Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:39

Mijn contactpersoon van de woningbouwvereniging heeft me net gebeld en we hebben een afspraak gemaakt voor 30 oktober om het huurcontract te tekenen en de sleuteloverdracht te doen! Hij heeft het niet meer gehad over een intake, dus het is me nu nog niet helemaal duidelijk of het nu al zeker is dat het appartement aan mij wordt toegewezen of dat het daar nog van af hangt, maar toch een beetje feeststemming :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:41

Ik had mij al eerder hier gemeld maar dan onder een andere naam :D Ik had weer gereageerd op een studio en ik ben uiteindelijk 3e geworden! Ik mag zondag bezichtigen :j Spanneenndd!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:44

Ik meld me ook maar eens hier!
Mijn vriend en ik zijn nu een paar weekjes aan het kijken voor een eigen plekje. Ik sta tot nu toe steeds zevende en in de wat betere woonwijken rond de 15e plaats, via de woningbouw. Het wilt nog niet echt opschieten, hopelijk vinden we binnekort wat :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:22

Wij zijn aardig opweg met klussen *\o/*

Vrijwel alles is geschilderd. Alleen de trap en de muren bij de trappen moeten nog geschilderd worden! Dus morgen laminaat halen.. en zo ongeveer maar eens gaan kijken naar keukenapparatuur :D *\o/*

Ik vind het zo lastig, ik zie overal ontzettend leuke meubels die ik en mijn vriend graag zouden willen hebben, maar we zijn zo bang dat het een bij elkaar geraapt zooitje gaat lijken.. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:09

Oeh leuk iedereen met een woning!

Ik had niks kwa geld , fornuis met geluk kunnen kopen. Wasmachine 2dehands , moeders heeft waterkoker betaald en mixer , verder veel van weggeefhoek in de keuken. Dan bank gratis en had al tv en dressoir , tafel gratis de stoelen na paar maanden via mp . Heb krabpaal gescoord en waaier was eral , kasten gratis in de slaap en bed had ik al.. printer gratis en douchegordijn en senseo heb ik van zus

Ik moet rondkomen van 1000 per maand , dus ik kan niet duur shoppen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:34

Wij hebben best veel gespaard voor we definitief besloten samen te gaan wonen, dus we hebben een leuk potje voor de inrichting :) We hebben al een bank in gedachten, de eettafel weten we ook zo te vinden, net zoals de eetkamerstoelen.. Allemaal van onze Zweedse vriendjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:11

Scheelt :j , moest eruit door omstandigheden kon ik niet sparen .. had Gelukkig de eerste huur en geld voor fornuis , koelkast heb ik gewoon gewonnen op de dag dat ik sleutels kreeg. Hoezo goede karma ^^

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:14

Ik had mijn moeder daarvoor := mam is een kei in interieur dus als wij iets leuks hadden gezien, namen wij haar de tweede keer mee om te keuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:16

Onee dat is niet een goed idee hier := , mijn moeder haar smaak is erger dan mijne

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:17

Als wij zijn moeder hadden meegenomen was het ook niet best :') in de vensterbank staan 10 verschillende soorten potten (in alle kleuren en vormen), met evenveel verschillende planten :') Echt geen gezicht :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:25

Hier zijn we allemaal niet zo heel goed in interieur :=

Schoonmoeders heeft d'r interieur in geen jaren veranderd en is ook heel 'klassiek' (grote, muurbedekkende kast waar de TV in staat, overgordijnen uit de jaren 80.. en alles van vrij donker hout gecombineerd met bordeaux, steenstrips.. nouja, je hebt vast een idee..) en mijn moeder heeft an zich een prima smaak, maar weet -net als ik- niet zo goed hoe je een interieur af moet maken. Een bank, een eetkamertafel en een stel gordijnen.. maar dan... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:31

:') mijn gordijnen zijn lelijk , geel :')

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:36

Hoe geel? Kanariegeel? Okergeel? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:38

Zonnegeel

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:41

Wel lekker vrolijk! :P

Ik heb echt geen ideeee wat ik bij de ramen ga hangen... Is ook best lastig, wij hebben een erker en een semi-erker.. Jullie een idee? :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:45

Mwah hij Is vrij dik , alles went :')

Ooh rolgordijnen! Of van die dingen die van onder naar boven dicht gaan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 21:55

Vouwgordijnen of mooie rolgordijnen :) ik zou wel iets met textiel doen, omdat dat beter past bij de ramen. Geen plakfolie iig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:05

Daarom ook van die omgekeerde rolgordijnen , privacy en het staat er goed

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 11:02

Ik vind het een verschrikking, nog steeds geen woning =(
Ik ga maar minder kritisch zijn, en ook op noord zoeken zolang de ring maar goed bereikbaar is.
Iemand die nog een leuke betaalbare woning/studio weet omgeving rdam in vrij directe omgeving van de snelweg?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 13:03

:n geen idee, Gowlan.. Sorry! Succes met zoeken iig!

We vonden die plisségordijnen van de ikea wel mooi, of van die mooie houten jaloezieën.. Ik ben bang dat als we gordijnen nemen, het zo vol lijkt meteen..
(In de slaapkamer nemen we wel lange gordijnen, die heeft dezelfde raampjes :) )

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:54

Vandaag onverwacht wezen kijken bij een studio in kralingen, alleen helaas echt te klein =(

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:40

Vandaag gekeken bij die studio, ziet er prima uit. Alleen kwam er nog iemand kijken en die staat op 2 en ik sta op 3 .. En zij had ook interesse ;(

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:09

Flowery schreef:
Vandaag gekeken bij die studio, ziet er prima uit. Alleen kwam er nog iemand kijken en die staat op 2 en ik sta op 3 .. En zij had ook interesse ;(

Aw zonde =( hopen op geluk!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:46

Gowlan schreef:
Flowery schreef:

Aw zonde =( hopen op geluk!

Jah ik zal het morgen wel horen, moet voor 9:00u officieel doorgeven dat ik interesse heb. Heb sowieso al een mailtje gestuurd maar bel morgen voor de zekerheid nog even. Dan zullen ze wel aan kunnen geven of ik bovenaan sta of niet :j Ben nu al op van de zenuwen :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:08

Pff ja dat begrijp ik!