[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 03:11

Crocodile drug is (was) een hele goedkope drug gemaakt van codeïne dat destijds nog vrij verkrijgbaar was. Mensen die dus aan de bodem van de 'drugsketen' stonden grepen daarnaar. Harddrugs creëert wanhoop en afhankelijkheid helaas.. En als al het andere niet meer betaalbaar of verkrijgbaar is krijg je dit.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 07:58

Fennadev schreef:
Ik heb nog iets wat echt luguber is, de k-19 onderzeeër van Rusland tijdens de koude oorlog waar mannen stralingsziekte opliepen. Vooral het feit dat de overlevenden het stil moesten houden tot na de val van de Sovjet Unie vind ik erg luguber, naast dat stralingsziekte een erg onaangename manier is om dood te gaan.

En ik vond beelden van iemand die dood ging tijdens de atoombom op Nagasaki, ziet er ook erg luguber uit.

Die film was op tv. Mijn man heeft hem gekeken...
Hij vond het heel erg dat die mannen zo aan de kant zijn gezet. Hun regering deed of ze niet bestonden terwijl ze zoveel hebben gedaan voor hun land en zo ziek zijn geworden en er mensen zijn overleden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:44

Die naakte mensen bij mh17 komt doordat tijdens de val de wind de kleding van je lichaam rukt. Door de enorme snelheid krijg je veel luchtweerstand. Maar sommige lichamen waren nog in tact en anderen zijn nooit gevonden, die lagen waarschijnlijk bij de brandhaarden of waar de raket in sloeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:39

Gisteren ook nog gezien over Tchernobyl, dat ze eerst die explosie de doofpot in wilden stoppen. Stel je voor zeg.

En die mannen in die gezonken duikboot, ben even de naam kwijt. Het besef dat je daar gaat sterven aan verstikking, op een zeebodem. Tussen tientallen anderen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:45

Varekaj schreef:
Gisteren ook nog gezien over Tchernobyl, dat ze eerst die explosie de doofpot in wilden stoppen. Stel je voor zeg.

En die mannen in die gezonken duikboot, ben even de naam kwijt. Het besef dat je daar gaat sterven aan verstikking, op een zeebodem. Tussen tientallen anderen.

De Kursk/Koersk

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:10

Varekaj schreef:

Tegen mijn vader (aka alle Hollanders) in die tijd zeiden ze ‘ ja je moet even je sla en andere groente wassen en dan kun je het gewoon prima eten’

Zal misschien wel zijn maar toch bijzonder :+
Laatst een plaatje gezien waar die straling is gekomen via de lucht en zee enzo. Zit overal die zooi.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:46

sanso schreef:
Varekaj schreef:

Tegen mijn vader (aka alle Hollanders) in die tijd zeiden ze ‘ ja je moet even je sla en andere groente wassen en dan kun je het gewoon prima eten’

Maar ze kwamen er toch vrij snel achter dat dit niet zo bleek te zijn: Tsjernobyl was op 26 april. De radio-activiteit bereikte Nederland een week later (2 mei). Koeien moesten op stal (3 mei). Op 5 mei kwamen ze erachter dat de radio-actieve stof Jodium zich niet/nauwelijks van sla en spinazie af laat wassen. Spinazie ging uit de handel.

Meer info: https://anderetijden.nl/aflevering/599/ ... andse-ramp

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:02

Nog zo'n 'fijne' nucleaire ramp uit de Sovjet Tijd: Atoomonderzeeboot K-19 inderdaad. In 1959 met spoed in elkaar gezet om de Amerikaanse ontwikkeling van "nucleair submarines" bij te kunnen houden.

2 jaar later, voor de kust van Groenland, was er een lek in de koeling van de reactor. Dus radio-actief water in de boot en nog erger: geen back-up systeem (2 jaar nadat de boot gebouwd was maar nog effe niet aan toegekomen?!). Dus begon de reactor te smelten. Dat had geleid tot een nucleaire besmetting van het grootste deel van de Noordzee.

Een crew van 8 man ging (zonder bescherming!) de reactorruimte in om een alternatieve koeling te bouwen. De straling was zo enorm dat 4 van hen 6 dagen later dood waren. De andere 4 hielden het 4-12 dagen langer uit. Ter indicatie: vanaf een blootstelling aan 100 rem mag je zware stralingsziekte verwachten. Deze mannen werden blootgesteld aan 600-5400 rem. Over een periode van 2 jaar stierven nog 22 man aan stralingsgziekte.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 28-01-19 12:19, in het totaal 4 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:03

Suzanne F. schreef:
Die naakte mensen bij mh17 komt doordat tijdens de val de wind de kleding van je lichaam rukt. Door de enorme snelheid krijg je veel luchtweerstand. Maar sommige lichamen waren nog in tact en anderen zijn nooit gevonden, die lagen waarschijnlijk bij de brandhaarden of waar de raket in sloeg.

Maar hoe kan dat nog in tact zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 12:06

Staat in een van de eerste paginas uitgelegd Shaggy :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:22

Ik heb ergens ook een fascinatie voor veel van de onderwerpen die hier besproken worden, dus ik ben al druk aan het meelezen en linkjes aan het openen.

