Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:[naam], nee dat is ook nergens gezegd toch? Of heb ik ergens iets verkeerd verwoord. De honden zouden dan weg gaan. Of wij samen met de honden. Maar mijn vriend of ik blijven niet alleen in het appartement.
Sunda, een hele gallerij vol filmpjes ondertussenAlleen niemand die ze wil bekijken...
Kaus schreef:Hmm ja, wat dat betreft is zoiets aannemen wel handig. Ik voel er alleen zo weinig voor om met zo iemand jn gesprek te gaan. Dan zou mijn vriend dat moeten doen want ik weet dat ik dat nu echt niet ga kunnen handelen.
Filmpjes wilden ze niet zien. Die moesten we maar mailen. Maar ja, ik wil graag de context en situaties uit kunnen leggen.
De honden een week weg doen is natuurlijk wel een die. Maar dan zou er wel een lieve bokker moeten zijn die ze op wil vangen. Onze connecties durven de honden namelijk allemaal niet aan. De pup wel, maar die geef ik dan weer niet zo makkelijk met iedereen mee.
purny schreef:ook om eventueel een beroep op de Aso wet ( https://thuiscomfort.nl/nieuws/nieuwe-a ... buren.html ) te kunnen doen; is dit een iets dat je eerst geprobeerd moet hebben. Tevens pok weer sterker staan mbt meldingen daarna. Maar kan mij wel indenken dat het TS tegen staat .Als je niet met de mediator om de tafel gaat zal het altijd zijn woord tegen de jouwe blijven. Dus wat wil je? Even uur iets doen waar je niet zoveel zin in hebt en niet ziet zitten of hem confronteren met zijn gedrag waar de woningbouw bij zit?
pmarena schreef:Is het ook geen idee om even een (kort!) briefje in de bus te doen bij de andere buren, waarbij je je verontschuldigd voor de overlast die ze ongetwijfeld zullen ervaren sinds je buurman steeds de honden staat op te jutten?
Dat je zegt dat de buurman een X aantal keer per dag agressief op de deur staat te rammen waardoor de honden schrikken. Waarbij je de mensen nog even herinnert dat ze voorheen geen last hebben ervaren en je ze vraagt om wederom even contact op te nemen over hoe dat nu is? Dan heb je mensen aan de lijn en vragen ze wellicht verder naar jullie kant van het verhaal.
Benoem ook even dat jullie honden altijd al x keer per dag zo en zo lang uitgelaten worden, daardoor binnen heel rustig zijn en hooguit wat op de bovenverdieping spelen en ab-so-luut niet plassen op de galerij en dat jullie die plas daar ook goor vinden en hopen dat iemand de echte dader een keer betrapt.
Zoiets
Dan krijgen de andere bewoners ook het gevoel van begrip wellicht, omdat je er van baalt dat jou honden nu meer herrie maken dan normaal.
purny schreef:Dat hij 1 keer het gas aan laat staan kan gebeuren toch? Dan hoeft hij toch nog niet gedwongen worden opgenomen omdat hij een gevaar vormt. Pas wanneer het vaker voorkomt en hij andere gevaarlijke dingen gaat doen word het een ander verhaal.
Stel je voor dat ze iedereen gaan oppakken als dit een keer voorkomt hebben ze dagen tekort.
Dit lijkt me ook geen gevalletje psychose. Iemand die een psychose heeft kan zich anders opstellen.
Maar dat is voor elke psychotisch persoon anders.
Dit is gewoon treiteren van het laagste niveau
Kaus schreef:Misschien dat mediation wel een volgende stap kan zijn. Maar bij mij zitten de emoties ook enorm hoog en ik wil niet terwijl ik aan tafel zit met de buurman breken. Dus vandaar dat ik liever dan mijn vriend dat laat doen.
Ik ga de filmpjes zeker wel mailen!Met een hele bijbel aan uitleg en verhaal erbij.
Hmm Goof, dat kan ik me dus niet voorstellen. Spelen in huis mag alleen boven, daar hebben ze een eigen kamer en die grenst niet met buren, alleen met onszelf. Blaffen hebben de buren zélf heel veel aangegeven eigenlijk nooit te horen. Tenzij je op de gang staat, maar ja daar valt natuurlijk imo niet echt over te klagen. In de woonkamer (enige wat grenst aan de buurman, en onze berging maar daar zijn de honden niet) slapen ze, eten ze en kauwen ze op botjes. Daar mogen ze niet rennen en te keer gaan.
Maar ik snap je vraag hoor. Ik vind andermans blaffende honden ook vervelendMaar verder dan dat maken ze gewoon geen geluid. De woonkamer is ook veel te klein om in te spelen door de meubels die erin staan. Daarnaast heeft het grootste gedeelte een dik vloerkleed waardoor je ook geen last hebt van tikkende nageltjes.
Ergens anders onderbrengen lukt echt niet zo snel. Tenzij er een bokker is dus die ze vol overtuiging vanavond nog wil ophalen
Vealosz schreef:purny schreef:Dat hij 1 keer het gas aan laat staan kan gebeuren toch? Dan hoeft hij toch nog niet gedwongen worden opgenomen omdat hij een gevaar vormt. Pas wanneer het vaker voorkomt en hij andere gevaarlijke dingen gaat doen word het een ander verhaal.
Stel je voor dat ze iedereen gaan oppakken als dit een keer voorkomt hebben ze dagen tekort.
Dit lijkt me ook geen gevalletje psychose. Iemand die een psychose heeft kan zich anders opstellen.
Maar dat is voor elke psychotisch persoon anders.
Dit is gewoon treiteren van het laagste niveau
Dan is het maar goed dat er ook mensen zijn die dat niet normaal vinden. Ik moet er niet aan denken dat mijn buurman zijn gas aan laat staan en gaat slapen.
Psychoses heb je in meerdere categorieën.
purny schreef:Of misschien moet je eens een tijdje niet de politie bellen. Meneer vind het schijnbaar geweldig dat jij een reactie geeft op z'n acties.
Wanneer hij belt, schrijf de tijden op van hoe laat tot hoelaat hij dit doet. Geef dit dan door naar de woningbouw. Misschien is dan gauw de lol er vanaf
MiniMeLona schreef:Ook het door ts melden dat ze wel aan de drugs zullen zitten, komt op mij wat kort door de bocht over eigenlijk; weet zij ten eerste niet en als wij heden ten dage een joint nog altijd drugs gaan noemen, leef je toch echt in een ander tijdperk dan de rest, is alcohol een hardere drugs tenslotte.