Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:55

Gatsie ik vind een aantal meningen en posts hier echt absurd ver gaan, te ver. Niet alle, maar dat verpest de sfeer echt verschrikkelijk. Als ik TS was zou ik lekker het topic links laten liggen, want ze heeft immers geen meningen gevraagd over haar zwangerschap, en hier wordt wel door sommigen gewoon bijna bepaald wat ze moet doen

TS, fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:03

Ts, veel geluk gewenst. Je reageert een stuk wijzer en volwassener dan een aantal mensen hier.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:12

Envoler schreef:
blijf vooral lekker in discussie gaan en mij afschilderen voor noem het maar, het zal mijn keuzes niet beïnvloeden want ik moet gelukkig zijn met mijn leven, en niet een leven gaan leiden zoals andere het zouden willen.

:wave:

Nou ts, Door dit topic heb je dat inzicht dan maar toch gekregen. Want uit je eerste berichten kwam toch eigenlijk wel duidelijk naar voren dat je vooral het leven leidde dat je vriend wilde.

Anoniem

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:26

Wauw, TS mag niet voor haar kind kiezen omdat ze dan misschien op staatshulp moet rekenen of naar een blijf van mijn lijf huis moet???? Echt, gekker moet het hier niet worden. Gaan we dan ook alle mensen die van 1 of andere uitkering leven hun kinderwens ontnemen? Of wat met mensen die een handicap hebben, zwak begaafd zijn, etc en toch een gezin willen?? Die zijn er ook hoor en die krijgen ook alle ondersteuning die ze nodig hebben van ons belastingsgeld. Jeetje zeg, hoe kan er ook maar 1 iemand de keuze voor een kind egoïstisch noemen?? Ik ben absoluut niet tegen abortus als dit de wens van de vrouw is, haar buik, haar beslissing. Maar ik vind ook dat niemand een abortus aangepraat mag worden omdat de "goedgemeente" de zwangerschap ongepast vindt. Ook in dat geval is het haar buik, haar beslissing.

En wat is het verschil tussen de foute relatie keuze die TS maakte en de foute relatie keuzes die ik en andere bokkers ooit maakten?? Gaat het over het feit dat de ex van TS een ander kleurtje, geloof en cultuur heeft en mijn foute keuzes gewoon blanke autochtonen waren?? Ik heb voor mijn verkeerde partners ook enorm veel dingen in mijn leven omgegooid, me gedragen op een manier die niet bij me paste en was ook heel snel terug de oude op het moment dat ik eindelijk het licht zag en uit die relatie stapte. Ik heb geen kinderen, maar ik zou er helemaal niet op afgerekend worden als ik als blanke, met een blank kind in de buik, voor mezelf en mijn kind zou kiezen, ook al zou op dat moment mijn leven niet ideaal zijn. Waarom doen we dat bij TS dan wel??? Denken jullie nu echt dat blanke vaders niet in staat zijn om hun ongewenst kind wat aan te doen als wraak op hun ex??? Komaan zeg, de dagbladen en weekbladen publiceren zo vaak verhalen van ouders die hun kinderen vermoorden of verminken. Denk maar aan die Belgische vrouw die haar 5 kinderen met een mes dood stak omdat ze haar Marokkaanse man wilde raken. Geweld tegen de ex of tegen kinderen heeft niets te maken met cultuur, kleurtje of religie, maar alles met het karakter van een persoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:47

Envoler schreef:
Prima al deze verschillende meningen, ga ik ook niemand op aankijken.

Aangezien ik nog een aantal andere dingen in gang heb gezet heb ik besloten om verder niet meer op dingen in te gaan in dit topic.
Aangezien het popcorngehalte al zo hoog is dat zelfs ik bijna het entertainen ervan inzie.

blijf vooral lekker in discussie gaan en mij afschilderen voor noem het maar, het zal mijn keuzes niet beïnvloeden want ik moet gelukkig zijn met mijn leven, en niet een leven gaan leiden zoals andere het zouden willen.

