Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:12

Ben even in dubio wat ik ga doen. Heb nog aardig wat laminaat over en in de berging heb ik nu allemaal zeilrestjes liggen 2 verschillende soorten. :') Aan de ene kant zeg ik even laminaat door leggen daar krijg je een mooi een geheel. Aan de andere kant het is toch een berghok en deur zit merendeel van de tijd toch dicht. En eigenlijk heb ik helemaal geen zin om dat hok helemaal leeg te halen, want er zal een partij rotzooi uit komen. :')

Maar ja zal wel netter zijn. :j

Van het weekend een grote pan kaas macaroni gemaakt en een kleiner pannetje macaroni met eigen gemaakte tomatensaus. Heb dus 3 porties kaas en 1 portie tomaten ingevroren. :9

Aguamenti

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:41

Hoi!
Ik lees hier al een tijdje mee, en nu is de tijd aangebroken dat mijn vriend en ik ook samen een appartementje willen gaan zoeken. Vanaf september, omdat ik dan ver van mijn huidige woonplaats mijn master ga volgen, en we zoeken iets in Arnhem. We zijn dan allebei masterstudenten. Nu weten we allebei niet zo goed waar we moeten beginnen, waar we moeten zoeken en hoe we de beste kans hebben om iets te vinden. We staan wel al ingeschreven bij de corporatievereniging van Arnhem. Hebben jullie misschien nog tips over hoe en waar we het beste kunnen zoeken? Alvast bedankt! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:13

Aguamenti schreef:
Hoi!
Ik lees hier al een tijdje mee, en nu is de tijd aangebroken dat mijn vriend en ik ook samen een appartementje willen gaan zoeken. Vanaf september, omdat ik dan ver van mijn huidige woonplaats mijn master ga volgen, en we zoeken iets in Arnhem. We zijn dan allebei masterstudenten. Nu weten we allebei niet zo goed waar we moeten beginnen, waar we moeten zoeken en hoe we de beste kans hebben om iets te vinden. We staan wel al ingeschreven bij de corporatievereniging van Arnhem. Hebben jullie misschien nog tips over hoe en waar we het beste kunnen zoeken? Alvast bedankt! :)

Nederwoon was bij ons een goede!
Misschien kamernet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 07:12

Marcella schreef:
Ben even in dubio wat ik ga doen. Heb nog aardig wat laminaat over en in de berging heb ik nu allemaal zeilrestjes liggen 2 verschillende soorten. :') Aan de ene kant zeg ik even laminaat door leggen daar krijg je een mooi een geheel. Aan de andere kant het is toch een berghok en deur zit merendeel van de tijd toch dicht. En eigenlijk heb ik helemaal geen zin om dat hok helemaal leeg te halen, want er zal een partij rotzooi uit komen. :')

Maar ja zal wel netter zijn. :j

Van het weekend een grote pan kaas macaroni gemaakt en een kleiner pannetje macaroni met eigen gemaakte tomatensaus. Heb dus 3 porties kaas en 1 portie tomaten ingevroren. :9

Haha ik heb zondag ook vooruit gekookt. Heb 8 porties in de vriezer, in van die vriezerzakjes. 2x stampot hutspot en 4x penne. Vanavond wordt het hutspot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:04

Aguamenti schreef:
Hoi!

Hou er rekening mee dat het vooral in steden gewoon heel erg lastig gaat zijn. Jullie komen met jullie korte inschrijftijd waarschijnlijk niet in aanmerking voor sociale huur en als jullie allebei studenten zijn ga ik er vanuit dat jullie misschien niet aan de inkomenseisen van veel particuliere huur voldoen. Dan moet je geluk hebben met bv een ouder die garant kan staan en een verhuurder die dat ook accepteert.

Toen ik ging samenwonen met mijn ex is het uiteindelijk gelukt omdat mijn vader het appartement huurt en wij het weer van hem onderhuren. Die constructie bood onze verhuurmakelaar zelf aan. Het is niet ideaal, ook voor mijn vader zeker niet, maar dat was de enige manier.

