Knullige opmerkingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Ashii_

Re: Knullige opmerkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 01:35

Aantal jaar terug op stage. Radio aangezet om voetbal te volgen tijdens WK dacht ik toen. Haal dat altijd door elkaar.
Maar ik zei toen tegen een klasgenoot en stagebegeleider " onthoud even het getal tussen 2 en 3" :')

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 02:11

Vandaag ook een mooie :+
Was shoppen met een vriendin die ik al jaren niet meer gezien had. Ze was aan het vertellen dat mensen altijd zeggen hoeveel haar vriend op een bepaald bekend persoon lijkt, maar ze kon er maar niet op komen wie het was.
''Ja die ene uit High School Musical!'' Dus ik een beetje gokken, Zac Efron? ''Nee.. John Travolta, dat is 'm!''
Uhm tja.. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:37

sandra1312 schreef:
Ik heb op mijn stage weleens bij dementerende mensen dat ik me voor ze schaam.
Ik zat bij één van de bewoners even te praten, en een andere bewoner had visite, redelijk stevige vrouw O:)
Zegt diegene waar ik naast zit: 'Most es kiek'n, wat'n gedrocht! En hou dik is dat mens wel! Stoule zakt sikkom in mekoar!'
(Moet je eens zien, wat een gedrocht (?)! En hoe dik is dat mens wel niet? De stoel zakt bijna inelkaar!)
Ik kon wel door de grond zakken :')
Of er komt één van de andere 'zusters' aan, 'Och, komt zei ook weer aan met die dikke moaze (kont)!'

Ik kan wel eindeloos doorgaan met uitspraken van deze mensen! :Y)

Ja.... herkenbaar, maar dan is het je eigen famillie in de snackbar!
"Lopt weer zown vieze zwaarde roetmop, goa terug noar dien eign laand"
Vrouwtje is in de 80, kan er niets aan doen...
* loopt weer zon vieze zwarte roetmop, ga terug naar je eigen land.

Of
"Och, das gewoon n junkie, niks van oan trekken. Met die vieze joints"

Duidelijk is wel, dat deze mensen je niet alleen voor schut kunnen zetten, maar soms ook in gevaar kunnen brengen, met vooral zichzelf.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:27

Ik at gisteren bij Adinda (Op bokt: poedeltjes), en toen kregen we als toetje een ijsje, en ik was er heel erg van overtuigd dat de spikkeltjes in het ijs naar "kleur" smaakten...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:56

maralyn schreef:
sandra1312 schreef:
Ik zat bij één van de bewoners even te praten, en een andere bewoner had visite, redelijk stevige vrouw O:)
Zegt diegene waar ik naast zit: 'Most es kiek'n, wat'n gedrocht! En hou dik is dat mens wel! Stoule zakt sikkom in mekoar!'
(Moet je eens zien, wat een gedrocht (?)! En hoe dik is dat mens wel niet? De stoel zakt bijna inelkaar!)
Of er komt één van de andere 'zusters' aan, 'Och, komt zei ook weer aan met die dikke moaze (kont)!'

Ja.... herkenbaar, maar dan is het je eigen famillie in de snackbar!
"Lopt weer zown vieze zwaarde roetmop, goa terug noar dien eign laand"
Vrouwtje is in de 80, kan er niets aan doen...
* loopt weer zon vieze zwarte roetmop, ga terug naar je eigen land.

Of
"Och, das gewoon n junkie, niks van oan trekken. Met die vieze joints"

Duidelijk is wel, dat deze mensen je niet alleen voor schut kunnen zetten, maar soms ook in gevaar kunnen brengen, met vooral zichzelf.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:03

joyce2 schreef:
Dit schoot me net opeens te binnen! Ik heb een tijd als filiaalleidster gewerkt en dan had ik jongere oproepkrachten/weekendhulpen (jaartje of 18 geloof ik). Dus op een gegeven moment had ik ze ingewerkt en mochten ze kassa draaien. Meisje geeft wisselgeld terug, maar doet iets verkeerd en de klant die meekijkt wijst haar daar direct op. Waarop ze zegt: "Oh ja, grapje!" en vervolgens de juiste hoeveelheid wisselgeld teruggeeft.

Dus ik neem haar apart en vraag aan haar waarom ze "grapje" zegt, als ze een fout maakt, want zo grappig vond ik dat niet. Althans, geen probleem als je een fout maakt, maar zeg dan "Och, excuus!". Wat blijkt nou, "grapje" is tegenwoordig de vervanging voor "foutje" of "oops". En al die jonge meiden deden dat dus hè! Iets verkeerd inpakken "Grapje!", iets fout doen met de kassa of met het afrekenen "Grapje!". Ik schaamde me dood en vond dat dus echt super knullige opmerkingen richting de klant!

