Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:24

Die ontsteking heb ik ook. Ik heb boven elke knie een grote zak vocht wat niet weggaat. Mijn boven benen moeten meesterlijk sterk zijn wil ik geen last van mijn knieën hebben. Longboarden hielp daar bij heel goed. Maar helaas..

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:21

Kaus schreef:
Die ontsteking heb ik ook. Ik heb boven elke knie een grote zak vocht wat niet weggaat. Mijn boven benen moeten meesterlijk sterk zijn wil ik geen last van mijn knieën hebben. Longboarden hielp daar bij heel goed. Maar helaas..

Beterschap!

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:30

Wat balen Myrthe! Hoop voor je dat het snel over is :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:36

Je weet mijn naam :wow: Volgens mij ben je één van de weinigen, wordt door iedereen altijd Kaus genoemd, maakt mij niet uit :P
Bedankt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:37

Beterschap met de knie(ën)!

Ik heb dus echt shin splints nu *baalt* Al eerder gehad, toen met veel rust over gegaan. Nu het hardlopen weer intensiever gaan doen... weer mis dus :\
Komt er van als je conditioneel meer kunt dan wat je lichaam kan.

Vandaag wel getraind, maar vooral kracht. (Benen, buik, schouders, rug)
En mijn trainer kwam met een nieuw doel; 'leer bokspringen'. Dus nu heb ik er 102 :')
Misschien zelfs 103 omdat ik; 'eet 100 dagen gezond' ook wel een goede vind.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:37

Mag ik je Kaus blijven noemen? Ik ga Myrthe sowieso vergeten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:39

Wat balen zeg!
Hopelijk gaat het met jullie twee snel beter!
Lijkt me niets als je meer kunt dan je lichaam :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:48

Veel blessures hier!

Ja hoor, ik weet jullie namen ook niet eigenlijk :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:49

Mijne ook niet? :))

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:58

Oef, dat gaat hard inderdaad...ik kom thuis van werk en kan direct drie pagina's gaan lezen ;) .

MMares schreef:
Wat is dat van freerice eigenlijk als ik vragen mag?
Heb het al meermaals zien voorbijkomen als doel

@ MMares Om jouw vraag te beantwoorden. http://www.freerice.com is een website waarbij je meerkeuzevragen over allerlei onderwerpen in het Engels kunt beantwoorden. Bijvoorbeeld Engels grammatica, Engelse woordenschat, Latijn, Italiaans, wiskunde, natuurkundige symbolen en topografie. In ruil voor ieder goed antwoord, worden 10 rijstkorrels gedoneerd. Dit is mogelijk gemaakt door sponsoren waarvan je een banner onder het vragenvak ziet wisselen na ieder goed antwoord. Deze sponsoren willen uitdragen dat ze zowel gratis educatie voor iedereen, als verminderen van honger in de wereld (dus gratis rijst voor de hongerigen in de wereld) belangrijk vinden.

De rijstdonaties werken zowel als je inlogt, als dat je zomaar even speelt. Het enige voordeel van een account aanmaken is dat je het eindtotaal kunt bijhouden (handig als het een DZP-doel is :j ). En tevens dat je van alle categorieën kunt zien wat daar je subtotaal is en wat je hoogst behaalde level is. Er zijn namelijk bij alle categorieën meerdere moeilijkheidsgraden en na iedere drie goede antwoorden achter elkaar ga je een level omhoog, zodat het niveau aangepast wordt op wat je al weet. Bij een fout antwoord komt die vraag een paar vragen later terug én wordt je eerst weer een niveau omlaag gezet.

Is het zo een beetje duidelijk geworden?

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:02

Wat leuk zeg, die freerice! Denk dat ik dat ook nog in mijn lijst ga zetten :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:11

_Selena schreef:

Waarschijnlijk Selena? :))

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:26

Kaus schreef:
_Selena schreef:

Waarschijnlijk Selena? :))

DINGDINGDINGDING Goed geraden :))

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:31

Klinkt eigenlijk best wel goed, dat freerice. Toch maar eens naar gaan kijken.

