Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 18:06

De 8 weken uitstel kunnen ze aanvragen om een reactie op onze dagvaarding op te stellen. Onze advocaat verwacht dat het daarna 4 tot 8 weken duurt voor we echt naar de rechtbank kunnen.

Om daarna nog een keer uitstel te krijgen moet er een hele goede rede aangedragen worden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:21

Pff 8 weken dan zit je op eind januari 2020.
En dan nog 4-8 weken wachten.
Wat een gedoe.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:27

Zo zonde dat daar je energie naar toe moet, ik snap dat ook echt niet van de buren.
Gelukkig is het in de winter toch niet aantrekkelijk om buiten met dat soort dingen aan de gang te gaan, hopelijk is voor het voorjaar alles opgelost.
Ik ben wel benieuwd wie de langste adem heeft met die bloempot. :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:29

Had je dit huis gekocht als je van te voren had geweten hoe de buren waren?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:52

Ik volg jou topic vanaf het begin. Wat een buren en wat een geduld!! Petje af. +:)+
Helaas heb ik ook zo’n buren. Geen rechtszaken maar wel dat je echt genoeg van hun pesterijen hebt en dat je je niet meer thuis voelt in je eigen huis....

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:40

ok, om te beginnen zijn die buren knettergek, maar als die bloempot van de oude bewoner van jullie huis is, waarom zouden jullie buren die dan moeten opruimen? Ding kan toch gewoon ff in een container ofzo? Wat er nu gebeurt met die pot is toch ook wel een beetje getreiter, en ik begrijp helemaal waar je vandaan komt (wil ook absoluut niet beweren dat ik vroomser ben dan de paus) maar dit gaat de situatie toch hoogstens verslechteren? Levert niemand iets op. Althans, niet op de lange termijn

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 10:46

Omdat die plantenpot op hun grond stond en niet op de onze :+. Dus dan is hij niet van ons. Als ze hem steeds bij ons zetten dan vermoed ik dat hij van de broer van de buurman is geweest, maarja niet mijn probleem.

En het levert ons lol op wat we wel kunnen gebruiken in deze situatie.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:47

GreaseMonkey schreef:
ok, om te beginnen zijn die buren knettergek, maar als die bloempot van de oude bewoner van jullie huis is, waarom zouden jullie buren die dan moeten opruimen? Ding kan toch gewoon ff in een container ofzo? Wat er nu gebeurt met die pot is toch ook wel een beetje getreiter, en ik begrijp helemaal waar je vandaan komt (wil ook absoluut niet beweren dat ik vroomser ben dan de paus) maar dit gaat de situatie toch hoogstens verslechteren? Levert niemand iets op. Althans, niet op de lange termijn

Hier ben ik het ook wel mee eens...wij zitten niet in de situatie, alhoewel ik zelfs alleen door dit topic de frustratie al kan voelen... maar ik neem aan dat je van plan bent om hier nog heel lang te wonen en met een beetje pech ook nog heel lang naast deze buren... probeer je dan puur te houden aan de feiten waarvoor je in je recht staat...ipv het op de spits te drijven...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:50

Misschien moeten jullie eens ophouden TS te vertellen wat ze wel en niet moet doen. Dat kan ze prima zelf beslissen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:51

Er zijn er maar twee die het op de spits drijven en kan me het kleine pleziertje van ts om zoiets onbenulligs als het verplaatsen van een bloempot helemaal voorstellen, dan lig je toch in een deuk van zoveel kleinzerigheid.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:52

bigone schreef:
Er zijn er maar twee die het op de spits drijven en kan me het kleine pleziertje van ts om zoiets onbenulligs als het verplaatsen van een bloempot helemaal voorstellen, dan lig je toch in een deuk van zoveel kleinzerigheid.

Dit inderdaad _/-\o_ Ik vind het echt heerlijk van TS dat ze dit gedaan heeft haha.
Kan er ook echt om lachen omdat ik dat gezicht van die buren al voor me kan zien.

