Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:04

Neverland schreef:
Dus als je aan je eigen veiligheid denkt ben je een mietje? Okeee... :+

Het is geen springen waar je met paard en al over de kop door een hindernis kan vliegen. Rijden die hoge topdressuurders thuis ook met cap?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:04

elnienjo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Je hebt de huidige ontwikkelingen rondom draagmoeders en hulp bij zwanger worden voor vrouwenstellen gemist?

Dan hebben ze er in elk geval wel heel goed over nagedacht of dit is wat ze willen i.t.t. veel heterokoppels die 'n 'oepsie door de pil' toch maar besluiten te houden terwijl ze helemaal niet echt bij elkaar passen en ook niet echt 100% zeker weten dat ze wel ouder willen worden.
Er zijn volgens mij procentueel meer gay's(koppels) kindvrij dan hetero's(koppels)

Naast dat je bizarre aannames doet maakt het voor de overbevolking geen hol uit of de ouders erover hebben nagedacht dus hoe is je bericht precies relevant?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:06

MarcoBorsato schreef:
Zou jij een pedofiel in het leven van je kind willen?

:roll: Wat denk je zelf....

Dat ik best begrip kan hebben voor een ieder die afwijkende behoeftes voelt (en daar geen ander mee kwaad doet!) houdt bij mij niet op bij mensen die iemand van hetzelfde geslacht prefereren of het hele rijtje afkortingen van tegenwoordig. Of begrip voor een niet-praktiserende pedofiel die ook niet gevraagd heeft om, en kapot gaat aan, die gevoelens.

Ik heb er ook begrip voor dat mensen dergelijke behoeftes als een afwijking zien. Zolang ze maar geen homo's in elkaar gaan rossen of walgelijke opmerkingen er over maken tegen anderen.

Ik heb begrip voor bijna alle meningen, geaardheden of wat dan ook, zolang mensen elkaar ondanks dat maar wel gewoon met respect blijven behandelen want wat je er mee doet, dáár gaat het om.

Ik vind het eigenlijk wel apart als er wel begrip is voor pedofielen, maar niet voor mensen die niet zo door de natuur bedoelde geaardheden zien als een afwijking van het normale :) Die gevoelens mogen er wat mij betreft óók zijn :j Zolang mensen zich maar gedragen dus.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-09-19 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:06

Iedereen die zonder cap rijdt heeft waarschijnlijk niets in zijn/haar hoofd wat het beschermen waard is!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:08

pmarena schreef:
MarcoBorsato schreef:
Zou jij een pedofiel in het leven van je kind willen?

:roll: Wat denk je zelf....

Dat ik best begrip kan hebben voor een ieder die afwijkende behoeftes voelt (en daar geen ander mee kwaad doet!) houdt bij mij niet op bij mensen die iemand van hetzelfde geslacht prefereren of het hele rijtje afkortingen van tegenwoordig. Of begrip voor een niet-praktiserende pedofiel die ook niet gevraagd heeft om, en kapot gaat aan, die gevoelens.

Ik heb er ook begrip voor dat mensen dergelijke behoeftes als een afwijking zien. Zolang ze maar geen homo's in elkaar gaan rossen of walgelijke opmerkingen er over maken tegen anderen.

Ik heb begrip voor bijna alle meningen, geaardheden of wat dan ook, zolang mensen elkaar ondanks dat maar wel gewoon met respect blijven behandelen want wat je er mee doet, dáár gaat het om.

Ik vind het eigenlijk wel apart als er wel begrip is voor pedofielen, maar niet voor mensen die niet zo door de natuur bedoelde geaardheden zien als een afwijking van het normale :)

Ik vraag het je, hoef je niet zo spastisch op te reageren. Definieer voor mij eens 'natuurlijk'. Wanneer is een geaardheid natuurlijk?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:09

Iedere afwijking is natuurlijk (misschien afgezien van aandoeningen die door roken of medicatie ontstaan zijn).
Afwijkingen waarbij je extreem aggressief bent zijn ook natuurlijk. Natuurlijk betekend niet dat je het automatisch moet koesteren. Anders kom je in een situatie waar ongeveer iedere krimineel een aai over zijn bol moet krijgen omdat hij/zij er niets aan kan doen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-09-19 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:11

Of, door de natuur bedoeld. Wat betekent dat? Dat alle medische ingrepen dan ook niet natuurlijk zijn? Waar trek je de grens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:12

pmarena schreef:
Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

Terug naar de jaren 50, wat een vergelijking...
Jij vindt dus dat seks met een voorbehoedsmiddel en orale seks ook in principe niet hoort en dus ook een afwijking? Want geen voortplanting mogelijk en niet zo bedoeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:16

Wat nou spastisch, je beseft toch hopelijk zelf ook wel dat het een idiote vraag is.
Ik heb dat "natuurlijk" al gedefinieerd: je kan niet samen voortplanten.

