[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:37

Die ene keer dat er een koter in m’n huis is verstop ik alles wat me lief is en de slaapkamer en die is dus écht verboden terrein.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:05

Van mij is het algemeen geweten, ik heb dat niet echt moeten melden voor mijn huwelijk en ook hier thuis heb ik daar nooit melding over moeten maken. Als de kinderen mee zijn houden ze ze in toom of ze houden ze uit mijn buurt. := Ik denk dat mijn bitch-face redelijk helpt. _O-
Mijn man zijn vrienden hebben wel bijna allemaal kinderen en ondanks dat die mij niet zo goed kennen weten ze dan weer wel allemaal dat ze de kinderen of rustig moeten houden of uit mijn buurt. _O-

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:40

Mag ik je bitch face even lenen?
Ik trek kinderen aan lijkt het soms wel. Ze beginnen altijd spontaan tegen mij te brabbelen/kwekken of me aan te staren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:43

Gisteren bij mn vriendin geweest en haar zoontje is nu 3, en die vind ik wel heel leuk hoor. Het is ook echt een boef, maar goed opgevoed. En als hij me dan een knuffel wil geven, vind ik dat helemaal prima :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:19

Ik fietste net hier over de dijk, en lag bijna met m’n tanden op het stuur omdat ik vol in de remmen moest (ik fiets best door) voor een radiografisch autootje |o

Welke ouder vind überhaupt een dijk (waar je 60 mag) een geschikte speelplaats voor ventjes van een jaar of 8 :?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:10

LadyMadonna schreef:
Welke ouder vind überhaupt een dijk (waar je 60 mag) een geschikte speelplaats voor ventjes van een jaar of 8 :?

Ik vermoed een ouder die graag meekletst in dit topic.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 18:12

oomens schreef:
LadyMadonna schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:52

oomens schreef:
LadyMadonna schreef:

Daar ging mijn eten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:57

Goeie _/-\o_

Vandaag best wat kinderen gezien tijdens dagje shoppen. Het is vakantie in België namelijk + verlengd weekend ivm feestdag gisteren.
Eerlijk, de kleinsten waren de braafste vandaag. Netjes stil aan tafel zitten kleuren, netjes eten en eentje zat tussendoor onder de tafel stilletjes met een autootje te spelen, mooi aan het handje mee dor de winkel etc.

Alles tussen 5 en 7 heb ik horen gillen, krijsen, scheldwoorden afvuren, noem maar op. Vreselijk.
En het mag discriminerend zijn, maar het waren toch echt allemaal allochtone jongetjes die de grootste ergernis veroorzaakten. Moeders trok er zich niks van aan wat prinsje deed, zij ging lekker kleren kiezen/passen of zat aan de koffie/thee.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:41

LadyMadonna schreef:
Ik fietste net hier over de dijk, en lag bijna met m’n tanden op het stuur omdat ik vol in de remmen moest (ik fiets best door) voor een radiografisch autootje |o

Ik was er zo overheen gefietst :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:03

oomens schreef:
LadyMadonna schreef:

Jij bent echt zo grappig _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:17

Oh, en wat ik ook nooit snap is waarom er zo extreem mysterieus gedaan moet worden over de geslachten en naam. Ik zou het gewoon zeggen als ik het wist :') wat maakt het nu uit of het nu of over 9 maanden bekend word?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:25

sanso schreef:
Oh, en wat ik ook nooit snap is waarom er zo extreem mysterieus gedaan moet worden over de geslachten en naam. Ik zou het gewoon zeggen als ik het wist :') wat maakt het nu uit of het nu of over 9 maanden bekend word?