Alsof TS maar alles moet blijven slikken. De buren zijn degenen die het op de spits drijven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:11

Op een gegeven moment ben je klaar met slikken, zeker als je al genoeg ongerechtigheid hebt gehad op je bordje. Dan is een pleziertje al is het maar een bloempot een leuk verzetje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:19

GreaseMonkey schreef:

Als jij een wrakfiets op mijn grond zet en ik daarna verhuis, moet de nieuwe eigenaar van mijn huis dan die wrakfiets opruimen, terwijl die er niets mee te maken heeft?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:27

Vjestagirl schreef:
GreaseMonkey schreef:

Als jij een wrakfiets op mijn grond zet en ik daarna verhuis, moet de nieuwe eigenaar van mijn huis dan die wrakfiets opruimen, terwijl die er niets mee te maken heeft?

Aan de andere kant is dat ook niet de verantwoordelijkheid van de buren ;).

Maar in deze situatie vind ik dat TS best een lolletje mag hebben met een onschuldige bloempot. Zeker als de buren moedwillig dingen aan het beschadigen zijn (de kabel).

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:18

Amandavd schreef:
Misschien moeten jullie eens ophouden TS te vertellen wat ze wel en niet moet doen. Dat kan ze prima zelf beslissen.

Precies! Waarom antwoord jij dan voor TS :')

Maar goed hoor...ik kijk gewoon met een andere blik hiernaar...was gewoon benieuwd hoe het wettelijke verloop hiervan was daarom het topic gevolgd... was puur een tip voor TS zeker niet vervelend bedoeld... maar zal me er zeker niet meer mee bemoeien hoor... bokt op zn best...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:49

IMANDRA schreef:
Vjestagirl schreef:

Aan de andere kant is dat ook niet de verantwoordelijkheid van de buren ;).

Klopt het is de verantwoordelijkheid van de vorige eigenaar. Maar je kunt op je tenen natellen dat die het niet op komt lossen. Om het dan af te schuiven op iemand die er niets mee te maken heeft is wel heel raar.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 12:57

Zullen we een beetje vriendelijk blijven allemaal? Ik heb al genoeg negativiteit van de buren :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:53

Vleddertje1 schreef:
Amandavd schreef:

Precies! Waarom antwoord jij dan voor TS :')

Maar goed hoor...ik kijk gewoon met een andere blik hiernaar...was gewoon benieuwd hoe het wettelijke verloop hiervan was daarom het topic gevolgd... was puur een tip voor TS zeker niet vervelend bedoeld... maar zal me er zeker niet meer mee bemoeien hoor... bokt op zn best...

Joh, ga nog een flesje azijn drinken 8-)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:00

Zo dan, heftige reacties := *I think my work here is done*
haha nee hoor, even om t luchtig te maken. Maar is niet mijn bedoeling om te stoken. Het enige dat ik wil zeggen is: je buren nog geïrriteerder maken gaat je op de lange termijn waarschijnlijk zelf ook meer irritatie opleveren... er zijn namelijk legio van irritante dingen die buren kunnen doen bij elkaar, waar je wettelijk niets tegen kunt doen... Dat jullie geen vrienden meer gaan worden is evident, maar het kan altijd nog erger... Dat was meer mijn punt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:15

Ik denk dat het voor velen niet voor te stellen is hoe het voelt om zo met je buren om te gaan / moeten dealen met wat ze allemaal uitvreten. Sommige zullen het zich wel kunnen voorstellen maar velen niet ben ik van mening. Wij hebben ook heel veel geslikt, ook dingen niet. Wij hebben uiteindelijk een rechtszaak gewonnen, sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden de treiterijen, want ja wat rest ze nu nog? Niets dan dat. Voor ons is de maat dan ook vol na een voorval afgelopen zomer. Dat wat er nu gebeurt gaat dan ook hard tegen hard want dat is de enige taal die onze buren blijkbaar spreken.
Ik hoop voor TS dat het na de rechtszaak dan ook voor eens en voor altijd klaar is, dat er een uitspraak volgt waar niet een kleine strohalm aan zit die de buren weer kunnen vast grijpen om weer op verder door te kunnen gaan. De goede vrede is al weg, het respect naar elkaar toe ook, wat wil je dan nog verder meer dan in rust kunnen wonen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:19

Inmiddels al weer een volgende soap gehad, bloempot gelijmd en elektra gemaakt?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:15

Ik heb morgen weer een goede update voor jullie :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:18

Verheug me er nu al op, mits het goed nieuws voor jullie is.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:18

Moonfight schreef:
Ik heb morgen weer een goede update voor jullie :')

Nou zal vol spanning wachten! :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:19

Cliffhanger dit!