Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:joyce B schreef:
Wat doe je dan op je broodje? Plakje kaas?
Kom op zeg... als er genoeg verschillende gerechten zijn maar toevallig zonder vlees dan ga je toch geen meegebrachte boterham uit een zakje eten? Dan zijn er vast versere en smakkelijke dingen te eten en (stok) brood zal daar ook wel bijhoren...
Met allergieen is het veel moeilijker. Dan wordt je gewoon ziek als je iets verkeerds eet. En met door anderen klaargemaakt eten is het vaak toch een gok wst er in zit
En met dat laatste heb je het inderdaad te pakken waarom ik brood meeneemwant juist met vegetarisch eten, kan ik bijna niets eten. Ja wel komkommer en wortel, maar veel bereid eten al heel snel niet. Heb overigens al op een bruiloft mijn brood meegenomen en opgegeten in de auto. Op verjaardagen heb ik ook altijd wat eten voor mijzelf mee. Ziek worden is het laatste dat je wil immers, dan ben je pas een ongezellige gast.
Dus 'kom op zeg' is niet echt van toepassing.
En dus over beperkt worden met etenskeuze gesproken al helemaal niet
Op mijn bruiloft is het overgrote deel ook gewoon geschikt voor diegene die geen vlees of vis willen eten, zo ben ik dan ook wel hoornu nog het buffet geschikt voor mij maken, maar dat is wel lastiger dus ik krijg vaak gewoon een apart stukje.
palousa_boy schreef:M'n paard laten slachten, dan bedoel ik dat ik hem ook op m'n bord leg hè
Sammie schreef:Het is echt een fabel dat er in vlees (veel of altijd) antibiotica zit..
liljebo schreef:Als ik het onderzoek weer kan opsnorren, geef ik wel de link.
joyce B schreef:Tja... dan is jouw probleem een andere dan wel/geen vlees als je zoveel problemen hebt met vegerarische gerechten. maar dan kun je met vleesgerechten toch ook problemen krijgen? Ik snap echt niet wat het uitmaakt of je nasi met of zonder blees eet of pasta, of een bonengerecht of een aardappelsalade etc.
Sammie schreef:liljebo schreef:Als ik het onderzoek weer kan opsnorren, geef ik wel de link.
Ik wacht met smart af. Ik woon niet in Denemarken..
.
vuurneon schreef:Ik heb zelfs al een paar keer meegemaakt dat de kok zei; 'dat ken ik niet, maar ik geloof dat wij dat niet gebruiken'. Wij zijn toen maar ergens anders heen gegaan![]()
De kok van vanavond is gelukkig wel goed voorbereidgeen lopend buffet voor mij, maar wel gewoon lekker mee kunnen eten met de rest incl toetje
![]()
Op mijn bruiloft krijg ik ook een apart gedeelte, die niet bij dat van de gasten komt te liggen; anders is het op en de bruid ziek
Sammie schreef:Er is al jaren een wetloop aan de gang om het gebruik terug te dringen, dus preventief geven behoort echt niet zomaar te gebeuren (in Nederland iig). Weinig DA's die daar aan meewerken
liljebo schreef:vuurneon schreef:Ik heb zelfs al een paar keer meegemaakt dat de kok zei; 'dat ken ik niet, maar ik geloof dat wij dat niet gebruiken'. Wij zijn toen maar ergens anders heen gegaan![]()
De kok van vanavond is gelukkig wel goed voorbereidgeen lopend buffet voor mij, maar wel gewoon lekker mee kunnen eten met de rest incl toetje
![]()
Op mijn bruiloft krijg ik ook een apart gedeelte, die niet bij dat van de gasten komt te liggen; anders is het op en de bruid ziek
Allergie is inderdaad heel erg lastig.Ik denk dat bruidsparen e.d. daar echter wel begrip voor hebben als je het aangeeft. Ik zou als feestneus daar in ieder geval zeker rekening mee houden en vragen aangepast eten voor je te maken.