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:50

Bedankt voor de leuke reacties!

WinSel, ziet er goed uit zeg! Vind je kleuren ook erg leuk gekozen, maar ik hou ook wel van dat petrol-achtige :D

AmoorM ook erg leuk zeg! Vind dat jij het ook erg leuk hebt ingericht :D

Melissa, poeh wat een werk zeg! Maar wel leuk om die vooruitgang te zien. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is :D

Wat betreft kleur, wij hebben onze tv muur vintage blue geschilderd. Komt idd ook het meeste licht op maar zie het dan ook meer. Plus de muur achter de bank (taupe) is zo'n 7m lang en loopt door tot de keuken dus die had ik ook niet volledig zo'n felle kleur willen hebben. Misschien dan een band of tot halverwege. Maar zou idd goed kijken naar de lichtinval, want in de hoek van de bank lijkt het soms net alsof ik 2 kleuren op de muur heb, terwijl het toch echt dezelfde kleur is. De lange muur lijkt soms meer grijzig terwijl het korte stuk soms meer naar roze/bruin neigt.

Aguamenti, Facebook, marktplaats, makelaars, viavia... De stad is erg lastig idd, zeker met korte inschrijftijd. Ik heb ook 6 jaar nodig gehad om mijn huisje te krijgen, ondanks dat ik niet in de stad woon. Weet wel dat onze coöperatie ook wel lotingwoningen heeft, maar dan kan je niet kieskeurig zijn en moet je heel veel mazzel hebben. Geen idee of Arnhem ook niet zoiets heeft.
Verder ben ik zelf lid van verschillende verhuur pagina's van mijn omgeving, 4Freedom verhuurt nog wel eens onder de huursubsidiegrens (alhoewel ik het wat minder eens ben met hun borgbetalingen en sommige servicekosten per maand etc), maar weet niet of zij in Arnhem zitten. Verder hebben makelaars hier heel af en toe wel eens sociale huur projecten die in de verhuur komen. En op de pagina van mijn hogeschool wordt ook nog wel eens wat aangeboden. Dus wellicht dat zoiets ook van de HAN oid bestaat en men daar wellicht iets aanbiedt. Maar weet idd ook niet hoe moeilijk ze kijken naar inkomen en student.
Wij zijn ook beide student en heb er hier ook een ingewikkelde constructie op nagehouden maar met alle papieren die ik kon aanleveren, ook ivm weer meer gaan verdienen ivm overstap naar deeltijdstudie, en het evt garant staan van mn ouders is het toen uiteindelijk wel gelukt..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:50

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier mag mee lezen en mee kijken. Ik heb mijn vriend zijn heel langzaam opzoek naar ons eerste koophuis. We zijn allebei nog vrij jong (22 en 20) maar de bedoeling is dat we over 1,5 / 2 jaar wat gaan kopen en gaan samen wonen. We wonen nu tijdelijk bij mijn schoonouders ivm omstandigheden. Nu is eigelijk een beetje mijn vraag, wat waren jullie kwijt aan interieur? De huizen die wij nu op het oog hebben zijn huizen waar we alleen nog hoeven te schilderen, vloer te leggen en gordijnen. Wat waren jullie kwijt aan jullie interieur?

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:48

@blacky94 dan heb je nog geluk gehad. Ik woon in de randstad en sta 9 jaar ingeschreven maar sta bij sociale huur nog op +/- de 15de plek.

Gisteren ben ik voor een oriënterend gesprek bij de bank geweest. Om toch even te kijken wat de mogelijkheden. Maar dat blijkt in mijn eentje nog best lastig want voor het geld wat ik kan lenen staat hier bijna niets te koop.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:00

Wat leuk Yenni, welkom!
Ik was veruit het meeste kwijt aan de vloer (laminaat inclusief leggen) en mijn gordijnen en plisse inclusief ophangen. Dat is gewoon écht heel duur, zeker als je het laat doen.

