Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:34

Hier gaat het echt zwaar prut.. Vorige week bijna 500€ aan reparatiekosten betaald voor de auto en gister belden ze op dat ie rijp is voor het auto kerkhof. :\

Alle geld uitgegeven en nu moet er nog een andere komen ook. Thank god wil m'n vader bijspringen, maar momenteel kan ik wel janken.

Elke keer als ik iets gespaard heb komt er wat bij waardoor alle geld weer weg is. Heel frustrerend.
Druk opzoem naar ander werk, maar met 23 is er geen winkel meer die je aanneemt en kantoorwerk bieden ze of niet aan of overdag als ik op school of stage zit -O- Maar goed, nog even doorbikkelen tot juni volgend jaar, dan ben ik klaar met school en hoop ik toch dat het dan de andere kant op gaat qua sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:02

Froukje schreef:
Hier gaat het echt zwaar prut.. Vorige week bijna 500€ aan reparatiekosten betaald voor de auto en gister belden ze op dat ie rijp is voor het auto kerkhof. :\

Alle geld uitgegeven en nu moet er nog een andere komen ook. Thank god wil m'n vader bijspringen, maar momenteel kan ik wel janken.

Elke keer als ik iets gespaard heb komt er wat bij waardoor alle geld weer weg is. Heel frustrerend.
Druk opzoem naar ander werk, maar met 23 is er geen winkel meer die je aanneemt en kantoorwerk bieden ze of niet aan of overdag als ik op school of stage zit -O- Maar goed, nog even doorbikkelen tot juni volgend jaar, dan ben ik klaar met school en hoop ik toch dat het dan de andere kant op gaat qua sparen.

Even een beetje offtopic, maar heb je al gekeken naar callcenter werk? Dat kan vaak ook in de avonduren en ze zijn erg flexibel :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:43

En inbound is nog best "relaxt". Klantenservice bijvoorbeeld als je niet zo bent van de outbound (verkoop). Vaak kun je dan ook op zaterdag werken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:15

Ik werk bij een grote klantenservice in Leeuwarden en ze zoeken nog 150 mensen :j

Wbt sparen gaat het bij mij eindelijk weer een beetje de goede kant op :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:23

Daar zit ik inmiddels wel naar te kijken ook, maar dan wordt het sowieso geen outbound want dat is helemaal niks voor mij.

Heb je daar meer informatie over Eleionomae?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:26

Ik pb je even :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 09:17

Hier helaas ook een brief van de belastingdienst gehad.. gelukkig 'valt' het mee, 201 euro..
Ben nog t/m september aan het afbetalen van 2014, die was ruim 3x zoveel.

Gelukkig kan ik volgende maand wel even wat sparen, heb de huur van mijn huis opgezegd en krijg pas 9 januari de sleutel van mijn nieuwe huis.. dus ga voor 1,5 maand terug bij mijn ouders. Ook met de reden dat ik even extra kan sparen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 09:22

Ik heb het financieel de afgelopen maanden erg zwaar gehad. Dit jaar een bedrag van 2000 terug mogen betalen aan belastingdienst, net nadat ik een auto van 7000 had gekocht een kat met blaasgruis ( 2 dagen na aanschaf, maand geleden) en qua kosten nu al rond de 350 euro en we zijn er nog lang niet :( verder ook nog andere tegenvallers. Sparen is er dus niet echt van gekomen... Heerlijk hoor, alleen zijn... Mag je alle rekeningen ook lekker in je eentje betalen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:20

Ik zit er ook aan te denken om de belasting in 3 keer te betalen. Vanaf januari zal er niet veel terecht komen van sparen. Ik raak waarschijnlijk m'n baan kwijt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:25

ik had dit jaar ook zo'n leuke van de belasting, was ook ruim 1000,- kon hem gelukkig in 1x aftikken. maar ook een bruiloft, een nieuwe bank en nu net een nieuw bed besteld en we moeten de cv ketel ook nog vervangen dit jaar, tikt allemaal lekker aan :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:31

Hoezo moeten jullie allemaal belasting betalen :? Dat weet je toch? Geen verrassing dan?