Ik vind het gewoon jammer om voor het ene wel begrip te hebben, en voor het andere niet.
Ik schrik er in eerste instantie ook van als mensen zeggen dat een homo een afwijking heeft....maar als je dan even beseft dat ze gewoon refereren aan dat "niet kunnen voortplanten / de natuur heeft het niet zo bedoeld" dan kan ik toch meer begrip voor die mening hebben :)

Ik heb daarmee geen snars minder begrip voor die homo waar ze het over hebben, maar óók begrip voor die mening....die hopelijk met de tijd nog wat minder kortzichtig wordt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:17

Marie_Anne schreef:
pmarena schreef:
Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

Jij vindt dus dat seks met een voorbehoedsmiddel en orale seks ook in principe niet hoort en dus ook een afwijking? Want geen voortplanting mogelijk en niet zo bedoeld.

Jij snapt het verschil niet tussen zelf iets vinden, of begrip hebben voor iemand die iets vindt? :)
Iemand die begrip heeft voor een pedo is toch zelf ook geen pedo, maar als ik begrip heb voor mensen die homofilie afwijkend vinden, ben ik wel ineens een homo-hater ofzo? :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-09-19 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:17

Nog een unpopular opinion, ik vind dat de hele discussie over pedo’s en homo’s in een ander (nieuw) topic geplaatst moet worden.
Dit topic gaat over unpopular opinions en niet over de voors en tegens van iemands mening... maar schijnbaar vinden sommige het nodig om over alles een discussie te starten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:23

pmarena schreef:
Wat nou spastisch, je beseft toch hopelijk zelf ook wel dat het een idiote vraag is.
Ik heb dat "natuurlijk" al gedefinieerd: je kan niet samen voortplanten.

Ik vind het gewoon jammer om voor het ene wel begrip te hebben, en voor het andere niet.
Ik schrik er in eerste instantie ook van als mensen zeggen dat een homo een afwijking heeft....maar als je dan even beseft dat ze gewoon refereren aan dat "niet kunnen voortplanten / de natuur heeft het niet zo bedoeld" dan kan ik toch meer begrip voor die mening hebben :)

Ik heb daarmee geen snars minder begrip voor die homo waar ze het over hebben, maar óók begrip voor die mening....die hopelijk met de tijd nog wat minder kortzichtig wordt :)

Nee, uit jouw tekst kon ik dat er niet helemaal uithalen. Met al dat begrip.

Maar ik kan ook niks met mensen die eigen definities geven aan woorden want dan spreken we gewoon een andere taal.

Pedofilie is een stoornis. Homoseksualiteit een geaardheid. Ik heb voor allebei begrip maar de ene houd ik op afstand en de andere niet.

Of ja, begrip. Nee, ik heb geen begrip voor mensen die fantaseren over seks met kinderen of er naar handelen. Ik vind wel dat ze een plek in de maatschappij moeten hebben maar niet in mijn huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:31

pmarena schreef:
Marie_Anne schreef:

Jij snapt het verschil niet tussen zelf iets vinden, of begrip hebben voor iemand die iets vindt? :)
Iemand die begrip heeft voor een pedo is toch zelf ook geen pedo, maar als ik begrip heb voor mensen die homofilie afwijkend vinden, ben ik wel ineens een homo-hater ofzo? :')

Je zegt toch echt zelf: mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk).... Je brengt dat zelfs als een feit, niet eens als je mening.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-09-19 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:33

MB: Het is maar net welke definitie je aan begrip geeft ;)

Ik heb voor heel veel zaken begrip, kan meningen / gevoelens op bepaalde vlakken aardig loskoppelen van de rest van de persoon die best heel aardig kan zijn. Maar inderdaad hoef je dan nog niet iedereen in huis te halen.

Er voor kiezen om een bericht zo negatief mogelijk te interpreteren en er niet bestaande homo-haat in te zien is ook een keuze....

