Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:26

Ik denk dat het per huis scheelt. In het huis waar ik voorheen woonde, vloerverwarming, redde ik het prima met 17 graden. Het huis daarna, zat ik met 20 gr nog te vernikkelen.

Mijn oma, (die eind jaren 70 vorige eeuw is overleden, om het tijdperk even aan te geven), ging met de trein van het eigen dorp naar de naastgelegen grote stad. Daar was het vleeswaar 30 guldencent goedkoper.

ze vergat voor het gemak wel dat het tteinretourtje haar 1 gulden kostte....

Olympia

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 08:56

Ik woon in een goed geisoleerd huis. Heb de verwarming vaak op 16 graden staan in de winter. Maar de thermosstaatding geeft vaak dan al aan dat het 18 of 19 graden is.

Zelf pak ik ook liever een dekentje op de bank als ik het koud heb dan dat ik de verwarming hoger doe. :)

Qua stages,ik heb zo te horen daar altijd mazzel gehad en met kerst kreeg ik altijd hetzelfde kerstpakket als de medewerkersm

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:05

Wat betreft de verwarming ben ik altijd verbaasd over de verspilling van mensen. Zie je hartje winter foto's van mensen in huis met tshirtjes en leuke jurkjes zonder kousen oid. Vind ik echt zonde, verwarming op 18,5 en iets hoger als er visite komt, want ik heb niet zoveel dekentjes. ;)
Mijn kat (Pers, dus veel haar) had het bij zijn fokker altijd 22 graden, hij lijkt het soms ook wat koud te vinden, maar daar heeft hij dan weer warme mandjes voor gekregen.

Edit: gekke autocorrect
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 13-05-18 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:08

O 21 graden te warm...als wij de houtkachel aan hebben is het zo 24 graden hier := en dan hebben we hem niet eens flink opgestookt. Heerlijk in de winter :o

Mijn eerste baantje kreeg ik een thermosfles en picknick kleed als kerstpakket. Afscheid van stage alleen een plakboek met knutsels van de clienten. Tijdens stage ook geen kerstpakketten trouwens. Maar dat is in de zorg en dat was toen al geen vetpot. Al kregen we vorig jaar met Sinterklaas ineens allemaal een VVV bon met de post. Stond zowaar 50 euro op. En gister omdat het de dag van de zorg was een Fleurop cadeau bon. Hoewel ik helemaal niet perse van de cadeaus ben en mijn werk met liefde doe merk ik dat dit beetje extra waardering toch wel heel fijn is.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:18

Overigens. Ik werk ook in de zorg en wij hadden voor moederdag (of nou ik) foto's van clienten gemaakt, in een fotolijstje en een kaartje erbij en dit op de post gedaan. Kreeg gisteren zulke lieve complimenten van 2 moeders. Dat het zon bijzonder eenvoudig persoonlijk moederdsgkado was. En wat zou het gekost hebben.. een paar euro met verzenden...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:19

Wij doen ook altijd dingen maken met cliënten. Of zelf doosjes met foto en dan koekjes bakken en die er in doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:27

Mijn hemel. Kachels op 16-17-18 graden. Bij ons staat die op 21 in de winter en ik loop de hele dag met 2 of 3 truien over elkaar. Al is dat meestal nog te koud, dus trek ik ook nog wel eens een winterjas aan :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:29

Hier de verwarming in de winter als wij thuis zijn op 20,5. En dan nog lig ik dik ingepakt met nog een deken op de bank. Of 2 dekens en 2 kruiken op bed. Als wij niet thuis zijn staat de verwarming op 18. Kouder vind ik sneu voor de hond, die is wat ouder en de vacht is wat dunner. Die krijgt in de winter ook een dekentje en een kruik :')

Mijn pa is trouwens ook lekker gierig soms. Rijd gerust 2 uur om ergens te gaan shoppen, maar zet de auto dan wel een heel stuk van het centrum om niet te hoeven betalen. En voor zn werk komt ie door heel Nederland bij horecazaken. Loopt ie expres een aantal keren heen en weer voor de deur zodat hij word opgemerkt. Even een praatje maken en gratis lunchen. :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:57

Ik heb het zelf snel warm en het is hier erg goed geïsoleerd, maar toch is de temperatuur hier altijd 21°. Mocht het van vriendlief afhangen zou het 23 zijn, omdat hij niet van truien houdt. Dat vind ik dan wel weer kwistig.

