Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:13

TS waarschijnlijk bedenk je dit zelf ook wel maar met een agressieve buurman die op de deur staat te bonzen zou ik niet kiezen voor een situatie waarin je vriend een paar dagen met de honden weg gaat. Als hij echt zo agressief is zou ik niet alleen in dat huis willen zijn als ik jou was.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 20:45

Emma, nee dat is ook nergens gezegd toch? Of heb ik ergens iets verkeerd verwoord. De honden zouden dan weg gaan. Of wij samen met de honden. Maar mijn vriend of ik blijven niet alleen in het appartement.

Sunda, een hele gallerij vol filmpjes ondertussen :D Alleen niemand die ze wil bekijken... -O-

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:01

TS het is helemaal prima dat jouw vriend het gesprek met een mediator zou doen. En zoals ik al zei, het eerste gesprek is alleen met jullie en de mediator. Dan kan je gewoon je ei kwijt en jullie kant van de zaak belichten. Wellicht wel een filmpje laten zien etc ter onderbouwing. En schrijf samen met je vriend op wat jullie graag willen. En ook wat jullie zouden kunnen bijdragen om de situatie eventueel beter te maken (wat je ook maar kan verzinnen, can isolatie tot andere vloer tot puppy voortaan buiten laten plassen etc etc etc)

Ik wil er nog wel even bijzeggen dat het best een tijdje kan duren voor een mediator tijd heeft. Lijkt me zaak om zsm op aan te dringen. Je kan zelfs ook verzoeken om aanwezigheid van de woningbouw als partij. Stuur maar pb als je meer wil weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:32

Kaus schreef:
[naam], nee dat is ook nergens gezegd toch? Of heb ik ergens iets verkeerd verwoord. De honden zouden dan weg gaan. Of wij samen met de honden. Maar mijn vriend of ik blijven niet alleen in het appartement.

Sunda, een hele gallerij vol filmpjes ondertussen :D Alleen niemand die ze wil bekijken... -O-

Nee het was meer op reactie als wat ik hier al een aantal keer als tip voorbij had zien komen (vriend met honden naar zijn ouders) :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:33

Je honden mogen best komen logeren hoor! Alleen werk ik natuurlijk ook dus dan zouden ze alleen zitten.. dat zijn ze niet echt gewend toch?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:16

Kaus schreef:
Hmm ja, wat dat betreft is zoiets aannemen wel handig. Ik voel er alleen zo weinig voor om met zo iemand jn gesprek te gaan. Dan zou mijn vriend dat moeten doen want ik weet dat ik dat nu echt niet ga kunnen handelen.

Filmpjes wilden ze niet zien. Die moesten we maar mailen. Maar ja, ik wil graag de context en situaties uit kunnen leggen.

De honden een week weg doen is natuurlijk wel een die. Maar dan zou er wel een lieve bokker moeten zijn die ze op wil vangen. Onze connecties durven de honden namelijk allemaal niet aan. De pup wel, maar die geef ik dan weer niet zo makkelijk met iedereen mee.

Tuurlijk is dat niet iets waar je naar uitziet, zo'n gesprek, maar als je om hulp vraagt, en de hulp afslaat, al hoe nutteloos die lijkt, geeft hen een beeld van jou. Dat beeld is dat je geen hulp wil, en misschien arrogant over komt. Het geeft een beeld dat past bij wat je buren zeggen; dat je onwillend bent ...

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:39

purny schreef:
Als je niet met de mediator om de tafel gaat zal het altijd zijn woord tegen de jouwe blijven. Dus wat wil je? Even uur iets doen waar je niet zoveel zin in hebt en niet ziet zitten of hem confronteren met zijn gedrag waar de woningbouw bij zit?
ook om eventueel een beroep op de Aso wet ( https://thuiscomfort.nl/nieuws/nieuwe-a ... buren.html ) te kunnen doen; is dit een iets dat je eerst geprobeerd moet hebben. Tevens pok weer sterker staan mbt meldingen daarna. Maar kan mij wel indenken dat het TS tegen staat .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:49

Is het ook geen idee om even een (kort!) briefje in de bus te doen bij de andere buren, waarbij je je verontschuldigd voor de overlast die ze ongetwijfeld zullen ervaren sinds je buurman steeds de honden staat op te jutten?

