Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petraaken schreef:OP kosten van het bruidspaar de hele avond drinken is niet mogelijk. Toch niet in België. Zodra het dessert is geweest en het dansen echt begint is de drank voor je eigen rekening. (toch bij de bruiloften die ik ben geweest).
Over wraakacties fantaseren is leuk maar een normaal weldenkend mens doet dat uiteraard niet (of het moet heel subtiel zijn en alleen duidelijk voor degene die het aanbelangd.)
Lizzyy schreef:Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen. Ik heb er verder geen heisa over gemaakt en heb mijn zegje gedaan. Toen ik erover begon dat ik "het begrijp als ze mij er niet bij willen hebben is hun keuze, maar B (mijn vriend) zetten ze hiermee ook voor het blok", had hij niet echt een antwoord klaar. Volgens mij had hij daar niet echt over nagedacht. Ik ben er nu verder klaar mee en ga me er voorlopig niet meer over opwinden. De bruiloft is begin oktober dus dan mag ik er weer over na gaan denken van mezelf. Ik denk wel dat ik in de avond heen ga, meer omdat ik ook mijn vriend niet voor het blok wil zetten. Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen
petraaken schreef:Ik vind dat eerlijk niet zo raar hoor. Na het avondeten is het hier meestal even de beentjes op de dansvloer. tegen 22u het dessert en daarna gaat het helemaal los op de dansvloer maar is de drank dan niet meer inbegrepen. Kan wel zijn dat dit hier tegenwoordig ook aan het veranderen is zeker in bepaalde kringen. Ook is de etiquette tegenwoordig dat je zelfs geen afscheid meer hoeft te nemen van het paar en de ouders als je naar huis gaat.
eilleen333 schreef:Maar dan nog, dan bel je toch even ipv de uitnodiging zo te doen? Rare mensen...
Kwanyin schreef:Zou het niet iets meer voor West-Vlaanderen zijn dan? Want ik zie ook wel meer dingen in jouw posts die blijkbaar bij jouw als heel normaal en etiquette worden omschreven, maar die ik hier eigenlijk nog nooit heb gezien.
Maar ik ben ook nog nooit op een bruiloft geweest waar mensen zich druk maakten om "etiquetteregel". Gewoon wat iedereen leuk en normaal vond, hopla veel plezier allemaal. Ik zou zelf niet eens een regel kunnen verzinnen, behalve dat je niet in een witte jurk afkomt al gast en dat het gebruikelijk is dat het bruidspaar bij de avond klaarstaat om iedereen en de cadeau's in ontvangst te nemen.
Palmera schreef:Jennyj01 schreef:
Als dat echt zo is dan was het toch netjes geweest om even bij je langs te gaan en te vragen hoe je er zelf in staat. In de trant van: we zijn niet zo heel close dus zou jij alleen op de avond willen? Mocht er iemand uitvallen ben je uiteraard welkom mocht je willen. Niet op een dergelijke botte manier.
Het moet echt niet gekker worden.Dus als je uitnodigingen gaat versturen voor jouw feest ga je eerst vragen of de genodigde het ermee eens is?
Los daarvan: of die tafelschikking nou een smoes is of niet doet er niet toe. Ze willen TS gewoon alleen de avond erbij hebben.
petraaken schreef:de etiquette tegenwoordig dat je zelfs geen afscheid meer hoeft te nemen van het paar en de ouders als je naar huis gaat.
Sleeper schreef:petraaken schreef:de etiquette tegenwoordig dat je zelfs geen afscheid meer hoeft te nemen van het paar en de ouders als je naar huis gaat.
Ik vind dat wel een prettige ontwikkeling. Eerst is het bruidspaar alleen maar bezig met alle felicitatie's aan te nemen en als iedereen er eindelijk is, kan je weer beginnen met afscheid nemen. Dus lekker als gast gewoon weg gaan en het bruidspaar laten feesten.
Huertecilla schreef:Egos, egos, egos.
In plaats van dat waardering kwali-tijd te mogen delen, is het eigen ego het belangrijkste.
Al met al een heel leerzame vrouwen ego-draad
Wubwub schreef:Huertecilla schreef:Egos, egos, egos.
In plaats van dat waardering kwali-tijd te mogen delen, is het eigen ego het belangrijkste.
Al met al een heel leerzame vrouwen ego-draad
Serieus? Gaan we nu seksisme toepassen?
Het ego kan ik nog tot daar aan toe snappen... maar ga me nu niet vertellen dat mannen zich niet persoonlijk aangevallen kunnen voelen, want dat heb ik toch ook al meer dan genoeg meegemaakt...
Beetje jammer dit.
BloemBloem schreef:Ik zou echt aanpappen met de manager oid die avond, en zorgen dat hij even komt kletsen waar het bruidspaar en je vriend bij staan. Complimenteren over de zaal en service etc. en daarna vermelden dat het wel jammer was dat er geen stoel meer bij kon ...... Wachten op een reactie, en dan van "die koppen" een foto makenZou toch wel heel benieuwd zijn naar het antwoord van de manager
Palmera schreef:Maar Thesserd, als je dan wél voor een persoonlijk gesprek zou gaan en TS zou dan zeggen dat ze het er niet mee eens is: wat moet je dan?
En nog wat: men valt nu over het feit dat er wellicht een smoes gebruikt is. Dat weten wij uiteraard niet zeker. Maar áls dat nou zo zou zijn. Zou het aangenamer zijn geweest als het bruidspaar had gezegd: "wij willen jou er overdag niet bij hebben want we mogen jou niet zo"?
Naar mijn mening zou dat alleen maar heel eerlijk zijn. Maar dan bestaat er alsnog een hele grote kans dat iemand zich beledigt voelt, nietwaar?
Palmera schreef:Het moet echt niet gekker worden.Dus als je uitnodigingen gaat versturen voor jouw feest ga je eerst vragen of de genodigde het ermee eens is?
Huertecilla schreef:In plaats van dat waardering kwali-tijd te mogen delen, is het eigen ego het belangrijkste.
mbkaatje schreef:In Nederland is het inderdaad wel normaal dat het feest inclusief drank is. Heel vroeger stonden zelfs de sigaretten op de tafels, roken was dus ook gratis. Tijden zijn veranderd.
Op mijn eerste Ierse bruiloft had ik dan ook geen geld meegenomen .... Mijn vriend gelukkig wel.
antje_vip schreef:BloemBloem schreef:Ik zou echt aanpappen met de manager oid die avond, en zorgen dat hij even komt kletsen waar het bruidspaar en je vriend bij staan. Complimenteren over de zaal en service etc. en daarna vermelden dat het wel jammer was dat er geen stoel meer bij kon ...... Wachten op een reactie, en dan van "die koppen" een foto makenZou toch wel heel benieuwd zijn naar het antwoord van de manager