Op lekker eten en basis zaken als verwarming en water bespaar ik niet. Maar probeer wel zuinig te zijn: geen voedsel weggooien, twee uur voor bedtijd de verwarming al lager zetten, bewust omgaan met waterverbruik.

Ik kende trouwens heel gierige mensen die vrij rijk waren, maar inderdaad de rietjes uitwasten, dure flessen drank vulden met witte producten drank 'voor de visite', nauwelijks wasverzachter en nooit de droger gebruikten (mmm schuurpapier handdoeken := ), de allergoedkoopste en niet lekkere koffiebonen in hun peperdure espresso machine deden en gerust hard oud brood opaten.
Maar dan wel een dure luxewagen, villa, en wekelijks uiteten inclusief flessen champagne :=

En nee, ze gaven geen reet om het milieu, het was puur uit gierigheid.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:03

Hoe denk je dat ze zo rijk zijn geworden?

Maar ik gebruik ook geen wasverzachter en ik heb ook geen droger.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:08

Dani199764 schreef:
Mijn hemel. Kachels op 16-17-18 graden. Bij ons staat die op 21 in de winter en ik loop de hele dag met 2 of 3 truien over elkaar. Al is dat meestal nog te koud, dus trek ik ook nog wel eens een winterjas aan :=

Gewoon uit nieuwsgierigheid, vanaf welke temperatuur loop jij in bikini? Als 21 graden goed is voor 2-3 truien en een winterjas (dat is bij mij vanaf -15 ofzo). Ik heb een collega die ook gerust met 22 graden buiten nog in trui met jas verschijnt maar ik wist niet dat er meer mensen waren zoals hij :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:12

Binnen staat hier de kachel ook op 21, draag ik een warme trui en ga ik onder een warm dekentje hoor. Buiten als de zon schijnt en ik gewoon in beweging ben heb ik bij 15/16 graden een t-shirt aan. Zolang ik maar beweeg heb ik het niet koud, stop ik met bewegen dan heb ik het koud.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:16

Als het even kan hang ik de was ook buiten, heerlijk die harde handdoeken en alles ruikt zo lekker *\o/*
Wij hebben een koud huis brrrr al staat de thermostaat op 21 graden dan nog is het hier gewoon 18 graden en het is echt geen vooroorlogs huis, Energie B label.

Bizarre dingen lees ik hier. Ik vind zuinigheid heel wat anders dan gierig, maar kom er dan gewoon voor uit Je gaat toch geen drank over gieten in andere flessen voor de visite, echt te erg.

Kerstpakketten als blijk van waardering kan ik goed begrijpen, het hoeft niet altijd groot te zijn, wij krijgen ook wat kleins (onderwijs) maar de stagiaires krijgen ook gewoon.
De vakkenvullers niet en de rest wel dat kan toch niet, echt te erg gewoon, dat is gewoon enorm lomp.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:16

Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:17

Veulen84 schreef:
Binnen staat hier de kachel ook op 21, draag ik een warme trui en ga ik onder een warm dekentje hoor. Buiten als de zon schijnt en ik gewoon in beweging ben heb ik bij 15/16 graden een t-shirt aan. Zolang ik maar beweeg heb ik het niet koud, stop ik met bewegen dan heb ik het koud.

