Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:15

Anoniem schreef:
Ik denk ook dat het beter is. Ik mis mijn eigen huis wel, maar verder niets eigenlijk. Hoop dat ik snel een plekje heb. De honden en papegaaien vinden het hier gelukkig prima. We kunnen uitgebreid wandelen enz. Het is even aanpassen inderdaad maar hopelijk niet voor erg lang. Met sociale huurwoningen heb ik nog geen geluk

Mooi, maar zorg dat de zakelijke kant zo snel mogelijk geregeld is. Dan kun je weer voor uit kijken. De woningprijzen zijn flink gestegen de laatste vier jaar, kunnen wel 25% hoger zijn dus pas op dat je ex niet denkt dat hij over de aankoopsom zijn deel aan jou kan uitbetalen. Gewoon laten schatten door makelaars en dan weet je precies waar je recht op hebt en wat hij moet ophoesten. En geen medelijden mee hebben, is net zo goed jouw huis.

Lieszje

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 10:15

Ik ben blij om te lezen dat je naast het huis niets mist!
Als je straks een eigen huisje hebt gevonden kun je het lekker eigen maken (neem maar van mij aan het is heel fijn om alles zelf te kunnen bepalen :')).

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:26

Hoop dat het goed met je gaat TS! Op naar een nieuw jaar vol geluk.. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:03

En dat het gesprek over de woning goed is gegaan! Fijn en vrij 2019!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:30

Gisteren nog weer een zware dag gehad. Ex kwam langs om de honden te zien en om 'afscheid' te nemen van mijn ouders. Hij wilde afsluiting maar ik hoorde alleen maar weer beschuldigingen.. En ik moest toegeven dat er nog een klik was. Want nu was ik harteloos zoals ik deed alsof er niks meer was.

Wat een ander beeld van de zaken... Nog steeds. Elke keer als ik hem zie en hoor ben ik blij dat ik keuze heb gemaakt. Bij hem in de buurt voel ik me niet goed.

Zondag ga ik (alleen!) naar zijn familie. Ik ga een bloemetje geven en bedanken voor de tijd. Dat wil ik zelf graag. En dan heb ik weer iets afgestreept qua afsluiting. We gaan ook over het huis praten. Niet echt een leuke dag dus. Maar het zal maar ff moeten.

Alle groepsapps ben ik al uit gegaan. Als hij zich zo blijft gedragen wil ik geen contact meer. Ik wilde eerst nog wel contact houden maar ik merk dat ik me veel beter voel als ik hem niet spreek... Dus dan kies ik voor mezelf.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:34

Hoera! Voor jezelf kiezen. Goed zo!

Zal nog wel een poos pittig zijn, maar elke afsluiting is er weer 1. Zet hem op, je doet het super!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:58

Wat een mooie ontwikkeling! Pijnlijk soms maar je kiest je eigen pad

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:01

Je gaat goed!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:30

Wat goed dat je bij jezelf merkt dat het beter met je gaat als je uit zijn buurt bent. Dat maakt het makkelijker +:)+

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:31

Ben trots op je hoor, TS! Je handelt in het welzijn van jezelf, dat is zo belangrijk! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:32

justkid schreef:
Wat goed dat je bij jezelf merkt dat het beter met je gaat als je uit zijn buurt bent. Dat maakt het makkelijker +:)+

Dat maakt het echt wel makkelijker ja. En inderdaad ladies, ik heb nu zoiets van, had ik dit maar eerder gedaan.. Maar goed het gaat zoals het gaat. Getting there.

