Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:27

Nee het was bij janskerkhof. :P

Daarbij moet je lopend over een zebrapad.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-12-15 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:28

Dat er nu een jongen uitgebreid een patatje oorlog loopt te eten terwijl ik mijn maag voel rommelen... :+ Hij heeft nu een stukje ui bij zijn kin zitten, maar ik ga het expres niet zeggen. Ik wil ook patat :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:20

Ben ik zowaar eerder naar het station gegaan zodat ik mijn patat niet in de trein hoefde te eten... Zodat niemand zich aan mij hoeft te storen... Zit er iemand naast mij al luid zijn neus op te halen terwijl hij een mandarijntje eet. :+
Slechte karma? -O-

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:24

Ik erger me trouwens ook echt dood aan de 'nieuwe rage' onder de buschauffers, ineens zit de helft met oordopjes in muziek te luisteren tijdens het rijden..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:28

Nou inderdaad xJitskee! := Valt mij ook op.
Hier is het begonnen met de meest ongeïnteresseerde buschauffeur ooit, hij zegt meestal geeneens gedag als je instapt.
Maar er zijn er meer die het doen inderdaad.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:41

of chauffeurs die zeuren dat ze een beetje de beat van je muziek kunnen horen terwijl ze zelf de radio hebben aanstaan. ik vind de meeste chauffeuers erg chagerijnig en word er zelf ook nogal chagerijnig van. hoe moeilijk is het om een beetje vrolijk of aardig te doen. man man man als je je baan niet leuk vind had je maar een ander beroep moeten leren.

valt me op dat bijv alle chauffeurs chagerijnig zijn op lijn 43 arnhem apeldoorn en dat bijv de chauffeurs op lijn 102 apeldoorn amersfoort meestal wel gezellig zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:45

Ja ik heb het hier nog nooit gezien, maar ineens zie ik het bijna altijd. Ik vind het vreselijk klantonvriendelijk, betaal voor de rit met de bus maar er kan nog niet eens een vriendelijke "Hallo" af..

Gelukkig hebben wij ook een paar super leuke chauffeurs, echt heel vriendelijk en meewerkend.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:48

magda_90 schreef:
puppy1128 schreef:
Kennen jullie die trein stoelen die je naar beneden moet klappen zegmaar? Ik had weer de stoel te pakken die een beetje stuk is.. Altijd de schrik van mijn leven. :')

En mensen die voorbij lopen kijken mij stom aan waarom ik op die andere stoel zit. :+

Of dat iemand gaat zitten die in de veronderstelling is dat die stoel al naar beneden zit, anderen konden hem op tijd opvangen. :oo

Ja ik zit vaak niet helemaal met die stoelen, bij deze ook niet.. Maar man man man, ik schrik me wel iedere keer rot als ie niet blijft op een bepaald punt zegmaar.. :')

Ook paar keer meegemaakt dat de prullenbakker eruit flikkeren.. Gelukkig nog niet bij mij. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:49

Ik duw die stoelen altijd eerst zover mogelijk naar beneden om te checken hoe diep ze gaan. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 23:07

Daarstraks ipv een uur bijna 2 uur onderweg geweest :( was een storing aan de seinen. Wij stonden stil in een station, maar mochten niet eens uit de trein... Als we eruit mochten kon ik een andere nemen en was ik eerder thuis geweest :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:26

Vanochtend.. Had 50 minuten les, consultancy voor onze groups assignment waarvan we woensdag wat in moeten leveren dus gegaan. (Heb een S.I. gewricht wat vast zit dus zitten/staan/lopen gaat wat moeizaam maar deze les moest ik heen) dus in de trein. Was een dubbele trein dus ging in het achterste deel zitten. Hier werd aangegeven dat deze niet verder reed dan Utrecht Centraal. Wat ik al gek vond maar oke, misschien zou die daar ontkoppeld worden ofzo. Rijden we Utrecht Centraal binnen: 'Damen en heren, op laste van de politie rijden er geen treinen tussen Utrecht Centraal en Amsterdam.' Fijn. :\

Moest ik een half uur wachten voor de volgende trein naar Amsterdam Centraal en dan op Amsterdam Centraal een eind lopen voor de metro's en dan nog richting Amsterdam Amstel. Al met al zou ik maar 20 minuten van de les mee maken dus ben maar weer naar huis gegaan. :\

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:12

Captain schreef:
Vanochtend.. Had 50 minuten les, consultancy voor onze groups assignment waarvan we woensdag wat in moeten leveren dus gegaan. (Heb een S.I. gewricht wat vast zit dus zitten/staan/lopen gaat wat moeizaam maar deze les moest ik heen) dus in de trein. Was een dubbele trein dus ging in het achterste deel zitten. Hier werd aangegeven dat deze niet verder reed dan Utrecht Centraal. Wat ik al gek vond maar oke, misschien zou die daar ontkoppeld worden ofzo. Rijden we Utrecht Centraal binnen: 'Damen en heren, op laste van de politie rijden er geen treinen tussen Utrecht Centraal en Amsterdam.' Fijn. :\

Moest ik een half uur wachten voor de volgende trein naar Amsterdam Centraal en dan op Amsterdam Centraal een eind lopen voor de metro's en dan nog richting Amsterdam Amstel. Al met al zou ik maar 20 minuten van de les mee maken dus ben maar weer naar huis gegaan. :\

