Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 01:01

Wie van jullie gebruikt er wasbare luiers?

litilaura

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 07:35

Wij, een combinatie van petit banketstaaf en buttons en dat bevalt prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:25

Ik had al voor de geboorte een hele kudde verschillende soorten ingeslagen want zag wegwerpluiers echt niet zitten. Maar wij vinden het echt 3x niks...het is altijd zo'n dikke prop vergeleken met wegwerpluiertjes. Zo af en toe proberen we er eens 1. Maar vaker dan een keer of 10 over de afgelopen 2,5 jaar is het niet gelukt want we pakken na 1x proberen toch weer een lekker slanker en comfortabeler zittend wegwerpluiertje :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:22

Nou, even een kinderziekte-update: die van ons heeft van de week de waterpokken gekregen. Althans dat denk ik want iets anders kan ik er niet van maken :P

Ik dacht eerst dat hij flink te pakken was genomen door muggen want die zijn zéér agressief aanwezig hier de laatste anderhalve week, ik ben zelf ook helemaal aan gort gestoken :=

Maar het waren de 2e dag toch wel een stuk of 15/20 bultjes op zijn gezicht en dat is toch wel erg veel voor muggen. Hij at ook al een paar dagen slecht dus dat was ook al een beetje raar.

Z'n lijf had het blijkbaar snel onder controle want er is nog maar een handjevol bultjes bij gekomen.
Echt overduidelijke blaasjes zijn het nooit geworden en het was voornamelijk in zijn gezicht stom genoeg. Maar er zitten nu piepkleine korstjes op en hij eet weer dus dit was het zeker :P

Niet ziek geweest, geen koorts, niet al teveel gekrabt...

Als hij overal zo makkelijk doorheen fietst dan teken ik ervoor +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:15

In Arnhem is op 4 november een ouders natuurlijk beurs, locatie Hotel Doorwerth.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 06:37

Ja wij zijn erbij!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:18

Helaas werken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:50

Dat was inderdaad al bekend :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:20

Arnhem en omgeving is wel vaak the place to be hoor valt me op :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:25

Prima locatie. Vooral de zomerbeurs is er erg leuk met het buitenterrein en het zwembad :)
Wintereditie is iets krapper met voornamelijk binnenkraampjes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:52

Ik ben er niet bij. Ik vind het te ver rijden voor alleen mij en uk om naar toe te gaan en ik kan niet echt iemand bedenken die het leuk zou vinden om mee te gaan. Wel jammer, misschien een andere keer!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:08

Jammer dat je zo ver weg woont :P anders hadden jullie mee kunnen rijden :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:13

Dat was dan wel gezellig geweest ja! :D

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:36

Ik kan helaas niet. Zou er graag eens heen gaan, maar we zijn dan net terug uit Hongarije en dat is al een hele reis haha.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:00

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met borstvoeding en/of samen slapen als er een tweede kindje komt? Onze dochter is nu 15 maanden en over ongeveer 3 maanden verwachten we haar broertje. Ik voed onze dochter nog altijd op verzoek. De laatste tijd komt dat meestal neer op twee keer, namelijk bij het opstaan en bij het 's avonds naar bed gaan. Momenteel heeft ze veel last van het doorkomen van haar kiezen en wil ze nog wel eens vaker, ook 's nachts. Ze slaapt dan lekker naast mij verder, wel zo rustig en praktisch. Nu nog wel tenminste. Als haar broertje er is verandert er natuurlijk veel en het zou me dan ook niet verbazen als ze dan weer tijdelijk weer meer wil drinken. Ik vind het moeilijk om voor me te zien hoe dat er dan uit gaat zien. We hebben nu nog wat tijd om haar en ons erop voor te bereiden, maar hoe?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:02

goeroe schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met borstvoeding en/of samen slapen als er een tweede kindje komt? Onze dochter is nu 15 maanden en over ongeveer 3 maanden verwachten we haar broertje. Ik voed onze dochter nog altijd op verzoek. De laatste tijd komt dat meestal neer op twee keer, namelijk bij het opstaan en bij het 's avonds naar bed gaan. Momenteel heeft ze veel last van het doorkomen van haar kiezen en wil ze nog wel eens vaker, ook 's nachts. Ze slaapt dan lekker naast mij verder, wel zo rustig en praktisch. Nu nog wel tenminste. Als haar broertje er is verandert er natuurlijk veel en het zou me dan ook niet verbazen als ze dan weer tijdelijk weer meer wil drinken. Ik vind het moeilijk om voor me te zien hoe dat er dan uit gaat zien. We hebben nu nog wat tijd om haar en ons erop voor te bereiden, maar hoe?

Dochter tussenin en baby in de cosleeper ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:09

Wat ik me altijd afvraag als je twee kinderen tegelijk voedt; hoe doe je dat met colostrum? De baby moet dan toch colostrum hebben en de dreumes niet meer? Drinkt die de belangrijke colostrum van de baby dan niet op?