Iemand anders kan in de tussentijd met JOUW naam er vandoor gaan. Brrrrr! 2 Pietjes in de klas, dat kan niet!! Mijn Pietje is de enige en de beste en belangrijkste Pietje namelijk... dus....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:29

Is dat de reden :oo

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:29

En toch heten er veel hetzelfde. Of van die achterlijke namen :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:33

Ik had veel gedacht maar dat dat de reden voor het verzwijgen is wist ik niet. En ja tegenwoordig heten veel kinderen hetzelfde. Ik ben ook ‘gezegend’ met de meest algemene Hollandse naam :roll: lekker origineel mam en pap, thanks..
al ben ik hier blijer mee dan dat ik Goolge, Deborah of Dylana oid zou heten _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:37

Och, vroeger vroeger hadden ze volgens mij ook niet zoveel inspiratie. Jan, Piet, Klaas, Simon.
Truus, Bep etc
Maar dan kreeg je gewoon een bijnaam haha.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:45

Prairy schreef:
Och, vroeger vroeger hadden ze volgens mij ook niet zoveel inspiratie. Jan, Piet, Klaas, Simon.
Truus, Bep etc
Maar dan kreeg je gewoon een bijnaam haha.

Heeft weinig met inspiratie te maken, maar vooral met het grote aantal grootouders. Per stel heb je er al vier, waardoor je pas bij het vijfde kind zelf een naam kon gaan bedenken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:45

Vroeger werd er ook gewoon veel vernoemd. Eerste zoon naar de opa aan vaderskant, eerste dochter naar de oma van moederskant. Aan mijn vaderskant kom je continu Frederik en Daniel tegen, aan mijn moederskant is er een hele reeks Samuels. Mijn ouders hebben rigoreus gebroken met die traditie, vermoedelijk omdat ze wisten dat het oorlog zou worden tussen beide oma's :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:58

Ibbel schreef:
Vroeger werd er ook gewoon veel vernoemd. Eerste zoon naar de opa aan vaderskant, eerste dochter naar de oma van moederskant. Aan mijn vaderskant kom je continu Frederik en Daniel tegen, aan mijn moederskant is er een hele reeks Samuels. Mijn ouders hebben rigoreus gebroken met die traditie, vermoedelijk omdat ze wisten dat het oorlog zou worden tussen beide oma's :+

In mijn geval ben ik aan vaderskant de eerste generatie niet-Piet/Kees na een lange reeks. Bij mijn vriendin in de familie hebben ze het 'probleem' dat het niet afwisselt, maar dat moeder, oudste dochter en daar de dochter weer van allemaal dezelfde naam hebben. Superpraktisch is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:32

Gelukkig niet :')

Oma vond het prima mits mijn 2de naam haar 2de naam was , ben de jongste van 5 dus bij mij moesten ze nog eens compenseren zeker :') . En mijn broer heeft oa Sander in zijn namen , dat is mijn vaders kant

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:40

Geen idee naar wie ik ben vernoemd :') .
Heb ook geen doopnamen, ben gewoon Esther.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:44

Van de namen kan ik me er wel wat voorstellen. Ik heb met veulens al een paar keer gehad dat ik een naam had verzonnen, maar toen het veulen er eenmaal was vond ik het toch niet passen en werd het wat anders. En van moeders in spe in mijn omgeving hoor ik ook vaak dat ze tijdens de zwangerschap ook nog schuiven met namen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:25

Al die rare namen. Of een normale naam maar heel raar gespeld...

Ik ben gewoon Linda. Niks meer en niks minder.

Ook rustige kinderen vind ik irritant. De kids van mijn broertje zijn best lief. Tijdens zijn huwelijk waren ze ook echt wel stil. Maar het zijn kinderen, dus ze hebben wel de aandacht getrokken. En de groep mensen bij de ceremonie waren constant naar de kinderen aan het kijken en lachen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:11

Ik ben ook de zoveelste met mijn naam in de familie. Bedankt ouders :+
Ik zou daar dus ook keihard mee breken, dan maar even boze grootouders hoor. No way dat mijn kind Marinus of Josefien zou gaan heten, ook niet als tweede, derde of twaalfde naam :Y)