O god ja dat is een stopzinnetje van mij :')
Ik doe echt superveel domme dingen en dan roep ik ook altijd meteen "OH GRAPJE" :Y)

En verder ontopic: Ik zag een knappe jongen langs de bakrand en ik wilde elegant van mijn paard afstappen (ik doe dat altijd met mijn been voorlangs, doe dan mijn beugels uit en laat me uit het zadel glijden). Deze keer vergat ik mijn beugel uit te doen... FACEPLANT in het zand :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:05

Ja veel mensen doen dat tegenwoordig. :=

Ik zei laatst in een overvolle jumbo (met toeristen) "mijn kont gaat af!" Want mijn telefoon zat in mijn kontzak en die ging af. :+

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:33

sandra1312 schreef:

Vooral op z'n Gronings klinkt het nog leuker hè :+

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:46

MarlindeRooz schreef:

Ik zei laatst in een overvolle jumbo (met toeristen) "mijn kont gaat af!" Want mijn telefoon zat in mijn kontzak en die ging af. :+

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:49

MarlindeRooz schreef:

En toen dacht iedereen dat je een scheet liet natuurlijk _O-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:52

YellowGray schreef:
Ik doe echt superveel domme dingen en dan roep ik ook altijd meteen "OH GRAPJE" :Y)

En verder ontopic: Ik zag een knappe jongen langs de bakrand en ik wilde elegant van mijn paard afstappen (ik doe dat altijd met mijn been voorlangs, doe dan mijn beugels uit en laat me uit het zadel glijden). Deze keer vergat ik mijn beugel uit te doen... FACEPLANT in het zand :')

Ik zou het zo doen :o
http://m.youtube.com/watch?v=sXtNw22NPjk

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:10

tabaflab schreef:
YellowGray schreef:

Ik zou het zo doen :o
http://m.youtube.com/watch?v=sXtNw22NPjk

Haha ks dat kmappe paard troubadour?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:13

Ik was 14 toen mijn moeder overleed, vlak na het overlijden ging ik even naar school om schoolboeken op te halen voor het weekend en even naar m'n vriendinnetjes te gaan etc. Toen kwam mijn toenmalige mentor eraan; ja, sommige mensen kunnen maar beter dood zijn.

Toen ik 17 was, was ik in Italië met moederdag. Iedereen ging moederdag cadeautjes kopen en zo, en toen kwam de opmerking; oh, wat fijn dat jij nu geen cadeautje hoeft te kopen!

Ik vind het by far de knulligste opmerkingen die ik ooit te horen heb gekregen, ik sta niet snel met een mond vol tanden, maar bij deze 2 wel.

Oké en nog een knullige opmerking van mezelf; 2 jaar terug met 5 mei: goh, zullen ze in Duitsland ook 5 mei vieren? Op het moment dat ik het zei, zakte ik al bijna door de grond van schaamte. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:15

YellowGray schreef:
joyce2 schreef:
Dit schoot me net opeens te binnen! Ik heb een tijd als filiaalleidster gewerkt en dan had ik jongere oproepkrachten/weekendhulpen (jaartje of 18 geloof ik). Dus op een gegeven moment had ik ze ingewerkt en mochten ze kassa draaien. Meisje geeft wisselgeld terug, maar doet iets verkeerd en de klant die meekijkt wijst haar daar direct op. Waarop ze zegt: "Oh ja, grapje!" en vervolgens de juiste hoeveelheid wisselgeld teruggeeft.

Dus ik neem haar apart en vraag aan haar waarom ze "grapje" zegt, als ze een fout maakt, want zo grappig vond ik dat niet. Althans, geen probleem als je een fout maakt, maar zeg dan "Och, excuus!". Wat blijkt nou, "grapje" is tegenwoordig de vervanging voor "foutje" of "oops". En al die jonge meiden deden dat dus hè! Iets verkeerd inpakken "Grapje!", iets fout doen met de kassa of met het afrekenen "Grapje!". Ik schaamde me dood en vond dat dus echt super knullige opmerkingen richting de klant!

Ik zeg ook altijd grapje hahaha. Nooit gedacht dat mensen dat vervelend konden vinden. :')

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:20

Rebeccaa schreef:
Ik was 14 toen mijn moeder overleed, vlak na het overlijden ging ik even naar school om schoolboeken op te halen voor het weekend en even naar m'n vriendinnetjes te gaan etc. Toen kwam mijn toenmalige mentor eraan; ja, sommige mensen kunnen maar beter dood zijn.

Toen ik 17 was, was ik in Italië met moederdag. Iedereen ging moederdag cadeautjes kopen en zo, en toen kwam de opmerking; oh, wat fijn dat jij nu geen cadeautje hoeft te kopen!

Ik vind het by far de knulligste opmerkingen die ik ooit te horen heb gekregen, ik sta niet snel met een mond vol tanden, maar bij deze 2 wel.