Maar kan je niet twee cosleepers maken?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:53

Ik heb lang gedacht en gezegd dat ik een co-sleeper wilde, maar ben er nu wel uit dat de kleine bij ons in bed komt. Tenzij hij liever in een eigen bedje slaapt uiteraard, dat schijnt per kindje te kunnen verschillen. Als ik terugdenk aan hoe dat met onze dochter ging denk ik namelijk toch niet dat de co-sleeper gebruikt zou worden. Dan moet ik terwijl ik in droomtoestand ben voorzichtig de baby gaan verschuiven die net heerlijk aan de borst in slaap gevallen is. Ik ken mezelf en zie dat vaker niet dan wel gebeuren. :o Uiteraard doen we er wel alles aan om het zo veilig mogelijk te maken. Dochter tussenin lijkt mij niet ideaal, maar daar zal het in het begin soms wel op neerkomen denk ik. In principe slaapt ze zolang er niks aan de hand is (zoals vervelende kiezen) al prima in haar eigen bedje, maar dan is alles even wennen natuurlijk. Ik vind het zo dubbel. Aan de ene kant denk ik dat ik me niet druk moet maken omdat we vanzelf wel zien hoe het loopt (hebben we tot dusver ook gedaan) en aan de andere kant vind ik het stiekem best spannend.

verootjoo schreef:
Wat ik me altijd afvraag als je twee kinderen tegelijk voedt; hoe doe je dat met colostrum? De baby moet dan toch colostrum hebben en de dreumes niet meer? Drinkt die de belangrijke colostrum van de baby dan niet op?

Goeie vraag. De colostrum is er natuurlijk maar eventjes, maar het schijnt dat de borstvoeding op het kind is aangepast, maar op welk kind dan? :+ Zelf heb ik het idee dat mijn dochter niet gek veel melk meer binnenkrijgt en dat het nu meer om de geborgenheid gaat. Ik loop bijvoorbeeld ook niet vol :+ als we een voeding overslaan. Ik vraag me ook wel af of ze straks niet toch weer meer wil drinken en of er genoeg voor de baby overblijft. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer vragen ik krijg. :=

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:19

verootjoo schreef:

Maar kan je niet twee cosleepers maken?

Voor antwoorden op zulke vragen kun je kijken op www.borstvoeding.com

https://www.borstvoeding.com/artikelen/ ... /foto.html

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:21

Tandemvoeden lijkt inderdaad de beste zoekterm te zijn. +:)+ Ik moet bekennen dat ik er nog nooit van had gehoord.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:30

Wat een schattige foto's bij dat artikel!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:33

Wij slapen met meerdere kinderen in een bed. Er staat aan iedere kant een cosleeper. Daar slapen de kleuter en peuter in, de baby slaapt tegen mij aan. Soms komt de oudste er ook bij, dan liggen de twee jongsten bij ons in het bed en de twee oudsten in de cosleepers. Gaat prima.

Qua borstvoeding, twee kinderen van verschillende leeftijden aan de borst heet tandemvoeden. De melk past zich aan aan ds behoefte van de jongste. De peuter zal dus de eerste dagen ook colostrum krijgen en hierdoor waarschijnlijk ook dunnere ontlasting.
Omdat melk een vraag en aanbodsysteem is zal het geen probleem zijn dat de oudste ook nog drinkt. Hoe keer stimulatie in die eerste dagen, hoe meer melk ook op de langere termijn. Zo'n peuter kan juist ideaal zijn als je veel stuwing hebt, die drinkt dat lekker weg.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 15:38

Een vriendin van mij doet tandemvoeden en elk kindje heeft z'n eigen borst. Bij een ander stopte de productie bij 35 weken zwanger en heeft het oudste kindje droog laten drinken toen hebben ze samen borstvoeding gehad toen de kleine geboren was. Ik heb zelf geen ervaring hiermee maar hoor dat het prima kan vanuit mijn omgeving

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:18

Hoewel het niet echt met natuurlijk ouderschap te maken heeft heb ik wel het idee dat jullie mij misschien van tips kunnen voorzien.

Mijn zoon (4,5)wil geen broeken aan. En dan zegt hij omdat ze prikken. Ook al komt hij enthousiast met een broek aanzetten... zodra hij hem aan heeft moet deze uit want hij prikt. Je kunt je voorstellen dat dit de nodige stress oplevert op de dagen dat wij moeten werken en de kids naar de opvang gaan.

Maar nu dus ook, hij wil graag naar buiten, maar geen broeken aan. Omdat ze prikken wil hij in 1x niet meer naar buiten (frustratie) en is nu dus boos omdat ik hem binnen niet faciliteer in wat hij wil.

Heeft hij eenmaal een broek aan (met heel veel moeite) en het lukt mij om deze aan te houden voor langer dan 5 minuten, dan draagt hij hem wel vaak de hele dag zonder zeuren.

Maar ik wil zijn klacht wel serieus nemen dat hij dus ergens last van heeft, maar het is te koud voor een korte broek of om als kapitein onderbroek naar buiten te gaan. Maar zit dus wel met mijn handen in het haar... want dus ook zijn stoere piratenbroek (nog steeds erg frisjes voor buiten, maar goed) gaat gelijk weer uit want hij prikt.

Ik kan aan zijn benen niks ontdekken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:20

Een ander materiaal broek?