Dat je zegt dat de buurman een X aantal keer per dag agressief op de deur staat te rammen waardoor de honden schrikken. Waarbij je de mensen nog even herinnert dat ze voorheen geen last hebben ervaren en je ze vraagt om wederom even contact op te nemen over hoe dat nu is? Dan heb je mensen aan de lijn en vragen ze wellicht verder naar jullie kant van het verhaal.

Benoem ook even dat jullie honden altijd al x keer per dag zo en zo lang uitgelaten worden, daardoor binnen heel rustig zijn en hooguit wat op de bovenverdieping spelen en ab-so-luut niet plassen op de galerij en dat jullie die plas daar ook goor vinden en hopen dat iemand de echte dader een keer betrapt.

Zoiets :)

Dan krijgen de andere bewoners ook het gevoel van begrip wellicht, omdat je er van baalt dat jou honden nu meer herrie maken dan normaal.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:25

Goed idee pmarena!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:41

pmarena schreef:
Is het ook geen idee om even een (kort!) briefje in de bus te doen bij de andere buren, waarbij je je verontschuldigd voor de overlast die ze ongetwijfeld zullen ervaren sinds je buurman steeds de honden staat op te jutten?

Dat je zegt dat de buurman een X aantal keer per dag agressief op de deur staat te rammen waardoor de honden schrikken. Waarbij je de mensen nog even herinnert dat ze voorheen geen last hebben ervaren en je ze vraagt om wederom even contact op te nemen over hoe dat nu is? Dan heb je mensen aan de lijn en vragen ze wellicht verder naar jullie kant van het verhaal.

Benoem ook even dat jullie honden altijd al x keer per dag zo en zo lang uitgelaten worden, daardoor binnen heel rustig zijn en hooguit wat op de bovenverdieping spelen en ab-so-luut niet plassen op de galerij en dat jullie die plas daar ook goor vinden en hopen dat iemand de echte dader een keer betrapt.

Zoiets :)

Dan krijgen de andere bewoners ook het gevoel van begrip wellicht, omdat je er van baalt dat jou honden nu meer herrie maken dan normaal.

En dan een klacht voor smaad / laster krijgen omdat je de buurman zwart maakt bij anderen?
Lijkt me geen goed plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:45

je hoeft de buurman toch niet bij naam te noemen? Je kan ook melden dat jullie lastig gevallen worden door buurtbewoners.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:48

Ik begrijp sowieso niet dat ze er niks aan doen,die man heeft het gas een poos aan gehad! hij is dus een gevaar voor zichzelf en voor anderen en dan geld verplichte opname\behandeling.Of wachten ze tot de hele boel ontploft? wat je al vaker hebt gehoord.Ik zou echt de media inschakelen hoor, vaak krijg je dan opeens wél hulp.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:02

Dat hij 1 keer het gas aan laat staan kan gebeuren toch? Dan hoeft hij toch nog niet gedwongen worden opgenomen omdat hij een gevaar vormt. Pas wanneer het vaker voorkomt en hij andere gevaarlijke dingen gaat doen word het een ander verhaal.
Stel je voor dat ze iedereen gaan oppakken als dit een keer voorkomt hebben ze dagen tekort.
Dit lijkt me ook geen gevalletje psychose. Iemand die een psychose heeft kan zich anders opstellen.
Maar dat is voor elke psychotisch persoon anders.
Dit is gewoon treiteren van het laagste niveau

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:04

Als het vocht op je brievenbus hangt doordat het gas aanstaat,das niet normaal hoor.Die man lag gewoon te slapen,wat als er niemand naar binnen was gegaan? Gas is en blijft gevaarlijk als je er niet normaal mee omgaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:06

Volgens mij gebeurd dat niet met gas... gas zie je namelijk niet maar ruik je wel

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:06

purny schreef:
Dat hij 1 keer het gas aan laat staan kan gebeuren toch? Dan hoeft hij toch nog niet gedwongen worden opgenomen omdat hij een gevaar vormt. Pas wanneer het vaker voorkomt en hij andere gevaarlijke dingen gaat doen word het een ander verhaal.
Stel je voor dat ze iedereen gaan oppakken als dit een keer voorkomt hebben ze dagen tekort.
Dit lijkt me ook geen gevalletje psychose. Iemand die een psychose heeft kan zich anders opstellen.

