In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:56

Citaat:
Het goede nieuws is dat hij niet verliefd is op haar.
Nou ja, dat weet ie niet, hij kent r nog niet zo heeeel goed denk?

Citaat:
Maar wel lichamelijk tot haar aangetrokken is.
ja dat kan, hoeft idd geen actie uit te volgen

Citaat:
Hij wil mij niet kwijt, maar hij wil/kan niet veranderen.
dat is een zwaktebod (nod)

Citaat:
Als hij daadwerkelijk met haar afspreekt weet hij ook niet hoe ver hij zou gaan. Zo is hij. Take it or leave it was de boodschap
. Sja, hier staat toch echt niet dat hij gáát afspreken.. de vraag is, of hij dat gaat doen ja of nee, en of hij dat eerlijk zou zeggen, gezien hij het vantevoren ook niet nodig vond om iets te melden..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:43

Als hij daadwerkelijk afspreekt weet hij niet hoever hij zou gaan?? Hoezo heeft hij het überhaupt over afspreken? En hij voelt zich lichamelijk tot haar aangetrokken en weet niet hoever hij zou gaan als hij met haar afspreekt? Nou dat kun je zo wel raden :+

Echt weer zo'n typisch verhaal, "mijn man gaat al jaren vreemd en ik wist van niks", nee, je weet het wel, je wilt het niet zien. Als het mijn man geweest was.... :evaw:

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:46

Als je genoeg om iemand geeft zou je minder open staan voor anderen. Toch kan dat toch gebeuren en zoals collie zegt heb je zelf in de hand wat je daarmee doet. Verstandig voor de relatie is dat je contact met diegene vermijd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:47

Ik zal HC even voor zijn hier. Misschien heeft hij het idd te lang verzwegen en was het beter als hij er uit zichzelf mee was gekomen, maar kijk eens naar de gemiddelde reactie hier.... Het bespreken lijkt zinloos, hij mag misschien gevoelens hebben maar moet wel thuis braaf aan de ketting blijven. Dat hij niet wil veranderen (en zo te horen eigenlijk een open relatie wil), is een zwaktebod, daardoor is hij een eikel etc... Gelijk afgebrand tot de grond. Ik verbaas me er echt over hoe vrouwen met fakkels en hooivorken achter een man aangaan omdat hij toegeeft behoeftes te hebben die "wij" niet zo leuk vinden....

Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel. Eerder waren er hier nogal veel bokkers die er niet in geloofden dat hij er voor uit zou komen, hij ging dat heus wel ontkennen. Nou, blijkbaar niet dus, hij geeft het eerlijk toe. Maar dat is ook weer niet goed! Ik vind het dapper van hem om het alsnog toe te geven. Hij had er ook voor kunnen kiezen te ontkennen en stiekem door te gaan.

Het is nu aan TS om te bepalen wat ze wil. De relatie opnieuw bespreken en nieuwe afspraken maken (die dus wrs zullen inhouden dat ze niet sexclusief zijn) of kiezen om er een punt achter te zetten.
Degenen die mauwen over "kan je hem nog wel vertrouwen?": nee dat kan ze niet als ze in de illusie van een monogame relatie blijft zitten. Hij zegt eerlijk niet te willen veranderen, zij kan dat accepteren of juist niet. Je kan niet van iemand verwachten dat ze zichzelf veranderen om de ander te plezieren. Hij is er NU eerlijk over, nu TS nog...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:49

Zwerte schreef:
Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel.

Het is nu aan TS om te bepalen wat ze wil. De relatie opnieuw bespreken en nieuwe afspraken maken (die dus wrs zullen inhouden dat ze niet sexclusief zijn) of kiezen om er een punt achter te zetten.
Degenen die mauwen over "kan je hem nog wel vertrouwen?": nee dat kan ze niet als ze in de illusie van een monogame relatie blijft zitten. Hij zegt eerlijk niet te willen veranderen, zij kan dat accepteren of juist niet. Je kan niet van iemand verwachten dat ze zichzelf veranderen om de ander te plezieren. Hij is er NU eerlijk over, nu TS nog...