Balen zeg Karin, van je knie! Beterschap!

Kaus, ook voor jou beterschap met je knieën! Zo'n vervelende en langdurige blessures altijd, moeilijk vanaf te komen en het blijft toch een zwakke plek.

Zo, ik heb vandaag eindelijk mijn cactus gekocht, dus kan dat doel al afstrepen :D. Spaarpot heb ik helaas nog altijd niet gevonden -O-

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:39

Hmm, ik zit zelf een beetje te twijfelen of ik het totaal van mijn doel voor freerice (doel 98) niet moet aanpassen. Ik heb nu twee avondjes even door wat categorieën heen gespeeld, gewoon alleen maar om te kijken wat de categorieën allemaal inhielden en hoever ik zou komen...en ik zit nu al over de 10.000 heen := . Misschien is 101.000 rijstkorrels voor 2,7 jaar tijd dan toch een beetje weinig als uitdaging als ik binnen drie dagen al op 10.050 rijstkorrels zit (met dus nog 998 dagen te gaan voor de overige 90.000). Op dit tempo ben ik dan een maand al klaar :') .

Wat vinden jullie? Toch maar aanpassen? Of een geluk bij een ongelukje dat ik er dan zo snel doorheen ben? Ik denk dat ik de website sowieso wel bij favorieten laat staan om af en toe te blijven doen. Ik leer er allerlei nieuwe dingen van en doneer tegelijkertijd rijst aan derdewereldlanden. Maar de vraag is of ik het als simpel doel wil houden, of toch nog een uitdaging erbij wil %) ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:49

Wat had je met het doel voor ogen toen je het opschreef? Was het bedoeld als 'kleiner' doel, of was het juist iets waar je veel tijd aan wilde besteden?

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:09

cnterpstra : bedankt voor de uitleg. Het is duidelijk. Klinkt inderdaad wel interessant. Ik hou het nog even in mijn achterhoofd dat idee. Bedankt.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:31

Ik zou het zo laten. Dan heb je een doel wat relatief makkelijk behaald is, ter motivatie.
Je hoeft natuurlijk niet te stoppen met spelen/doneren als je je doel bereikt hebt, doorgaan kan altijd

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:51

Hallo allemaal! Ik heb nog geen tijd gehad om meer doelen te verwezenlijken, maar ik merk wel dat ik door het opstellen van 101 doelen me meer bewust ben van juiste keuzes maken. Zo heb ik flink geholpen in het huishouden (mag ook wel als je als enige vakantie hebt :D) en heb ik het donorschap met mijn ouders besproken. Al waren dit geen geplande doelen, het voelt goed!

Ondertussen hebben jullie ook niet stilgezeten zag ik :D Ik ga dit keer niet op alles en iedereen reageren vanwege de tijd en het niet in een huiskamertopic zitten, maar ik probeer met de grote lijnen mee te gaan!

Jo, wat zonde dat je ripstick kapot is! Wat was er gebeurd?

Chantal, proficiat met je leasepaardje! Heel veel plezier de komende drie weken, ik hoop dat het allemaal goed zal gaan en je over drie weken je doel kan afstrepen :)

Anneloes, wat leuk dat je toch wel actief bent met het schrijven! Heb je ook ambitie om iets uit te geven, of doe je het puur voor jezelf. Wat is Nanowrimo? En was dat ook een van je doelen?

Jetske, jullie pakken de musicals wel heel internationaal aan zeg! Supergaaf lijkt me dat, en the little mermaid in Denemarken lijkt me helemaal bijzonder :) Wat een leuke kaartencollectie heb je! Ik wilde eerst op kamers gaan, maar ik heb nu werk, sport en de meeste vrienden nog in Nijmegen. Daarnaast wil ik volgend jaar een nieuwe studie doen wat niet goedkoop is, dus ik ben nu flink aan het sparen. Plus dat het gewoon heerlijk is om nog thuis te wonen haha. Ik zal straks eens een pro-hardloop stukje schrijven!