Dan is het maar goed dat er ook mensen zijn die dat niet normaal vinden. Ik moet er niet aan denken dat mijn buurman zijn gas aan laat staan en gaat slapen.

Psychoses heb je in meerdere categorieën ;).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:11

Kaus schreef:
Misschien dat mediation wel een volgende stap kan zijn. Maar bij mij zitten de emoties ook enorm hoog en ik wil niet terwijl ik aan tafel zit met de buurman breken. Dus vandaar dat ik liever dan mijn vriend dat laat doen.

Ik ga de filmpjes zeker wel mailen! :j Met een hele bijbel aan uitleg en verhaal erbij.

Hmm Goof, dat kan ik me dus niet voorstellen. Spelen in huis mag alleen boven, daar hebben ze een eigen kamer en die grenst niet met buren, alleen met onszelf. Blaffen hebben de buren zélf heel veel aangegeven eigenlijk nooit te horen. Tenzij je op de gang staat, maar ja daar valt natuurlijk imo niet echt over te klagen. In de woonkamer (enige wat grenst aan de buurman, en onze berging maar daar zijn de honden niet) slapen ze, eten ze en kauwen ze op botjes. Daar mogen ze niet rennen en te keer gaan.

Maar ik snap je vraag hoor. Ik vind andermans blaffende honden ook vervelend :') Maar verder dan dat maken ze gewoon geen geluid. De woonkamer is ook veel te klein om in te spelen door de meubels die erin staan. Daarnaast heeft het grootste gedeelte een dik vloerkleed waardoor je ook geen last hebt van tikkende nageltjes.

Ergens anders onderbrengen lukt echt niet zo snel. Tenzij er een bokker is dus die ze vol overtuiging vanavond nog wil ophalen _O-

Hou het kort en krachtig. een hele bijbel aan uitleg erbij bevestigt waarschijnlijk het beeld dat bij hen al leeft je er veel te veel bovenop zit en leidt er bovendien toe dat het niet goed gelezen wordt. en nogmaals: doe aangifte :) als er een moment komt dat men er naar vraagt sla je jezelf voor je kop dat je nu niet doorgezet hebt. Hoe later de aangifte wordt opgemaakt hoe makkelijker het is om er op te schieten. Dan wordt al gauw het motief voor de aangifte in twijfel getrokken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:12

gohya schreef:
Als het vocht op je brievenbus hangt doordat het gas aanstaat,das niet normaal hoor.Die man lag gewoon te slapen,wat als er niemand naar binnen was gegaan? Gas is en blijft gevaarlijk als je er niet normaal mee omgaat.

Gas en vocht? Leg eens uit? :?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:14

Dit klinkt heel herkenbaar. Ik woonde in een fijn huisje met fijne buren, behalve buurman H die achter ons woonde. Die klaagde bij de woningbouw over alles en iedereen in de buurt, dus meerdere keren heb ik de woningbouw en wijkagent aan de deur gehad. Eerst was het dat mijn honden teveel blafte. Uiteindelijk de honden uit logeren gedaan en alsnog kwamen er klachten dat ze overlast gaven, heel knap. Toen zou er videobewijs zijn, dus ik zei: laat maar zien, nooit gezien. Daarna klaagde hij dat mijn buitenlamp in de tuin te fel was waardoor zijn logees niet konden slapen, hop weer wijkagent en woningbouw op de stoep. Iets waar ik totaal van van de kaart raakte. Nu bleek (uit betrouwbare bron) dat de buurman zoveel klaagde omdat hij wilde verhuizen maar hij wilde niet meer huur betalen dan wat hij nu deed, dus ging hij iedereen lastig vallen tot de woningbouw hem zat zou zijn en in ging op zn vraag)

Om lang verhaal kort te maken woon ik nu weer bij mijn moeder. De buurman is niet de enige reden maar wel een hele grote. Vorige maand hoorde ik dat de buurman verhuisd is :+). Jullie situatie is poedersuiker, en het is vooral banketstaaf dat ze het op jullie honden gooien. Ik heb zelf de handdoek in de ring gegooid, dus ik heb verder weinig tips...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:18

Ik kan me niet voorstellen dat wanneer iemand z'n gas lang aan laat staan dat er condensvorming ontstaat.
Maar ik sluit altijd m'n gas af. Ooit eens meegemaakt dat m'n kat per ongeluk op het fornuis was gesprongen en dat m'n hele huis naar gas rook. Maar ik heb toch echt geen condens gevonden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:18

Vealosz schreef:
purny schreef:

Dan is het maar goed dat er ook mensen zijn die dat niet normaal vinden. Ik moet er niet aan denken dat mijn buurman zijn gas aan laat staan en gaat slapen.

