Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:18

Shenavallie schreef:
Moet trouwens ook wel eens lachen om van die meiden die in paniek raken als je voorstelt om er wat bij te doen aan geld. Bijvoorbeeld: het bedrag is 8,20 en als je dan voorstelt om er 20ct bij te doen, weten ze het niet meer. De kassa geeft tenslotte een ander bedrag aan, help! :+

Yes! Je ziet de paniek in hun ogen ontstaan. :(:)
En dan hebben ze met veel pijn en moeite het juiste wisselgeld bij elkaar gepakt, dan zie je ze nog even worstelen met het terugtellen om het tot slot na 1,5 tel maar gewoon in één keer terug te geven. :=

linoleum

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:52

En daarom moeten ze dus bij ons verplicht kunnen terug tellen. Dan kan je dit namelijk ook makkelijk oplossen :D

Ik typ zelfs nooit het bedrag in wat ik ontvang, altijd in één keer op contant, scheelt me paar knoppen indrukken :') Blijft ook altijd een sport om te zorgen dat ik overal voldoende van heb. 10 cent bijna op? Dan even tijdje zo bijvragen dat ik later weer wat meer heb. Al merk ik met name bij de jongere meiden, dat ze dat ook niet door hebben hoe dat moet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:58

In het begin schoot ik ook in de stress als ze wat bij gaven haha. Nu heb ik wel door hoe dat moet xD

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:01

Oh ik heb als vakantiebaan in een winkel gewerkt en ik raakte ook altijd in paniek als iemand dat zei, en ik vond het ook erg dat ik dat steeds deed, voelde me erg dom. Punt is dat ik wel gewoon alles heel netjes terugtelde, maar wanneer iemand vroeg "zal ik er .... bij doen?" dan zag ik het gewoon niet voor me, het voelt dan net alsof ik een wiskundeopdracht of ruimtelijk inzicht moet doen :') . Ik ben het ook nooit echt gaan 'zien', hoe makkelijk het waarschijnlijk ook is. Op zo'n moment gaan alle cijfers in mijn hoofd door elkaar en word het soep. Tja, echte alpha zeg maar.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:44

Als mensen 8,20 afrekenen, dan 10 euro geven en nog 20 cent erbij geven, weet ik prima dat ik 2 euro terug moet geven.

Alleen als mensen 8,63 moeten afrekenen en dan nog bovenop de 10 euro ineens 73 cent er bovenop knallen, dan moet ik echt wel even nadenken hoe ik dat dan moet doen. Dat is gewoon echt even omschakelen en daar ben je gewoon niet altijd op voorbereid.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:55

Dat terug tellen doet me denken aan een collega'tje van mij. Die kan niet goed rekenen en raakt ook in 'paniek' als mensen dan bij willen betalen. Kan ik me goed voorstellen, sommige kunnen dat wel en andere weer niet.
Maar nu was er een klant die moeilijk ging doen met kleingeld en een discussie aan ging. Maar als je het niet begrijpt dan weet je toch ook niet of het bedrag juist is wat je terug moet geven :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:05

Wat bij mij altijd irritant was, was dat ik al ruim van tevoren belde naar de balie dat mijn 5 centjes bijna op waren (had er dan bijvoorbeeld nog 6 a 8), en dan zou mijn collega het zo brengen. Na 20 minuten liep ze langs en dan vroeg ik 'hee, heb je mijn centjes bij?' en dan was het 'ooh sorry meid ik kom ze nu brengen!'. En dan was de desbetreffende collega opeens al klaar met werken, en kon ik opnieuw gaan bellen en het hele feest opnieuw beleven :') Een meneer heeft zelfs dus een keer een klant voor me 5 cent gegeven, omdat ik het gewoon niet meer had, en hij vroeger ook kassa had gedraaid en wist hoe het voelde. Superlief!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:37

DynamiteS schreef:
Shenavallie schreef:
Moet trouwens ook wel eens lachen om van die meiden die in paniek raken als je voorstelt om er wat bij te doen aan geld. Bijvoorbeeld: het bedrag is 8,20 en als je dan voorstelt om er 20ct bij te doen, weten ze het niet meer. De kassa geeft tenslotte een ander bedrag aan, help! :+

Dit heb ik dus ook als ik achter de kassa zit :')
Ik kan redelijk goed en snel hoofdrekenen en ook nu kan ik dan meteen zeggen wat ik zou terug moeten geven, maar als er druk op staat sla ik helemaal op tilt, zo stom! Aan de andere kant van de kassa zou ik dan wel gewoon weten wat er teruggegeven moet worden, maar dat komt bij mij echt door de druk/stress van het cassieren (ben nog niet zo heel ervaren zeg maar.. :') :o ).