Feest! *\o/*
Ik stond vast op Bijlmer ArenA, mijn enige optie was bus 120 naar Utrecht Centraal. Dus ik heb 1.5 uur in de bus gezeten om bij Utrecht te komen. Overigens hadden alle metro's ook vertraging om een of andere vage reden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:31

Lees net dat sommige metrostations ontruimd werden.. Misschien een verklaring.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:53

Ik had vandaag om 17:41 de trein willen pakken (traject Dordrecht-Amsterdam C.).
Ten eerste komt dat ding met +15 minuten binnen (op het bord stond nog steeds +5) en dat kreng was maar 4 coupés lang -:(-
Werd zelfs op een bepaald station gezegd dat mensen niet meer in mochten stappen, want de trein was vol... Zelfs de eerste klas zat/stond helemaal vol!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:57

Je kunt een claim indienen tegen te volle treinen. Ik had vandaag weer een lekkere volle trein en geen een persoon die uit zichzelf z'n tas van de stoel haalt zodat een ander kan zitten

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:06

purny schreef:
Je kunt een claim indienen tegen te volle treinen. Ik had vandaag weer een lekkere volle trein en geen een persoon die uit zichzelf z'n tas van de stoel haalt zodat een ander kan zitten

Ik had het gemeld bij NS. Enige reactie die ik kreeg was: Meld het via de druktemelder in de app...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 01:48

Je moet het ook bij een of andere instantie melden. De naam ben ik even kwijt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 02:20

Ik vraag me alleen af wat jullie willen bereiken met het te melden? Het is bekend dat er, door meerdere omstandigheden, te weinig matrieel is en NS kan niet even een paar treinstellen tevoorschijn toveren. Lang leve de privatisering zullen we maar zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 02:35

Inoterry schreef:
Ik vraag me alleen af wat jullie willen bereiken met het te melden? Het is bekend dat er, door meerdere omstandigheden, te weinig matrieel is en NS kan niet even een paar treinstellen tevoorschijn toveren. Lang leve de privatisering zullen we maar zeggen...

En ook al zouden ze die wel hebben. Dan is de perron lengte op veel trajecten een probleem en kunnen er simpelweg geen langere treinen rijden. Meer treinen kan meestal ook niet omdat het spoor met het huidige beveiligingssysteem de treinen niet dichter op elkaar kan laten rijden of we anders in de file kunnen gaan staan voor knooppunten of grote stations.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 02:37

Ook dat nog inderdaad :j . En dan hebben we het niet eens over de treinen waar de mensen als sardientjes in 1 stel gaan zitten en staan terwijl het andere stel nog lang niet vol zit, gebeurt ook vaak zat. Maar vooral niet geloven dat er elders nog plek is als je het tegen ze zegt, welnee. Gewoon lekker mopperen dat die trein zo vol zit :+
Een mooi voorbeeld daarvan was een paar jaar terug toen een reiziger op twitter een foto plaatste van wat, volgens hem, een volle trein was. Nu zat er in diezelfde trein een NS medewerker die de foto zag en meteen een foto plaatste van een bijna leeg rijtuig. Waren er nog heel veel mensen boos dat hij dat had gedaan, want die trein is elke dag zo vol... :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 02:41

Ik vind het niet normaal dat je als haringen in een ton staat. Dat is voor mij de reden dat ik vrij weinig tot niet de trein pak. Je betaald best wel veel vind ik.

Ik betaal trouwens van Schiedam naar den haag moerwijk 3,70. Ga ik een station verder en dat is bij wijze pak hem beet 4 minuten langer ben ik 40 cent meer kwijt. Vind dat echt asociaal duur

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:04

Over vol gesproken.... 1 keer was het zo vol dat de deuren met dichtkonden....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:25

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:26

Inoterry schreef:
Ook dat nog inderdaad :j . En dan hebben we het niet eens over de treinen waar de mensen als sardientjes in 1 stel gaan zitten en staan terwijl het andere stel nog lang niet vol zit, gebeurt ook vaak zat. Maar vooral niet geloven dat er elders nog plek is als je het tegen ze zegt, welnee. Gewoon lekker mopperen dat die trein zo vol zit :+
Een mooi voorbeeld daarvan was een paar jaar terug toen een reiziger op twitter een foto plaatste van wat, volgens hem, een volle trein was. Nu zat er in diezelfde trein een NS medewerker die de foto zag en meteen een foto plaatste van een bijna leeg rijtuig. Waren er nog heel veel mensen boos dat hij dat had gedaan, want die trein is elke dag zo vol... :roll:

Ja die NS medewerkers kunnen gewoon eerste klas gaan zitten. Dan hoor je mij ook niet klagen. :+ Maar dat is niet te betalen als je gratis kan reizen. :P

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:45

Ik weet niet wat Arriva allemaal aan het doen is op mijn traject, maar ik had gisteren 20 minuten vertraging met de trein van 11.00 omdat er 's ochtends een defecte trein was en vandaag had ik zonder reden 5 minuten vertraging? We stonden stil op een station, maar er kwam geen trein van de andere kant oid? :=
Trein was ook weer bomvol.