Psychoses heb je in meerdere categorieën ;).

Ik zeg toch niet dat ik het normaal vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:31

Ik wil echt niet vervelend zijn hoor; maar waarom iemand gelijk voor gek verklaren en psychoses aanpraten bij wijze van, omdat er 1x het gas is aangelaten?

Nu mag ik toch graag denken dat er met mij geestelijk niets mis is verder (over de rest zal ik zwijgen ;) ), maar ook mij is het wel eens gebeurd dat ik dacht dat ik het gas had uitgezet en dat dit niet goed was gegaan en dus urenlang het gas open heeft gestaan. En dan ben ik ook nog eens Ria Rookboot...

Ook het door ts melden dat ze wel aan de drugs zullen zitten, komt op mij wat kort door de bocht over eigenlijk; weet zij ten eerste niet en als wij heden ten dage een joint nog altijd drugs gaan noemen, leef je toch echt in een ander tijdperk dan de rest, is alcohol een hardere drugs tenslotte.

Als ik het zo eens hoor, woon je gewoon in een arbeiders/tokkie wijk, waar er nu eenmaal anders over de zaken wordt gedacht en gereageerd. Ts heeft dit niet goed aangepakt door er zelf niet keihard op in te gaan vanaf het begin en er steeds de politie bij te halen, dat werkt nu eenmaal niet zo bij dat soort lui. Ik heb het ook wel eens gedaan, de politie gebeld voor bovenbuurvrouw die midden in de nacht Hardcore aanknalde en zelf heel wijs de deurbel eruit getrokken had, dus er wat van zeggen kon niet eens. Toen had ik de dagen erna dikke ruzie met haar buren, omdat de politie dus bij hun aan de deur stond en daar waren ze heel terecht overigens niet van gediend. Is wel weer goed gekomen , omdat ik daar alle begrip voor had en mijn excuses heb aangeboden, maar er ook gelijk heb bij verteld dat ik dat een wijzere beslissing vond op dat moment dan om een stoeptegel door haar ruit te flikkeren, wat mijn enige andere opties was geweest. En dat ik als echt wijf niet kan mikken, dus bang was dat hij bij hun naar binnen zou komen....
Toen was alles goed gelijk, want dat konden ze eigenlijk wel weer waarderen.

Gewoon verhuizen en je verlies nemen ts, jij past gewoon niet in die buurt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:38

Of misschien moet je eens een tijdje niet de politie bellen. Meneer vind het schijnbaar geweldig dat jij een reactie geeft op z'n acties.
Wanneer hij belt, schrijf de tijden op van hoe laat tot hoelaat hij dit doet. Geef dit dan door naar de woningbouw. Misschien is dan gauw de lol er vanaf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:39

purny schreef:
Of misschien moet je eens een tijdje niet de politie bellen. Meneer vind het schijnbaar geweldig dat jij een reactie geeft op z'n acties.
Wanneer hij belt, schrijf de tijden op van hoe laat tot hoelaat hij dit doet. Geef dit dan door naar de woningbouw. Misschien is dan gauw de lol er vanaf

Maar de politie komt niet meer én heeft gezegd dat ze ivm dossier opbouwen wél moet bellen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:39

MiniMeLona schreef:
Ook het door ts melden dat ze wel aan de drugs zullen zitten, komt op mij wat kort door de bocht over eigenlijk; weet zij ten eerste niet en als wij heden ten dage een joint nog altijd drugs gaan noemen, leef je toch echt in een ander tijdperk dan de rest, is alcohol een hardere drugs tenslotte.

:?

Hier val ik even van achterover... joints vallen niet meer onder drugs volgens jou?
Voor mij vallen zowel alcohol als joints onder drugs, enkel is alcohol gewoon veel wijder geaccepteerd.

En ja, voor mij zijn mensen die regelmatig joints roken inderdaad aan de drugs..