Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:44

lor1_1984 schreef:
Volgens mij is bokt Bokt genoemd omdat de forummascotte destijds veel bokte. het originele logo is dan ook van een bokkende Julius. :)

net ff gekopieerd uit het profiel van Heike:
En omdat Julius altijd zoveel bokte heeft Bart een domeinnaam geregistreerd: http://Bokt.nl.
De rest kun je lezen als je op Heike's naam klikt in de zin hierboven. :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 03:14

musiqolog schreef:
Waarom heet de site 'Bokt'? Afkorting van iets, en toen maar zo gelaten omdat het toch wel iets met paarden te maken heeft? Ik kan me niet voorstellen dat je de site 'Bokt' noemt alleen vanwege het woord zelf - ten eerste is het ongewenst gedrag, ten tweede is het een willekeurige werkwoordsvorm. Je noemt een computerforum toch ook niet "Loopt vast"...

_O- _O- _O- Sorry, het klinkt zo leuk :')

Ik heb ook nog wel twee grappige laatvallende muntjes, beide situaties rond dezelfde leeftijd ongeveer (7 à 8 jaar oud)

Ik keek samen met mijn moeder naar een film op tv, maar die bleek niet zo boeiend dus zapte ze naar een volgend kanaal. Toevallig speelde een acteur uit de vorige film ook mee in de film op dit kanaal. Vroeg ik aan mijn moeder: "Hoe kan het dat die meneer zo snel van de ene naar de andere film kan gaan?" Het concept opnemen en afspelen was niet zo duidelijk :P Het heeft echt een tijd geduurd voor die viel :')

De andere was eerlijk gezegd wel hilarisch. Ik begrijp nog steeds niet hoe mijn moeder zich toen zo serieus heeft weten te houden.
Ik had iets fout gedaan en mijn moeder wilde me daar even op aanspreken. Ik lag op dat moment net in bed en mocht nooit laat opblijven van haar.
Begint ze met: "Ik heb een groot ei met jou te pellen." (Vlaams voor 'een appeltje met iemand te schillen hebben')
Ik zag serieus een gigantisch gekookt ei voor me dat op dat moment op het aanrecht stond en die mijn moeder zou gaan pellen.
Mijn reactie: "Ooooh, mag ik meedoen?! Alsjeblieft!!"
Moeder vervolgde: "... Een heel groot ei met jou te pellen..."
Mijn reactie: "Alsjeblieft mag ik meedoen!! Ik beloof dat ik daarna direct m'n bed in zal gaan. Alsjeblieft mag ik meedoen! Alsjeblieft!!! Ik beloof het!"

Was ik even teleurgesteld zeg toen er een doodgewone preek volgde :') Ik had echt zo'n zin om een gigantisch ei te pellen -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 06:41

Sammie schreef:
Er schiet mij nu ook een gemeen iets van mn moeder binnen die had ons wijs gemaakt dat als je een leugen vertelde dat er een kruis op je hoofd verscheen. Met als resultaat dat we onze hand op ons voorhoofd deden als we iets zeiden wat niet waar was. :=

_O- _O- _O-
Lijkt een beetje op wat mijn vader altijd zei wanneer we gekke bekken trokken of scheel keken: 'Wanneer de klok twaalf slaat, blijft je gezicht voor altijd zo staan!'
Op jonge leeftijd maakte dat wel indruk :D

Animal

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:53

Ik heb er nog eentje :+
Toen ik een jaar of 6 was, had ik samen met mijn moeder Glow in the Dark nagellak gekocht zodat we dat een keertje konden uitproberen. Ik wist zelf alleen niet zo goed wat Glow in the Dark nu precies was. Toen ik een klein momentje alleen was, heb ik met behulp van een stoel het potje uit de kast gepakt en ben ik mijn nagels gaan lakken (lees; besmeuren, inclusief tafel). Mijn ouders hadden niks door.

Totdat ik 'snachts op bed lag, onder de dekens naar mijn handen keek en zag dat ze licht gaven :wow:

Ik ben al huilend in paniek naar beneden gerend. "Mama!! Mijn handen geven licht!"
Mijn ouders waren eerst ontzettend verbaasd en dachten dat ik het gedroomd had. Totdat mijn moeder zich ineens besefte dat we Glow in the Dark nagellak gekocht hadden.