Hier de spaarrekening geplunderd voor een auto :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:35

Bij mij was het zo dat ik dacht dat ik al aangifte had gedaan maar dit bleek dus een voorlopige aanslag te zijn. Ik heb gewoon zelf een foutje gemaakt omdat ik 3 werkgevers heb gehad. Dus moet volgend jaar vast weer betalen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 11:36

Als je inkomen net 500-1000 euro over de grens zit van huurtoeslag, en je alles meteen mag terug betalen, is dat niet echt voorspelbaar. Dat je dan even van 1,5 jaar mag terug betalen. De grens van 22.000 euro bruto aan jaarsalaris is blijkbaar makkelijk te bereiken met een niet zo goed betaalde fulltime baan... En dan leef ik echt niet luxe hoor :+ en een leven heb ik al helemaal niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:38

bij mij ging het om de zorgverzekering. ik had wel bedacht dat we toeslag partners werden toen we in september ons koophuis kregen, maar ik had niet bedacht dat ik dan vanaf januari al alles terug moest betalen (mijn gedachte was dat we toen nog niks samen hadden, maar ook al koop je in december een huis dan ben je vanaf het begin van het jaar toeslag partner :+ )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 11:39

Ja ik vind het ook echt krom allemaal hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:43

Ik dacht juist dat je alleen belasting moest betalen bij de werkgever waar je het meest ontving. Ik had toen ook ww en Wajong en dat word dus als 2 werkgevers gezien. Maar goed. Ik heb al 80 euro kleingeld

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 11:45

Ik heb vorig jaar 1 maand in de ww gezeten geloof ik. Ik heb die niet terug gezien in mijn jaaropgave als ik het goed heb

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:50

purny schreef:
Ik dacht juist dat je alleen belasting moest betalen bij de werkgever waar je het meest ontving. Ik had toen ook ww en Wajong en dat word dus als 2 werkgevers gezien. Maar goed. Ik heb al 80 euro kleingeld

Nee, je moet in NL overal belasting over betalen. Zelfs als je je zelfgemaakte jam uit eigen tuin gaat verkopen, moet je dat aangeven. Hoewel niemand dat natuurlijk doet :Y)
Over je eigen gespaarde geld, over je eigen gespaarde vermogen...

Maar goed, onze rekening is nu weer bijna leeg dus daar is niks te halen.

Wel nasty dat jullie dan lekker terug mogen dokken. Het zou handiger zijn als je halverwege het jaar een melding krijgt van 'pas op, als je zo door verdient heb je geen recht meer op toeslag'

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 11:59

Tja... Weer een wijze les geleerd. Wat ik wel heel nasty vond was dat ik eerst voorlopige aanslag kreeg van 91 euro en nu ineens moet dokken

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:18

Gebeurt heel vaak dat mensen het niet goed in de gaten houden (wat verdien ik, klopt dat nog met mijn toeslag) en dan aan het einde van het jaar onverwachts flink terug moeten dokken.

Melding met "let op" lijkt mij doeltreffend. Maargoed, de belastingdienst gaat ook niet iedere maand controleren of je bruto salaris en te ontvangen toeslag nog overeenkomen. Dus moet je het zelf doen...

Als er iets verandert in je inkomen, jezelf aanleren het te checken. Te weinig ontvangen is aan het einde van het jaar leuker dan teveel ontvangen en daarom terugbetalen.

Hetzelfde geldt voor de voorlopige teruggave.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:36

Daarom bij de belastingdienst altijd je inkomen standaard wat te hoog schatten:-) dan hoef je nooit iets terug te betalen en krijg je het altijd met rente terug.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:27

Gelukkig hoef ik niets aan de belastingdienst terug te betalen, ook geen toeslagen. Die krijg ik om te beginnen al niet. Maar ook hier weinig te sparen momenteel. Laptop ging kapot, telefoon is rijp voor het kerkhof. Auto (net nieuw pas 2 jaar oud) elke keer mankementen. Ik kreeg iets terug van de energiemaatschappij omdat ik teveel had betaald. Kan ik gelijk weer naar de garage brengen := Ook ik ben alleen dus alle rekeningen komen bij mij. Vanaf december kan ik wel weer sparen, tot dan even zuinig doen en hopelijk niet nog meer mankementen aan de auto -O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:49

Ik ga proberen spaarpot en spaarrekening bij te werken! :x

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:59

Hier was een goed begin.. maar helaas moet ik het ook weer van de spaarrekening afhalen :x

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:28

Je krijgt al een aantal jaar geen rente meer terug van de Belastingdienst hoor.