Dit inderdaad. Het is aan de TS wat ze ermee wil (en of kan). Het hoge woord is er nu tenminste uit en dat is al heel wat denk ik.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:50

@zwerte

Ik denk dat nooit iemand HC kan zijn behalve HC zelf :')

Het hebben van gevoelens en behoeftes is geheel normaal. En aan de ketting?!?!
Nee hoor. Open communicatie wel.
Hij probeert het te bespreken (of eigenlijk hij deelt mede) nádat zij hem confronteert met haar ontdekking.
En "take it or leave it" (als ik de bedoeling van kerel in de goede context plaats) mijn aars, ga dan maar fietsen :evaw:

Ik verplaats mij even in de vriend van TS. Krijg leuk contact met een meisje, voel me tot haar aangetrokken, wil met haar afspreken. Oeps vriendin komt er achter.
Vervolgens (zoals ik het lees) geef ik aan: ik wil doen waar ik zelf zin in heb, misschien ga ik wel afspreken, weet niet hoe ver ik ga, take it or leave it.
Dan ben je toch wel een beetje eikelig bezig. Geef dan aan "door recente ontwikkelingen :+ ben ik er achter gekomen dat ik misschien niet geschikt ben/toe ben aan een monogame relatie".
Vervolgens praat je er dan over, samen, beide meningen op tafel.
En dan is het maar net in hoeverre vriend zijn behoeftes/gevoelens aan de kant wil zetten voor TS en waar TS zich prettig bij voelt.

Editedit :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 28-08-15 11:18, in het totaal 9 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:52

Snorlex schreef:
@zwerte

Zeg ik dat dan? Moet er niet aan denken zeg, ik ben vrouw en een stuk jonger en haat warme landen. Dus nee, ik ben hc absoluut niet. Ik zeg dat ik hem even voor ben. Hij zou ongetwijfeld hier opmerken dat dit topic bewijst dat laagdrempelig bespreken bijna niet bestaat. En dat ben ik met hem eens als je de reacties hier ziet.
Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren ipv zo flauw.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:53

Ik mis de moeilijke woorden, waar minimaal 25% van de tekst uit hoort te bestaan. :')

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:54

Zwerte schreef:
Snorlex schreef:
@zwerte

Zeg ik dat dan? Moet er niet aan denken zeg, ik ben vrouw en een stuk jonger en haat warme landen. Dus nee, ik ben hc absoluut niet. Ik zeg dat ik hem even voor ben. Hij zou ongetwijfeld hier opmerken dat dit topic bewijst dat laagdrempelig bespreken bijna niet bestaat. En dat ben ik met hem eens als je de reacties hier ziet.

Volgens mij was het gewoon vriendelijk bedoeld en luchtig :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:55

Zwerte schreef:
Snorlex schreef:
@zwerte

Excuus ik heb te snel gelezen :oo
En inderdaad, de emoticon (grappig bedoeld).
Je bent HC vóór. Ja inderdaad :Y)
Ik heb al inhoudelijk gereageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:13

En ik vind hem wel een eikel. Blijkbaar wil hij er niet open over communiceren. Wat ik in het bericht van TS lees is dat hij aangeeft interesse te hebben in een ander (dat mag) en dat ze er maar mee moet dealen. Wat zij er verder over denkt, hoe zij zich er verder over voelt, boeit hem niet. Want anders zeg je niet 'take it or leave it'.

Als je graag een open relatie wil (moet ieder voor zich weten) zou ik het wel fijn vinden als daar een normaal en volwassen gesprek over kan plaatsvinden. Dan is het inderdaad aan TS wat ze ermee doet. Maar op deze manier een gesprek afkappen vind ik respectloos.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-08-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:15

Zwerte schreef:
Ik zal HC even voor zijn hier. Misschien heeft hij het idd te lang verzwegen en was het beter als hij er uit zichzelf mee was gekomen, maar kijk eens naar de gemiddelde reactie hier.... Het bespreken lijkt zinloos, hij mag misschien gevoelens hebben maar moet wel thuis braaf aan de ketting blijven. Dat hij niet wil veranderen (en zo te horen eigenlijk een open relatie wil), is een zwaktebod, daardoor is hij een eikel etc... Gelijk afgebrand tot de grond. Ik verbaas me er echt over hoe vrouwen met fakkels en hooivorken achter een man aangaan omdat hij toegeeft behoeftes te hebben die "wij" niet zo leuk vinden....

Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel. Eerder waren er hier nogal veel bokkers die er niet in geloofden dat hij er voor uit zou komen, hij ging dat heus wel ontkennen. Nou, blijkbaar niet dus, hij geeft het eerlijk toe. Maar dat is ook weer niet goed! Ik vind het dapper van hem om het alsnog toe te geven. Hij had er ook voor kunnen kiezen te ontkennen en stiekem door te gaan.

Amen.

Viel mij inderdaad ook al op.

Verbaasde me er ook over hoe het van een appje over afspreken overspringt naar geslachtsziektes waar je dood aan gaat.

Hij is eerlijk geweest, ja hij had het misschien zelf kunnen zeggen, maar het is nu aan TS wat ze met de informatie doet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:16

Ik ben erg benieuwd of ts ook buiten de deur mag eten. Dan pas kun je spreken van een eerlijke open relatie.
Ben het wel eens met kayleigh, door zijn gebrek aan interesse naar haar gevoelens klopt er iets niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:18

F_Orumster schreef:
Ik ben erg benieuwd of ts ook buiten de deur mag eten. Dan pas kun je spreken van een eerlijke open relatie.
Ben het wel eens met kayleigh, door zijn gebrek aan interesse naar haar gevoelens klopt er iets niet.

Daarom moeten ze ook zeker opnieuw bespreken hoe ze de relatie zien, indien ze willen doorgaan.
Maar hoe weten jullie zo zeker dat hij geen interesse heeft in haar gevoelens? We waren er niet bij en horen volgens mij alleen een heeeeeele korte samenvatting van haar kant. Ik durf daar niet uit te halen dat hij echt alleen zo kort en bot was. Als hij dat wel was, tja, dan lijkt het idd gedoemd te mislukken. Maar nogmaals, dat weten we toch gewoon niet?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:20

Daar heb je gelijk in eigenlijk.
Communicatie is de sleutel indd (Zoals altijd natuurlijk).
Ts, ga voor jezelf na of je een monogame relatie verlangt of open, bespreek alles goed samen en maak je keuze (voor jezelf!)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:28

We hebben natuurlijk beperkte informatie.
Maar TS heeft gevraagd om advies en dat "advies", of eigenlijk onze mening over wat we zelf zouden doen, kunnen we alleen baseren op de informatie van TS.
Die informatie is wellicht kort door de bocht of wel een goede samenvatting... Weten we inderdaad niet.
We hebben ook geen achtergrond informatie en daarnaast interpreteert niet iedereen de tekst hetzelfde natuurlijk.

Maar zoals ik het lees: een oneerlijk mannetje met geen interesse voor gevoelens van TS.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 28-08-15 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:31

Zwerte schreef:

Hij is een eikel omdat hij dat pas doet nadat ze hem halvelinge betrapt heeft op de uitvoering daarvan zonder haar daar over te informeren en als HC niet tegen zijn eigen principes in wil gaan dan vindt hij dat ook.
Laten we vooral niet vergeten dat hij er nu enkel eerlijk over is omdat TS hem voor blok gezet heeft. Niet omdat ie in al zijn goede bedoelingen en oprechtheid besloot TS in te lichten over zijn ideeën.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:35

Volgens mij zeg ik ook dat hem dat wel degelijk verweten kan worden. Daar is hij absoluut fout in geweest, dat kan ik ook niet ontkennen. Maar ik vind dat niet voldoende om hem meteen aan de schandpaal te nagelen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:37

Ik vraag me af hoe hij het zou vinden als jij met een ander uitgebreid gaat staan te flirten en dan vervolgens zegt: Nou wie weet duiken we wel de koffer is als het zo uitkomt.