:wave:

Nu kom je heel sterk over maar die laatste zin??? Een week geleden deed je niet anders, ik hoop ook dat je dat goed inziet en je je leven inderdaad gaat leiden zoals JIJ wil.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:47

Lente schreef:
TS wordt hier door sommige bokkers neergezet als een labiel tienermeisje zonder toekomstperspectief met als argument "dat lees ik in de berichten". Ik geloof dat wij dan toch een ander topic lezen.

En slechts een week geleden vond men (quotes van bokt pagina's 1 t/m 5ish):
het nog ''eng'' waar ze mee bezig was.
Ging ze geen gezonde toekomst tegenmoet.
Heeft ze geen eigen mening.
Is ze makkelijk beinvloedbaar.
Moest ze uitkijken niet haar eigen normen en waarden te verliezen.
Cijfert ze zichzelf weg/verloochend haarzelf
Heeft een plank voor d'r hoofd.
Had ze bescherming nodig (zei ze zelf).

Nu krijgt ze opeens een baby en is dit allemaal veranderd en is ze een sterke vrouw.

Ik vind het gewoon zo gek dat zovele alles aanmoedigen alsof het niets is. 'De ideale situatie bestaat niet'... dussss brengen we maar lukraak kinderen in de wereld.
Ik wed dat als ik elk ander topic opzoek over kinderen krijgen (kan me er een herinneren van lieveli) dat er dan heel bewust en weloverwegen de keuze word gemaakt voor kinderen en dit niet zomaar lichtjes over word gedaan zoals hier ''je kunt het TS. Je bent een sterke vrouw. Maar laten we even vergeten dat 11 dagen geleden je nog geen eigen beslissingen kon maken omdat je onderdrukt werd door je vriend. Succes hoor!''

Zoiets gaat toch niet over een nacht ijs... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:48

Verschil is ook wel dat dit kind al onderweg is natuurlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:50

TS heeft nu wel beslist, Heeft ze dan nu wel toestemming van bokt om het kind ter wereld te laten komen dat al twee maanden in haar buik zit?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:51

Ik schrik er eerlijk gezegd best wel van hoe makkelijk er door sommigen over een abortus wordt gedacht...hebben jullie wel enig idee wat voor gevolgen (zowel psychisch als lichamelijk) dat kan hebben? Het klinkt zo simpel, 'even' een abortus plegen, maar in de praktijk blijkt het vaak toch anders. Ook een abortus is niet zomaar even een makkelijke uitweg om van een ander probleem af te komen. Daarnaast denk ik dat als ts een abortus aan zou vragen, ze niet eens door de gesprekken zou komen om het daadwerkelijk te laten uitvoeren.

Zou het daarom niet veel beter zijn om de meningen over wel of geen abortus achterwege te laten en ts tips en adviezen te geven in haar keuze die ze 7 pagina's geleden al gemaakt had?

Edit: En het kan inderdaad dat de komst van een (ongeplande) baby vrouwen ineens doet veranderen in ongelooflijk verantwoordelijke personen, die niets anders meer zien dan een goede toekomst voor hun kleine maken en dit ook gewoon kunnen en doen. Zo gek is dat echt niet :)
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 25-09-16 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:53

Ik heb nooit gezegd dat ze het kind niet moet krijgen.
Ik ben meer aant discussieren tegen de ''ease'' van bokkers mbt het krijgen van een kind in moeilijke situaties.

@TS:
Overigens vind ik bewonderingswaardig hoe snel je instanties bij elkaar hebt gevonden plus een plan van aanpak met de HA..
De meeste mensen kunnen nog niet in 3 dagen langs komen als ze zwaar ziek zijn.

Succes verder met alle andere zaken die op je pad komen. Hopelijk sta je zo sterk in je schoenen zoals het merendeel denkt. Ik gun dat je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:56

Zou dat geen reactie kunnen zijn op de mensen die de kleine er haast eigenhandig uit zouden willen gaan halen als je hun berichten leest?
En nee ik ben niet anti-abortus, helemaal niet, Ik ben WEL pro-keuze. Kíezen voor het kind ook al is de situatie niet ideaal, is ook een keuze. Er zijn er die het met een minder ideale situatie met veel minder begeleiding doen dan TS.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:02

Zolang er vrouwen zijn die de gevolgen van onveilig vrijen hetzelfde inschatten als de gevolgen van een slecht geleerde toets op school, zullen er velen niet anti-abortus zijn.