Blijven oefenen, komt het vanzelf goed! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:38

Jolien87 schreef:
Shenavallie schreef:

Yes! Je ziet de paniek in hun ogen ontstaan. :(:)
En dan hebben ze met veel pijn en moeite het juiste wisselgeld bij elkaar gepakt, dan zie je ze nog even worstelen met het terugtellen om het tot slot na 1,5 tel maar gewoon in één keer terug te geven. :=

:D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:39

linoleum schreef:
En daarom moeten ze dus bij ons verplicht kunnen terug tellen. Dan kan je dit namelijk ook makkelijk oplossen :D

Ik typ zelfs nooit het bedrag in wat ik ontvang, altijd in één keer op contant, scheelt me paar knoppen indrukken :') Blijft ook altijd een sport om te zorgen dat ik overal voldoende van heb. 10 cent bijna op? Dan even tijdje zo bijvragen dat ik later weer wat meer heb. Al merk ik met name bij de jongere meiden, dat ze dat ook niet door hebben hoe dat moet.

Ook dat: niets zo vervelend als je een kassa met bijna lege bakjes moet overnemen. Kun je eerst weer een tijdje extra bijvragen. En de volgende dag zit je tenslotte ook weer met het probleem dat je niet met een goed startbedrag/gevulde kassa kunt beginnen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:42

Jennifuur schreef:
Wat bij mij altijd irritant was, was dat ik al ruim van tevoren belde naar de balie dat mijn 5 centjes bijna op waren (had er dan bijvoorbeeld nog 6 a 8), en dan zou mijn collega het zo brengen. Na 20 minuten liep ze langs en dan vroeg ik 'hee, heb je mijn centjes bij?' en dan was het 'ooh sorry meid ik kom ze nu brengen!'. En dan was de desbetreffende collega opeens al klaar met werken, en kon ik opnieuw gaan bellen en het hele feest opnieuw beleven :') Een meneer heeft zelfs dus een keer een klant voor me 5 cent gegeven, omdat ik het gewoon niet meer had, en hij vroeger ook kassa had gedraaid en wist hoe het voelde. Superlief!

Wat je in zo'n geval kunt doen is vragen om 5 ct extra, zodat je in plaats van 5,95 Euro afgerond 6 Euro kunt teruggeven. Intussen spaar je dan je 5 centjes op. Of als je 5 cent terug moet geven, dat je vraagt om 5 cent extra, zodat je 10 cent terug kunt geven. ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:01

@Shenavallie: Ja had ik ook gedaan! Maar die mevrouw had het niet.. Dus dat was erg jammer haha.

Best raar, vanuit de AH zelf mochten we geen muntjes bijvragen, maar anders hield je het echt niet lang uit met je kassa :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:04

Ik doe niks anders dan bijvragen. Omdat de tientjes bij ons schaars zijn zorg ik altijd dat ik er minimaal een twintigje bij heb. Zo was het bijvoorbeeld 17 euro en klant betaald met 50, vraag ik er gewoon 7 euro bij. Mensen hebben vaak meer in hun portemonee dan ze denken

moyra

Zo ging ik een paar weken geleden sigaretten halen bij de ah.
Medewerker : je id (op een hele arogante toon).
Waarop ik weer antwoord : nou omdat je het zo vriendelijk vraagt >;)
Waarop ze me toe snauwde :doe ik wat fout ? 8)7
Waarop ik geantwoord heb: de tijd van u en uw is zeker verleden tijd naar klanten toe?
Vroeger vroegen ze altijd zou ik uw id kaart mogen zien ?