He da's precies de reactie die ik had willen posten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 10:18

Voor de koukleumen :D
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:19

Bhriseis schreef:
Ik kende trouwens heel gierige mensen die vrij rijk waren, maar inderdaad de rietjes uitwasten, dure flessen drank vulden met witte producten drank 'voor de visite', nauwelijks wasverzachter en nooit de droger gebruikten (mmm schuurpapier handdoeken := ), de allergoedkoopste en niet lekkere koffiebonen in hun peperdure espresso machine deden en gerust hard oud brood opaten.
Maar dan wel een dure luxewagen, villa, en wekelijks uiteten inclusief flessen champagne :=

En nee, ze gaven geen reet om het milieu, het was puur uit gierigheid.

Klinkt eerder als elk dubbeltje om moeten draaien om die status te kunnen betalen. Dat gebeurt echt veel.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:20

Cayenne: Weer bewezen: hoofd warm = voeten warm?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:21

Haha die foto! Alles bedekt behalve de voeten, die zijn bij mij juist altijd koud! Hoe warm m’n hoofd ook is helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 10:21

Rocamor schreef:

Full body sweater :D Het bestaat gewoon echt :')
En idd, ik heb eens gehoord dat als je je oren, vingers en tenen warm houd, je het nooit koud kunt hebben.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:24

Yessy schreef:
Dani199764 schreef:

Gewoon uit nieuwsgierigheid, vanaf welke temperatuur loop jij in bikini? Als 21 graden goed is voor 2-3 truien en een winterjas (dat is bij mij vanaf -15 ofzo). Ik heb een collega die ook gerust met 22 graden buiten nog in trui met jas verschijnt maar ik wist niet dat er meer mensen waren zoals hij :D

In bikini loop ik vanaf zo'n 25 graden, beetje afhankelijk van hoeveelheid wind en zon enzo ook natuurlijk :D . Maar in de zomer kan ik met iets van 22 graden wel in een t-shirt lopen. In de winter ben ik op de een of andere manier minder fit waardoor ik het ook gewoon sneller koud heb. Ik heb ook wel echt een "warmte bron" nodig om warm te blijven. In de zomer is dat de zon, maar in de winter het je die natuurlijke bronnen niet echt dus grijp ik veel kleding en een elektrische deken, kruiken etc.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:26

Cayenne schreef:
Rocamor schreef:

En idd, ik heb eens gehoord dat als je je oren, vingers en tenen warm houd, je het nooit koud kunt hebben.

Maar de tenen zijn niet bedekt :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:28

Dani199764 schreef:
In bikini loop ik vanaf zo'n 25 graden, beetje afhankelijk van hoeveelheid wind en zon enzo ook natuurlijk :D . Maar in de zomer kan ik met iets van 22 graden wel in een t-shirt lopen. In de winter ben ik op de een of andere manier minder fit waardoor ik het ook gewoon sneller koud heb. Ik heb ook wel echt een "warmte bron" nodig om warm te blijven. In de zomer is dat de zon, maar in de winter het je die natuurlijke bronnen niet echt dus grijp ik veel kleding en een elektrische deken, kruiken etc.

Ah! Dan ben jij toch van een warmbloediger soort dan de 22 graden trui en jas buiten in de zon collega! Ik heb het met regenachtig weer ook sneller koud, maar 21 graden binnen lukt me jaarrond wel met alleen een trui. Al is met een dekentje op de bank heerlijk :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:29

Cayenne schreef:
Rocamor schreef:

Dat is zeker niet waar. Naja bij mij niet :')
Soms gloeien mijn handen en hoofd gewoon van de warmte, maar voel ik mij van binnen echt ijs koud.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:30

Ik snap niet hoe mensen zich warm houden bij een kamertemperatuur van 18 graden. Ik krijg steenkoude handen (en ook een koude neus, en dat vind ik écht irritant), ook al heb ik een dikke trui aan.
Hier de kachel dus gewoon op 21 graden (huis is goed geisoleerd), en als we de houtkachel stoken wordt het idd ook makkelijk 23 graden of meer. Dan gaat de trui wel uit ja :+