Sanne, ik heb even op je profiel gekeken, wat had je een prachtige merrie! Afschuwelijk dat je haar al zo jong hebt moeten laten inslapen. Dan blijkt des te duidelijk dat houden en goed zorgen voor een paard loslaten is :( Heb je een foto van je nieuwe paard? :) En een mooi doel om meer structuur aan te brengen. Dat gaat je vast lukken! En mocht je het moeilijk hebben dan gewoon laten weten. Wij geven je wel een psychologische peptalk :D (Zonder grappen, ik herken het depressiedingetje en heb ook mijn heil gezocht in eten en bewegen. En inderdaad dingen als 100 happy days, jezelf positief leren denken, uitdagingen blijven aangaan, enzovoort hebben ervoor gezorgd dat ik dit nu onder controle heb. Dus ik weet hoe lastig het is, maar ieder stap vooruit is er één en als iemand dat ooit mocht vergeten wil ik daar graag aan helpen herinneren :) )

MMares, het opzoeken van die boeken heeft geen haast hoor! Voel je alsjeblieft niet verplicht om dat dit weekend nog voor elkaar te krijgen. En bedankt voor de uitgebreide uitleg van de proeven. Ik wist wel van de (zware) persoonlijkheidsproef, maar de rest kende ik niet. Lijkt me heel lastig om daar doorheen te komen zeg.. En een sjaal breien is een tijdrovend karwei, maar dat is het waard als je hem in de winter lekker om kunt slaan! Hoe ver ben je al?

Selena, ik vind thee wel water :D Ik neem tenminste aan dat het doel van 'twee weken alleen water drinken' voortkomt uit het idee dat je te veel ongezonde dingen drinkt? Ik vind thee in ieder geval net zo gezond als water, zeker als je alleen groene en witte drinkt. Dus van mij mag je het wel hoor haha.

Kaus, wat balen dat je blessure terug is :( Had je veel doelen opgesteld waarbij je moet sporten? Ik hoop dat het met rust snel overgaat. Is anders een dokters- of fysiobezoek toch niet verstandig?

Safiera, ik weet dat ik niet te veel offtopic mag gaan, maar ik las dat je shin splints hebt en hier móet ik op ingaan :P Ik heb er namelijk twee jaar (!) mee rondgelopen voordat ik eindelijk een goede fysio tegenkwam die mij er in nog geen 3 maanden vanaf heeft geholpen. Rust werkt namelijk niet voor shin splints. Je spieren kunnen niet meer in 'ruststand' komen doordat je ze te veel belast hebt. Rust zorgt er weliswaar voor dat je ze niet meer overbelast waardoor de pijn verdwijnt, maar zodra je weer gaat rennen zijn schenen binnen no-time weer pijnlijk omdat er naast die constante druk van je gespannen spieren er bij het sporten nog eens extra aan wordt getrokken. Wat ik je dan ook heel erg wil aanraden is om een goede fysio te zoeken die naast oefeningen meegeven ook je benen los masseert, en je het liefst ook nog een betere hardlooptechniek aanleert (op je voorvoet landen). Ik zweer hier in elk geval bij, en kan nu alweer een halfuur zonder pijnlijke schenen rennen :D

