vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 12:31

Ik snap wel dat ze dat met een geintje vroeg. Die buien van T zijn echt heel erg.
Schijnbaar zijn er onder de wc wat tegels gebarsten, dat was haar schuld had hij al gezegd. Kwam door mensen zoals zij (en ik) oftewel: mensen met overgewicht.
Heb terug gekaatst dat het misschien wel slecht geplaatst is (hij heeft zelf getegeld).
Toen was T in elk geval weer even stil. Dit wordt allemaal met een geintje afgedaan, maar de spanning is voelbaar.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:55

T valt dus op vollere vrouwen en wil wel de lusten maar niet de lasten. Tja ... :D

Fijn dat het huis nu geadverteerd wordt, dat het maar snel verkocht mag zijn zodat jij weer verder kunt met je leven. Derde date met een leukerd klinkt goed. Veel plezier!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:27

Hoe gaat het TS?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:09

???

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:23

Sorry voor de late reactie. Ik ben nu op werkvakantie op kreta en probeer me hier zo veel mogelijk te ontspannen.
Wel heb ik nu erg veel last van nachtmerries over T en wat er allemaal gebeurd is.
Ik heb over het huis al even niks gehoord, maar daar ga ik na mijn vakantie weer hard achteraan. Van te voren nog flinke ruzie met T gehad.
1 van de bedrijven waar ik werkte is failliet en ik mis nu dus zo ongeveer 2/3de van mijn inkomen. Ik kan de hypotheek, maar ook de stalling van mijn paard niet meer betalen.
Daardoor moesten we een formulier invullen voor de bank en T moest daarin ook aangeven dat ie stufie krijgt en hoe veel. Dat wou hij niet doen.
Ik weet dat ze het niet mogen tellen als inkomen, maar neem aan dat ze weten wat ze vragen en waarom. Ik heb de mijne zo volledig mogelijk ingevuld en mijn moeder heeft het voor me op de post gedaan.
Ik ben ook tot het besluit gekomen dat ik mijn paard zal moeten verkopen. Met het beetje inkomen dat ik nu heb kan ik het niet betalen en als hij nu een dierenarts nodig heeft heb ik een groot probleem. Dat is niet eerlijk naar hem.
Daarnaast is de kans op een executie verkoop van het huis nu ook groter, en daardoor zouden ze dan beslag op hem kunnen leggen en hem verkopen per opbod. Dit wil ik perse voorkomen.
T heeft al gezegd dat hij dan een advocaat in de arm neemt want hij heeft al zoveel opgegeven voor het huis en is niet van plan om meer op te moeten geven omdat ik een baan minder heb.

Nu nog even proberen te genieten van het werk en het weer hier.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:26

Pff jeetje wat naar TS. Kunnen je ouders niet bijspringen voor je paard bijvoorbeeld? Of dat je hem op papier aan hun verkoopt (gewoon simpel A4'tje met 2 handtekeningen van verkoper en aankoper is voldoende) zodat de bank geen beslag kan leggen op hem?

Probeer inderdaad even te genieten!!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 11:35

Daar hebben we het wel over gehad, maar mijn moeder werkte voor hetzelfde bedrijf. Daarnaast zijn we ook aan het kijken voor de mogelijkheid dat ik op mezelf kan omdat het thuis in combinatie met mijn zusje niet goed gaat. En daar heb ik hun hulp dan ook hard voor nodig.
Daarnaast zal ik dan nog steeds wel zelf de stalling, hoefsmid, tandarts en dergelijke moeten betalen en dat geld heb ik nu simpelweg gewoon niet. En ik weet ook niet wanneer dat geld er wel weer is.
Ik wil met eventuele koper proberen af te spreken dat als die hem moet verkopen ik hem terug kan kopen voor hetzelfde bedrag als mijn situatie het toe laat.
Het doet me ongelooflijk veel pijn en verdriet en het voelt zo oneerlijk omdat ik niet zie wat T dan precies heeft moeten opgeven, maar dit is eerlijker voor het paard en ik vergroot er mee mijn eigen kansen om er zo goed mogelijk uit te komen.
Hopelijk komt mijn tijd wel weer.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:47

Jeetje TS, wat een verhaal weer, het zit je ook niet mee.

Uit jouw verhaal begrijp ik ook niet helemaal wat T heeft moeten opgeven. Ik weet niet hoe hij het zelf ziet maar hij lijkt vooral een luie student die door papa en mama wordt onderhouden, en daarnaast ook nog stufie ontvangt.