Als je de verhalen hier leest van bokkers met een rugzak op, veroorzaakt Door de labiliteit of het egoïsme van de ouders, dan schieten bij mij de tranen in de ogen. En die gevolgen heb ik van dichtbij meermaals mee mogen maken. Ook bij ouders die echt in hun ogen het beste voorhadden met de kinderen.

Een kind is geen sanseveria die je kunt dumpen als je er even geen zin meer in hebt.

Bovenstaande is een algemene opmerking en niet specifiek op ts geënt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:07

Lukraak kinderen ter wereld brengen? Ik hoop het toch niet. Maar als je ongepland zwanger raakt kom je voor een keuze te staan.

Is de situatie ideaal? Nee, verre van. Maar wat is wel ideaal? Volgens mij bestaat dat niet. Is het gedoemd te mislukken omdat de situatie nu verre van ideaal is? Nee, niet perse. Is abortus de juiste keuze? Ik weet het niet. Is het kind houden de juiste keuze? Wellicht wel, misschien ook niet.

Er zijn haken en ogen, zeker in deze situatie. TS moet echt heel goed gaan nadenken, er spelen vele factoren.

Vanachter een scherm is het makkelijk zeggen "weghalen", abortus wordt door sommige bokkers nog net niet door de strot gedrukt. Anderen slaan een beetje door in het "geen probleem komt allemaal goed". De waarheid ligt in het midden maar TS moet een keuze maken.

Een mening hebben? Prima, maar ga niet verkondigen dat het de enige "juiste" oplossing is.

Ik wens haar sterkte bij het maken van haar keuze. Beide opties zijn niet makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 25-09-16 13:16, in het totaal 3 keer bewerkt

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:08

Citaat:
TS:
Overigens vind ik bewonderingswaardig hoe snel je instanties bij elkaar hebt gevonden plus een plan van aanpak met de HA..
De meeste mensen kunnen nog niet in 3 dagen langs komen als ze zwaar ziek zijn.

Dan vraag ik me af wat voor HA jij hebt :?
Als ik bijwijze van vandaag de huisarts bel kan ik morgen al terecht.
Blijkbaar heeft ts die geluk ook.

Ik vind het juist heel knap dat ze hulp in durft te schakelen.
Beter dat ze nu hulp krijgt dan dat ze er niet om vraagt en bijwijze van de hulp te laat komt.
Er zijn er ook genoeg die hulp nodig hebben en dat niet willen accepteren of drurfen te vragen.

Ts nog maals heel veel succes. wat je keuze ook zal zijn ik denk dat je er alleen maar sterker uit zult komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:11

Rocamor schreef:
Zolang er vrouwen zijn die de gevolgen van onveilig vrijen hetzelfde inschatten als de gevolgen van een slecht geleerde toets op school, zullen er velen niet anti-abortus zijn.

Als je de verhalen hier leest van bokkers met een rugzak op, veroorzaakt Door de labiliteit of het egoïsme van de ouders, dan schieten bij mij de tranen in de ogen. En die gevolgen heb ik van dichtbij meermaals mee mogen maken. Ook bij ouders die echt in hun ogen het beste voorhadden met de kinderen.

Een kind is geen sanseveria die je kunt dumpen als je er even geen zin meer in hebt.