Hij zegt jou niet kwijt te willen maar je moet wel bij hem blijven op zijn voorwaarden.
In een gezonde relatie is er een balans en houd je rekening met elkaar. Ik denk dat het enige wat hij zou doen is het jou niet vertellen als hij vreemd gaat onder het mom van wat niet weet wat niet deert.
Meid er lopen echt ook mannen rond die wél voor jou willen gaan en daar moeite voor willen doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:41

Zwerte schreef:
Volgens mij zeg ik ook dat hem dat wel degelijk verweten kan worden. Daar is hij absoluut fout in geweest, dat kan ik ook niet ontkennen. Maar ik vind dat niet voldoende om hem meteen aan de schandpaal te nagelen.

En voor mij zou dat op zich een relatie al in de weg staan. :) Als ie dat al niet bespreekbaar kan/wil maken zonder dwang en je dan maar achter de rug om gaat. ja, waar ben je dan mee bezig samen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:43

Ts, aangezien je zegt een open relatie niet te zien zitten is mijn advies, zoek iemand anders.

Dat hij hier pas mee komt nadat hij "betrapt" is en niet gewoon eerlijk met je om de tafel is gaan zitten om te bespreken dat hij niet monogaam wil zijn verteld wat over zijn aard en dat is in mijn ogen niet al te best.
Dat hij dan ook nog eens het op zo'n manier brengt, zonder wat tact en begrip maakt dat mijn beeld van hem nog slechter wordt.

Doe jezelf een groot plezier en eindig deze relatie, hij heeft duidelijk aangegeven dat wat jij wil in een relatie er voor hem niets toe doet. Je verdient iemand die daar wel om geeft.
Het zal vast wel even wat verdriet geven, maar je bent beter af zonder hem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:03

Ayasha schreef:
En voor mij zou dat op zich een relatie al in de weg staan. :) Als ie dat al niet bespreekbaar kan/wil maken zonder dwang en je dan maar achter de rug om gaat. ja, waar ben je dan mee bezig samen.

Maar ja, dat is voor iedereen anders...
de vraag is of hij verder wil met haar en daar iets voor wil doen cq laten, en of zij verder wil met hem, onder welke voorwaarden dan ook.. en dat kunnen alleen zij samen besluiten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:05

Hij wil er iig niks voor laten. Dat heeft ie haar vrij duidelijk gemaakt. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:09

Dat 'ie eerlijk is geweest nadat ze hem heeft geconfronteerd, oké.. Hij had ook kunnen liegen. maar inderdaad waarom is hij er niet zelf mee gekomen en dan vooral dat hij aangeeft niet weet hoe ver hij zal gaan als hij toch met haar afspreekt en het 'take it or leave it' gedrag.. dat vind ik gewoon het ergste. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:11

Het feit dat de ander misschien boos wordt, wil niet zeggen dat je iets maar stiekum moet doen. Wij hebben in het begin duidelijk tegen mekaar gezegd dat gevoelens voor een ander kunnen, maar wil je erop ingaan, dan verbreek je eerst de relatie. Bij die gevoelens hoort ook lust. Onze visie is, dat we het beiden pijnlijk zouden vinden moest de ander met iemand in de koffer duiken en dat houdt ons tegen om zelf die stap te zetten.
De vriend van TS houdt er blijkbaar geen rekening mee dat zijn gedrag voor haar pijnlijk is en had ze niet in zijn telefoon gekeken, dan zou hij er nu niet eerlijk over zijn. En of hij ooit uit zichzelf eerlijk zou zijn, dat zal TS nooit weten.
Ik heb geen probleem met mensen die niet monogaam of sexclusief kunnen zijn en dat eerlijk bespreken, wel met zij die het voor hun (potentiële) partner verbergen. Zij beseffen duidelijk niet dat ze enorm veel leed kunnen veroorzaken en dat dit toch lang (bij sommige de rest van hun leven) zijn sporen na laat als hun eigelijke aard dan toch aan het licht komt. Dus ja, zo'n mensen zijn in mijn ogen bitchen en eikels, omdat ze weten dat ze de ander vroeg of laat zullen kwetsen met hun gedrag en daar geen zak om geven. Hun eigen pleziertjes gaan voor op de gevoelens van hun partner.