Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chasey schreef:Kuggur schreef:"De eerste mens" bestaat (of liever bestond) niet.
Leg uit.
Chasey schreef:Evolutie theorie, ondanks dat wetenschappers zoveel hebben onderzocht, vind ik het nog steeds bizar dat de wereld die zooo ontzettend complex in elkaar zit, met zijn dieren rijk, bomen planten, seizoenen etc. Vanuit het niets ontstaan is? Hoe kan dat ontstaan zijn? Zelfs als zou daar miljoenen jaren over gegaan zijn, dan nog vind ik het hele leven erg verwonderlijk. Bijvoorbeeld hoe een lichaam in elkaar zit. Zo complex. Een chromosoom teveel of te weinig heeft al grote gevolgen. Alles heeft een functie, dieren, planten, alles eigenlijk.
Ik kan gewoon niet geloven dat het na miljoenen jaren op zijn plek gevallen is, en uit eindelijk zo complex in elkaar steekt.
Maar wat betreft te schepping; waar komt God vandaan?
Dus dat vind ik moeilijk aan te nemen
edit: Oftewel, ik ben er nog niet uit wat ik nou écht moet geloven. Maar denk er wel vaak over na.
Klarinda schreef:Ik geloof niet in de evolutie theorie, ik kan er niet bij met m'n gedachten dat er niets was en dan opeens alles.
Ik geloof dat God de wereld heeft geschapen, Hij heeft daar de macht voor, ook dat is moeilijk te bevatten en je kan er ook niet bij met je verstand, maar je moet het geloven.
Leffroi schreef:Waarom willen dieren altijd ontsnappen? Mijn konijn heeft zo'n 25m2 om te rennen en te doen wat ze wil, maar zodra ze gaas tegen komt is het toch altijd even stiekem kijken of ze er niet onderdoor kan. (En ja, een maatje komt er aan...)
Damned schreef:Hoe het komt dat kwalitatief mindere series (zoals Gossip Girl, Supernatural, The Vampire Diaries,...) vaak verslavender zijn dan kwalitatief betere (zoals Game Of Thrones, Sons Of Anarchy, House Of Cards,....)?