Echt balen dat je je paard moet opgeven omdat je een groot deel van je inkomen verliest.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:47

Jeetje TS...
Veel sterkte bah wat een rot situatie,,
Tis verschrikkelijk je lieve paard weg te moeten doen voor financiële redenen... Ik heb het zelf ook moeten doen..
Wens je veel sterkte met dit wijze besluit.. Pijn doet het en zal het blijven doen geloof mij...
Hopelijk krijg je alles weer een beetje op de rit en gaat het huis gewoon verkocht worden zonder executie... Dan levert het nog minder op vaak

Mijn complimenten hoe sterk je overkomt na al deze ellende!
Heb echt diep respect voor je, ,volg je al vanaf het begin van dit topic.

Helaas kunnen wij allemaal ook niks doen voor jou behalve vragen hoe het met je gaat en misschien kan je je hart luchten hier...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:19

Hier ook respect voor hoe sterk je over komt. Na regen komt weer zonneschijn zeggen ze, maar bij jou onweert het nu eerst nog even... :(:) veel sterkte, ik denk aan je en stuur je in mijn gedachten wat zonnestralen toe.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:35

Probeer toch maar even er van te genieten nu je even weg bent....maar je zit nu wel
even in een dal zeg, nu helaas ook een deel van je werk weg en dan begint je ex nog weer even over zijn
eigen zogenaamde leed....drama figuur....
Sterkte met het besluit wat betreft je paard, hopelijk komt er nog een oplossing....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 18:45

Wat vreselijk allemaal :(
Ik dacht dat je het ergste wel gehad had....
Krijg je dit er ook nog allemaal eroverheen.

Vreselijk dat het allemaal zo kan lopen en je ex ook nog moeilijk blijft doen.
Je zou zeggen hij wil ook zsm van het huis af.
Heel erg voor je dat je waarschijnlijk je paard moet verkopen.
Een leaser zoeken heeft ook geen zin omdat je zit dan er inderdaad beslag opgenomen kan worden.
Hoop echt dat er snel een oplossing voor je komt.

Enige wat wij kunnen doen is je huis delen op bv facebook als je dat zou willen en al je vrienden en familie ook. Om het zo onder de aandacht te brengen.

Iemand dichtbij had iets soortgelijks maar vergeet niet dat je straks ook nog makelaarskosten en notaris kosten krijgt....Degene dichtbij had daar nooit over nagedacht en die kosten moeten ook betaald worden.

Heel sterkte.
Ik zag met een ander topic dat bokkers een andere bokker goed geholpen hadden met allerlei spulletjes toen degene een huis kreeg.
Misschien kunnen we ook dingen voor jou inzamelen als het nodig is.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:16

Hoe gaat het met je TS?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 15:10

Het gaat. De vakantie heeft veel goed gedaan en ik heb weer wat energie om door te gaan.
Elke keer als ik denk dat ik het ergste nu toch wel gehad moet hebben komt er weer wat bij.
Ik ben hard op zoek naar een baan, maar ze liggen helaas niet voor het oprapen :n

Ik heb net samen met mijn moeder de huurovereenkomst getekend en woensdag 1 oktober krijg ik de sleutel van mijn eigen appartementje. Daar ben ik dan weer super blij mee.
Nu helaas wel ruzie met mijn moeder want die wil eigenlijk dat ik niet mijn beide katten mee neem maar slechts 1. En zelfs dat liever niet maar ze weet dat dat écht niet gebeurd.

Verder hoorde ik van T dat ze loonbeslag bij hem hebben gelegd vanwege de OZB. Hij wil niet mee doen aan de openhuizendag (de NHG verplicht ons min of meer maar goed) en als ik dat wil moet ik maar betalen. En dat is een zaterdag dus eigenlijk kan dat niet want dan moet hij werken. En ik moet de zolder komen opruimen.
En uiteraard ben ik degene met een plaat voor m'n kop.
Verder kwam hij aan met een laatste aanmaning van een rekening voor mij 2 dagen voor de vervaldatum. Na even denken wist ik wel waar het van is, maar dat is al 3 maanden geleden en hij heeft eerdere rekeningen dus nooit door gegeven. Hij zegt dat dit het eerste was wat hij kreeg, maar dat is gewoon niet mogelijk.

Ik ben bezig met een advertentie voor m'n paard, maar ik dat vind ik erg moeilijk. Heb al wel gereageerd op iemand die een paard zoekt.