"Elise.... Heb jij soms aan de nagellak gezeten?!" nou, het antwoord was natuurlijk ja en ik kreeg op mijn sodemieter en werd weer naar bed gestuurd. ~~}>
Achteraf weet ik dat mijn ouders zich helemaal bescheurd hebben, en dat de korte preek voor ik weer naar bed moest vooral zo kort was omdat ze hun lachen heel moeilijk in konden houden. Ze hebben zich helemaal bescheurd! En ik heb die nagellak nooit meer op willen hebben :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:03

dat is ook best erg grappi.
Verder gaat er echt een wereld voor me open na het lezen van dit topic *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:13

xxCYNNxx schreef:
musiqolog schreef:
Eh.... ik denk dat die twee typetjes ontworpen zijn vanwege de naam, niet andersom. :)

Een paar jaar geleden was dat in de mode, bedrijfsnamen met "cor". Cor betekent "hart" in het Latijn, het suggereert betrokkenheid. Waarom een reisbureau zich nou precies zo noemt, is me ook niet duidelijk.

haha ja , die typetjes dat snap ik. Ik doelde meer op de uitspraak van de naam het bedrijf :) Wat overigens nog steeds een rare naam is, maar door de typetjes erom heen lijkt het wat minder raar, omdat je het nu associeert met die twee typetjes.

De suggestie betrokkenheid is dan op zich weer niet zo raar; suggereert tenslotte dat het reisbureau alles doet om het jou als klant het naar de zin te maken, zo betrokken zijn ze met jouw vakantieplezier....dus dat is op zich dan goed gekozen natuurlijk.

Komt erop neer, Corendon spreek je uit als Kòren-don :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:10

lmao het kwartje valt hier in het topic ook langzaam; dat snap ik...echter voorheen sprak ik het uit als kóren-don, en niet als kòren-don zoals het hoort te zijn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:14

Dat knab achterstevoren bank betekent. Kostte me maar 100000 keer de reclame zien ofzo :x

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:15

Dat van die klok was bij ons ook zo! En mijn kleinzoon Heeft heel lang getwijfeld of moeders en oma's aan de streep op je voorhoofd kunnen zien dat je liegt :o
Ik weet nog dat ik dat tegen hem zei, hij was een jaar of 6, nu 13, en hij in alle standen in de spiegel heeft gekeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:16

Ess_Ramona schreef:
Dat knab achterstevoren bank betekent. Kostte me maar 100000 keer de reclame zien ofzo :x

Daar kwam ik dus ook van de week pas achter :')

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:18

Ess_Ramona schreef:

Ik kom daar nu pas achter :o?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:21

Het stelt mij gerust dat ik niet de enige ben :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:21

Ik was denk ik een jaar of 8 en mijn zusje 6. Mama was een keer bij de buurvrouw, toen was mijn zusje heel vervelend. Dus ik naar de buurvouw toe. "Maaaaaaam, Laura doet flauw"
En toen mijn moeder: "Dan moet je wat zout over haar heen strooien"
Dus ik de zout gepakt en over haar hoofd heen gestrooid.
Mijn zusje is toen huilend naar de buurvrouw gerend maar die kwam met dezelfde snelheid terug omdat mijn moeder + de buurvrouw hun lach niet konden inhouden. :o :')

Tja en ik had niks fouts gedaan, mama had het gezegd. :j

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:53

Over zout gesproken....

Vroeger was ik gek op beestjes en verzamelde deze dan. Ik had een slak gevangen en in een open plastic bak gedaan. Allemaal gras er in etc. Vroeg ik mijn moeder wat slakken eten. Mijn broer was haar voor en zei: zout. Dus ik liep vet trots met de zoutpot naar de slak, want ik verzorgde hem vét goed. 3 minuten later was slakkie dood. Hij begon helemaal te schuimen / half op te lossen. Arme slak. Ik was ook kwaaaad! Gewoon een jeugdtrauma :P

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:57

vuurneon schreef:
xAntoinettex schreef:
Als we het toch over ouders hebben..