Verder kan je het qua inrichting zo duur maken als je zelf wil natuurlijk, je kan een bed bij Ikea halen, maar bijvoorbeeld ook een hele dure bij Beter Bed etc etc.
Is een beetje een dooddoener, maar het ligt een beetje aan jezelf wat je kwijt gaat zijn :))

Kim, herkenbaar ja, alles is zoveel moeilijker in je eentje ;(

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:03

Fireheart schreef:
Wat leuk Yenni, welkom!
Ik was veruit het meeste kwijt aan de vloer (laminaat inclusief leggen) en mijn gordijnen en plisse inclusief ophangen. Dat is gewoon écht heel duur, zeker als je het laat doen.

Verder kan je het qua inrichting zo duur maken als je zelf wil natuurlijk, je kan een bed bij Ikea halen, maar bijvoorbeeld ook een hele dure bij Beter Bed etc etc.
Is een beetje een dooddoener, maar het ligt een beetje aan jezelf wat je kwijt gaat zijn :))

Kim, herkenbaar ja, alles is zoveel moeilijker in je eentje ;(

Dankjewel voor je leuke reactie!

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:13

Es_ther schreef:
Aguamenti schreef:
Hoi!

Nederwoon was bij ons een goede!
Misschien kamernet?

Ik lees al een tijd mee omdat ik jullie ervaringen zo leuk vind. Hier wil ik even op aanhaken. Voor de sociale huursector kun je aanmelden op entree.nu. daar zitten verschillende coöperaties bij. ik wil je de tip geven om enkel op lotingwoningen te reageren. De wachttijd ligt rond de 8 jaar geloof ik als je op meettijd aan een woning wil komen. Ik heb zelf na een paar jaar pas geluk gehad met loten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:42

Yenni schreef:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier mag mee lezen en mee kijken. Ik heb mijn vriend zijn heel langzaam opzoek naar ons eerste koophuis. We zijn allebei nog vrij jong (22 en 20) maar de bedoeling is dat we over 1,5 / 2 jaar wat gaan kopen en gaan samen wonen. We wonen nu tijdelijk bij mijn schoonouders ivm omstandigheden. Nu is eigelijk een beetje mijn vraag, wat waren jullie kwijt aan interieur? De huizen die wij nu op het oog hebben zijn huizen waar we alleen nog hoeven te schilderen, vloer te leggen en gordijnen. Wat waren jullie kwijt aan jullie interieur?

Ik zou gewoon lekker gaan sparen wat je kunt sparen. Naast interieur moet je een behoorlijk potje eigen geld hebben omdat je eigen geld moet inleggen. Dus ik denk dat als je wil kopen dat je wél z'n 20.000/25.000 euro mag sparen. Dan is die 20.000 nog krap denk ik.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:09

Dat snap ik zeker. Met sparen zijn we allebei goed op weg. En we weten hoeveek eigen geld we erin moeten leggen

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:27

Kijk eens wat we hier in elkaar gezet hebben <3

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:13

Wat een mooie bank Fireheart! Waar heb je die vandaan?
Wij hebben in oktober ongeveer zo'n bank van Jysk gekocht maar die kraakt al :? Ik snap dat een goedkopere bank minder kwaliteit is maar dit is wel heel snel vind ik.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:55

Hangt er heel erg vanaf wat je in je huis wil hebben staan qua inrichting hoe duur het allemaal word idd, ik hoop voor 2000 euro klaar te zijn maar ik heb geluk dat ik door (trieste) omstandigheden mijn eettafel en stoelen en de tv niet zelf hoef te betalen en dat er in een groot deel van het huis al laminaat ligt wat blijft liggen. Dat drukt de kosten aardig.