De keer daarop deed ze precies het zelfde en ben ik weggelopen met de opmerking ik ga wel ergens anders sigaretten halen waar de vriendelijkheid hoger in het vaandel staat.
Dit werd gezien Door haar leidinggevende welke even een gesprekje met haar aangeknoopt heeft.
Dat je en u kan mij nog niet zoveel schelen maar als je je werk nou niet leuk vind moet je lekker kranten gaan lopen :wave:
Haar gezicht en houding staat ook altijd op onweer, al voor ik een aanvaring met dr had.
Laatst bijgewerkt door moyra op 21-08-15 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik mocht dat bij de AH ook niet, bij de Vomar werd er altijd geapplaudisseerd als ik begon op een lege kassa en ik leverde hem vol in :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:05

Bij onze AH moeten we bijvragen, franchise he! :D

En idd Emma, ik maak er ook een sport van soms. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:14

Vertel me eens een reden waarom je niks mag bijvragen? Dat rekent toch 10x makkelijker dan al die kleine prut?

Edit: Overigens als iemand €4,95 met €50,- wilt betalen vraag ik vriendelijk of ze het kleiner hebben of misschien kunnen pinnen. Vind het altijd zo asociaal en lekker makkelijk, tik bij die pinautomaat toch gewoon 'biljetkeuze' in. Als je vijf van die grapjassen hebt is je kassa zo leeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:17

KimD schreef:
Vertel me eens een reden waarom je niks mag bijvragen? Dat rekent toch 10x makkelijker dan al die kleine prut?

Kost tijd denk ik.

Er zijn best veel vaste klanten die het jammer vinden dat ik ga stoppen bij de appie. Heb het sommigen maar verteld want anders gaan ze me aanspreken als ze me zien. :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:18

De iets oudere Cassiers die geen dankjewel of asjeblieft kunnen zeggen. Echt vreselijk! Of de nieuwste opmerking 'heeft u alles kunnen vinden'. Het zal klantvriendelijk zijn maar ik vind het irritant. Natuurlijk heb ik alles kunnen vinden en zo niet dan is het zo goed verstopt dat ik het wel ergens anders haal.
En het inderdaad in je hand smijten van met een grote teruggave. Zo klantonvriendelijk, ik heb de neiging om dan te zeggen ah, kan je nog niet terugtellen. Heb zelfs wel eens de neiging om het ter plekke te leren.

Ook heb ik achter de kassa gezeten en hetgeen wat ik daar zo irritant vond was : het niet op de band willen zetten van je spullen voordat de voorganger klaar is met betalen. Constant vragen om extra korting, de actievoorwaarden niet lezen en als je ze er op wijst boos worden. Ook vond ik het wel heel vies als mensen stonken naar oud zweet, vieze gele nagels. Soms op zaterdagochtend kwamen de mensen van de visafslag om wat spullen te kopen en die stonken echt naar vis. Kunnen zij niks aan doen maar het was bijna misselijkmakend :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:21

Behalve vieze mensen maakt het mij allemaal niet uit, ik ben bijna altijd vrolijk. :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:22

MarlindeRooz schreef:
KimD schreef:

Kost tijd denk ik.

Er zijn best veel vaste klanten die het jammer vinden dat ik ga stoppen bij de appie. Heb het sommigen maar verteld want anders gaan ze me aanspreken als ze me zien. :')

Jeetje mina, kost tijd. :+ Is het al zo erg tegenwoordig. _O- Overigens pas ik wel vriendelijk als mensen komen met de spaarpot van hun kind en het is druk aan de kassa. Als het rustig is tel ik die graag uit, maar niet als er tien man aan de kassa staan. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:39

Vervelend vooral als iemand 4,35 moet betalen en 20 geeft en het niet kleiner zegt te hebben, waarna je dan aan het tellen zit in de kassa en net het laatste briefje erbij pakt en ze ineens komen met 'ik heb er wel 35 cent bij'. Ugh. En dan verbaasd kijken als je zegt dat je 't al bij elkaar hebt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:46

Ach op warme dagen ruiken vuilniszakken soms beterder dan mensen :+.
Waar ik me dan weer wel aan kan irriteren maar het niet probeer zijn die Chinezen met de baby voeding. We proberen het in de hand te houden maar het blijft doorgaan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:48

Breek me de bek niet over over die nutrilon chinezen. Wij hebben 1 collega en die wordt echt pislink er van. Ook tegen meneel en mevlouw chinees zelf. _O_ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:52

Bekijk het eens van de andere kant.. Die mensen staan doodsangsten uit en willen gewoon goede babyvoeding. Ondertussen mag je nergens meer dan 2 van die pakken kopen, ook niet als je niet Chinees bent.. Waarom dan nog moeilijk doen? Twee pakken is gewoon toegestaan.