoals die bedoeld is.
__Sannne schreef:Ben wel benieuwd wat jullie dan vinden van mensen met astma die hun mondkapje af doen omdat ze al ontzettend benauwd zijn, en het ademen door zo'n mondkapje haast niet te doen is.
Edit: ik probeer bovenstaande niet goed te praten hoor, maar ben gewoon oprecht benieuwd naar jullie meningen hierover.
Zolang die onzin kapjes nog voor moeten, ontwijk ik het ov.
__Sannne schreef:Ben wel benieuwd wat jullie dan vinden van mensen met astma die hun mondkapje af doen omdat ze al ontzettend benauwd zijn, en het ademen door zo'n mondkapje haast niet te doen is.
Edit: ik probeer bovenstaande niet goed te praten hoor, maar ben gewoon oprecht benieuwd naar jullie meningen hierover.
Janneke2 schreef:__Sannne schreef:Zolang die onzin kapjes nog voor moeten, ontwijk ik het ov.
.... kom op zeg, 'onzinkapjes'.
Idd: medische vrijstelling (tricky in de spits, want je hoort toch tot een risico groep)
of dan toch maar niet.
Hopelijk ga je dan fietsen of thuiswerken.
Vjestagirl schreef:__Sannne schreef:Ben wel benieuwd wat jullie dan vinden van mensen met astma die hun mondkapje af doen omdat ze al ontzettend benauwd zijn, en het ademen door zo'n mondkapje haast niet te doen is.
Deze mensen moeten of een medische vrijstelling kunnen krijgen, óf kunnen voorlopig niet met het OV...
lucifertje schreef:Ik maak er verder geen problemen van, heb mn masker gewoon braaf op in de trein. Ik vind alleen de achterliggende argumentatie flauwekul.
SophieO schreef:Wat dramatisch zijn sommige over een mondkapjehier in Duitsland moet je ze ook in alle winkels, dierenarts etc.. op. Ik krijg het er ook stikheet van, maar ja, het moet dus dan doe ik het ook.
Nikass schreef:SophieO schreef:Wat dramatisch zijn sommige over een mondkapjehier in Duitsland moet je ze ook in alle winkels, dierenarts etc.. op. Ik krijg het er ook stikheet van, maar ja, het moet dus dan doe ik het ook.
Nou inderdaad! Dat halfslachtige gedoe maakt dat ik voorlopig nog weiger om met de trein te gaan (ofwel: ik kan niet naar mijn werk, werk al 4 mnd fulltime thuis)
En "onzinkapjes" weet je dat zo zeker? De Duitsers zijn gek zeker?
Het is pas "onzin (nig) dat half Nederland niet bereid is zich aan de basis regels te houden (anderhalve meter afstand bijvoorbeeld) waardoor sommige mensen nauwelijks de straat op durven omdat ze (meer) risico lopen.
Gloa schreef:Mondkapje is niet verplicht! Je mag ook een gelaatsscherm dragen. Je haar zit daarna voor geen meter meer en je ziet er fantastisch uit maar je kan wel vrij ademen