En hoe minder ik uitgeef aan het huis hoe meer ik overhoud om nog een paard te kopen :Y)

Vandaag overstag gegaan en alvast deze kruk bij de Kwantum gehaald, vond hem te leuk om te laten staan.
Afbeelding

Vanmorgen ook het overname formulier getekend bij de huidige huurder en de woningstichting gebeld, als het goed is hoor ik maandag meer.. Begint me nu te lang te duren voor ik zekerheid heb :+

Fireheart, leuke bank! Staat ook leuk zo. :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:01

Fireheart schreef:
Kijk eens wat we hier in elkaar gezet hebben <3

[ [url=m/ZmEiPL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk, ik heb die bank ppk, maar dan in bruin/antriciet :D

Enige was dat bij mij geen gaten voor de poten er onder zaten, dus die moest ik zelf maar in elkaar knutselen :+

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 16:23

Froukje schreef:
Vandaag overstag gegaan en alvast deze kruk bij de Kwantum gehaald, vond hem te leuk om te laten staan.
[ [url=m/ZK1jnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook zoiets :D
Afbeelding
Mijn kat heeft hem ingepikt :')

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:28

Wat een superleuke krukjes!! <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:52

jojoleinee schreef:
Wij hebben in oktober ongeveer zo'n bank van Jysk gekocht maar die kraakt al :? Ik snap dat een goedkopere bank minder kwaliteit is maar dit is wel heel snel vind ik.

Leenbakker! In de Black Friday aanbieding <3
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Jysk als hij nu al kraakt, dat is wel heel snel inderdaad.

Banyu, bij ons was het ook even vechten ja met die gaatjes, ze waren echt miniscuul :')

Die krukjes zie ik ook de hele tijd voorbij komen bij de Kwantum <3

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:35

Fireheart schreef:
jojoleinee schreef:

Leenbakker! In de Black Friday aanbieding <3
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Jysk als hij nu al kraakt, dat is wel heel snel inderdaad.

Banyu, bij ons was het ook even vechten ja met die gaatjes, ze waren echt miniscuul :')

Die krukjes zie ik ook de hele tijd voorbij komen bij de Kwantum <3

Wauw, geluk!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:44

Ja leuk zijn de krukjes hè, kon hem echt niet laten staan.

De Leen Bakker is fantastisch. Heb alle meubels er al uitgezocht, even wachten tot ik weet wanneer ik de sleutel krijg en dan gauw bestellen.

Behalve de bank, dat moet ik eerst meten, de hoek van de deuren is zo krap dat ik me afvraag of er überhaupt wel een normale bank de woonkamer in kan :=

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:27

Ik vond Leen Bakker nog vrij duur eigenlijk maar ze hebben er hele leuke spullen!

Jysk is gebeld, we proberen eerst met WD40 op te lossen en anders krijgen we een nieuwe bank. Bedankt voor de eyeopener (zelf wist ik wel dat het snel was maar had nog niet bedacht dat de bank echt pas 3 maanden oud is :Y) )

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:34

Nouja ik hoef niet perse spullen van de leen bakker maar ik blijf hangen bij de Lynn serie van hun wbt tafels en kasten. En die heb ik nog nergens vergelijkbaar goedkoper gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:44

Froukje schreef:
Hangt er heel erg vanaf wat je in je huis wil hebben staan qua inrichting hoe duur het allemaal word idd, ik hoop voor 2000 euro klaar te zijn maar ik heb geluk dat ik door (trieste) omstandigheden mijn eettafel en stoelen en de tv niet zelf hoef te betalen en dat er in een groot deel van het huis al laminaat ligt wat blijft liggen. Dat drukt de kosten aardig.

En hoe minder ik uitgeef aan het huis hoe meer ik overhoud om nog een paard te kopen :Y)

[ [url=m/ZK1jnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen ook het overname formulier getekend bij de huidige huurder en de woningstichting gebeld, als het goed is hoor ik maandag meer.. Begint me nu te lang te duren voor ik zekerheid heb :+

Fireheart, leuke bank! Staat ook leuk zo. :j

2000 vind ik wel erg weinig geschat. Weet niet of je koelkast, wasmachine en gasfornuis er hebt gerekend? Ik denk dat ik z'n 5500 - 6000 kwijt was. Alles erin getekend. (bank, salontafel, tv kast, tafel met 4 stoelen, koelkast, wasmachine, gasfornuis, laminaat, verf, gordijnen, lampen... En vast nog een heleboel wat ik vergeet.. :')