Luguber heeft een vrij brede beschrijving dus ik vind deze er ook bijpassen, ik luister een podcast ‘De brand in het landhuis’ over van Ewald Marggraff: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ewald_Marggraff
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-br ... t-landhuis
Ewald Marggraff is een exentrieke landheer in de buurt van Vught, en komt onder verdachte omstandigheden te overlijden tijdens een brand in zijn huis. Daarna verdwijnen ook nog een miljoenen van zijn rekening en een gedeelte van zijn schilderijen..

Aanrader voor mensen die dit soort onderzoekspodcasts net zo fascinerend vinden als ik :D Maar ik zal het verloop niet verklappen ;)

Ook heb ik laatst een documentaire gezien, Mommy dead and dearest. Gaat over een dochter die door haar moeder ziek wordt gehouden/gemaakt, fascinerend hoe zij ook de artsen heeft kunnen manipuleren en haar dochter klein en ziek gehouden heeft. Uiteindelijk heeft haar dochter een vriendje online gevonden en die zover gekregen haar moeder te vermoorden en zo te ontsnappen. De dochter die dan in de beelden van de rechtszaak plots zelf de zaal binnen loopt terwijl men dacht dat ze leukemie had en verlamd was. Bizar dan iemand zo ver kan gaan... Staat ook op YT.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:29

Janine1990 schreef:
Staat in een van de eerste paginas uitgelegd Shaggy :)

Heb wat gezocht maar kan op mijn vraag het antwoord zo even niet terug vinden.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:07

Shaggy09 schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar hoe kan dat nog in tact zijn?

Dat is juist vreemd .Net zoals de stapel splinter paspoorten .En het vliegtuig is neer gehaald door 2 Oekraïense gevecht vliegtuigen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:07

Ja raar dan toch? Hoe kunnen dingen zoals paspoorten en lichamen nog in tact zijn na zo'n aanval?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:22

Wauw heel bijzonder Sheehan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:27

Als een paspoort niet aan flarden is geschoten dwarrelt dat ipv vallen en verder kan papier ook niet breken. Hooguit scheuren.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:29

RianneH schreef:
Ik heb ergens ook een fascinatie voor veel van de onderwerpen die hier besproken worden, dus ik ben al druk aan het meelezen en linkjes aan het openen.

Luguber heeft een vrij brede beschrijving dus ik vind deze er ook bijpassen, ik luister een podcast ‘De brand in het landhuis’ over van Ewald Marggraff: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ewald_Marggraff
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-br ... t-landhuis
Ewald Marggraff is een exentrieke landheer in de buurt van Vught, en komt onder verdachte omstandigheden te overlijden tijdens een brand in zijn huis. Daarna verdwijnen ook nog een miljoenen van zijn rekening en een gedeelte van zijn schilderijen..

Aanrader voor mensen die dit soort onderzoekspodcasts net zo fascinerend vinden als ik :D Maar ik zal het verloop niet verklappen ;)

Ook heb ik laatst een documentaire gezien, Mommy dead and dearest. Gaat over een dochter die door haar moeder ziek wordt gehouden/gemaakt, fascinerend hoe zij ook de artsen heeft kunnen manipuleren en haar dochter klein en ziek gehouden heeft. Uiteindelijk heeft haar dochter een vriendje online gevonden en die zover gekregen haar moeder te vermoorden en zo te ontsnappen. De dochter die dan in de beelden van de rechtszaak plots zelf de zaal binnen loopt terwijl men dacht dat ze leukemie had en verlamd was. Bizar dan iemand zo ver kan gaan... Staat ook op YT.

dit komt helaas zoveel voor dat er zelfs eeen naam voor is; Münchhausen-by-proxysyndroom. ouders die hun kroost 'bewust' ziek houd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 13:30

Kan zijn dat het is verwijderd natuurlijk. Maar het heeft er mee te maken dat de impact op het vliegtuig is die als gevolg implodeert. De klap op het lichaam is afhankelijk van de plaats in het vliegtuig en hoever van de eerste impact af.

Zoiets was het.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:57

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:00

Varekaj schreef:
Als een paspoort niet aan flarden is geschoten dwarrelt dat ipv vallen en verder kan papier ook niet breken. Hooguit scheuren.

De paspoorten zitten meestal in tassen.Lijkt mij eerder dat ze verbranden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:39

Vroeger had je de site scheurijzer, dat was nog lugubeder dan rotten.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:43

pompadour schreef:
Varekaj schreef:

De paspoorten zitten meestal in tassen.Lijkt mij eerder dat ze verbranden

Er stonden ook foto’s op van paspoorten die niet meer geldig waren. Met zon gat erin, wat ze bij de gemeente doen om hem ongeldig te verklaren. Met zo’n paspoort mag je toch niet reizen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:49

Dat hoeft dan ook niet het paspoort te zijn geweest waarmee gereisd is. Of wellicht zijn de gaten achteraf erin geprikt door de Oekrainse overheid om te voorkomen dat het paspoort van een overledene 'de handel' in gaat.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:51

Volgens mij is destijds vrij breed uitgemeten dat de mensen, die in dat gebied woonden waar het vliegtuig neergekomen is, geplunderd is.
Dit in de zin van paspoorten die weg waren, telefoons, portomonnee's. Later zijn er weer wat paspoorten ''omhoog'' gekomen.
Maar dit kán verklaren hoe en wat omtrent de paspoorten.