Ik vond het trouwens wel een goede opmerking, dat je een pedofiel niet in huis zou halen, ook al zou hij niks raars met je kind kunnen doen onder toezicht, omdat je ook niet het idee wilt voeren zeg maar dat ze jouw kind in hun fantasie gaan gebruiken -O-

Maar dat maakt het dan helemaal lastig voor zo iemand die er zelf van walgt en toch die gevoelens heeft want die zal dan inderdaad heel veel met de nek worden aangekeken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of zo'n chemische castratie daar goed tegen werkt of dat die mensen in de angst blijven zitten dat die gevoelens er weer doorheen breken zeg maar. Lijkt me knap klöte als je het hebt in ieder geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:39

Chemische castratie is controversieel omdat het geen 100% ding is, volgens mij.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:40

Van mij mogen ze alle pedo’s op een ver eiland zetten met een heel hoog hek erom!
De praktiserende beschadigen kinderen voor hun hele leven, ziek gewoon.
Heb in mijn kennissenkring meegemaakt hoe gefixeerd zo’n pedo kan zijn op een kind, vreselijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:41

Het is ook knap poedersuiker als je weet dat je bij iedere kleine ergernis een waas voor je ogen krijgt en je de neiging hebt iemand tegen de grond te beuken omdat je een chromosoom afwijking hebt. Toch heb ik er geen begrip voor ;)

Als het een paard was, ging hij de kroketten in. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:45

Als je geen dier kunt doden hoor je ook geen vlees te eten. Het vuile klusje laten opknappen door een ander om ‘s avonds toch maar een stukje vlees te hebben, maar dan wel zeggen dat het zoooo zielig is dat een dier wordt geslacht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:49

DeMolenhoek schreef:
Als je geen dier kunt doden hoor je ook geen vlees te eten. Het vuile klusje laten opknappen door een ander om ‘s avonds toch maar een stukje vlees te hebben, maar dan wel zeggen dat het zoooo zielig is dat een dier wordt geslacht.

_/-\o_

Eigenlijk vind ik dat het op z’n minst zien hoe het doden van een dier gaat een basis voor onderwijs.
Dat vervolgens niet iedereen z‘n eigen slachtkalf op het balkon kan hebben snap ik ook wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:52

Ik heb er wel begrip voor dat het klöte is voor zo iemand, of begrip voor waar het vandaan komt, maar geen begrip voor het daadwerkelijk iemand tegen de grond beuken natuurlijk. Het is een dun lijntje.

Dat vlees ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Ik denk dat heel veel mensen geen vlees meer zouden eten als ze het zelf zouden moeten doden :(:)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:04

Sizzle schreef:
DeMolenhoek schreef:

_/-\o_

Eigenlijk vind ik dat het op z’n minst zien hoe het doden van een dier gaat een basis voor onderwijs.
Dat vervolgens niet iedereen z‘n eigen slachtkalf op het balkon kan hebben snap ik ook wel.

Als kleuter stond ik er al met m'n neus bovenop toen de overbuurman z'n varken ging slachten. Ik zou het liever niet zelf willen doen (een dier doden) maar als dat de eis zou zijn om vlees te mogen consumeren dan zeg ik: bring it on!
De enkele keer dat ik kreeft eet veroordeel ik hem/haar ook persoonlijk tot de dood door 'm aan te wijzen in het aquarium zodat de kok 'm voor me gaat bereiden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:10

Prima principe, alleen denk ik dat dat heel wat dierenleed veroorzaakt als tante Ria een koe moet slachten :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:20

valine schreef:
Nog een unpopular opinion, ik vind dat de hele discussie over pedo’s en homo’s in een ander (nieuw) topic geplaatst moet worden.
Dit topic gaat over unpopular opinions en niet over de voors en tegens van iemands mening... maar schijnbaar vinden sommige het nodig om over alles een discussie te starten.

Eens. Een kleine discussie moet kunnen, maar een paar pagina's discussiëren over pedofilie etc. mag van mij ook in een ander topic :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:20

Kun je gerust allemaal leren. Je steekt ook niet iemand die nog nooit heeft gereden alleen in een auto om het land te doorkruisen. Het gaat ook niet over dat mensen alles zelf terug moeten slachten, maar over het kunnen. Als je staat te piepen bij een kip dat je het niet kunt moet je maar geen vlees eten. Niet oogkleppen op en alles in de supermarkt halen. Want die kippen zijn niet zielig?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:23

DeMolenhoek schreef:
Kun je gerust allemaal leren. Je steekt ook niet iemand die nog nooit heeft gereden alleen in een auto om het land te doorkruisen. Het gaat ook niet over dat mensen alles zelf terug moeten slachten, maar over het kunnen. Als je staat te piepen bij een kip dat je het niet kunt moet je maar geen vlees eten. Niet oogkleppen op en alles in de supermarkt halen. Want die kippen zijn niet zielig?

100% mee eens. Het liefst zie ik niemand meer vlees eten, maar dat is weer een andere discussie :P Maar mensen die er niet aan moeten denken om te kijken naar een filmpje van slachten, of het überhaupt zelf doen, maar het wel zielig vinden én vervolgens een stuk vlees op hun bord hebben? Ik vind het een beetje hypocriet.