Hij had ook gezegd dat hij me eerst nog wel terug wilde nemen ondanks mijn gedrag, daar hebben min zus en ik nog wel even hartelijk om gelachen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:33

Je doet het goed meis! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:37

Het is ongetwijfeld lastig voor je om te zien dat hij nog steeds zijn fratsen heeft. Aan de andere kant maakt hij het jou heel makkelijk om achter je besluit te staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:55

"Hij wilde je eerst nog wel terugnemen ondanks je gedrag" en toen had je schoon ondergoed nodig? :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:08

Goed zo, nog even sterk zijn. Zet hem op.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:12

Ga jij even een frisse start tegemoet in 2019, echt super goed ben je bezig! Is het bij je ouders ook vol te houden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:56

Hij wilde jou wel terugnemen? :')

Hij heeft nog steeds een plaat voor z’n kop. Zulke opmerkingen maakt het vast iets makkelijker om er nu vanaf te zijn :7

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:05

Chapeau! Wat een doorzettingsvermogen. Veel geluk, kracht en wijsheid in het nieuwe jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:39

Ts, zeer waarschijnlijk zal het gesprek over de woning nu niet zo soepel verlopen, meneer dacht een gul gebaar te maken door je terug te nemen }> }> ondanks je gedrag :D :D . Maar bij hem zal ook door gaan dringen dat het definitief over en uit is en het zal me niet verbazen dat hij zo dwars als het maar kan gaat worden over de woning. Niet intrappen, gaat hij vervelend doen, wil hij niets dan direct tijdens het gesprek ijskoud zeggen dat het prima is wanneer hij niet meewerkt maar dat volgende week de makelaar nog op de stoep zal staan. Stel je hard op wanneer hij kleutergedrag gaat vertonen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:08

Wat lief dat hij je ondanks je gedrag terug wil nemen!
Heb je nu gauw een sexy setje besteld met jarretels om hem te bedanken?
Zo niet zou ik dat gauw doen, stel je voor dat hij zich bedenkt! :oo

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:38

bigone schreef:
Anoniem schreef:
Ik denk ook dat het beter is. Ik mis mijn eigen huis wel, maar verder niets eigenlijk. Hoop dat ik snel een plekje heb. De honden en papegaaien vinden het hier gelukkig prima. We kunnen uitgebreid wandelen enz. Het is even aanpassen inderdaad maar hopelijk niet voor erg lang. Met sociale huurwoningen heb ik nog geen geluk

Mooi, maar zorg dat de zakelijke kant zo snel mogelijk geregeld is. Dan kun je weer voor uit kijken. De woningprijzen zijn flink gestegen de laatste vier jaar, kunnen wel 25% hoger zijn dus pas op dat je ex niet denkt dat hij over de aankoopsom zijn deel aan jou kan uitbetalen. Gewoon laten schatten door makelaars en dan weet je precies waar je recht op hebt en wat hij moet ophoesten. En geen medelijden mee hebben, is net zo goed jouw huis.

Beetje redelijkheid mag ook wel hoor.

Immers TS heeft hem ook nodig....

Je kunt wel veel eisen maar als hij zijn hakken in het zand zet kan TS ook nog maanden betalen voor een woning waar ze niet woont. Ook dat kost geld. ((en zie maar eens een verkoop af te dwingen bij een rechter)).

Woning via makelaar verkopen ook....dus als je het voor een redelijke prijs aan ex kunt gunnen zou dat mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:42

moonfish13 schreef:

WHAHA dat is PRECIES wat ik vanochtend heb gedaan.

Toevoeging: godsamme wat is goede lingerie duur. :D Maar worth it!!

We zullen morgen zien hoe het loopt! Ik zal jullie weer updaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:42

Anoniem schreef:
moonfish13 schreef:

WHAHA dat is PRECIES wat ik vanochtend heb gedaan.

Toevoeging: godsamme wat is goede lingerie duur. :D Maar worth it!!

We zullen morgen zien hoe het loopt! Ik zal jullie weer updaten.

Overigens is de lingerie niet voor hem hè :-P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:22

Wat heerlijk dat hij het je zo makkelijk maakt TS door dit soort grappen te vertellen :D

Hopelijk lukt het om snel het hele verhaal af te sluiten, dat huis zal sowieso wel als een molensteen om je nek aan (gaan) voelen maar laten we hopen dat dat van zo kort mogelijke duur is. Want nu je jullie waanzinnige elektrische klik hebt ontkent en geen gebruik hebt gemaakt van zijn keizerlijke pardon....heeft hij eigenlijk niks meer om je mee te raken behalve het huis.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:26

Niet eens voor hem? :')