Pffff, ik zou willen dat ik al deze zooi al achter me kon laten :j
Maar goed, zoals ik ook tegen vrienden zei: Ik ben net onkruid, niet kapot te krijgen. En ik blijf proberen om overal het positieve in te zien.
Ik ga er van uit dat het leven je niet meer bied dan dat je aan kan. Ik hoop wel dat er nu niks meer bij gaat komen, heb het aardig gehad nu :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:29

Goede instelling TS, je komt er wel!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:41

Wat toch een klootzak van een ex, moet je je paard ook nog verkopen door hem. Als hij sneller was geweest had de woning misschien al verkocht geweest. Je zal blij zijn wanneer je definitief van hem af bent maar wat ontzettend cru dat je je paard moet verkopen. Is er niet iemand die de zorg voor je paard wil overnemen, dus als eigen paard wil beschouwen zodat jij tijd krijgt om je leven weer op de rails te krijgen?? Dus gewoon een soort lease met gesloten beurs.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:44

Ik zit momenteel ook krap bij kas. Heb 1 van m'n pony's nu op de manege staan in bruikleen. Blijft van mij. Hun gebruiken hem. Is dat misschien een optie?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:06

Ik heb wel zitten denken aan lease of bruikleen. Het probleem is, dat ik de hypotheek niet meer kan betalen doordat ik 1 baan ben kwijt geraakt en daarmee het grootste gedeelte van mijn inkomen. Als het een executieverkoop wordt (die kans is nu behoorlijk aanwezig) kan het zijn dat de bank ook beslag gaat leggen op spullen of paarden. Bij lease is hij nog steeds van mij en ik wil kosten wat het kost voorkomen dat er beslag op hem gelegd wordt en dat hij dan per opbod verkocht wordt.
Ik wil wel proberen contact te blijven houden met een eventuele koper.

Mijn tijd komt vast wel weer, maar nu gaat het paard voor en dit is beter voor hem.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:09

Als jou paard toch ergens staat en je heb geen papieren in huis weten ze toch niet dat je een paard heb? Desnoods in bruikleen voor symbolisch bedrag van 1€.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:13

Valt dat niet onder fraude oid dan?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:15

Dan nog heb ik stallingskosten, die ik nu niet kan betalen.
Dierenartskosten die ik nu ook niet kan betalen, hoefsmid die ik nu niet kan betalen.

Het doet me ongelooflijk veel pijn en verdriet, maar het is niet eerlijk naar hem toe om hem nou te houden.
Mocht er iets gebeuren waardoor hij medicijnen nodig heeft of een hoefsmid kan ik hem dat niet geven en dat vind ik niet eerlijk.

Ik heb ruim 3,5 jaar van hem mogen genieten en leren. En daar ben ik zeer dankbaar voor. Ik zou die tijd voor geen goud willen missen, hoeveel pijn dit me ook doet.
Ik zoek iemand die minstens net zo veel van hem zal houden als dat ik doe en die hem wel alles kan geven.

Liefde is niet alleen het vast blijven houden van het geen waar je van houd, maar zeker ook het loslaten daarvan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:29

Zet hem op naam van je moeder, kunnen ze er absoluut niet aankomen of op naam van een hele goede vriend/vriendin en dan inderdaad in bruikleen geven aan iemand die je 120% vertrouwt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:42

Ja maar ze kan de stalling etc ook niet betalen zegt ze. Dus op naam van dr moeder zetten leuk...maar als de stalling etc niet betaald kan worden heeft ze daar ook niets aan. Sterkte met de verkoop en veel sterkte met de nasleep van die nare ex van je.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:21

friendly schreef:
Ja maar ze kan de stalling etc ook niet betalen zegt ze. Dus op naam van dr moeder zetten leuk...maar als de stalling etc niet betaald kan worden heeft ze daar ook niets aan. Sterkte met de verkoop en veel sterkte met de nasleep van die nare ex van je.

Ik bedoelde de combinatie van ter beschikking stellen van iemand en van je naam af laten halen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:41

Ts had je nu zelf ook al een advocaat? Ik vind jouw vriend namelijk erg veel misbruik maken van jou. Hij woont daar en eist van alles van jou. Ik zou als ik jou was kijken of je hem niet op de 1 of andere manier gerechtelijk kan dwingen. Verder vind ik hem erg dom want hij blijft zo ook met meer schuld zitten..