Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fennadev schreef:Ik heb nog iets wat echt luguber is, de k-19 onderzeeër van Rusland tijdens de koude oorlog waar mannen stralingsziekte opliepen. Vooral het feit dat de overlevenden het stil moesten houden tot na de val van de Sovjet Unie vind ik erg luguber, naast dat stralingsziekte een erg onaangename manier is om dood te gaan.
En ik vond beelden van iemand die dood ging tijdens de atoombom op Nagasaki, ziet er ook erg luguber uit.
Varekaj schreef:Gisteren ook nog gezien over Tchernobyl, dat ze eerst die explosie de doofpot in wilden stoppen. Stel je voor zeg.
En die mannen in die gezonken duikboot, ben even de naam kwijt. Het besef dat je daar gaat sterven aan verstikking, op een zeebodem. Tussen tientallen anderen.
Varekaj schreef:Gisteren ook nog gezien over Tchernobyl, dat ze eerst die explosie de doofpot in wilden stoppen. Stel je voor zeg.
En die mannen in die gezonken duikboot, ben even de naam kwijt. Het besef dat je daar gaat sterven aan verstikking, op een zeebodem. Tussen tientallen anderen.
sanso schreef:Varekaj schreef:Gisteren ook nog gezien over Tchernobyl, dat ze eerst die explosie de doofpot in wilden stoppen. Stel je voor zeg.
Tegen mijn vader (aka alle Hollanders) in die tijd zeiden ze ‘ ja je moet even je sla en andere groente wassen en dan kun je het gewoon prima eten’
Suzanne F. schreef:Die naakte mensen bij mh17 komt doordat tijdens de val de wind de kleding van je lichaam rukt. Door de enorme snelheid krijg je veel luchtweerstand. Maar sommige lichamen waren nog in tact en anderen zijn nooit gevonden, die lagen waarschijnlijk bij de brandhaarden of waar de raket in sloeg.
Shaggy09 schreef:Suzanne F. schreef:Die naakte mensen bij mh17 komt doordat tijdens de val de wind de kleding van je lichaam rukt. Door de enorme snelheid krijg je veel luchtweerstand. Maar sommige lichamen waren nog in tact en anderen zijn nooit gevonden, die lagen waarschijnlijk bij de brandhaarden of waar de raket in sloeg.
Maar hoe kan dat nog in tact zijn?
RianneH schreef:Ik heb ergens ook een fascinatie voor veel van de onderwerpen die hier besproken worden, dus ik ben al druk aan het meelezen en linkjes aan het openen.
Luguber heeft een vrij brede beschrijving dus ik vind deze er ook bijpassen, ik luister een podcast ‘De brand in het landhuis’ over van Ewald Marggraff: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ewald_Marggraff
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-br ... t-landhuis
Ewald Marggraff is een exentrieke landheer in de buurt van Vught, en komt onder verdachte omstandigheden te overlijden tijdens een brand in zijn huis. Daarna verdwijnen ook nog een miljoenen van zijn rekening en een gedeelte van zijn schilderijen..
Aanrader voor mensen die dit soort onderzoekspodcasts net zo fascinerend vinden als ikMaar ik zal het verloop niet verklappen
Ook heb ik laatst een documentaire gezien, Mommy dead and dearest. Gaat over een dochter die door haar moeder ziek wordt gehouden/gemaakt, fascinerend hoe zij ook de artsen heeft kunnen manipuleren en haar dochter klein en ziek gehouden heeft. Uiteindelijk heeft haar dochter een vriendje online gevonden en die zover gekregen haar moeder te vermoorden en zo te ontsnappen. De dochter die dan in de beelden van de rechtszaak plots zelf de zaal binnen loopt terwijl men dacht dat ze leukemie had en verlamd was. Bizar dan iemand zo ver kan gaan... Staat ook op YT.
pompadour schreef:Varekaj schreef:Als een paspoort niet aan flarden is geschoten dwarrelt dat ipv vallen en verder kan papier ook niet breken. Hooguit scheuren.
De paspoorten zitten meestal in tassen.Lijkt mij eerder dat ze verbranden