Aangezien ik nog tijd over heb en de meeste volgens mij wel het doel 'sportiever worden/hardlopen' hebben, bij deze mijn monoloog waarom hardlopen dé sport is die je moet doen :D
Allereerst is hardlopen iets wat je voor jezelf doet. Of je nou 5 minuten of een halfuur loopt, met 7 of 12 km/h, de run is van jou en het feit dat je de deur uit bent gegaan is op zichzelf eigenlijk al een overwinning. Daarnaast is het heerlijk verfrissend om gewoon even buiten te zijn. Even nergens aan denken of je gedachten juist de vrije loop laten gaan, dat zorgt echt voor ontspanning. Daarnaast is het bij lekker weer genieten van de zon op je gezicht, en bij slecht weer krijg je een enorme egoboost als je tóch ben gegaan en zijkant thuiskomt. Wanneer je hardloopt maak je alles veel bewuster mee. Mits je kijkt natuurlijk, zie je ineens dingen waar je anders snel voorbij zou zijn gefietst. De bloemen die in bloei gaan staan, de herfstbomen, je ruikt het gras of het bos of waar je dan ook loopt. Als je je daarop concentreert ben je zo een minuut verder :)) Bovendien voel je je zo gezond na het lopen dat je dat gevoel vasthoudt en acuut meer zin hebt in een glas water en een boterham dan in een zak chips, en dat die buikspieroefeningen ineens een stuk aantrekkelijker zijn dan voordat je ging lopen. Maar het allerleukste vind ik dat je bij het hardlopen met en tegen jezelf loopt. Je kunt je eigen lichaam uitdagen en nét een beetje harder lopen dan comfortabel is. Voelen dat je benen protesteren, dat je ademhaling omhoog schiet en je hart overuren draait, en dan tóch doorgaan. Grenzen verleggen en beter worden, jezelf uitdagen en keer op keer ontdekken dat je meer kon dan je dacht. Dat is voor mij hardlopen :D
Een tikkeltje geromantiseerd misschien, maar ik hoop echt dat iedereen die de komende 1001 dagen wil gaan hardlopen dit gevoel zal meemaken. Want er is niets zo fijn als dat :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:53

oliebol, het is toch weer groot geworden :') Sorry jongens, ik ben ook lang van stof en een enorme perfectionist. Mijn onopgeschreven doel voor de komende 1001 dagen wordt dat ik in minder dan 20 regels op iedereen kan reageren. Een uitdaging :+

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:28

Haha heerlijk mens ben je! En ik zal je benaderen als ik eens wat heb. Hoewel ik dan meestal juist met niemand contact opneem omdat ik me rot voel en niemand wil lastig vallen.

Zit nu op mijn telefoon, maar zal straks even foto van mijn nieuwe Tuttie opzoeken.
En mijn profiel updaten binnenkort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:55

xIrlijn, ik heb ook dat ik meer 'doelen' waar maak! Voelt idd goed :)
volgens een andere bokker zijn d er kogeltjes van de lager eruit 'gerold' omdat de moer niet meer goed vastzat. Dus die kan mn pa hopelijk snel maken!

Over dat hardlopen, dat is vooral bij mij: doorgaan, ik kan verder! Daaoorgaan! *shoot, benen moe..* doorgaan! :')
Dus echt tegen en met mezelf :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:57

xIrlijn : is graag gedaan. Ja de proeven zijn erg zwaar. Misschien ooit nog eens.
Neen dat weet ik wel, maar ik wil dat wel graag :) Dan kan ik er des te sneller aan beginnen. :)
Euhm....vorige jaar was ik gestopt op 12cm en zit nu op ongeveer 15cm. Heb dus nog heel veel werk voor de boeg :')
Het helpt natuurlijk niet als er één hond op je bol wol ligt, de andere tegen je arm aanleunt en de laatste op je schoot ligt en continu wil kusjes geven :')

Kaus: welke blessure heb je als ik vragen mag? (Sorry als ik daar over gelezen heb) Zit momenteel ook al lange tijd (meer dan 1.5jaar) met een knieblessure (en nog wat andere kwaaltjes) en begin de hoop op een goed herstel wat te verliezen.

Jo: oei; hoe komt het?

xIrlijn : jij laat hardlopen nog erg leuk klinken. Het is dat ik dat niet mag van mijn dokter anders zou ik dat nog doen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:10

Haha nee dat helpt niet. Ik moet ook mijn breiwerkje erbij zoeken. Ik ging voor vorige winter een sjaal breien, maar wist niet hoe ik de 2e bol eraan moest maken, dus die ligt nog steeds te wachten op instructie voor het aanmaken van de 2e bol... En het is al bijna weer winter :')

Oh ja, en de beloofde foto's van mijn kleine meid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:52

Ohjee, die tweede bol, daar zeg je zoiets. Denk zelfs niet dat ik nog eenzelfde heb liggen.
En dat eraan zetten, geen idee hoe dat moet. Maar dan schakel ik even de hulp in van mijn mama :), die kan dat :).