Oké en nog een knullige opmerking van mezelf; 2 jaar terug met 5 mei: goh, zullen ze in Duitsland ook 5 mei vieren? Op het moment dat ik het zei, zakte ik al bijna door de grond van schaamte. :')

:oo
Sterkte meid!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:42

@Fennee: Nou, dat vind ik ronduit onbeschoft en zo respectloos. Dat valt wat mij betreft niet meer onder knullige opmerkingen.... Een knullige opmerking was een paar maanden geleden toen mijn opa was overleden, komt mijn buurvrouw naar me toe, zegt ze met een heel serieus en begripvol gezicht: Meissie, nog gefeliciteerd met je opa... Waarna ze zich kapot schrikt en zich wel 100x verontschuldigd, omdat ze toch echt gecondoleerd had willen zeggen :') Heerlijk om haar daar nu nog mee te plagen!

@Rebecca: Wat iemand in zijn vrije tijd zegt moet hij natuurlijk zelf weten, maar in een luxe zaak met alleen de duurste merken lingerie, waar mensen echt komen voor het perfecte advies en hoge service, is zoiets echt not done. Mensen die niet van jullie generatie zijn (en kan je nagaan, ik ben pas 28... :+ ) denken dat grapje, ook echt serieus grapje betekend. En "grapjes" met wisselgeld, de verkeerde maat inpakken, verkeerd aanslaan van bedragen op de kassa, kunnen dan echt niet. Dat kost je klanten, of in het ergste geval je baan.

Dus een tip voor iedereen die "Grapjeee" roept ipv "Sorry/Foutje/Oops" O:) probeer het echt af te leren, want als je een leuke baan hebt waarin je met klanten werkt en geen begripvolle leidinggevende hebt, ga je echt gigantisch af!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:46

Joyce, volgensmij heb je voor wie je het bedoeld hebt in je post hierboven, de namen omgedraaid

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:48

joyce2 schreef:
@Fennee: Nou, dat vind ik ronduit onbeschoft en zo respectloos. Dat valt wat mij betreft niet meer onder knullige opmerkingen.... Een knullige opmerking was een paar maanden geleden toen mijn opa was overleden, komt mijn buurvrouw naar me toe, zegt ze met een heel serieus en begripvol gezicht: Meissie, nog gefeliciteerd met je opa... Waarna ze zich kapot schrikt en zich wel 100x verontschuldigd, omdat ze toch echt gecondoleerd had willen zeggen :') Heerlijk om haar daar nu nog mee te plagen!

Volgens mij bedoel je niet mij denk ik?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:49

Moet zeggen dat ik op mijn werk wel een andere mindset heb, zal dan veel minder snel zoiets zeggen. Dan zeg ik gewoon "excuses" of "sorry". Ik vind het ook erg raar en onprofessioneel om dan "oh grapje!" te roepen. Maar meestal vind ik het niet zo'n punt. Heb gelukkig ook weinig momenten met klanten/hogergeplaatsten e.d. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:22

shampyX9 schreef:
Joyce, volgensmij heb je voor wie je het bedoeld hebt in je post hierboven, de namen omgedraaid

Fennee schreef:
joyce2 schreef:

Volgens mij bedoel je niet mij denk ik?

Oh god, wat lomp! Sorry (of moet ik zeggen "grapje"! 8-) ) Nou, dat past dus wel weer mooi in dit topic... :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:18

joyce2 schreef:

@Rebecca: Wat iemand in zijn vrije tijd zegt moet hij natuurlijk zelf weten, maar in een luxe zaak met alleen de duurste merken lingerie, waar mensen echt komen voor het perfecte advies en hoge service, is zoiets echt not done. Mensen die niet van jullie generatie zijn (en kan je nagaan, ik ben pas 28... :+ ) denken dat grapje, ook echt serieus grapje betekend. En "grapjes" met wisselgeld, de verkeerde maat inpakken, verkeerd aanslaan van bedragen op de kassa, kunnen dan echt niet. Dat kost je klanten, of in het ergste geval je baan.

Dus een tip voor iedereen die "Grapjeee" roept ipv "Sorry/Foutje/Oops" O:) probeer het echt af te leren, want als je een leuke baan hebt waarin je met klanten werkt en geen begripvolle leidinggevende hebt, ga je echt gigantisch af!

Maar 'oopsieeee' vind ik eerlijk gezegd net zo knullig staan. Zeg gewoon 'excuses'.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:45

Oops zeggen is ook wat knullig (en oopssieeee al helemaal haha), maar dan weet de klant wel dat je een fout hebt gemaakt, ipv dat ze denken dat ze in de zeik worden genomen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:55

Wat is er mis met gewoon 'pardon' tegenwoordig :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:57

Geïndoctrineerd in m'n studententijd 'pardon is voor John'.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:21

Sassii schreef:
sandra1312 schreef:

Vooral op z'n Gronings klinkt het nog leuker hè :+

Ja haha, alle bewoners waar ik mee werkte praatten echt plat gronings, dan zijn de opmerkingen leuker dan in het Nederlans haha!

Off-topic, ik zie net dat je heeel dicht bij mij woont haha :+