Nou nou daar zeg je nogal wat in die eerste zin. :n

En die "rugzak-bokkers" komen niet zelden uit gezinnen die het voor ze kwamen gewoon prima voor mekaar hadden en dan alsnog ontwikkelen tot een "probleemhuishouden" in de loop der jaren. Dus misschien moeten we maar gewoon helemaal stoppen met kids. :) Ts heeft tenminste begeleiding om dit te voorkomen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:27

Wildgirl schreef:
Lente schreef:
Wie zijn wij als gebruikers om enige zeggenschap te willen hebben over TS haar zwangerschap? Ik vind het echt shockerend :wow:

Zeggenschap zal iemand hier nooit hebben, het blijft haar leven.
Feit blijft wel, heel theoretisch bekeken, dat ik meebetaal aan de uitkering van ts, en aan het blijf van mijn lijf huis. En aan de jeugdzorg die straks misschien nodig is als vader toch opeens vader komt spelen en het niet goed gaat.
Ts pleegt in mijn ogen een ongelofelijk egoïstische daad om dit kind te laten komen en met de reden dat ZIJ niet tegen abortus kan.
Tja, als je om die reden besluit het kind te houden in een omstandigheid/situatie als deze dan vraag ik me af wat hier het meest shockerend is....

Wat ben jij een naar mens zeg. Gatsie

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:28

Moderatoropmerking:
Het wel of niet plegen van abortus blijft een gevoelig onderwerp waarbij meningen nogal uiteen kunnen lopen. De discussie an sich is ontzettend interessant en dat willen we jullie niet afnemen, maar het is niet de bedoeling om persoonlijk te worden richting elkaar.

Daarom wil ik jullie met klem vragen om respectvol te blijven reageren, naar elkaar, maar ook zeker naar TS.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:29

Zo dit is wel even een hele andere koers.....

Ik vind het heel moedig dat je voor jezelf en je kindje kiest, jammer dat hij jou voor een keuze zet. Dat zou hij in mijn ogen nooit mogen doen.

Heel goed dat je samen met je ouders en ander hulp die je krijgt er alles aan gaat doen om samen met je kindje een mooi leven op te bouwen. Laat je niet van de wijs brengen door hem of mensen hier in dit topic, ga af op wat jou gevoel zegt.

Sterkte en het allerbeste voor de toekomst toegewenst!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:33

Ik hoop van harte voor je dat je een zoontje krijgt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:40

Ik hoop dat ze een gezond kindje krijgt. Dat lijkt me belangrijker dan het geslacht?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:43

Lieve TS, ook ik reageerde een paar pagina's geleden vrij fel over de situatie en wil daar toch even op terugkomen. Ik vind het onwijs dapper dat je nu inziet dat het geen gezonde situatie was/is en daar iets mee gaat doen. Daarmee zet je al een ontzettend grote stap en ik hoop dat je nu ook de andere stappen kunt en durft te nemen richting je eigen geluk, want dat verdien je.

Ik wil je heel veel geluk, liefde en gezondheid toewensen en succes de komende tijd met je zwangerschap. Ik weet zeker dat je een goede moeder zal zijn die, al dan niet met hulp, een prachtige toekomst voor haar kind zal gaan creëren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:45

Rocamor schreef:

Precies wat ik ook wilde over brengen.

@snorlex: bewust voor een kind kiezen en de juiste mentale toestand en financiele mogelijkgeden hebben meestal met partner (ook al je kan ook bewust kiezen voor alleenstaande moeder zijn) lijkt me best ideaal.
Dus zeggen dat we nooit ideale momenten zijn lijkt me een beetje een non uitspraak.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:10

Ik spreek liever van het "beste" moment.

In sommige posts proefde ik een beetje dat een ideale situatie gelijk staat aan "het slagen van". Wat dus niet "bestaat", althans, het is geen gegeven ;) . Ik heb het ook een beetje stellig omschreven zie ik.

Enfin, je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:59

Topic helemaal gelezen en wat reageren sommige Bokkers walgelijk.. de 1 weet het nog beter dan de ander >;)

Ts. Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en ik wens je alle sterkte en wijsheid die nodig is.

Ik hoop, ondanks de reacties van sommige Bokkers hier dat je nog eens een bericht plaatst hoe het met je gaat.

Heel veel geluk met je zwangerschap, hoop dat het voorspoedig verloopt en ondanks alles komt het met alle steun die je krijgt heus allemaal goed :*

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:25

Lente schreef:
Ik hoop dat ze een gezond kindje krijgt. Dat lijkt me belangrijker dan het geslacht?

Als ik het verhaal van de TS lees, denk ik dat het in deze situatie wél uitmaakt....