Mijn vader dacht gewoon 'normaal' vlees uit de diepvries gehaald te hebben, maar het bleek iets van eend of gans ofzo te zijn. Maar dat lust een gemiddelde puber niet, en er bleef ook nog eens een pubervriendinnetje eten. Had ie om die eend een stuk ham gerold, om het te verstoppen. 'Ja, dit is botvink, van de slager' Uhh oké, het was niet te eten en het heeft echt lang geduurd voor we erachter waren dat botvink niet bestond :)

Held :')

Mijn pa verkocht alles als 'kip' of 'rund'. Dus kalkoen = kip, paasrdenvlees = rund (al is dat tegenwoordig niet meer zo gek :') ), besodemieterde altijd de boel zodat ik het at haha, hoewel ik paardenvlees en wild qua smaak echt niet lekker vond: ook al was het 'rund' :')
De kalkoen viel niet op :+

Oh ja, dat kon mijn vader ook heel goed. Die maakte op een zondag wel eens "sudderkip" en dat vonden mijn zus en ik vroeger toen we klein waren heel erg lekker. Tot we een konijn op het aanrecht zagen liggen.
"Pap, wat gaan we vanavond eten?"
"Sudderkip"
Nooit meer sudderkip gegeten :')

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:02

xAntoinettex schreef:
Als we het toch over ouders hebben..

Mijn vader dacht gewoon 'normaal' vlees uit de diepvries gehaald te hebben, maar het bleek iets van eend of gans ofzo te zijn. Maar dat lust een gemiddelde puber niet, en er bleef ook nog eens een pubervriendinnetje eten. Had ie om die eend een stuk ham gerold, om het te verstoppen. 'Ja, dit is botvink, van de slager' Uhh oké, het was niet te eten en het heeft echt lang geduurd voor we erachter waren dat botvink niet bestond :)

:')

Hier probeerde mijn moeder dat ook, maar bij mij werkte dat niet :=
Waren ze toen nog niet achter, maar heb versterkte smaakpapillen.
Dus als je ze mij wat probeerde te voeren wat ik niet lustte, hielp het niet onder de mom van "rundvlees" :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:04

Ess_Ramona schreef:

Ik vond het al zo'n rare naam... :') :)*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:08

Bij mij duurde het even voordat ik doorhad dat een mtf transgender maar 1 operatie hoeft bij geslachtsverandering. :o
Zat vorige week nog te peinzen of de baarmoeder, eierstokken en borsten dan niet verwijderd moesten worden om vervolgens een 'ohjaaaa, mannen hebben dat niet'moment te hebben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:15

Maar die borsten moeten er wel opgeplakt worden ;)

Ingrijpende operatie trouwens ook wel, mtf...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:16

Van hormonen kan je ook wat borsten krijgen. Zonder operatie. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:31

Oh maar ik beweer ook niet dat het niet ingrijpend is. :)
Bij mtf kan het in principe in 1 operatie, terwijl bij ftm (meestal) 2-3 operaties nodig zijn voor de transitie. buiten de hormoonbehandeling om natuurlijk waar ze hun hele leven aan vast zitten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:40

Century schreef:
Was het niet een plaats? Volgens mij had het niets met het werkwoord te maken.

Er is een buurtschap tussen Eindhoven en Son die zo heet ja. Van de zomer nog doorheen gefietst. Maar die breng ik niet zo gauw in verband met het forum...

Ik heb intussen Heikes profiel gelezen trouwens. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:54

Ik heb jarenlang gedacht dat een straathoekwerker een prostituee was, snapte niet waarom diegene het zo graag wilde worden na het hbo :? Voor dame van lichte zeden heb je geen opleiding nodig immers :+ laat staan dat je het tegen iedereen trots loopt te verkondigen en dat anderen blij voor je zijn :?

Ahh t is een hulpverlener :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:56

vuurneon schreef:
Ik heb jarenlang gedacht dat een straathoekwerker een prostituee was, snapte niet waarom diegene het zo graag wilde worden na het hbo :? Voor dame van lichte zeden heb je geen opleiding nodig immers :+ laat staan dat je het tegen iedereen trots loopt te verkondigen en dat anderen blij voor je zijn :?

Ahh t is een hulpverlener :+
`

Hier moest ik wel even om lachen :').

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:21

M'n vriend had gister ook wel even nodig voor het kwartje bij hem viel.

Gister is m'n telefoon gevallen en ben ik er vervolgens perongeluk op gaan staan.
Dus ik app m'n vriend dat er allemaal barsten in m'n scherm zitten.

Hij:Oh, stuur een screenshot dan :oo
Ik: Ehm schat, dat heeft geen zin..
Hij: Hoezo dat heeft geen zin... stuur gewoon eens een foto door, wil die barsten zien.
Ik: *facepalm*
Hij: Wat is er nou?!
Ik: Met een screenshot ga je echt die barsten in het glas van mijn telefoon niet zien... Screenshot maak je van het beeldscherm zelf en niet van je hele telefoon.
Hij: ehh... ohja. -O-